Jump to content

Juniorlaget og reservene


Rocky

Recommended Posts

Matt Macey blir lånt ut en sesong til Plymouth, ref. Skysports transfer center. Det er nok et godt valg. 

Syns Matt er en kul type. Han har en holdning og ramme jeg syns passer en keeper godt. Nå har han ett år på å vise at ferdighetene står i stil.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt i en annen tråd så har nå Emile Smith Rowe signert en ny kontrakt med Arsenal, og han er en av mange lovende unge i Arsenal yngre lag.

Jeg er egentlig meget optimistisk når det gjelder våre unge og lovende, og jeg ser det som meget sannsynlig at vårt u-23 lag gjentar bragden fra sist sesong og igjen vinner PL2.

Og selv om vårt A-lag er styrket såpass denne sommeren at jeg ikke forventer at det blir så alt for mange sjanser for våre unge lovende i PL-kamper, så har vi en fantastisk bredde når det gjelder spillere som vil få mye spilletid i de forskjellige andre turneringene. Ikke minst så håper jeg at Arsenal går tilbake til "gamle tradisjoner" og lar kun de unge pluss de faste reservene spille Ligacup-kampene, og da mener jeg "all the way" inklusiv en eventuell finale.

Med spillere som nettopp Smith Rowe i tillegg til Nelson, Willock, Nketiah, Osei-Tutu, Willock, Bielik og nyinnkjøpte Guendouzi (sistnevnte er rett nok formelt sett på A-laget) så har vi en fantastisk ung stamme til nettopp Ligacuplaget. Plusser vi så på med "A-lagsreserver" som Martinez, Mavropanos, Holding, AMN, og Iwobi så trenger vi rett og slett ingen av våre beste på laget i denne cupen og kanskje  ikke så mange av våre beste i innledende runder i EL heller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Guest Gunners68

Vår tidligere akademi sjef , Jonker , uttaler seg i dag om Arsenal og mulighetene der for talenter. Hold dere unna er rådet. Vi takker for den Jonker - om vi ikke nå har nok problemer som det er .

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
26 minutes ago, bergkampje said:

Donyell Malen som spilte hos oss frem til 2017 er nå tatt ut på det nederlandske landslaget etter flere gode kamper for PSV. Slapp vi han for tidlig mon tro?

Du har alltid vært vår Nederland spesialist. Kult. 

Jeg har aldri hørt om Donyell Malen

Link to comment
Share on other sites

Det er fullstendig "lotto" å vurdere fremtiden til unge talenter. Noen viser klare tegn i ung alder for å bli den neste store stjernen, for deretter å ikke klare å ta det viktige steget opp når de blir litt eldre. Andre igjen kan ha en jevn progresjon, uten å briljere som unge, men likevel vise seg å bli den som klarer å ta steget opp i de voksnes rekker.

Det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder juniorspillere, så jeg tror man skal være forsiktige med etterpåklokskap når det gjelder den yngre garde av fotballspillere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
30 minutes ago, Verminator5 said:

Mavropanos lånes ut til Stuttgart, og skal med det spille neste sesong på øverste nivå i Tyskland. Det blir sikkert et bra opphold. Vår gamle venn Mislintat, har trukket i trådene for dette låneoppholdet.

Savner Mislintat jeg

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Instagram signerte han også en ny kontrakt før han dro ut på lån. Har fortsatt tro på grekeren! Har alt som skal til for å bli en helvetes god midtstopper. Problemet hans har vært skader.

Ellers er jeg ekstremt fornøyd med "the young Guns". Jeg vil ikke miste noen av de. Det ryktes at Maitland Niles ønsker seg vekk, men jeg vil heller selge Torreira fremfor han og la AMN ta plassen hans i troppen som backup på midtbanen.

Fremtiden er lys, og jeg håper virkelig unggutta fortsetter utviklingen sin. Ingenting ville vært vakrere enn et Arsenallag som løfter pokalen med gutter som Saka, Willock, Niles og Nketiah som er oppvokst med Arsenal og har det i blodet!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Fort gjort å glemme at han bare er 22. Han gav et godt førsteinntrykk i Arsenaldrakta. Det synes jeg iallefall. 

Det synes jeg også. Han glapp så litt vekk igjen, men det er ikke så rart når han spilte under Emery hvor forsvaret var enda verre enn under Wenger.

PS: Jeg klarte å glemme Smith-Rowe på lista tidligere! At det er mulig. Fortsatt kanskje det største talentet vi har i klubben. Han er en spiller jeg ønsker tar plassen til Özil i troppen neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

"Drømmer" om dette laget om 3-4 år:

Leno/Martinez
Bellerin/Osei-Tutu - Saliba/Chambers - Holding/Mavropanos - Tierney
Partey/Niles - Willock/Xhaka
Pepe/Nelson - Smith-Rowe - Saka
Martinelli/Nketiah

Personlig mener jeg at flere av talentene våre allerede holder et brukbart PL nivå eller høyere (Saka, Willock, ESR, AMN, Martinelli, Nelson og Nketiah). Ved siden av dette har vi de som allerede har prestert i flere sesonger, men fortsatt er forholdsvis unge (Bellerin, Chambers, Holding, Mavropanos, Tierney og Pepe). Det er utvilsomt et "gamble" at så mange spillere skal ta steget opp, men disse gutta/unge mennene har så gode grunnferdigheter at det skal være mulig å bygge et veldig solid lag av dette så lenge vi har en manager som krever disiplin, hardt arbeid og taktisk smarthet. Dette tror jeg Arteta vil bidra med.

Særlig Saliba, Saka, Smith-Rowe og Martinelli er spillere som jeg rett og slett ikke klarer å se for meg at ikke lykkes. De er rett og slett for talentfulle og har riktige holdninger som gjør at de skiller seg ut. Nelson, Willock, AMN, Mavropanos og Nketiah kan alle bli veldig gode, men noen av de har litt større svakheter enn de første som er nevnt her.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Stefanb said:

"Drømmer" om dette laget om 3-4 år:

Leno/Martinez
Bellerin/Osei-Tutu - Saliba/Chambers - Holding/Mavropanos - Tierney
Partey/Niles - Willock/Xhaka
Pepe/Nelson - Smith-Rowe - Saka
Martinelli/Nketiah

Personlig mener jeg at flere av talentene våre allerede holder et brukbart PL nivå eller høyere (Saka, Willock, ESR, AMN, Martinelli, Nelson og Nketiah). Ved siden av dette har vi de som allerede har prestert i flere sesonger, men fortsatt er forholdsvis unge (Bellerin, Chambers, Holding, Mavropanos, Tierney og Pepe). Det er utvilsomt et "gamble" at så mange spillere skal ta steget opp, men disse gutta/unge mennene har så gode grunnferdigheter at det skal være mulig å bygge et veldig solid lag av dette så lenge vi har en manager som krever disiplin, hardt arbeid og taktisk smarthet. Dette tror jeg Arteta vil bidra med.

Særlig Saliba, Saka, Smith-Rowe og Martinelli er spillere som jeg rett og slett ikke klarer å se for meg at ikke lykkes. De er rett og slett for talentfulle og har riktige holdninger som gjør at de skiller seg ut. Nelson, Willock, AMN, Mavropanos og Nketiah kan alle bli veldig gode, men noen av de har litt større svakheter enn de første som er nevnt her.

Martinelli og Saka kalles supertalenter og kan bli store. Resten blir championship eller nedre halvdel tabell spillere. Tierney kan fort bli vår Robertson. Bellerin har alt for store tekniske mangler og han er ikke noe talent lengre.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...