Jump to content

Juniorlaget og reservene


Rocky

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tro det eller ei, men i dag er det faktisk FA-cup action mot Everton på Emirates. FA Youth Cup Kvartfinale for å være nøyaktig.

 

U18 laget hadde en forferdelig generalprøve mot West Ham på lørdag (0-3 tap), men da var det mange fra U16-laget som spilte. Blir nok et mye mer slagkraftig mannskap i kveld. Arsenal har vunnet den tradisjonsrike cupen 7 ganger, senest i 2009.

Link to comment
Share on other sites

2-2, Akpom nå ;) Barcelona klart best i andre omgang - og da spesielt etter det røde kortet.

Blir direkte straffekonk etter 90 tror jeg?

Edit: 3-2 nå :( Da er det nok kjørt..

Edit2: 4-2.

Edited by Moen
Link to comment
Share on other sites

Har i grunnen venta litt på den. Synes ansettelsen av Burton var merkelig i utgangspunket. Vi har plenty av menn i 60-åra i støtteapparatet, og det blir fint å få inn nye folk fra yngre generasjoner. Hollenderen er vel i starten av femtiåra? Han hadde forresten en CV som var ganske lekker, men det er selvfølgelig ingen garanti for suksess. Han får nå muligheten til å ansette et par nye ungomstrenere. Jeg drømmer om en annen Hollender...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

I kveld er det fest på Emirates. FA Youh Cup semifinale 2nd leg. U18-laget tapte 2-1 borte mot Chelsea i den første kampen og i kveld skal det revansjeres. Emirates er strippet ned til 10000 plasser og disse er utsolgt!

 

Fulham venter i finalen. Kampen sendes direkte på ITV4, så det bør vel være mulig å finne en stream?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gratulerer Tafari Moore som U17-europamester. Høyrebacken spilte også i finalen. Hector Bellerin synes det er merkelig at ikke Ainsley Maitland-Niles også var med i troppen. Begge 16-åringene (?) har etablert seg på Arsenals U21-lag denne sesongen.

 

http://hereisthecity.com/en-gb/2014/05/21/arsenal-man-criticises-joke-decision-to-omit-wonderkid-from-engl/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Andries Jonker fortsetter oppryddingen i ungdomsavdelinga. Terry Burton har allerede fått reisepass. Nå er det David Court som er ferdig i klubben. Det står respekt av jobben Court har gjort for klubben, men det er en tid for alt. De gamle gubbene blir forhåpentligvis erstattet av yngre og mer spennende navn. Hørte jeg noen si Dennis Bergkamp?

 

http://news.arseblog.com/2014/07/david-court-axed-in-youth-system-shake-up/?utm_source=feedburner.com%2Farseblognews&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+arseblognews+%28Arseblog+News+-+the+Arsenal+news+site%29

Link to comment
Share on other sites

Jeorge Bird er et unntak i mylderet av useriøse bloggere. Det han skriver er det aldri noe tull med. I hvert fall som jeg har fått med meg. Interessante artikler har han også jevnlig for oss som interesserer oss for de yngre Arsenalgutta.

 

http://arsenalyouth.wordpress.com/2014/07/09/ormonde-ottewill-continues-his-quest-to-make-the-first-team/

 

I dagens artikkel nevner han blant annet:

 

- Matt Macey konkurrerer med Damian Martinez om å bli tredjekeeper

- Macey og BOO (Brandon Ormonde-Ottewill) trener med A-laget, mens mange spillere fortsatt er borte

- Julio Pleguezuelo (17) viser så stor framgang at han kan bli fjerdevalg som midtstopper

- Kieran Gibbs har fått trøye nummer 3

 

Det siste har jeg gjort meg noen tanker om. Det er vel ikke usannsynlig at Debuchy får trøye nummer 2. De neste ledige trøyenummerne er da 18, 21 og 23. Hva med Sanchez? Han har spilt med trøye nummer 9 for Barcelona og nummer 7 for Chile. Podolski og Rosicky har disse draktene pr i dag. Blir det en shakeup i draktnummerne før kommende sesong?

Link to comment
Share on other sites

Jeorge Bird er et unntak i mylderet av useriøse bloggere. Det han skriver er det aldri noe tull med. I hvert fall som jeg har fått med meg. Interessante artikler har han også jevnlig for oss som interesserer oss for de yngre Arsenalgutta.

 

http://arsenalyouth.wordpress.com/2014/07/09/ormonde-ottewill-continues-his-quest-to-make-the-first-team/

 

I dagens artikkel nevner han blant annet:

 

- Matt Macey konkurrerer med Damian Martinez om å bli tredjekeeper

- Macey og BOO (Brandon Ormonde-Ottewill) trener med A-laget, mens mange spillere fortsatt er borte

- Julio Pleguezuelo (17) viser så stor framgang at han kan bli fjerdevalg som midtstopper

- Kieran Gibbs har fått trøye nummer 3

 

Det siste har jeg gjort meg noen tanker om. Det er vel ikke usannsynlig at Debuchy får trøye nummer 2. De neste ledige trøyenummerne er da 18, 21 og 23. Hva med Sanchez? Han har spilt med trøye nummer 9 for Barcelona og nummer 7 for Chile. Podolski og Rosicky har disse draktene pr i dag. Blir det en shakeup i draktnummerne før kommende sesong?

 

Dette kan man også se på treningsbildene hvor Gibbs har nummer 3 på trøya og shortsen. ;)

 

I mine øyne så skulle jeg gjerne sett at Debuchy fikk trøye nummer 2, Sanchez nummer 7 og Özil nummer 10. Rosicky er en "bitpart player". En knallgod og rutinert spiller selvsagt, men jeg mener at nummer 7 (og 10) burde tilhøre "stjernene" i klubben. Wilshere i mine øyne f.eks. fikk nummer 10 uten å ha gjort seg fortjent til den i det hele tatt. Rosicky derimot gjorde seg fortjent til nummer 7 i det minste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sanogo er sikkert skadet igjen. Giroud, Campbell, Sanchez og Podolski er ikke tilbake ennå samt at Walcott er skadet.

 

Eneste grunnen til at jeg kan skjønne at kun Akpom er med. Pluss at han selvsagt er den nest beste spissen i klubben etter Giroud. :P

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...