Jump to content

2020.02.27 Olympiacos (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Olympiacos   Olympiacos    crest
Torsdag 27. Februar 2020, kl. 21:00. Emirates Stadium
Europa League, 16. dels finale, kamp 2 av 2
Kampen sendes live på TV2 Zebra

Utilgjengelige spillere: Chambers (ute resten av sesongen), Tierney og Cedric Soares (forventes tilbake i full trening mot slutten av måneden). Kolasinac sannsynligvis ute en lenger periode, men mangler i skrivende stund en offisiell oppdatering av skaden han pådro seg mot Everton.
Ingen suspensjoner, men Mustafi og Xhaka er ett gult kort fra en suspensjon.

Arsenal vant første kamp på bortebane 0-1 og et uavgjort resultat vil være nok til å gå videre til åttendedelsfinalene.

Å sette opp et forslag til lag for denne kampen er ikke lett. Igjen så går det på belastning på enkelte spillere, men neste kamp er ikke før påfølgende mandag da vi skal spille mot Portsmouth i FA-cupen (borte). Kanskje er det bedre å eventuelt "hvile" spillere mot Portsmouth i stedet for denne kampen? Eventuelle endringer i forhold til kampen mot Everton skyldes ikke at jeg setter ut noen p.g.a. det de leverte i den kampen, det skyldes kun at det kan være behov for en viss rotering. Spillere jeg "setter" ut i denne kampen forventer jeg at jeg vil ta med i forlaget til kampen mot Portsmouth.

Mitt usikre lag, som ganske sikkert ikke vil være det Arteta velger:

Leno
Bellerin - Sokratis - Luiz - Saka
Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Martinelli
Lacazette

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kveldens lag:

 

Leno
Bellerin- Mustafi - Luiz - Saka
Ceballos - Xhaka
Pepe - Özil - Aubameyang
Lacazette

Benk: Martinez, Sokratis, AMN, Torreira, Willock, Guendouzi og Martinelli

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Skuffende førsteomgang. Prøver litt for ofte på for vanskelige ting når vi har bedre alternativ. I tillegg går det altfor seint. Pepe litt for glad i å kjøle med ballen. De få gangene vi setter fart blir det farlig. Mener vi blir snytt for straffespark på handsen. 

Forventer at Arteta tar grep og får spillerne til å skjønne at vi må spille bedre i andreomgangen. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...