Jump to content

2020.03.07 West Ham United (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   West Ham United   West Ham United    crest
Lørdag 7. mars 2020, kl. 16:00. Emirates Stadium
Premier League, 29. serierunde.
(Dette er Arsenals 28. seriekamp. Kampen mot City i 28. serierunde er utsatt til et senere tidspunkt)
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium  / TV2 Sumo 

Utilgjengelige spillere: Chambers ute for sesongen. Kolasinac forventet tilbake rundt månedskiftet mars/april. Torreira (usikker skadeomfang og hvor lenge han er ute). Cedric Soares forventet tilbake i full trening mandag 9. mars. 
Tierney skal være tilbake i full trening fra denne uken og kan kanskje bli spilleklar til lørdag.

Vår motstander West Ham ligger som nr 16 på PL-tabellen og har en seier, en uavgjort og tre tap på sine siste fem kamper i PL. Arsenal ligger som nummer 10 (med en kamp mindre spilt en mange av våre rivaler til 4./5. plassene) og har to seiere og tre uavgjorte på sine siste fem kamper i PL.

Når det gjelder laget som skal starte mot West Ham, så ser jeg for meg at vi stort sett starter med det samme laget som mot Everton. Jeg antar at Tierney bekler benken i denne kampen og får enda en uke i full trening før han er klar til å starte en kamp. Offensivt så er jeg usikker på om Nketiah eller Lacazette starter på spissplassen og selv om jeg tror Pepe starter så har vi andre gode alternativer der.

Laget jeg tror Arteta kommer til å starte med:

Leno
Bellerin - Mustafi - Luiz - Saka
Ceballos - Xhaka
Pepe - Özil - Aubameyang
Lacazette

 

Neste PL-kamp etter West Ham er borte mot Brighton & Howe lørdag 14. mars, påfølgende helg spilles kvartfinalen i FA-cupen og kampen som da skulle spilles mot Southampton (borte) vil da måtte bli omberammet. Vi har dog ett roligere kampprogram nå etter EL-fadesen så utsatte kamper vil ikke ramme oss like hardt som de potensielt kunne.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ønsker å se enten:

Leno
Bellerin - Mustafi - Luiz - Saka
Ceballos - Xhaka
Pepe - Özil - Nelson/Martinelli
Aubameyang

Eller dette:

Leno
Bellerin - Mustafi - Luiz - Saka
Ceballos - Xhaka
Pepe - Özil - Aubameyang
Nketiah

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Stefanb said:

Ønsker å se enten:

Leno
Bellerin - Mustafi - Luiz - Saka
Ceballos - Xhaka
Pepe - Özil - Nelson/Martinelli
Aubameyang

Eller dette:

Leno
Bellerin - Mustafi - Luiz - Saka
Ceballos - Xhaka
Pepe - Özil - Aubameyang
Nketiah

Eller: Leno
Sokratis- Mustafi - Luiz - Saka
Ceballos - Xhaka
Pepe - Özil - Nelson/Martinelli
Aubameyang

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Polljen said:

Når det gjelder den utsatte kampen borte mot Man City som skulle vært spilt sist helg, så er den nå omberammet til onsdag 11. Mars kl 20:30.

Vi spiller hjemme mot WH på lørdag, City borte mot Manure sent på søndag. I tillegg spiller City i FA-cupen ikveld(borte mot Wednesday, så sannsynligvis mye rotasjon). Dog, kan det være at vi har friskere bein til kampen på onsdagen?

Det vil bli viktig å fortsette den gode trenden(med unntak av resultatet mot Olympiakos) mot West Ham, da kan det være at vi har selvtillit nok til å gi City trøbbel. Blir en skikkelig prøve for Arteta, og blir spennende å se hvordan han velger å 'angripe' de to neste kampene. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Simbad said:

Vi spiller hjemme mot WH på lørdag, City borte mot Manure sent på søndag. I tillegg spiller City i FA-cupen ikveld(borte mot Wednesday, så sannsynligvis mye rotasjon). Dog, kan det være at vi har friskere bein til kampen på onsdagen?

Det vil bli viktig å fortsette den gode trenden(med unntak av resultatet mot Olympiakos) mot West Ham, da kan det være at vi har selvtillit nok til å gi City trøbbel. Blir en skikkelig prøve for Arteta, og blir spennende å se hvordan han velger å 'angripe' de to neste kampene. 

Toppnivået er godt nok til å true City, bunnivået fortsatt for lavt. Der utfordringen ligger (og om Aguero blir spilleklar..). 
 

West Ham har tatt steg og blir ingen walkover. Å få første målet mot dem blir viktig. De har ikke vært gode i motgang, men kan være vriene å slå hvis de får pakket bakover med mange spillere. 

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er ingen lag walkover i PL.

Så mye står på hvor offensivt vi går ut/klarer å få kampen inn i vårt tempo. Mot City handler nok mye om hvor godt vi er organisert mot deres offensive spill, samt at vi setter sjansene våre. Noe Nketiah har klart bedre enn Laca i det siste. Så selv om jeg liker det Laca gjør for laget i banespillet, er jeg ikke i mot å starte med Nketiah som et annet angrepsvåpen(han har også kommet seg noe i banespillet de siste kampene).

Delvis enig i at toppnivået vårt er bra nok til å utfordre City, men det går mer på at de ikke er på sitt absolutte toppnivå om dagen. Deres toppnivå vil jeg si er enda noen hakk over vårt(spesielt offensivt), men bunnivået vårt er også betydelig lavere, selv om vi har sett fremgang her under Arteta. Aguero er blant PLs beste spisser, men vi har Auba som er en av PLs beste målscorere. Så hvis vi klarer å få spilt opp Auba i scoringsposisjon kan det bli en veldig spennende kamp. (Evt får Nketiah til å utnytte det rommet som oppstår hvis City satser på å dekke Auba mer. Hvordan vi demmer opp for Citys offensiv generelt er vel så viktig, de har mange potensielle matchvinnere. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Toppnivået er godt nok til å true City, bunnivået fortsatt for lavt. Der utfordringen ligger (og om Aguero blir spilleklar..). 
 

West Ham har tatt steg og blir ingen walkover. Å få første målet mot dem blir viktig. De har ikke vært gode i motgang, men kan være vriene å slå hvis de får pakket bakover med mange spillere. 

Tror vi får problemer med å matche City - toppnivå eller ikke - de har et fantastisk lag nå.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå vi får se om Arteta har klart å endre mentaliteten i klubben på en annen skala. Med seier mot West Ham og et godt resultat mot City er vi plutselig i veldig god posisjon når det kommer til topp 4/5. De siste årene er det 'nå' vi svikter. Hvordan er ståa etter kampen mot City tro? 

Link to comment
Share on other sites

Leno

Sokratis-Luiz-Mari-Saka

Ceballos-Xhaka

Pepe-Özil-Auba

Nketiah 

Spennende med Mari fra start i PL. 

Benken: Martinez, Bellerin, Guendouzi, Willock, Nelson, Martinelli, Laca

Mustafi og Niles ikke i troppen. Bellerin på benken. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Ikke bra av oss så langt. Sliter med å få til noe skikkelig offensivt. Føler Laca hadde vært et bedre valg fra start i denne. Nketiah jobber bra, men nærteknikken er dårlig. Ikke den beste til å motta ballen feilvendt. 

Xhaka og Ceballos sliter med å få fart på ballen. Blir litt for mange touch. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, sas2002 said:

Problemet med Xhaxa og Ceballos sentralt er at de bruker alt for mange  touch og det blir bare på tvers og enkelt for West ham og forsvare seg. 

Jeg kan være enig i det, men det er også dårlig med bevegelser foran dem. Da må de bruke flere touch i påvente av ledige medspillere.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...