Jump to content

2020.02.16 Newcastle United (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Newcastle United   Newcastle United    crest
Søndag 16. Februar 2020, kl. 17:30. Emirates Stadium
Premier League, 26. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sport 1 / TV2 Sumo 

Utilgjengelige spillere: Chambers (langtidsskadd), Tierney (tilbake om ca en måned). Nelson og Kolasinac (er kanskje tilbake til denne kampen). 

Vår motstander Newcastle ligger på samme poengsum som Arsenal før denne runden. På de siste fem i PL så har Newcastle en seier, tre uavgjorte og ett tap. Arsenal har en seier og fire uavgjorte.
Arsenal gikk seirende fra sesongens første møte med Newcastle i august.

Når det gjelder laget mot 'castle så er det selvsagt en mulighet for at Arteta prøver en av de nyankomne spillerne, men jeg tror nok at det ikke kommer til å skje allerede nå.
I forsvaret så blir det mer eller mindre det samme som mot Burnley, men hvis Kolasinac er spilleklar så antar jeg at han starter. På midten så har Arteta valgt å starte med Xhaka og Håret i siste kamp, jeg ser gjerne at Torreira starter denne kampen. Offensivt har Laca fått mye tyn. Jeg har forsvart han og står ved det forsvaret, men det er defensivt han har fungert best, ikke offensivt. Derfor velger jeg i mitt forslag å benke franskmannen i denne kampen, i håp om at laget skal fungere bedre offensivt. Det kan dog bli en pris å betale defensivt. 

Mitt lag:

Leno
Bellerin - Sokratis -  Luiz - Kolasinac/Saka
Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Martinelli
Aubameyang

 

De neste kampene er borte mot Olympiacos (EL) torsdag 20/2 og hjemme mot Everton (PL) søndag 23/2
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

6 hours ago, Ben Elfen said:

Faen som jeg gleder meg til kamp igjen. 
satser på at vi kommer i en winning streak nå og nærmer oss 4. Plassen så blir sesongavslutningen spennende

Det er større sannsynlighet for en spennende bunnstrid enn det 4 plass pjattet der. Tipper oddsen for nedrykk er lavere

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Ben Elfen said:

Faen som jeg gleder meg til kamp igjen. 
satser på at vi kommer i en winning streak nå og nærmer oss 4. Plassen så blir sesongavslutningen spennende

Jeg satser også på at vi skal nærme oss 4. plassen. Vi kommer ikke til å nå fjerdeplassen (denne sesongen) , men forhåpentligvis kommer vi nærmere enn vår nåværende 10. plass. 

Link to comment
Share on other sites

Ja , la oss håpe at de som tipper nærme 4 plassen får rett. Det vil bety at en som er over middagshøyden slipper nerve sammenbrudd inn i de siste serie rundene. Håper at de såkalt beste spillerne har hodet på rett plass og gjør jobben sin denne våren. Ting kan jo tyde på at de kan selges også , så de vil vel gjerne vise seg frem for de store klubbene.

Problemet vårt er  at hver gang vi er i en  setting hvor vi kan komme i en god posisjon så tryner vi. Hver eneste jævlige gang skjer det. Skakk kjørt av skuffelser opp igjennom tidene så frykter jeg det samme som Marius. 

Polljen er for en gangs skyld litt mer positiv 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Har savnet den følelsen jeg hadde for mange år siden hvor det ikke var et lite tvil til stede. Vi banket de fleste og spilte til tider fest fotball. Selv borte mot Real Madrid hadde du et reelt håp om å vinne. 

Misunner de som er så positive at de fremdeles er der 🙂 Tenk å kunne få oppleve de dagene igjen , Polljen 🙂 

Link to comment
Share on other sites

En oppdatering av skadesituasjonen av de som er klare nå eller i nær fremtid:

Kolasinac og Nelson er klare igjen etter et skadeopphold.
Saka måtte gå ut etter at han fikk en "trøkk" mot Burnley, men er klar igjen.
Pablo Mari er i full trening og forventes (iflg arsenal.com) å være spilleklar mot Olympiacos på torsdag.
Cedric Soares kom til Arsenal i januar med et lite skadeproblem. Forventes å være i full trening mot slutten av denne måneden.
Tierney har hatt en god bedring og ventes tilbake i full trening mot slutten av denne måneden.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken storm? En «kjedelig» kamp mellom to lag midt på tabellen, neppe noe å heve spesielle øyenbryn for. Blir sikkert stillingskrig og tilfeldigheter som avgjør, har liten tro på noen revolusjon 

 

Edit: lagene kom, og merkelig nok både Ceballos og ozil samtidig. Pepe inn også mens lacca ut. Jaja han prøver litt han Arteta. Spent på xhaka/Ceballos på midten, det kan bli alt fra Hawaii til solid

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Drit kult at Nketiah starter fremfor Lacazette.

Ceballos skulle jeg helst sett sammen med Torreira, men regner med at Arteta forventer at vi skal dominere ballbesittelsen og da er det i utgangspunktet Ceballos, Xhaka og Özil som burde dominere fremfor en ballvinner som Torreira.

Link to comment
Share on other sites

PS!! når lagoppstillingen kommer så hadde det vært greit om noen andre enn undertegnede av og til tok og listet opp hvem som starter (jeg er av og til "forhindret") det tar kun noen sekunder.

Men når jeg først er her:

Leno
Bellerin - Mustafi - Luiz - Saka
Ceballos - Xhaka
Pepe - Özil - Nketiah
Aubameyang

Benk: Emi, Skoratis, Kola, Torreira, Willock, Martinelli og Laca

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...