Jump to content

2020.03.02 Portsmouth (B) FA cup


Polljen

Recommended Posts

Portsmouth    crest   Portsmouth    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Mandag 2. mars 2020, kl 20:45, Fratton Park
FA-cupen 5. runde 
Kampen vises direkte på Viasport 1 / Viaplay

Utilgjengelige spillere: Chambers (ute for sesongen). Kolasinac (ukjent hvor lenge han blir ute på det nåværende tidspunkt). Tierney og Cedric Soares (bør være tilbake i trening, men status ukjent i skrivende stund). Mustafi så ut til å ha et hamstringproblem da han ble byttet ut og bør derfor ikke spille denne kampen).

Det er med liten entusiasme jeg lager denne tråden og irritasjonen over det våre leverte på torsdag gjør nok at mitt forslag til lag (nedenfor) kan oppfattes som noe irrasjonelt.

Vår motstander Portsmouth ligger på en femteplass i League One, som er nivå tre i engelsk fotball. Laget har vunnet tre og tapt to når det gjelder lagets siste fem kamper i sin liga.

Mitt lag mot Portsmouth:

Martinez
AMN/Cedric - Sokratis - Mari - Tierney/Saka

Torreira - Guendouzi
Martinelli - Willock - Nelson
Nketiah

 

Backene var det vanskeligste valget. Cedric Soares og Tierney er kanskje klare. AMN er egentlig mitt førstevalg på høyre back, på motsatt back er det litt vanskeligere da jeg sliter med å finne et alternativ til Saka (Forutsatt at Tierney ikke blir spilleklar). Willock har heller ikke imponert så mye i det siste, men heller ikke her ser jeg et åpenbart alternativ, når Özil vrakes.


 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er dessverre på jobb når kampen spilles, så jeg får håpe at jeg finner en brukbar stream og at jeg får "lurt" meg til å se kampen der og da 😁

 

----------------------------

En kort oppdatering av skadesituasjonen:

Tierney skal etter planen være tilbake i full trening i dag (2. mars).
Cedrik Soares skal etter planen være tilbake i full trening neste uke (9. mars)
Kolasinac antas å være tilbake i full trening mot slutten av mars måned. Skaden som må leges beskrives som "significant strain to right shoulder joint".

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvordan vi stiller i kveld.

Personlig håper jeg på litt ungdommer blandet med litt annet.

Leno
Bellerin - Mustafi - Luiz - Saka
Niles - Guendouzi - Willock
Nelson - Nketiah - Martinelli

 

Link to comment
Share on other sites

@Stefanb

Personlig så ville jeg latt Mustafi hvile i kveld. For en gangs skyld så er ikke grunnen min vurdering av hans kvaliteter, faktisk så har Mustafi generelt vært bra han i det siste. Årsaken til at jeg ønsker at Mustafi ikke skal være i kveldens tropp er at det virket som at han hadde en kjenning med hamstringen på torsdag. Selv om han ikke nevnes i den oppdaterte skadestatusen fra klubben, så ser jeg ingen grunn til å risikere noe i kveld i forkant av kommende PL-runder. 

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke greia til at Niles har blitt utelatt av Arteta egentlig.. var kanskje vår beste spiller etter at Arteta tok over i de første 2-3 kampene før Bellerin kom tilbake (og var god mot Chelsea og grei ellers) og har ikke blitt sett siden det.

Må gjøre det ræva på trening eller noe sånt. Et eller annet.. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Stefanb said:

Skjønner ikke greia til at Niles har blitt utelatt av Arteta egentlig.. var kanskje vår beste spiller etter at Arteta tok over i de første 2-3 kampene før Bellerin kom tilbake (og var god mot Chelsea og grei ellers) og har ikke blitt sett siden det.

Må gjøre det ræva på trening eller noe sånt. Et eller annet.. 

Enig og merkelig at Holding ikke får starte i dag heller. Luiz kunne trenge en pust i bakken han også. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, sas2002 said:

Kunstgress.stygt. ute resten av sesongen

 

For det første, så er det ikke kunstgress på Fratton Park. For det andre så vet vi ikke hvor lenge han blir ute 

Men, er enig i at taklingen var stygg. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Ikke noe god førsteomgang av oss så langt. Unødvendig gult kort å pådra seg Guendouzi.. 

Det gule kortet der er jo bare helt latterlig. Seriøst det er gult kort for absolutt ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Stefanb said:

Mike Dean er en jævla fitte. Det er det snilleste jeg kan si om han.

Ellers er det så fryktelig hemmende å spille Sokratis på høyreback. Skjønner ikke greia.

Ja han prøver så godt han kan å ødelegge for oss - hva er de med den idioten.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...