Jump to content

2020.01.11 Crystal Palace (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja Özil fikk lite til i dag, men etter at CF tok over initiativet så fikk hele den offensive lagdelen lite til. At Özil kan trenge en utfordrer er godt mulig, men skal ha få til noe så må han få baller fra medspillere som han kan få noe til med, det får han ikke i en slik kamp. Jeg tviler også på at allverdens alternative erstattere/utfordrere ville kunne få til noe i en slik kamp.

Hvis jeg har forstått Arteta rett (ut fra det som skrives) så ser han for seg at Ceballos (når han får spilletid igjen) ikke skal ha en spillestil der han kommer fra dypet, men at han mer skal brukes mer offensivt. Så på kort sikt så ser jeg han som hovedalternativet mot motstandere som ikke passer til Özil sin spillestil.

Sitat (fra Metro som ikke alltid er den beste kilden, men likevel.....) fra Arteta om Ceballos:
‘I like him more when he’s closer to the box rather than always coming deep to receive the ball. ‘He’s a very creative player, a player who in the final third can cause problems."

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg misliker dette CP-laget like mye som Stoke under Tony Pulis og Bolton under Sam Allardyce. De flytter opp midtstopperne i motstanderboksen når de får frispark på egen banehalvdel. Tipper Drillo får våte drømmer av slike prestasjoner.

Enig. Pluss at de som Stoke ofte får gjøre som de vil i taklinger o.l., men så fort det er snakk om en 50/50 situasjon så går den deres vei.

De er også jævlig irriterende med at de hyler høyt i publikum og på banen så fort en ball treffer noen i feltet osv..

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Marius- said:

United klarte idag noe vi ikke har klart denne sesongen: Vinne enkelt og komfortabelt.

Håper vi snart kunne fått en slik kamp der vi ikke måtte sitte med hjertet i halsen. 

Vil da si vi gjorde det mot nettopp dem. 

Link to comment
Share on other sites

Konfortabelt for meg er en kamp der ikke en scoring på slutten gir neglebiting. Var det jeg prøvde poengtere. Kampen mot dem var god den, men en scoring på slutten der kunne gjort det ekstra spennende.

Før i tia kunne vi vinne mange kamper med 3-4 mål. Det er for tiden utenkelig. 

Link to comment
Share on other sites

Komfortabelt for meg er når vi vinner med minst et par mål og motstanderen ikke ser ut til å kunne score i det hele tatt. Som vi gjorde mot Manure.

Eneste kampen denne sesongen i PL hvor jeg følte at vi hadde stålkontroll på motstanderen..

Link to comment
Share on other sites

Denne burde vi vunnet - men vi er lette å få ut av stilen når motstanderen begynner å bli fysiske - føler allikevel at vi er på rett vei - vi kollapser ikke fullstendig i motgang - vi skal bare glemme topp 4 i år og heller bygge et lag for fremtiden - synes ikke at vi har dommerstanden med oss for tiden - irriterende dømming i flere kamper nå.

Link to comment
Share on other sites

Noen nevner ovenfor at vi vant komfortabelt mot United. Jeg er en av de som var godt fornøyd med resultatet mot United og i stor grad også spillet mot United. Men samtidig så var det Unitedlaget vi møtte første nyttårsdag en av de mest puslete unitedlagene vi har møtt på svært mange år (etter min mening).
Mot United så ble vi presset bakover mot slutten av kampen og klarte å ri av stormen, men vi ble presset bakover etter å ha levert et stykke fotballarbeid der laget gav alt rent fysisk. Våre spillere ble rett og slett sliten etter å ha levert en kjempeinnsats i en stor del av kampen. Det presset våre ble utsatt for mot slutten skyldes etter min mening ikke et "godt" Unitedlag, men som sagt at våre egne spillere rett og slett ble slitne.

Mot Palace så kan vi ikke skylde på slitne spillere når vår motstander etter en "kort" periode med utmerket spill fra våre så fullstendig tar over spillet på banen.

Jeg skal innrømme at jeg sikkert møter meg selv i døra når jeg er så skuffet i dag etter at jeg i lang tid har kritisert kvaliteten på laget, men jeg hadde endelig fått troen på at våre skulle klare noe bedre mot det laget vi møtte i dag enn den skuffende forestillingen vi fikk se..

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Ray1955 said:

Denne burde vi vunnet - men vi er lette å få ut av stilen når motstanderen begynner å bli fysiske - føler allikevel at vi er på rett vei - vi kollapser ikke fullstendig i motgang - vi skal bare glemme topp 4 i år og heller bygge et lag for fremtiden - synes ikke at vi har dommerstanden med oss for tiden - irriterende dømming i flere kamper nå.

Ja vi burde vunnet. Ja vi er lette å få ut av stilen mot fysisk spill, og det har vi vært leeeenge. Ja vi er på rett vei ved at vi ikke kollapser fullstendig i dag, men vi burde likevel kunne forventet noe bedre i dag. Ja vi bør så absolutt slutte å prate om topp fire akkurat nå. Ja vi må starte med å bygge et lag for fremtiden og det krever visse endringer i spillerstallen (ikke nødvendigvis store endringer, men i alle fall noen endringer). Ja jeg er ikke alltid imponert over dommerstanden, og vi hadde nok ikke med oss dommerne i dag men det var ikke det som kostet oss to poeng i dag.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Simbad said:

Helt sinnsykt hvor lite konsistent VAR er denne sesongen. Robertson slipper unna noe som helst etter en lignende takling som Auba.. Eneste forskjellen er at Robertson kommer rett forfra og ikke fra siden slik som Auba... 

Helt latterlig.

FB_IMG_1578781338812.jpg

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Verminator5 said:

Hva er det med dette helvetes CP-laget? Vi har åpenbart et kompleks, men hva er det med oss som gir disse høyst middelmådige spillerne testosteronoverdose og skyhøy selvtillit, hver gang de spiller mot oss? 

Ja det lurer jeg også på.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Verminator5 said:

Hva er det med dette helvetes CP-laget? Vi har åpenbart et kompleks, men hva er det med oss som gir disse høyst middelmådige spillerne testosteronoverdose og skyhøy selvtillit, hver gang de spiller mot oss? 

Hadde det bare vært mot CP at våre har et kompleks mot så skulle jeg ikke klaget så mye. Arsenal synes å ha et kompleks mot snart ethvert middelmådig lag som våger å sette oss under press.

Under Wenger siste sesonger (les: mange sesonger) så var oppskriften enkel og snart enhver møkkamanager som ledet et lag som ble utspilt av Arsenal i starten av kampen  visste at å legge om spillet slik at Arsenal måtte spille mot et aggresivt og til tider (i overkant) tøft lag var noe hverken våre spillere tålte eller som Wenger hadde noen plan B mot (det var selvsagt ikke alle managere som klarte å legge om spillet slik at de kunne presse Arsenal). 
Under Emery (i alle fall denne sesongen) så var der knapt nok noen plan hverken før etter etter at presset ble satt inn så våre var et enkelt mål for et hvert lag i ligaen.
Under Arteta så er det tydelig at den defensive disiplinen (laget som helhet) er strammet opp slik at vi ikke like lett slipper inn mål under press, men jeg savner fremdeles en (offensiv) plan B når vi blir satt under press.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

I lengre tid har flere av disse såkalte fysisk spillende lagene bare satt frem brystkassen så har vi vært sjakk matt. Fryktet det verste i går også etter utligning og Aubas røde kort , men laget skal ha det at de ikke kollapset. Sånn sett så er det flere positive tendenser i laget etter at Arteta overtok. 

Spent på hvordan det skal gå uten Auba i noen kamper - så vi får håpe på at Martinelli kan gjøre en god jobb sammen med Laca fremme.

Ellers spent på om det kan komme noen forsterkninger. Spesielt defensivt trenger vi det. Vet det er delte meninger på dette forumet om den saken. Vårt forsvar er godt nok hevder noen. Som sagt delte meninger om den saken og har personlig sett nok til å være overbevist om at en general i forsvaret ikke ville skadet. Det har bedret seg bakerst etter at Arteta  kom inn , men vil være veldig forsiktig med å friske melde forsvaret vårt. Vi er nokså skade utsatt også og tåler ikke flere skader i forsvaret .

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...