Jump to content

2020.03.14 Brighton & Howe Albion (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja , nÄ skal det bli action pÄ forumet fremover. Hvem sÄ for seg dette skrekk scenariet nÄr sesongen startet.

Har for egen del fulgt engelsk fotball hver eneste helg siden slutten pĂ„ 60 tallet. I morgen blir hĂžydepunktet nĂ„r kampene pĂ„ kupongen blir trukket. Kan det bli mer spennende ? HĂ„per forresten ikke at de som stĂ„r bak trekningen er i karantene. For , da blir vel trekningen utsatt ogsĂ„ 🙂 

Karantene ja , sitter i karantene selv etter et lengre opphold i England og har bare 10 dager igjen pÄ dette helsikes rommet fÞr jeg er ferdig sonet. Jeg er sikker pÄ at de pÄ Ila landsfengsel har bedre   " soningsforhold " en meg.

MĂ„tte til og med teste meg for dette viruset , heldigvis negativ - der ogsĂ„ 🙂 

Vel , dette skal ikke vÊre noe Ä spÞke med for det kan bli riktig ille for mange. For de som blir rammet , familie , de som driver i forskjellige yrker som blir pÄvirket av dette , permitteringer . 

Kan aldri tenke meg at dette starter opp igjen i april. Tror ikke jeg tÞr Ä tenke sÄ langt frem om tingenes tilstand da , for tallene Þker dramatisk fra dag til dag. Fotballen blir ikke sÄ viktig lenger nÄ - uansett hvor lenge en har holdt pÄ / fulgt med pÄ dette fantastiske spillet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ogsÄ enig i mye, og jeg ser ingen grunn til ikke Ä stÞtte de "midlertidige" tiltak som de norske myndighetene nÄ har satt i verk. MEN, der er en liten "djevelens advokat" i meg som har en del tanker/problemstillinger/meninger nÄr det gjelder dette problemet (i Norge) pÄ lenger sikt, som kanskje ikke vil falle i god jord hos alle. Men heldigvis sÄ er ikke dette hverken rett tid eller rett sted til Ä komme med den slags tanker.

Og for en gangs skyld sÄ er jeg og "utlendingen" (hans selvvalgte "tittel") enige, fotball er forsatt like viktig!

Link to comment
Share on other sites

On 3/13/2020 at 6:00 PM, Gunners68 said:

Ja , nÄ skal det bli action pÄ forumet fremover. Hvem sÄ for seg dette skrekk scenariet nÄr sesongen startet.

Har for egen del fulgt engelsk fotball hver eneste helg siden slutten pĂ„ 60 tallet. I morgen blir hĂžydepunktet nĂ„r kampene pĂ„ kupongen blir trukket. Kan det bli mer spennende ? HĂ„per forresten ikke at de som stĂ„r bak trekningen er i karantene. For , da blir vel trekningen utsatt ogsĂ„ 🙂 

Karantene ja , sitter i karantene selv etter et lengre opphold i England og har bare 10 dager igjen pÄ dette helsikes rommet fÞr jeg er ferdig sonet. Jeg er sikker pÄ at de pÄ Ila landsfengsel har bedre   " soningsforhold " en meg.

MĂ„tte til og med teste meg for dette viruset , heldigvis negativ - der ogsĂ„ 🙂 

Vel , dette skal ikke vÊre noe Ä spÞke med for det kan bli riktig ille for mange. For de som blir rammet , familie , de som driver i forskjellige yrker som blir pÄvirket av dette , permitteringer . 

Kan aldri tenke meg at dette starter opp igjen i april. Tror ikke jeg tÞr Ä tenke sÄ langt frem om tingenes tilstand da , for tallene Þker dramatisk fra dag til dag. Fotballen blir ikke sÄ viktig lenger nÄ - uansett hvor lenge en har holdt pÄ / fulgt med pÄ dette fantastiske spillet.

Vet at du var pÄ kamp forrige helg sÄ det var bra du testet negativt - ikke sÄ mange av oss gamlinger aktive her pÄ forumet som opplevde « The Double» i 70/71 og Charlie George, Ray Kennedy , Bob Wilson ......

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ray1955 said:

Vet at du var pÄ kamp forrige helg sÄ det var bra du testet negativt - ikke sÄ mange av oss gamlinger aktive her pÄ forumet som opplevde « The Double» i 70/71 og Charlie George, Ray Kennedy , Bob Wilson ......

The good old days , Ray1955 🙂 Det var ikke akkurat fest fotball vi spilte pĂ„ 70 tallet , men 70/71 sesongen var bra. Tenk at det neste mĂ„ned er 50 Ă„r siden vi  vant finalen mot Anderlecht i Messseby cupen. Gode Ăžyeblikk Ă„ minnes Ray 🙂 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ray1955 said:

Vet at du var pÄ kamp forrige helg sÄ det var bra du testet negativt - ikke sÄ mange av oss gamlinger aktive her pÄ forumet som opplevde « The Double» i 70/71 og Charlie George, Ray Kennedy , Bob Wilson ......

 

1 hour ago, Ray1955 said:

Dette var en utrolig kjedelig lĂžrdag ettermiddag - uten fotball :(

 

12 minutes ago, Gunners68 said:

Kjedelig lþrdag Ray. Hele helgen er þdelagt 🙂 

 

6 minutes ago, Gunners68 said:

The good old days , Ray1955 🙂 Det var ikke akkurat fest fotball vi spilte pĂ„ 70 tallet , men 70/71 sesongen var bra. Tenk at det neste mĂ„ned er 50 Ă„r siden vi  vant finalen mot Anderlecht i Messseby cupen. Gode Ăžyeblikk Ă„ minnes Ray 🙂 

Youtube er lĂžsningen for meg nĂ„r jeg trenger Ă„ mimre. Der oppleves de store Ăžyeblikkene nĂ„r lengselen og behovet for nostalgi tar overhĂ„nd (jeg hopper selvsagt galant over de mindre hyggelige klippene) 🙂

Mitt favorittklipp pÄ "tuben" er fra kampen Liverpool - Arsenal 26. mai 1989.

(Kanskje jeg skal finne fram "Fever Pitch" og se slutten pÄ den filmen)

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Polljen said:

 

 

 

Youtube er lĂžsningen for meg nĂ„r jeg trenger Ă„ mimre. Der oppleves de store Ăžyeblikkene nĂ„r lengselen og behovet for nostalgi tar overhĂ„nd (jeg hopper selvsagt galant over de mindre hyggelige klippene) 🙂

Mitt favorittklipp pÄ "tuben" er fra kampen Liverpool - Arsenal 26. mai 1989.

(Kanskje jeg skal finne fram "Fever Pitch" og se slutten pÄ den filmen)

Nettopp vĂŠrt pĂ„ youtube og fĂ„tt med meg hĂžydepunktene fra  FA cupfinalene mot Hull , Villa og Chelsea.  Men , 89 pĂ„ Anfield var et stĂžrre hĂžydepunkt 🙂 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Her har Arteta gitt de spillerne som har gitt gjernet i oppkjĂžringen sjansen. Med Xhaxa og Matteo sentralt sĂ„ er jeg redd vi blir overspilt pĂ„ midten. At Ăžzil ikke er med var forventa , men ville hatt spanjolen for Matteo og Pepe for Eddie ,men Arteta vil ha jobbing begge veier og derfor starter han. For fĂžrste gang pĂ„ 30 Ă„r er jeg ikke spent eller nervĂžs!. Merkelige greier. Lykke til mĂ„tte det beste laget vinne😀

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Arteta har helt klart gÄtt for lÞpsstyrke. Holder vi ut en stund, sÄ kommer nok mer flair innpÄ etterhvert. Jeg ser ingen grunn til Ä vÊre negativ til dette.

Nketiah skal da ikke spille kant? Auba pÄ venstre, Saka sentralt og Willock til hÞyre?

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Arteta har helt klart gÄtt for lÞpsstyrke. Holder vi ut en stund, sÄ kommer nok mer flair innpÄ etterhvert. Jeg ser ingen grunn til Ä vÊre negativ til dette.

Nketiah skal da ikke spille kant? Auba pÄ venstre, Saka sentralt og Willock til hÞyre?

Tipper KĂ„re sentralt og Saka hĂžyre

Link to comment
Share on other sites

Jeg registrerer at  kamptrÄden for Brighton-kampen som skulle vÊrt spilt pre-korona har blitt vekket til live igjen, sÄ jeg antar at vi kan bruke denne ogsÄ til det som skal skrives for kampens nye spilledato kommende lÞrdag. Hvis behovet for en trÄd med den nye spilledatoen er prekÊrt sÄ fÄr en ny kamptrÄd vurderes.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Polljen said:

Jeg registrerer at  kamptrÄden for Brighton-kampen som skulle vÊrt spilt pre-korona har blitt vekket til live igjen, sÄ jeg antar at vi kan bruke denne ogsÄ til det som skal skrives for kampens nye spilledato kommende lÞrdag. Hvis behovet for en trÄd med den nye spilledatoen er prekÊrt sÄ fÄr en ny kamptrÄd vurderes.

Her skal du fÄ lov til Ä ta en sjefsavgjÞrelse selv Per

Link to comment
Share on other sites

Som evig realist. Kanskje 1 poeng. Vil se 

Leno, Bellerin, mustafi, holding pga ingen andre er tilgjengelig og Tierney, ceballos, Matteo, Pepe/Saka, Martinelli, Auba, Laca, 

 

Men jeg er redd Ain.niles , Nelsson og willock starter. Sesongtips; nr 9 etter sesongen er slutt

 

Blir ikke det evige Øzil tullet lÞst nÄ i sommer sÄ kommer dette kaoset bare Ä fortsette ut neste sesong. Det skaper bare negativ energi. Arteta sier taktiske Ärsaker. Er main.niles et bedre alternativ en Øzil pÄ benken??

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, sas2002 said:

 

Blir ikke det evige Øzil tullet lÞst nÄ i sommer sÄ kommer dette kaoset bare Ä fortsette ut neste sesong. Det skaper bare negativ energi. Arteta sier taktiske Ärsaker. Er main.niles et bedre alternativ en Øzil pÄ benken??

Var ikke dette "taktiske" noe Arteta ogsĂ„ gjorde tidligere i sesongen ved Ă„ la Özil sitte hjemme i vanskelige borteoppgjĂžr for sĂ„ Ă„ bruke han i "enklere" hjemmekamper? Eller husker jeg feil? 

Link to comment
Share on other sites

I dag er det en oversikt i Daily Mail over hva Øzil har kostet oss med sin lukrative lÞnn. Hva den mannen har kostet oss er til Ä bli dÄrlig av sett i forhold til hva vi har fÄtt igjen. Han er ikke i nÊrheten av den spilleren han en gang var. HÄper at han er borte nÄr denne sesongen er over.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...