Jump to content

2020.01.18 Sheffield United (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Sheffield United   Sheffield United    crest
Lørdag 18. januar 2020, kl. 16:00. Emirates Stadium
Premier League, 23. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sport 1 / TV2 Sumo 


Skader/suspensjoner: Tierney og Chambers (lagtidsskadde). Aubameyang (suspendert). Bellerin (hamstring) er usikker. Torreira (muskelproblem, fot) er usikker.
Oppdatering: Torreira er ikke nevnt i skadeoppdateringen som kom fra klubben etter at denne tråden ble startet, og jeg anser han som spilleklar. Kolasinac derimot er ute i denne kampen, grunnet "left thigh strain".

Vår motstander ligger på sjetteplass i PL fire poeng og fire plasser foran Arsenal. Sheffield United har to seire, en uavgjort og to tap på sine siste fem i PL,  Arsenal har en seier, tre uavgjorte og ett tap på sine siste fem.

Aubameyang må stå over denne kampen etter det røde kortet mot CP.  Arsenal har appellert straffeutmålingen i håp om å få redusert straffen fra tre til en eller to kampers utestengelse, men det får uansett ikke noen innvirkning på denne kampen.

Torreira måtte gå ut halvveis mot CP etter en liten skade og han er usikker i forkant av denne kampen. Bellerin har lenge vært usikker (i forkant av de forutgående kampene) og jeg antar at han er "usikker" også til denne kampen. Etter denne kampen blir det kort hviletid da Arsenal allerede på tirsdag tar turen til "brua" for å møte Chelsea i neste PL-kamp.

 

Med unntak av endringer som er nødvendige grunnet skader/suspensjoner så er det ikke noen stor grunn til å endre på det laget som har startet de siste kampene. (Forslag endret etter skadeoppdatering)

Leno
AMN - Papa - Luiz -
Kola Saka
Håret/Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Nelson/Martinelli
Laca

Guendouzi starter på midten hvis Torreira ikke blir klar. Det finnes dog alternativer til Guendouzi med Willock og kanskje også med Ceballos.
På venstre kant er både Nelson og Martinelli to gode valg, jeg har ingen klar preferanse der, men jeg tror at Nelson blir valgt av Arteta.

 

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Når jeg, for en gangsskyld tenker litt, ser jeg følgende.

På kort tid har Arteta fått skikk på forsvaret. Den forsvarssfireren vi har er solide om dagen.

Han har fått skikk på midtbaneduoen. De er solide om dagen.

Han har fjernet deler av rusten på Özil. Her er det fortsatt mer å gå på.

Det som gjenstår er samhandling offensivt, og det å ikke kun spille på sikre løsninger hele veien. Når det løsner kan det bli veldig bra.

 

Jeg synes Arteta har valgt en veldig fornuftig tilnærming til å få skuta på rett kjøl.

 

Jeg liker Nelson, men håper Arteta velger Martinelli fremfor Nelson i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Jepp, ser det. Torreira er ikke nevnt i oppdateringen og det tyder på at han sannsynligvis er klar til kampen..... Første post vil bli oppdatert.

https://www.arsenal.com/news/latest-torreira-kolasinac-bellerin?fbclid=IwAR0gdGBET2SHYzjuh-P5HMDLMSTAYjox3mbSTqwxPrrkolXpvHFaJB_YyiQ

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tapapa said:

Skriv gjerne langt og utfyllende. 

 

4 hours ago, Ben Elfen said:

Her la jeg opp til at folk skulle få kjøre på - for å skape litt liv.

Du hadde din mulighet Polljen

Jeg må bare beklage at jeg skuffer dere, jeg har tapt meg. Tiden for "syrlige" kommentarer fra min side synes å være over.

Link to comment
Share on other sites

Leno
AMN - Mustafi - Luiz - Saka
Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Martinelli
Lacazette

 

Benk: Martinez, Holding, Bellerin, Guendouzi, Willock, Ceballos og Nketiah

Sokratis fravær skal visst nok skyldes sykdom

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Polljen said:

Leno
AMN - Mustafi - Luiz - Saka
Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Martinelli
Lacazette

Jeg håper Mustafi får en kjempekamp. Gutten trenger å bygge opp selvtilliten sin og vi trenger at alle våre stoppere kan steppe inn og gjøre en god jobb for laget. Med unntak av nevnte Mustafi, så er laget akkurat som forventet. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Dette er sesongens viktigste kamp. Seier i dag og vi er for fullt  med i kampen om topp-fire. 

Den kampen er vi ikke i ennå selv med seier. Påfølgende seier mot Chelsea så kanskje man kan nevne det. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår Ben Elfens følelser (i ryktetråden) når han ble "fed up" av våre skriverier om nye spillere inn og fikk et lite "utbrudd". Nå skal ikke jeg få et utbrudd her, men jeg må si at jeg begynner å bli like "fed up" på kommentarer som går på "vinner vi denne kampen så er vi med i kampen om topp fire".

La oss være litt edruelige og ta en kamp av gangen og ta topp fire pratet når det synes litt mer realistisk. Det er mange poeng og mange lag mellom oss og fjerdeplassen!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Den kampen er vi ikke i ennå selv med seier. Påfølgende seier mot Chelsea så kanskje man kan nevne det. 

Chelsea har et knalltøft program framover. De kan fort tape mange poeng, blant annet mot oss. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Polljen said:

Jeg forstår Ben Elfens følelser (i ryktetråden) når han ble "fed up" av våre skriverier om nye spillere inn og fikk et lite "utbrudd". Nå skal ikke jeg få et utbrudd her, men jeg må si at jeg begynner å bli like "fed up" på kommentarer som går på "vinner vi denne kampen så er vi med i kampen om topp fire".

La oss være litt edruelige og ta en kamp av gangen og ta topp fire pratet når det synes litt mer realistisk. Det er mange poeng og mange lag mellom oss og fjerdeplassen!!!!!!

Det er din rett å bli fed-up og det er min rett å overse det glatt. For meg er fjerdeplassen vår, med mindre vi driter oss loddrett ut. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Verminator5 said:

Det blir spennende å se om Mustafi leverer i ett nytt system, med en disiplinert midtbane foran seg. Nå må han gripe sjansen. Mon tro hva dette valget sier om Artetas syn på Holding.

Ligger det ny skade å lurer hos Holding kanskje ?

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Verminator5 said:

Det blir spennende å se om Mustafi leverer i ett nytt system, med en disiplinert midtbane foran seg. Nå må han gripe sjansen. Mon tro hva dette valget sier om Artetas syn på Holding.

 

9 minutes ago, Gunners68 said:

Ligger det ny skade å lurer hos Holding kanskje ?

Holding fikk en sjanse mot Leeds og det er vel ingen grunn til å skryte av det han leverte i den kampen.

Siden jeg er en av de som helt fra sesongstart nærmest tok det for gitt at en frisk Holding nærmest skulle gå rett inn på laget så "smerter" det å si at kanskje er Mustafi rett og slett bedre enn Holding pr. dato.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Polljen said:

 

Holding fikk en sjanse mot Leeds og det er vel ingen grunn til å skryte av det han leverte i den kampen.

Siden jeg er en av de som helt fra sesongstart nærmest tok det for gitt at en frisk Holding nærmest skulle gå rett inn på laget så "smerter" det å si at kanskje er Mustafi rett og slett bedre enn Holding pr. dato.

Alle skulle få en «clean start» av Arteta, så mulig han må oppleve Mustafi på egenhånd før han gir opp. :)

Uansett, burde ikke være den kampen i året med mest trøkk mot oss dette. Er overgangene som er farlige 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...