Jump to content

Juniorlaget og reservene


Rocky

Recommended Posts

Ser det har kommet opp noen nye navn på laglisten til reservene på Arsenal.com i løpet av de siste dagene... Helt ukjente navn for meg... egne juniorer????

 

Francisco merida, Nacer Barazite, Abu ogogo, Peggy Lokando og Kieran Gibbs...

 

Går en på Nacer Barazite står det at han er født 14 juli 2000!!!!!!!!!!!??? tidlig krøkes ;)

 

Nacer Barazite

Fran Merida bør være kjent for de fleste her. 16-åring hentet fra Barcelona.

Barazite er hentet fra NEC Nijmegen sitt ungdomslag, mens de tre andre antakeligvis er lokale juniorer.

Silly me... :D Merida skrev jeg opp før jeg tenkte... Håper for Barazite sin skyld at Arsenal.com har skriveleif på alderen til Barazite... 6 år og nesten en måned er litt i yngste laget.. hehe :)

Hehe, veit aldri med godeste Arsene :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sesongstarten for reservene gikk jo bra, hvor vi stilte med et

relativt sterkt lag (Cole, Ali, Ade, Theo...) mot Charlton. 4-0,

noe som skulle være en inspirasjon for førstelaget som jo bare

har scoret 1 mål på de første to kampene i år. Jeg tenkte bare

nevne at av reservelagets mål (2 av Ali, 2 av Ade) var det som

kom fra avslutning lengst fra mål straffesparket til Ade... Greit

at de overkjører reservene til Charlton, men det ser ikke ut som

om Arsenals fremtid har mange skyttere heller :rolleyes:

(les Klagemuren-tråden s. 28-30)

Link to comment
Share on other sites

Sesongstarten for reservene gikk jo bra, hvor vi stilte med et

relativt sterkt lag (Cole, Ali, Ade, Theo...) mot Charlton. 4-0,

noe som skulle være en inspirasjon for førstelaget som jo bare

har scoret 1 mål på de første to kampene i år. Jeg tenkte bare

nevne at av reservelagets mål (2 av Ali, 2 av Ade) var det som

kom fra avslutning lengst fra mål straffesparket til Ade... Greit

at de overkjører reservene til Charlton, men det ser ikke ut som

om Arsenals fremtid har mange skyttere heller :rolleyes:

(les Klagemuren-tråden s. 28-30)

 

Det er jo ikke så rart at vi stiler med sterkt lag for reservene. Vi har jo lånt ut alle reservene og er vel pliktige til å stille lag?!?

Jeg synes vi har lånt ut alt for mange spillere. Det er helt på trynet

 

Ben Elfen

Link to comment
Share on other sites

Sesongstarten for reservene gikk jo bra, hvor vi stilte med et

relativt sterkt lag (Cole, Ali, Ade, Theo...) mot Charlton. 4-0,

noe som skulle være en inspirasjon for førstelaget som jo bare

har scoret 1 mål på de første to kampene i år. Jeg tenkte bare

nevne at av reservelagets mål (2 av Ali, 2 av Ade) var det som

kom fra avslutning lengst fra mål straffesparket til Ade... Greit

at de overkjører reservene til Charlton, men det ser ikke ut som

om Arsenals fremtid har mange skyttere heller :rolleyes:

(les Klagemuren-tråden s. 28-30)

 

Det er jo ikke så rart at vi stiler med sterkt lag for reservene. Vi har jo lånt ut alle reservene og er vel pliktige til å stille lag?!?

Jeg synes vi har lånt ut alt for mange spillere. Det er helt på trynet

 

Ben Elfen

 

 

Da får jo de enga yngre spillerne prøve se. Ikke noe problem det.

Link to comment
Share on other sites

Sesongstarten for reservene gikk jo bra, hvor vi stilte med et

relativt sterkt lag (Cole, Ali, Ade, Theo...) mot Charlton. 4-0,

noe som skulle være en inspirasjon for førstelaget som jo bare

har scoret 1 mål på de første to kampene i år. Jeg tenkte bare

nevne at av reservelagets mål (2 av Ali, 2 av Ade) var det som

kom fra avslutning lengst fra mål straffesparket til Ade... Greit

at de overkjører reservene til Charlton, men det ser ikke ut som

om Arsenals fremtid har mange skyttere heller :D

(les Klagemuren-tråden s. 28-30)

 

Det er jo ikke så rart at vi stiler med sterkt lag for reservene. Vi har jo lånt ut alle reservene og er vel pliktige til å stille lag?!?

Jeg synes vi har lånt ut alt for mange spillere. Det er helt på trynet

 

Ben Elfen

 

 

Da får jo de enga yngre spillerne prøve se. Ikke noe problem det.

 

Jeg synes det er et problem om vi må stille med juniorlag på seniornivå fodi vi ikke har nok seniorspillere

 

Ben Elfen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kom over en talentside i regi av FA der de sier noen ord om de engelske talentene som er fremadstormende.... Her er "våre" juniorer på lista:

 

Rhys Murphy, Arsenal FC

Forward, 06/11/90

A strong and determined player, Rhys has all the attributes to be a powerful centre-forward for the Three Lions and has already made his mark with a fine goal against Sweden in the Nordic Tournament.

 

Henri Lansbury, Arsenal FC

Midfielder, 12/10/90

A talented midfielder with great passing ability, Henri will be hoping to make his first start at this level for England after a thorough prepartion last season. Henri played an important role in the Montaigu Tournament where his fine approach play created many chances for the forwards.

 

Moses Barnett, Arsenal FC

Defender, 03/12/90

A versatile player who is equally adept at full-back or wide midfield, Moses has developed quickly at international level with a physical strength and determination that few can match. Having reached Arsenal's U18s side under Steve Bould, Moses has added much to his game defensively - although he still has an eye for goal as he proved in the recent Nordic Tournament.

 

Fabrice Muamba - Birmingham on loan

– Midfielder 6/4/88

A destructive midfielder with tough tackling and expert timing, Fabrice has a wealth of experience with England at U16 and U17 level. Fabrice has also made a number of appearances for Arsenal in recent years, before joining Birmingham this season on loan where he has become part of the first team squad.

 

I tillegg har de også med Justin Hoyte ogTheo Walcott som allerde etablerte landslagspillere i aldersbestemte klasser...

Henri Lansbury har blitt lagt til på spillerlisten på reservelaget på Arsenal.com nå i det siste.... :P

 

Sesongstarten for reservene gikk jo bra, hvor vi stilte med et

relativt sterkt lag (Cole, Ali, Ade, Theo...) mot Charlton. 4-0,

noe som skulle være en inspirasjon for førstelaget som jo bare

har scoret 1 mål på de første to kampene i år. Jeg tenkte bare

nevne at av reservelagets mål (2 av Ali, 2 av Ade) var det som

kom fra avslutning lengst fra mål straffesparket til Ade... Greit

at de overkjører reservene til Charlton, men det ser ikke ut som

om Arsenals fremtid har mange skyttere heller ;)

(les Klagemuren-tråden s. 28-30)

 

Det er jo ikke så rart at vi stiler med sterkt lag for reservene. Vi har jo lånt ut alle reservene og er vel pliktige til å stille lag?!?

Jeg synes vi har lånt ut alt for mange spillere. Det er helt på trynet

 

Ben Elfen

 

 

Da får jo de enga yngre spillerne prøve se. Ikke noe problem det.

 

Jeg synes det er et problem om vi må stille med juniorlag på seniornivå fodi vi ikke har nok seniorspillere

 

Ben Elfen

 

Vil tro at nivået i championship er høyere enn i "reservelagsligaen" (eller hva det heter)... Så våre utlånte spillere får jo bra matching, trening og gode utfordringer der de er... I tilegg betaler en annen klubb lønna dems, de får spille for fulle tribuner og føle presset fra det... Å vinne reservelagstabellen er kanskje ikke nødvendigvis ett kvalitetstegn...

Link to comment
Share on other sites

Henri Lansbury ble kåret til turneringens beste spiller i en U-turnering Arsenal deltok i i Nederland tidligere i høst - en turnering der også 'hot shots' som Barazite og van den Berg, de nye nederlenderne deltok.

 

Likevel er jeg usikker på om Lansbury noen gang vil få muligheten i Arsenal, mtp hvor mange unge lovende sentrale midtbanespillere Arsenal nå har. Men ingenting hadde gledet meg mer enn å få igjennom en 'home grown' spiller eller to igjen.

 

Forøvrig debuterer Denilson for Arsenal Reserves i kveld.

 

Det kan også nevnes at en overgang som kom helt i skyggen av alt annet på tampen av overgangsvinduet var kjøpet av den portugisiske unggutten Rui Fonte fra Sporting Lisboa. Jeg vet nada om ham, utover at han nå er på plass på hjemmesidene.

Link to comment
Share on other sites

Henri Lansbury ble kåret til turneringens beste spiller i en U-turnering Arsenal deltok i i Nederland tidligere i høst - en turnering der også 'hot shots' som Barazite og van den Berg, de nye nederlenderne deltok.

 

Likevel er jeg usikker på om Lansbury noen gang vil få muligheten i Arsenal, mtp hvor mange unge lovende sentrale midtbanespillere Arsenal nå har. Men ingenting hadde gledet meg mer enn å få igjennom en 'home grown' spiller eller to igjen.

 

Forøvrig debuterer Denilson for Arsenal Reserves i kveld.

 

Det kan også nevnes at en overgang som kom helt i skyggen av alt annet på tampen av overgangsvinduet var kjøpet av den portugisiske unggutten Rui Fonte fra Sporting Lisboa. Jeg vet nada om ham, utover at han nå er på plass på hjemmesidene.

 

Ikke fått med meg noe om denne Fonte. Hvor finner du ham på hjemmesidene til Arsenal? Alltid spennende med nye unggutter dog! Er han av offensive eller defensive fibre?

Link to comment
Share on other sites

Ikke fått med meg noe om denne Fonte. Hvor finner du ham på hjemmesidene til Arsenal? Alltid spennende med nye unggutter dog! Er han av offensive eller defensive fibre?

 

 

Etter litt googling - Link, Link 2

 

Han har ingen egen spillerprofil på Arsenal.com enda, men står oppført her, helt nederst - Link

 

Takk for oppdatering.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han ikke har spillerprofil, så kan det jo hende at han bare har vært på prøvespill?

 

"Rui Fonte värvas från Sporting Lissabon eller som de heter Sporting Clube Portugal. Han kommer på ett treårigt lån som kostar klubben 60000 USD och därefter har Gunners en option att köpa honom. Han kostar då 2,5 miljoner USD.

 

Rui Fonte är född 23 September 1990 och en skarpskytt. Har gjort en mängd matcher i de olika ungdomslandslagen i Portugal och bland annat 12 landskaper i U16. Han nätade vid tre tillfällen för landslaget i våras. Bland annat mot Norge. Ifjol gjorde han 24 mål i Sporting Lissabons ungdomslag som vann den nationella ligan.

 

Vi får en forward med näsa för mål, som Arsenals scouter sett växa fram och efter prat med Arséne Wenger tagit till klubben.

Debuterade för juniorerna i matchen mot Bristol City i veckan. Intressant att följa."

 

Klippa fra arkivet til en svensk nettblogg :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1-0 til pause i dag. Scoring av Alidiere. Venstresiden vår har visstnok briljert. Spesielt Traore har skapt problemer for motstanderne. Høyresiden har vært svak. Ellers meldes det om en kamp med stort tempo.

 

Jeg tror at Clichy spiller venstre midtbane / ving, noe som er gode nyheter med tanke på at venstresiden tydligvis har briljert. Jeg er imponert over at kyllingene (Clichy og Ali) ser ut til å ha vokset opp til å bli unge haner :D

Link to comment
Share on other sites

1-0 til pause i dag. Scoring av Alidiere. Venstresiden vår har visstnok briljert. Spesielt Traore har skapt problemer for motstanderne. Høyresiden har vært svak. Ellers meldes det om en kamp med stort tempo.

 

Jeg tror at Clichy spiller venstre midtbane / ving, noe som er gode nyheter med tanke på at venstresiden tydligvis har briljert. Jeg er imponert over at kyllingene (Clichy og Ali) ser ut til å ha vokset opp til å bli unge haner :D

 

Etter startoppstillinga å dømme så virker det som om han er venstreback i dag, uten at jeg kan si det for sikkert... Merida, Traore, Randall, Simpson er alle i 11'ern som starta kampen, og de "pleier" å ha roller på midtbanen når de spiller... :D

 

edit: granska litt.

gk- almunia

rb-connoly cb-o'ceurill cb-senderos lb-clichy

rm-randall cgm-van den berg cm-merida lm-traore

at- Ali og simpson

Link to comment
Share on other sites

http://www.thefa.com/England/U16s/NewsAndF...quadVictory.htm

 

 

Vi har hermed 3 spillere på det nye G-16 landslaget. Sammen med united er vi den klubben med flest spillere i troppen. I den nye G-17 troppen har vi hele 4 spillere med.

 

 

http://www.thefa.com/England/U17s/NewsAndF.../10/17squad.htm

 

 

Viser at det jobbes meget godt i ungdomsavdelinga.

Link to comment
Share on other sites

Ble seier 2-1. O`Cearuill scorte det siste, etter at halve London lå strødd i smårbiter etter en knallhard duell med Senderos. Aliadiere var visstnok banens beste.

 

Herlig at Phil og Gael er i aksjon igjen. Bredde i de bakre rekker kan bli viktig femover med mange tøffe kamper. Ali scorer som vanlig på et reservelag som virker utrolig spennende. Gleder meg til liga-cupen! :D

Link to comment
Share on other sites

leste dette:

 

Arsenal snap up Sporting Lisbon kid Rui Forte

tribalfooball.com - October 06, 2006

 

Arsenal have swooped for Sporting Lisbon teenager Rui Forte.

The Portugal Under-17 international has signed a three-year deal with the Gunners after impressing on trial.

 

Fonte, 16, came through the Sporting youth ranks. But he had not signed a professional contract, enabling Arsene Wenger to snap him up.

 

Fonte, who made his Arsenal debut in their academy side's 4-3 win at Southampton, is the latest in a series of worldwide discoveries by the Frenchman.

 

 

er det noen som kan bekrefte dette??

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...