Jump to content

2020.03.11 Manchester City (B)


Polljen

Recommended Posts

33 minutes ago, Simbad said:

Med tanke på at City tapte mot United på søndag og mest sannsynlig er ekstremt revansjesugne er dette kanskje veldig bra for vår del. Alt etter når kampen evt blir satt opp neste gang.

Enig - der var vi heldige ( hell i uhellet) 😎

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

De spillerne fra oss som ble satt i karantene var ikke noen fra A troppen. Karantenen går ut i morgen. Brighton kampen går som normalt. Blir det flere tilfeller der spillerne blir smittet så blir nok kampene avlyst. Kan skje men lite trolig.

Du gjentar avlyst.. Avlyses en kamp i PL, avlyses sesongen siden den ikke går opp. Utsatt, så er jeg med. Avlyst = sesongen 19/20 ikke går opp.

Link to comment
Share on other sites

for all del, forskjell på avlysning og utsettelse. Foreløpig bare utsettelser, men det er faktisk en reell risiko for at hele sesongen må avlyses, hvis man ikke får kontroll på virusspredningen. I så fall rimelig ironisk og bittert for Liverpool. Selv om jeg ikke liker at Pool vinner, jeg håper ikke at det skjer på denne måten. Det kunne jo teoretisk sett vært vårt eget lag som havnet i en slik situasjon. Dessuten viser vel denne epidemien at det tross alt fins ting som er mer alvorlig enn fotball?

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, piscator said:

for all del, forskjell på avlysning og utsettelse. Foreløpig bare utsettelser, men det er faktisk en reell risiko for at hele sesongen må avlyses, hvis man ikke får kontroll på virusspredningen. I så fall rimelig ironisk og bittert for Liverpool. Selv om jeg ikke liker at Pool vinner, jeg håper ikke at det skjer på denne måten. Det kunne jo teoretisk sett vært vårt eget lag som havnet i en slik situasjon. Dessuten viser vel denne epidemien at det tross alt fins ting som er mer alvorlig enn fotball?

Absolutt, mange ting som er viktigere enn fotball gitt. Spennende uker fremover. Hvis UK nå får hissig spredning tror jeg hele sesongen avlyses ja. Samme skjer nok med EL/CL hvis det ikke roer seg kraftig ned. Enkelte vi gå på enorme økonomiske tap? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mange meninger rundt dette viruset og i hvilken grad dette hysteriet vi ser nå er berettiget eller ikke. Jeg skal i denne sammenheng ikke si noe mer enn at som med meningene rundt om i verden så er også mine meninger relativt "sprikende".

Men selv om jeg her på forumet ofte kan fremstå som skeptisk (negativ vil noen si) til mye rundt Arsenal, så velger jeg å legge den positive siden til akkurat nå og satser helt og fullt på at det blir kamp til helgen (og også kamper ut sesongen), så ny kamptråd vil være oppe ganske snart.

Link to comment
Share on other sites

Gary Lineker la ut tidligere i dag at han ser begynnelsen på slutten av denne sesongen nær forestående. I EL og CL er det fortsatt italienske lag med. Det vil by på problemer å få disse kampene avviklet på normal  måte. Roma får ikke lande i Spania med fly i morgen  og kampen mot Sevilla er derfor avlyst. Dette vil få ringvirkninger og det er vel bare tidsspørsmål før det hele blir stanset. Det gjelder også PL.

 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Gunners68 said:

Gary Lineker la ut tidligere i dag at han ser begynnelsen på slutten av denne sesongen nær forestående. I EL og CL er det fortsatt italienske lag med. Det vil by på problemer å få disse kampene avviklet på normal  måte. Roma får ikke lande i Spania med fly i morgen  og kampen mot Sevilla er derfor avlyst. Dette vil få ringvirkninger og det er vel bare tidsspørsmål før det hele blir stanset. Det gjelder også PL.

 

Har blitt så opphengt i AVLYSNING pga at sluttspillet i hockey ble avlyst. Skal repetere ordet utsatt resten av dagen slik at ordleggingen ikke blir feil ved neste korsvei. Beklager dette. MAN CITY - ARSENAL er UTSATT.  Sånn der er alt løst.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Det vil bli tilnærmet umulig å gjennomføre resten av EL og CL slik det utvikler seg. I England stikker man foreløpig hodet i sanden og later som problemet ikke eksisterer. Liverpool spiller i kveld og det er ikke tatt beslutninger om hvordan avvikling av kampene til helgen skal foregå. 
Antall smittede i England vil stige kraftig de neste dagene. At de til nå har et lavt antall gjenspeiler passiviteten og hvordan man velger å teste. Det blir trolig som i USA og Spania der mørketallene er store. 
Jeg ser ikke for meg at PL blir fullført i år. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, RP7 said:

Det vil bli tilnærmet umulig å gjennomføre resten av EL og CL slik det utvikler seg. I England stikker man foreløpig hodet i sanden og later som problemet ikke eksisterer. Liverpool spiller i kveld og det er ikke tatt beslutninger om hvordan avvikling av kampene til helgen skal foregå. 
Antall smittede i England vil stige kraftig de neste dagene. At de til nå har et lavt antall gjenspeiler passiviteten og hvordan man velger å teste. Det blir trolig som i USA og Spania der mørketallene er store. 
Jeg ser ikke for meg at PL blir fullført i år. 

 Noen som vet hva som da skjer? Altså finnes det reglement i PL som har regelverk på en slik situasjon? Fjorårets plasseringer eller lignende?

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Marius- said:

 Noen som vet hva som da skjer? Altså finnes det reglement i PL som har regelverk på en slik situasjon? Fjorårets plasseringer eller lignende?

Etter en rask googling så er inntrykket mitt at der ikke er noen klare regler for dette. Slik jeg tolker det så vil en slik beslutning blir tatt av de 20 klubbene, som er i PL, i et eventuelt "krisemøte". Det er mange elementer som må avgjøres. Tittel, nedrykk og plasser i Europa neste sesong.

Sitat fra Talksport: "As it stands, there is not a precedent with how to deal with a situation like war or illness suspending a season – allowing clubs more freedom to make decisions fairly. For instance, clubs can be more lenient in their decision making with the current situation as opposed to if there had only been three games gone in the season."

Selv om jeg misliker Pool, så skal det mye til å "fradømme" de ligatittelen denne sesongen uavhengig av om ligaen blir ferdigspilt, hvis jeg prøver å se det fra et relativt objektivt ståsted. Det er nok i den andre enden av tabellen de tøffeste avgjørelsene må tas. Med unntak av Norwich så er det særdeles tett når det gjelder lagene som ligger rett under/over nedrykkstreken.

Jeg vet ikke hva som vil skje, og uansett hvilken avgjørelse som blir tatt så vil veldig mange mene at avgjørelsen er feil. Men siden det synes å mangle klare regler så blir jeg ikke overrasket om det er ett eller flere lag som kommer til å ta en avgjørelse inn for rettssystemet. Det er ikke bare det sportslige som teller for enkelte klubber, den økonomiske delen kan i verste tilfelle bety et være eller ikke være for en klubb. Ett nedrykk fra PL kombinert med manglende inntekter på de gjenstående kampene kan være et viktig poeng for aktuelle klubber. Hvis sesongen blir strøket så kan det bety at ingen klubber rykker opp fra Championship med de økonomiske følger det kan få.

Konklusjonen min er vel at ingen vet noe som helst akkurat nå om hva som kommer til å skje hvis sesongen avsluttes prematurlig.

PS!! Hvis denne epidemien/Pandemien slår til for fullt så er det jo også mulig at kommende sesong kan bli rammet av dette.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Sesongen 1939/40 ble avbrutt etter 3 serierunder. Første sesongen etter krigen var 1946/47 med nøyaktig de samme lagene. Ser for meg at det vil skje igjen hvis denne sesongen blir strøket.

Om EL og CL blir stanset , så ser jeg for meg at de samme lagene som var kvalifisert spiller ved oppstart igjen neste sesong. 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Gunners68 said:

Sesongen 1939/40 ble avbrutt etter 3 serierunder. Første sesongen etter krigen var 1946/47 med nøyaktig de samme lagene. Ser for meg at det vil skje igjen hvis denne sesongen blir strøket.

Om EL og CL blir stanset , så ser jeg for meg at de samme lagene som var kvalifisert spiller ved oppstart igjen neste sesong. 

Evt minus city? Og vi kom på 5 ifjor? 😂

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, RP7 said:

Tipper alt blir nullstilt hvis de må bryte. Eneste fornuftige

ja, de må nok nulle hvis de avbryter nå, selv om Liverpool i praksis har gullet i lomma. Tror ikke en gang Liverpool selv er interessert i å vinne på slike premisser. Og hva skal man gjøre med CL-plass og nedrykk? Tror likevel det vil ta minst en måned før avgjørelsen kommer. Det kommer an på utviklingen i epidemien, og hvor mange kamper som må utsettes. Men jeg er litt kritisk til at de fortsetter å spille kamper med publikum. Det må være store mørketall i smitte i UK, og dette vil bare føre til flere smittede. Selv om Arsenal kanskje kan ha noe å tjene på at sesongen nulles, håper jeg ikke det skjer. Det er ikke slik fotball og trofeer skal avgjøres. Det skal avgjøres i ærlig kamp på banen. 

apropos: https://www.nettavisen.no/sport/--engelsk-fotball-iverksetter-drastiske-tiltak-som-folge-av-koronaviruset/3423935760.html

det ser ut som det nå blir gjort grep

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

PSG-Dortmund ble spilt uten publikum på stadion. Likevel møtte en hel haug av folk opp utenfor stadion til fullt kaos. Da er liksom hele grunnen til at kampen skal spilles uten publikum borte. Smittefaren er minst like stor, om ikke større, om nesten hele publikumsmassen står samlet rundt stadion. En av spillerne skal til og med ha gått ut til fansen for å feire avansement. Når spillere og fans tar smittefaren så lite alvorlig, er det fare for at viruset fortsetter å spre seg med ekstrem hastighet. Da er nok den eneste løsningen å avlyse både seriespill og europaspill. 

Link to comment
Share on other sites

Det her må stoppes nå. Spille bak lukkede dører løser ingenting. Hvem har ikke vært i England i løpet av sin  "supporter karriere " og opplevd at en kamp har blitt utsatt pga noen få cm med snø. Dette pga supporternes trygghet/ sikkerhet utenfor banene. Hvis de bestemmer seg for å spille kampene uten publikum så vil mange ta seg frem til banene likevel , med de utfordringene de da får.

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Gunners68 said:

Det her må stoppes nå. Spille bak lukkede dører løser ingenting. Hvem har ikke vært i England i løpet av sin  "supporter karriere " og opplevd at en kamp har blitt utsatt pga noen få cm med snø. Dette pga supporternes trygghet/ sikkerhet utenfor banene. Hvis de bestemmer seg for å spille kampene uten publikum så vil mange ta seg frem til banene likevel , med de utfordringene de da får.

 

Puber skal også stenges. Tror ikke dette går jeg, tipper det blir en avvikling i en eller annen form 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...