Jump to content

Juniorlaget og reservene


Rocky

Recommended Posts

Med tanke på at det er FA Youth Cup-kamp mot "uovervinnerlige" Southampton tirsdag og reservelagskamp onsdag, så ligger det nok litt i kortene at laget som spilte mot Chelsea i helgen neppe var det beste man kunne stille med.

 

Dessverre er jo defensive nøkkelspillere på U18-laget, som Dominic Shimmin og Johan Djourou, ute med skade, så det blir vel til at Kerrea Gilbert, som vanligvis spiller høyreback (á la Hoyte) nok en gang spiller midtstopper sammen med Matthew Connolly. Sistnevnte er kaptein på laget, og etter hva jeg har lest andre steder, så kan han fort bli en veldig god stopper. God til å lese spillet, høy og veldig god i luften. Han scorte også i forrige runde av FAYC på en heading etter frispark av Ryan Smith.

 

Med Edu inne i førstelagsvarmen igjen og Flamini i bakhånd, så kunne det i grunn vært morsomt å forsterket laget i morgen med Cesc Fabregas, men jeg ser vel ikke helt for meg at det skjer. Offensivt så tror jeg man må stole på kvartetten Bendtner, Stokes, Lupoli og Smith.

 

Uansett er jeg redd denne kampen vil bli i tøffeste laget med tanke på skadene og motstanderen, men kampene mellom Arsenal og Southampton er alltid jevne på dette nivået, og denne kampen blir nok intet unntak.

Link to comment
Share on other sites

Dessverre er jo defensive nøkkelspillere på U18-laget, som Dominic Shimmin og Johan Djourou, ute med skade, så det blir vel til at Kerrea Gilbert, som vanligvis spiller høyreback (á la Hoyte) nok en gang spiller midtstopper sammen med Matthew Connolly. Sistnevnte er kaptein på laget, og etter hva jeg har lest andre steder, så kan han fort bli en veldig god stopper. God til å lese spillet, høy og veldig god i luften. Han scorte også i forrige runde av FAYC på en heading etter frispark av Ryan Smith.

344[/snapback]

Godt det finnes doktorer på dette forumet også!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Unggutter i sving!!

 

Er jo endel unggutter som skal i sving i sommer.

 

Englands U-19 landslag skal spille EM fra 18-29 Juli. Ryan Smith er en fast inventar på dette laget, og de pleier å vise flere av disse kampene på Eurosport. Norges U-19 landslag er med. Vi kan også risikere å se Lupoli hvis Italia kvalifiserer seg.

 

Så er det VM for U-20 landslag. Tror dessverre ikke noen kanaler viser denne. Quincy er tatt ut i troppen til Nederland. Italia og Spania stiller også lag, men vet ikke om Lupoli eller Fabregas er med. Og våre kjære Nigerianere spiller jo og.

1 å 2 å 3 nigerianere, 4, 5 å 6 nigerianere, 7 å 8 å 9 nigerianere. Morgan hvor er de nå???

 

I Toulon turneringa i Frankrike skal Justin Hoyte spille for Englang sitt landslag. Den turneringa går på Eurosport og begynner 1 juni tror jeg.

 

 

 

Liten respons på denne tråden, så da kan vi likesågodt diskutere emnet her. Innlegg limt inn.

Mod

Link to comment
Share on other sites

Arsenal set to release five young professionals

 

Da er dagene talte for Olafur-Ingi Skulason, Danny Karbassiyoon, Adam Birchall, Frankie Simek og Jordan Fowler. Felles for alle sammen er at de er på den "gale" siden av 20 år, og aldri klarte å etablere seg i Arsenal. Skulason, Karbassiyoon og Simek spilte Carling Cup for Arsenal, Fowler satt på benken, mens Birchall aldri kom så langt.

 

Selv om alle sammen var nyttige spillere på reservelaget, er det i grunn greit at de nå forlater klubben i og med at de aldri ville kommet noe lenger i Arsenal.

 

Det positive er at nå er plasser frigjort slik at nye fjes kan få vise seg på reservelaget neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av dei har vel nokosinne vert forventa skulle bli dei store.

Den som vel var den beste i yngre dager var Birchall. Meiner å huske han scora en del mål på gamle U-17 laget.. Trudde han kunne bli noko - men den gang ei.

Link to comment
Share on other sites

Bolton har lurt til seg juniorkeeperen vår Chris Wright.

10418[/snapback]

Boston, har lurt til seg Wright ja. :unsure:

10419[/snapback]

 

Uffdå. Går litt fort i svingane her, med eksamenslesing.

 

Men greit, Boston har lurt til seg Chris Wright.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som om vi knytter til oss en ny 16-åring. Engelsk sågar.

 

Jack Hobbs er ønska av fleire PL-klubbar, der i blandt Manchester United. Han spela no i Lincoln City og blei deira yngste spelar nokosinne, då han debuterte 15.januar.

 

Han er en stor stopper, og betegna som et stort talent. Ville vert deilig å snyte ManU for han i alle tilfeller..

 

PS: Var Tottenham-fan som ung. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som om vi knytter til oss en ny 16-åring. Engelsk sågar.

 

Jack Hobbs er ønska av fleire PL-klubbar, der i blandt Manchester United. Han spela no i Lincoln City og blei deira yngste spelar nokosinne, då han debuterte 15.januar.

 

Han er en stor stopper, og betegna som et stort talent. Ville vert deilig å snyte ManU for han i alle tilfeller..

 

PS: Var Tottenham-fan som ung. :unsure:

10663[/snapback]

 

 

Det Var Sol og ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I et intervju som ble lagt ut på Arsenal Plus med reservelagstrener Neil Banfield for noen dager siden diskuterte han en del av de mest lovende ungguttene. Kan ta en kort oppsummering her for dem av dere som ikke har sett intervjuet. Interessant å høre hva Banfield mente om enkelte av Arsenals antatt største talenter.

 

 

Arturo Lupoli - 24.06.87

Neil Banfield understreket hans ekstreme ferdigheter i boksen og foran mål. Han sa Lupoli hadde hatt en fantastisk sesong - når det kom til å score mål. Imidlertid var han raskt ut med å påpeke at andre deler av spillet hans absolutt trenger å utvikles for at han skal bli en bedre spiller.

 

Å si at Banfield virket bekymret er å overdrive, men han var i allefall veldig opptatt av at Lupoli enda ikke er en komplett fotballspiller. Det er neppe uten grunn at Lupoli blant annet har fått satt opp et spesielt program med fitness coach Tony Colbert for å bli mer robust.

 

 

Anthony Stokes - 25.07.88

En spiller Neil Banfield helt klart har sansen for. Til tross for at han enda ikke er fylt 17 år har han denne sesongen vært en av de mest stabile spillerne på reservelaget og Banfield anser ham nå for å være en av de etablerte spillerne der.

 

I tillegg var Banfield veldig opptatt av å rose Anthony Stokes for at han denne sesongen har vært en "lagspiller" og spilt så mye på høyrekanten selv om det egentlig er spiss han er. Stokes har tydeligvis den rette innstillingen og Banfield sa at Stokes bare må vente på tur for å få spilles fast spiss på reservelaget, men at sjansen hans, den kommer.

 

 

Ryan Smith - 10.11.86

Skaden til Smith var veldig alvorlig og dette er grunnen til at han ikke har vært mer involvert i år. Ryan Smith sa selv i et intervju at da han spilte mot Manchester City i ligacupen var han egentlig ikke klar for førstelagsspill og i allefall ikke 90 minutter. Derfor ble han ikke overrasket over at han hinket av banen i den kampen.

 

Både Banfield og Smith selv mente derimot at de par-tre siste reservekampene i år viste at han var på vei tilbake nå, og Banfield mente at han da viste noe av det som bor i ham, og som gjør at de tror han vil bli en topp, topp spiller i fremtiden.

 

Neste sesong vil bli en veldig viktig sesong for Ryan Smith. Da regner man med at han er tilbake for fullt og det er da han skal vise hva han er god for for alvor.

 

 

Matthew Connolly - 24.09.87

En spiller som ifølge Banfield har tjent mye på å bli coachet av Steve Bould, og sakte men sikkert utvikler seg videre. Connolly en spiller de alltid har likt internt i klubben. En veldig moden og rolig spiller som har gjort sine saker bra på reservelaget. Både høy og god i luften og en spiller som også kan spille fotball.

 

Utover i sesongen har han fått trene med førstelaget og Wenger har likt det han har sett. Banfield mente at også for Connolly vil neste sesong bli en stor sesong. Da må han ta steget opp og virkelig etablere seg på reservelaget.

 

Fabrice Muamba - 06.04.88

En veldig stor og fysisk sterk spiller. Neil Banfield mente imidlertid at han enda har 18-24 måneder med utvikling foran seg fotballmessig før man kan slå fast om hvor god han kommer til å bli. Han har som sagt fysikken på sin side og gode holdninger.

 

Banfield understreket at man vil matche ham sakte og forsiktig, ikke rushe noe. Han har fremdeles mye å lære og vil forhåpentligvis vise seg moden for større oppgaver enn reservelaget i løpet av et par års tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Danny Karbassiyoon signerer for Burnley

 

En av våre tidligere spillere Danny Karbassiyoon som ble gitt free transfer for ikke så altfor lenge siden har nå signert for Burnley. Danny fikk med seg 3 kamper for Arsenal, alle 3 var liga cup kamper.

 

Lykke til videre Danny !

 

Kilde : Karbassiyoon seals Burnley move [bBC Sport]

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sebastian Svard solgt

- Guimaraes Vitoria SC blir hans nye klubb

 

Arsenal.com bekrefter idag at Sebastian Sverd nå offisielt er solgt fra klubben etter noen sesonger på utlån i bl.a Brøndby. Han har nå skrevet under for Portugisiske Guimaraes Vitoria SC.

 

Sverd ble av mange regnet som et forsvarstalent når Arsenal hentet han inn i 2000, men han slo aldri igjennom. Han fikk kun med seg 3 kamper for oss.

 

Lykke til videre Sverd !

Link to comment
Share on other sites

Guest brassik

Her er en artikkel som omhandler Nicklas Bendtner, som jeg hentet fra http://www.arsenal.dk/nyhed.asp?id=1549

Den er fra i fjor november, men jeg kan ikke se den noen plass på siden her, så da tenkte jeg det kunne være interessant lesing. Here goes..

 

Stort Bendtner-interview i TIPS-bladet

 

TIPS-bladets midtugeudgave bringer i denne uge et stort interview med 16-årige Nicklas Bendtner, en gigant på 16 år.

Interviewet ser ud som følger:

 

Nicklas Bendtner bliver ved med at skyde i vejret som en forhekset bønnestage. Den tidligere FCK’er, der i sommer skrev en fireårig kontrakt med de engelske mestre, Arsenal, måler aktuelt sine 192,5 centimeter.

Kæmpen fylder først 17 år til januar, og hans vækst er ikke ganske problemfri. Lige nu er han sendt en tur hjem til forældrene, Joan og Thomas Bendtner, på Amager med besked på at holde sig i ro en uges tid. De nederste ryghvirvler værker og trænger til en pause fra den hårde fysiske træning, så giganten skal først indskrive sig til træning igen på mandag

Den ufrivillige pause kommer ikke særlig belejligt for den utålmodige teenager, der har udmærket sig både på de danske ungdomslandshold og på Arsenals U-18-hold. Angriberen er tæt på at få bidt sig fast hos Arsenals reserver, hvor han har spillet hyppigt og åbnet sin målkonto. Manager Arsené Wenger har flere gange kaldt ham til træning med førsteholds-truppen, og forhørt sig om Bendtner er klar til debut i Carling Cup, hvor den franske manager ofte tester sine talenter, før han lader dem prøve kræfter med Premier League og Champions League.

 

Stort potentiale

– Jeg synes selv, jeg er klar. U-18 træner Steve Bould siger, at han ser et stort potentiale i mig, men reservetræner Neil Banfield mener åbenbart, jeg skal vente lidt. Jeg ved, at klubben har planer for mig, men det bliver nok først næste år, jeg får chancen i Carling Cup. Så er det bare om at gribe den. Steve Bould siger hele tiden til mig, at jeg bare skal give alt, hvad jeg har, til træning og i kampe, så skal chancen nok komme.

For Bendtner er opholdet i Arsenal allerede blevet realiseringen af drengedrømmen. Han er et atletisk multitalent, der i sin tid i Amager Atletik Klub satte flere danske ungdomsrekorder i kortdistanceløb, hvoraf nogle af dem står endnu. Men det var som fodboldspiller i FCK’s ungdomsafdeling, at hans talenter for alvor udfoldede sig. Her kunne han kombinere sin hurtighed med en sublim teknik og et overblik, han kan udnytte både som afslutter og oplægger. Udviklingen har fulgt ham, så han i spillertype kan minde om svenske Zlatan Ibrahimovich.

 

Favorithold fra barnsben

Arsenal var Nicklas Bendtners favorithold allerede, mens han spillede drengefodbold i FCK’s ungdomsrækker, og en spillertrøje signeret af Robert Pires fik hæderspladsen på gavebordet, da Nicklas Bendtner for ikke så mange år siden blev konfirmeret.

Denne sommer var det så angrebstalentets egen autograf, der var eftertragtet. Da de europæiske topklubber stillede sig i kø for at få Bendtners egen underskrift, var valget dog ikke særlig svært:

– Jeg har hele vejen igennem fået en god støtte af min far, og jeg må indrømme, at vi vaklede lidt mellem, om hollandsk eller engelsk fodbold ville være bedst for mig, men efter at vi besøgte Arsenal, var vi ikke længere i tvivl. Alt her er verdensklasse. Trænings-faciliteterne er i top, maden er som at spise på restaurant, og plænerne ligner golfbaner. Ikke et strå er længere end det ved siden af. Her kan jeg udvikle mig mellem etablerede verdensstjerner og nogle af Europas største talenter, og jeg mener, at mit spil passer til Arsenals.

– Jeg har ikke bare valgt klubben som et springbræt. Jeg har valgt Arsenal, fordi jeg tror på, at jeg kan få mit gennembrud her, siger dem ambitiøse dansker.

Arsenal har ellers fået ry for at være en klub, hvor det er svært for håbefulde unge at slå igennem, men Wegner er begyndt at give sine babies chancen i den lille pokalturnering, Carling Cup, hvor et hold, der mest bestod af ungdomsspillere sidste sæson nåede semifinalen. I denne sæson har The Young Guns foreløbig nået kvartfinalen, der spilles mod Manchester United den 1. december.

 

Motiverende succes

Samtidig er den spanske teenage-sensation, Francesc Fabregas, 17 år, slået igennem på førsteholdet.

– Nu skal man huske på, at Cesc har fået sin chance, fordi Arsenal har haft mange skader på midtbanen, og vi er mange om buddet til de forreste pladser. Men det virker selvfølgelig motiverende på os andre at se, at det er muligt at bryde igennem til en plads på førsteholdet, selv om man ikke er særlig gammel, siger Nicklas Bendtner.

For ham selv kan vejen synes endnu længere end for Fabregas. Arsenals forreste kæde udgøres i dag af verdensstjerner som Thierry Henry, Dennis Bergkamp og José Antonio Reyes, og bare på reserveholdet er han oppe mod italienske Arturo Lupoli, hollandske Quincy Uwusu-Abeyie og irske Anthony Stokes.

- I øjeblikket spiller Quincy rigtig godt, og Lupoli scorer masser af mål, men jeg får at vide, og jeg ved med mig selv, at jeg er bedre end dem, så jeg er sikker på, at min tur nok skal komme, lyder det fortrøstningsfuldt, og med al den selvtillid, der er en simpel forudsætning for, at et talent kan blive til en stjerne.

 

Hård konkurrence

I samme åndedrag erkender Nicklas Bendtner gerne, at konkurrencen i en udenlandsk topklub er hård.

- Førsteholdsspillere som Kolo Toure, Sol Campbell og Patrick Vieira, gør meget for at jeg skal føle mig velkommen, når jeg træner sammen med dem. Men vi er meget mere konkurrenter end venner på ungdomsholdet. Jeg vil ikke sige, at jeg har nogen venner på U-18-holdet. Alle slås for deres pladser, og det er måske også medvirkende til, at jeg føler mig bedre tilpas, når jeg træner og spiller med reserverne. Her bliver der spillet god fodbold, folk kender deres opgaver, afleveringerne er præcise og afslutningerne skarpe. De første par måneder i Arsenal var svære. Jeg savnede mine venner og min familie og alt var nyt, men jeg fik god opbakning fra min træner, mine forældre og min plejefamilie, fortæller Niclas Bendtner.

Arsenal har indkvarteret ham hos Clem og Anna Cattini i Winchmore Hill, et par, der har været tilknyttet Arsenal i mange år, og blandt andet har passet godt på talenter som Jermaine Pennant, Jeremie Aliadiere og Justin Hoyte.

- Det er simpelthen så søde, vasker tøj for mig og laver mad til mig. Det er næsten ligeså godt som at bo hjemme, for her skal jeg i hvert fald ikke selv rydde op på mit værelse, griner den unge Bendtner.

 

Arsenal før landshold

Men hvor søde plejefamilien end er, så er der ikke noget, teenageren værdsætter mere end sine forældres opbakning.

- Deres støtte betyder virkelig meget for mig. Den hjalp mig i de første svære måneder, og den hjælper mig stadig, hver gang de kommer og besøger mig i England. Det gør de hver anden eller tredje uge. Jeg bliver gladere, når de er her, jeg får mere energi, og jeg spiller bedre, for så har jeg jo også nogen, der betyder noget for mig, som jeg gerne vil vise, hvad jeg kan, forklarer han.

Til gengæld har Nicklas Bendtner ikke været meget hjemme i Danmark. Den ufrivillige pause er kun hans tredje besøg i moderlandet siden skiftet, de to andre gange har været for at samles med ungdomslandsholdet, hvor han nyder stor succes:

- Jeg ser det som en ære at få lov at repræsentere mig land som fodboldspiller, men spilleniveauet er højere i Arsenal end på de danske ungdomslandshold. Selvfølgelig kan jeg drømme om at komme til at spille på Danmarks A-landshold, men jeg er altså nødt til at tage tingene i den rigtige rækkefølge. Jeg kan ikke regne med at blive udtaget til landsholdet, før jeg har etableret mig på mit klubhold, og mit hold er Arsenal. Det er her, jeg først og fremmest satser på at slå igennem.

 

Det skal ihvertfall ikke være noe å si på selvtillitten til gutten!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...