Jump to content

2020.01.21 Chelsea (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

17 hours ago, Verminator5 said:

Fikk dessverre ikke sett kampen pga jobb. Jeg satte på sendingen når jeg var ferdig, og det første jeg ser er Mustafi som nok en gang driter seg ut. Er @Ben Elfen og @Polljen fortsatt av den oppfatning at han er god og bør bli værende i klubben? #bygdelogikk 😁

Jeg må bare beklage, men du har fullstendig misforstått min oppfatning av Mustafi.

Etter kampen var jeg delvis positiv til Mustafi, og den delvise positiviteten gikk på at jeg mente at Mustafi i den kampen IKKE var noe spesielt dårligere enn de andre av våre  forsvarere i den spesifikke kampen. Det er det nærmeste jeg har vært av å si noe positivt om den konkrete spilleren på laaaaaang tid.

Jeg må også beklage at jeg tydeligvis i mine mange innlegg over lang tid der jeg har vært negativ til vår defensive lagdel og at jeg i lang tid har sett på Mustafi som et salgsobjekt, ikke har vært tydelig nok. På den annen side så tipper jeg at det er svært mange her på forumet som har fått med seg min gjentakende negativitet til denne lagdelen.

Så la meg få presisere. Mustafi er IKKE god nok for et Arsenallag som skal tilbake til toppen, men jeg vil også påstå at det er flere spillere med et defensivt ansvar som IKKE er gode nok til å være fast på et Arsenallag som skal være med i toppen, både i England og i Europa.
 

Link to comment
Share on other sites

Noen få ord om kampen på brua i går.

Det våre viste av innsats etter straffen er etter min mening imponerende. Det viser at det er tæl i laget og at det finnes spillere som virkelig vil kjempe for drakta.
Det som skjedde i forkant av straffen er mindre imponerende. Mustafi gjør nok en gang en megatabbe i sitt tilbakespill, og selv om jeg er uenig i det røde kortet som Luiz pådro seg så er jeg likevel også til en viss grad kritisk til det krølltoppen gjorde i den situasjonen. Etter min mening så burde Luiz ha unngått både straffesparket og derfor også utvisningen. Chelseaspilleren og Luiz er så vidt jeg kan huske på vei litt bort fra målet og det er derfor ikke en fullstendig åpenbar målsjanse. Derfor med litt mer "is i magen" så kunne KANSKJE situasjonen vært unngått.

Til slutt en noe særdeles subjektiv spekulasjon fra min side. Kanskje kunne det gått verre uten utvisningen, da denne situasjonen nærmest synes å være katalysatoren for at våre spillere virkelig stod frem og kjempet? Som sagt kanskje, eller kanskje ikke???

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Polljen said:

Jeg må bare beklage, men du har fullstendig misforstått min oppfatning av Mustafi.

Etter kampen var jeg delvis positiv til Mustafi, og den delvise positiviteten gikk på at jeg mente at Mustafi i den kampen IKKE var noe spesielt dårligere enn de andre av våre  forsvarere i den spesifikke kampen. Det er det nærmeste jeg har vært av å si noe positivt om den konkrete spilleren på laaaaaang tid.

Jeg må også beklage at jeg tydeligvis i mine mange innlegg over lang tid der jeg har vært negativ til vår defensive lagdel og at jeg i lang tid har sett på Mustafi som et salgsobjekt, ikke har vært tydelig nok. På den annen side så tipper jeg at det er svært mange her på forumet som har fått med seg min gjentakende negativitet til denne lagdelen.

Så la meg få presisere. Mustafi er IKKE god nok for et Arsenallag som skal tilbake til toppen, men jeg vil også påstå at det er flere spillere med et defensivt ansvar som IKKE er gode nok til å være fast på et Arsenallag som skal være med i toppen, både i England og i Europa.
 

Hadde vi tapt i går så hadde vi forlangt Mustafis hode på et fat. Nå ble det ikke tap og mer eller mindre alle syntes han spilte seg opp. Det er det også et faktum at han gjorde. Men , ved tap i går så tror jeg de fleste hadde oversett at han tok seg opp etter hvert og kritikken hadde haglet.

Ditt siste avsnitt har jeg ingen problemer med å  slutte meg til , Polljen. Skal vi heve nivået i Arsenal så må det bedre folk inn. Gjør vi ikke det så blir det defensive spillet der etter. Tabbene vil fortsette de. Like sikkert som amen i kirken. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ting skjer - i fotball går ting raskt så menneskelige feil som det mislykkede tilbakespillet fra Mustafi  og den på følgende straffen/utvisningen på Luiz er ikke til å unngå i fotball. Så at vi kan kjøpe oss fri fra slike hendelser har jeg ingen tro på, like lite som jeg har tro på at Chelsea kan unngå hendelser som snublingen fra Kante som gjorde at vi utlignet. Tilfeldigheter avgjør og mennesker er ikke ufeilbarlige maskiner.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ray1955 said:

Ting skjer - i fotball går ting raskt så menneskelige feil som det mislykkede tilbakespillet fra Mustafi  og den på følgende straffen/utvisningen på Luiz er ikke til å unngå i fotball. Så at vi kan kjøpe oss fri fra slike hendelser har jeg ingen tro på, like lite som jeg har tro på at Chelsea kan unngå hendelser som snublingen fra Kante som gjorde at vi utlignet. Tilfeldigheter avgjør og mennesker er ikke ufeilbarlige maskiner.

Tilfeldigheter avgjør , det er helt korrekt Ray. Men , det er ikke tilfeldig at Mustafi er vår syndebukk alt for ofte. Han er ikke alene om tabbene i vårt lag , så det gjelder flere. Dette har pågått lenge i vårt lag. De beste forsvars spillerne gjør ikke disse feilene like ofte. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Hadde vi tapt i går så hadde vi forlangt Mustafis hode på et fat. Nå ble det ikke tap og mer eller mindre alle syntes han spilte seg opp. Det er det også et faktum at han gjorde. Men , ved tap i går så tror jeg de fleste hadde oversett at han tok seg opp etter hvert og kritikken hadde haglet.

Ditt siste avsnitt har jeg ingen problemer med å  slutte meg til , Polljen. Skal vi heve nivået i Arsenal så må det bedre folk inn. Gjør vi ikke det så blir det defensive spillet der etter. Tabbene vil fortsette de. Like sikkert som amen i kirken. 

 

Jeg vil bare presisere at "krangelen" mellom meg og Verminator5 egentlig gjelder Mustafi sin innsats i kampen mot Sheffield United på lørdag.
Selv om Mustafi som de fleste andre spilte seg opp mot Chelsea på tirsdag  så var tabben likevel så pass stor og så "typisk Mustafi" at den i stedet forsterker min skepsis til han.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vil bare presisere at jeg har vært negativ til våre forsvars spillere i lang , lang , laaaaaaaaaaaang tid 🙂  Før Mustafi ankom våre rekker. Mustafi har bidratt godt til å opprett holde min kritikk.  Wenger og Emery har også bidratt godt til elendigheten. De har ikke gjort jobben godt nok når det gjelder det defensive. Wenger  startet sin Arsenal karriere med verdens beste forsvars firer på den tid. Aller bakerst stod Seaman.

De forsvant etter hvert en etter en. Campbell og Cole var vel de siste store som gikk i 2006. Etter det har vi ikke hatt en eneste som har vært like god eller bedre enn disse.

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, RP7 said:

Mange kritiserer Özil i dag, men jeg tror ikke han har et eneste balltap etter utvisningen og lukker midtbanen fullstendig. Han løper mye og stenger masse rom. Alt man ikke forventer av ham. Medspillere blir trygge av å ha ham der fordi han alltid er spillbar og kan løse opp låste situasjoner.

https://metro.co.uk/2020/01/22/frank-lampard-mesut-ozil-chelsea-arsenal-12101990/?fbclid=IwAR2Q6K4xfNVKYm2vOjZviKmd27BraSXjbjcypIBqh546-VlCWX7063cjCUY

 

Du kan din fotball RP7. Gleder meg til å se deg i staben til S08

 

 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Ben Elfen said:

Lampard har ca 140 i IQ og bortsett fra meg selv den eneste som har kommentert dette...😎😎

Øzil har blitt slaktet av presse og andre eksperter i div studioer for sin innsats og at han nok en gang "sviktet" i en stor kamp. I mine øyne var han fenomenal etter utvisningen. Han løper ekstremt mye og tar ansvar der man ikke kan forvente at han tar ansvar. Han ble byttet ut fordi han hadde løpt seg tom og man ser på hele ham at han er fornøyd og aksepterer å bli tatt av.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har veldig lite negativt å si om Özil etter denne kampen. Synes dog han har produsert litt lite de foregående kampene, men det er i mine øyne liten tvil om at han tilfører laget mye selv om han ikke scorer eller er nest sist på ballen. Han er nesten alltid spillbar, og har etter Artetas inntreden blitt mye mer oppofrende defensivt. Han prøvde til og med å sklitakle mot Sheffield Utd! 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, RP7 said:

Lampard har ca 140 i IQ og bortsett fra meg selv den eneste som har kommentert dette...😎😎

Øzil har blitt slaktet av presse og andre eksperter i div studioer for sin innsats og at han nok en gang "sviktet" i en stor kamp. I mine øyne var han fenomenal etter utvisningen. Han løper ekstremt mye og tar ansvar der man ikke kan forvente at han tar ansvar. Han ble byttet ut fordi han hadde løpt seg tom og man ser på hele ham at han er fornøyd og aksepterer å bli tatt av.

tenk å ha 140 i IQ og likevel være dum som et brød. Stakkars Lampard.

Link to comment
Share on other sites

On 1/22/2020 at 12:23 AM, RP7 said:

Mustafi gjør en veldig god kamp etter utvisningen. Det er to ting som endrer alt:

Før utvisningen tok Chelsea ut Luiz som oppspillspunkt og lot Mustafi ta rollen. Verken Torreira eller Xhaka kom langt nok ned til å avlaste ham. Da ble det mange baller som ble slått bort og det ble skapt brudd i mot. Tilbakespillet er grusomt og skal ikke skje uansett. 
Etter utvisningen kommer Xhaka ned og merkelig nok fortsetter ikke Chelsea det ensidige presset. De legger om og presser jevnt over hele linjen uten at Xhaka eller Torreira blir tatt ut. Özil dropper dypere og blir oppspillspunkt uten at Chelsea låser av. Mange kritiserer Özil i dag, men jeg tror ikke han har et eneste balltap etter utvisningen og lukker midtbanen fullstendig. Han løper mye og stenger masse rom. Alt man ikke forventer av ham. Medspillere blir trygge av å ha ham der fordi han alltid er spillbar og kan løse opp låste situasjoner. 
Mustafi får da en kamp hvor han kan dytte ballen kort og uten feil. Han slipper å bli isolert og kan konsentrere seg om duellspill og kriging. Da er han god. Han stopper enormt mye, blokkerer og sloss hele resten av kampen. 
 

Det kompakte forsvarsspillet Arsenal viser i dag er det beste jeg har sett av laget i år. Det løpes enormt mye og det løpes riktig stort sett hele tiden. Arteta har utrettet mye allerede. 

Hvis du skrev den kommentaren om innsatsen til Øzil FØR du hadde lest Lampard sin kommentar, er jeg nesten imponert 😀

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RP7 said:

Lampard har ca 140 i IQ og bortsett fra meg selv den eneste som har kommentert dette...😎😎

Øzil har blitt slaktet av presse og andre eksperter i div studioer for sin innsats og at han nok en gang "sviktet" i en stor kamp. I mine øyne var han fenomenal etter utvisningen. Han løper ekstremt mye og tar ansvar der man ikke kan forvente at han tar ansvar. Han ble byttet ut fordi han hadde løpt seg tom og man ser på hele ham at han er fornøyd og aksepterer å bli tatt av.

Man trenger ikke 140 i IQ for å skjønne at du liker offensive spillere som ikke scorer eller får målpoeng 😀

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ben Elfen said:

tenk å ha 140 i IQ og likevel være dum som et brød. Stakkars Lampard.

Slapp av lillebror. Etter å ha vært atal på  Chelsea benk, så drar han sikkert rett hjem og herjer på puslespill med 10 000 brikker. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Tapapa said:

Man trenger ikke 140 i IQ for å skjønne at du liker offensive spillere som ikke scorer eller får målpoeng 😀

Vinnerlag trenger et godt defensivt grunnlag. Det er det Arteta er i ferd med å innprente i klubben. Den defensive strukturen i laget pr nå går noenlunde på bekostning av det offensive. Men når den defensive strukturen sitter mer naturlig vil de offensive spillerne etterhvert skjønne at de får mer frihet og tillit til at resten av laget vil kunne demme opp for offensive feil. Da vil flere av spillerne etterhvert tørre å ta høyere risiko i det offensive spillet. 

Link to comment
Share on other sites

Selv om lite sannsynlig. Cazorla sin kontrakt går ut til sommeren. Ceballos drar tilbake nå til Real, vi henter Santi ut sesongen. Ville ha gitt fansen et skikkelig løft samt at Santi får oppleve det han selv ønsker. Vinn vinn!

Link to comment
Share on other sites

Synd at vi bare lot Santi reise etter den lange skaden. Ikke bare har han gjort det bra for Villareal , men har vært så god at han er tilbake i landslaget. 

Ryktene er i gang igjen med at Auba ønsker seg videre. Vel - rykter.

Lurer på hvor lenge vi får beholde Martinelli. Fortsetter han som nå så står de store snart klar med sjekk heftet.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Ray1955 said:

Hvis du skrev den kommentaren om innsatsen til Øzil FØR du hadde lest Lampard sin kommentar, er jeg nesten imponert 😀

Lampard uttalte seg etter å ha sett kampen på nytt dagen etter😉

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...