Jump to content

2020.01.11 Crystal Palace (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just now, Verminator5 said:

Til og med kommentator påpeker paradokset med at CP ikke har fått kort enda. 

Var en to-fots takling mot Özil noen minutter før Aubameyang situasjonen.

Det som irriterer meg er igjen at de ikke er konsekvente. Denne blir bare glemt og ikke sjekket, eller andre situasjoner blir ikke sjekket (som når Pepe har blitt overfalt), så plutselig blir de sjekket og gjort som det burde vært gjort hele veien før det neste uke er annerledes igjen.

Dette er det jeg ikke skjønner en dritt av.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Dette er det jeg mener med å være konsekvente. Hvorfor blir ikke det gule kortet på Tomkins sjekket? Han kommer inn med to bein og er over bakken.

Hjelper faen ikke med VAR e.l. når de aldri gjør som de skal.

Det ble sjekket sa de her på tv’n. De var fornøyde med gult 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

Dette er det jeg mener med å være konsekvente. Hvorfor blir ikke det gule kortet på Tomkins sjekket? Han kommer inn med to bein og er over bakken.

Hjelper faen ikke med VAR e.l. når de aldri gjør som de skal.

Det er de samme inkonsekvente menneskene som benytter VAR. A fool with a tool, is still a fool.

Link to comment
Share on other sites

I dag taper vi 2 poeng. Tapet av Torreira er det aller største, men en inkonsekvent dommertrio (eks. VAR) bidrar også. Palace sine spillere går hardt og urettferdig inn i våre spillere, men faller som fluer og roper høyt når de merker noe kontakt fra våre spillere. Det røde kortet på Aubameyang er greit, og han blir et savn de neste 3 kampene.

Vi har uflaks i dag. Vi forsvarer oss for det meste godt, men vi har veldig mye å gå på fremover. Dog bygges gode lag på det defensive, og det offensive kommer deretter.

Håper at vi får se Pepe, Martinelli og Nelson litt mer ute på banen sammen i fraværet til Auba og Lacazette henvist på benken.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende resultat til slutt, men målet vi slipper inn er mye uflaks. Ellers er vi rimelig solide bakover i store perioder av kampen, og det er som dere sier absolutt noe å bygge videre på. 

Helt greit rødt på Auba, men synes Palace slipper unna med veldig mye. Ayew kunne fort hatt to gule før målet. 

Synd at Auba er ute, men det betyr at de andre spillerne må ta mer ansvar. Kanskje de kan vokse på det? 

Enda mer synd er det å miste Torreira(som ble sparket og dyttet uten konsekvens flere ganger). Han har vært enorm under Arteta, i rollen Emery etterhvert nektet å la ham spille i. Soleklart best som en mer defensiv midtbanemann. Å spille ham som box-to-box er rett og slett å 'waste' talentet hans. Forhåpentligvis er han fort tilbake igjen. 

Link to comment
Share on other sites

Auba mister da Sheffield United, Chelsea og Bournemouth. Tilbake i februar. Mister nok også litt form, det var værre enn 2p tapt idag. Lacca ser ræv ut selv om han jobber. Martinelli er spennende men er ingen toppspiss ennå (forståelig nok). 
Det blir ikke enklere å ta poeng fremover for å si det sånn. Nedrykket truer fremdeles i horisonten 

Link to comment
Share on other sites

Kampen startet med et massivt Arsenalpress og CP fremsto som et lag fra de lavere divisjoner, men Roy Hodgson klarte å ta et grep i første omgang som gjorde at CP i realiteten hadde initiativet i resten av kampen. Det å bli satt under press var for ofte et problem under både Wenger og Emery og jeg er ikke i tvil om at Arteta har klart å skape et lag som er mer egnet til å fungere som en enhet og at de hodeløse kyllingene nå er sjeldnere å se. 
Men Arsenal SKAL være gode nok til ikke bare å stå i mot et slikt press fra et lag som CP, de SKAL også være gode nok til selv å gjøre mer enn å bare stå i mot, de SKAL være gode nok til å snu slike kamper igjen.

Vi (undertegnede inkludert) var høyt oppe etter etter kampen mot (et svakt) Manchester United, men slike kamper som dette er hverdagen og dette er rett og slett ikke godt nok.
Jeg er forbausende (sett ut fra mine egne forutsetninger) positiv til Arteta som vår nye sjef på sidelinjen, jeg er fremdeles like skeptisk til at kvalitetene på spillerstallen er god nok. Det er ingen lagdeler eller spillere jeg vil fremheve negativt etter denne kampen, det var laget som en helhet som tapte to poeng, et lag som jeg fremdeles mener MÅ forsterkes og denne forsterkningen bør til en viss grad starte allerede i dette vinduet.

Jeg er også kritisk til det dommer og VAR gjorde i denne kampen, men det var hverken dommeren eller VAR som gjorde at Arsenal tapte to poeng i dag, det ansvaret ligger helt og holdent på Arsenal selv!!!

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...