Jump to content

Juniorlaget og reservene


Rocky

Recommended Posts

Så akkurat på highlights fra Arsenal - Man Utd kampen. Fran Merida hadde et par fantastiske pasninger som det var Cesc-klasse over. :P Målet var jo rett og slett pure class!

 

Ungguttene virket veldig gode og det gikk ikke akkurat sakte i svingene her heller, så skal bli spennende å se hva disse ungguttene kan tilføre a-laget fremover. (dette var jo bare et sammendrag på 5 minutter, men allikevel så det veldig lovende ut). :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er faen ikkje lett å vere Gooner for tida... Skuffelse etter skuffelse. Nå blei det tap i Youth Cup etter å ha rundspelt ein middelmådig Salford-gjeng i 75 minutt.

 

Menmen; var det minste gøy å sjå eit par av unggutane. Lansbury og Murphy virka som store talenter...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Lee Butcher, Marc Elston, George Efrem, Ryan Garry (endelig!) og Carl Parisio skal alle ha blitt frigitt fra klubben "for ages ago". Dette fikk jeg fra en ArsenalMania-forumist ("WHO_LET_THE_BEAST_OUT") som kjenner reservelaget ut og inn 100%.

 

Edit: Kanskje det har vært på Arsenal.com mens jeg har vært på ferie, men...

Link to comment
Share on other sites

Kan vel ikke si annet enn at fremtiden vår er lys. Ikke nok med at a-laget er fullt av store talenter, men så kan man jo også se på reservelaget.

 

Nå har jeg ikke sett mange av disse, men det jeg har lest av dem virker jo veldig spennende og positivt for fremtiden når man har f.eks; Nordtveit, Bartley & Cruise som midtstoppere. Gibbs, Barazite, Merida, van den Berg, Randall & Lansbury på midtbanen og Jay Simpson og Sunu som spisser. Nå nevner jeg bare noen, men dette er jo rimelig bra med talenter og skulle disse slå ut i full blomst, så kan vi fort se flere invincibles i fremtiden ;D

 

Og så må man jo ikke glemme Pedro Silva (?) og Vela heller.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bra link!

 

Synes det er veldig spennende å følge våre unge og håpefulle, hvem som klarer å ta steget, og hvem som dessverre blir veid for lette. De seneste åra har den ene spilleren etter den andre tatt steget, jeg nevner Senderos, Cesc, Djourou, Traore, Clichy og Hoyte. Synes dette er et godt antall spillere, og alle oppfyller de nye kvotene til UEFA om egenutviklede spillere (tror jeg da:P) Dog savner jeg flere 100% egenutviklede spillere, Justin er vel den eneste som er oppvokst i området av de nevnte. Ingenting er mer stas enn å se en av de lokale gutta utmerker seg på førstelaget, og jeg håper virkelig på en slik spiller snart.

 

Denne sesongen tror jeg Bendtner er en mann vi skal se opp for (som er "ny" på førstelaget og som kommer fra reservene (selv om han var innom B'ham)). Walcott vil nok også kunne etablere seg på 1 laget, og kommer nok ikke til å spille så mye for reservene denne sesongen. Randall, Gibbs og Merida er nok også i nærheten, og vil sikkert få noen sjanser denne sesongen. Vi har, så vidt jeg vet, et av de beste ungdomslaga i Europa, og massevis av u-landslagsspillere på deverse aldersbestemte landslag. Nå har vi til og med en nordmann i stallen. Dette laget blir det utrolig spennende å følge i fremtida!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...