Jump to content

2020.01.11 Crystal Palace (B)


Polljen

Recommended Posts

Crystal Palace    crest   Crystal Palace    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 11. januar 2020, kl 13:30, Selhurst Park
Premier League, 22. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo


Utilgjengelige spillere: Chambers og Tierney (langtidsskadde). Bellerin er usikker. 

Vår motstander Crystal Palace ligger på 9. plass i PL, plassen foran Arsenal. CP har en seier, tre uavgjorte og ett tap på sine siste fem i PL. Arsenal har en seier, to uavgjorte og to tap på de siste fem. Da lagene møttes på Emirates i slutten av oktober så endte kampen uavgjort 2-2.

Kampen som følger dette oppgjøret er mot Sheffield United som ligger to plasser foran oss på tabellen, så hvis våre gutter forsetter det de viste delvis mot Chelsea og enda bedre mot ManU så bør klatringen oppover tabellen være godt på vei. 

For min egen del så er jeg ganske imponert over det Arteta har klart å få til på kort tid. Det er ingen tvil om at spillerne responderer på de kravene han stiller til laget, samtidig så er kravene så harde at vi så både mot Chelsea og ManU at det tærer på kreftene når vi kommer utover i kampene. Selv om det er en kraftkrevende spillestil som så håper jeg Arteta forsetter med dette. Det som er viktig nå er at spillerne har konsentrasjonen oppe i samtlige nitti minutter for mot Leeds på mandag så var det mye unødvendig slurv, ikke minst i første omgang.

Jeg skal prøve meg på et forslag til lag, for første gang på en stund 😏

Leno
AMN (Bellerin) - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Torreira - Xhaka
Pepe - Özil - Aubameyang
Lacazette

Det er spesielt på den offensive lagdelen jeg er noe usikker. Det er nok noen som vil benke Lacazette, sette Auba på topp og ta med Martinelli eller Nelson på kanten. Jeg kan tildels forstå en slik tankegang sett ut fra at Laca sliter med å finne målet (noe som er svært viktig for en spiss). Når jeg likevel velger å ta med Laca på topp så er det fordi han har vist en meget bra vilje og evne til å jobbe for laget. Både mot United og ikke minst i andre omgang mot Leeds. Selv om Laca sliter med å lage mål så er han likevel en del involvert i å skape sjanser og også i forløpet til noen av målene vi har laget i det siste. Jeg er også litt usikker på sentral midtbane og hvem som skal spille sammen med Torreira. Xhaka og Torreira var meget gode sammen mot United, men mot Leeds så synes jeg så litt for mye av den Xhaka jeg har problemer med. Samarbeidet mellom de to mot United gjør at jeg velger å la tvilen komme Xhaka til gode.
 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tipper vi stiller som mot United eller så kommer Nelsson inn for Pepe. Palace kommer til å ligge dypt og satse på kontringer så vi trenger å ligge kompakt og samtidig passe på Zaha. Er fort første målet vinner her.

 

Har faktisk trua for første gang borte i år :)

Link to comment
Share on other sites

Skal bli spennende å se om fremgangen i PL fortsetter. Var mye positivt hjemme mot Chelsea , selv om vi tapte , og fremgangen fortsatte mot United. Mot United måtte jeg til tider gni meg i øynene om det var sant det jeg så. Det var veldig mange positive ting i den kampen. Endelig så kom det en stor kamp fra vårt lag og til og med jeg var stinn av positive vibber før kampen  mot Leeds. 

Men , sånn innsats og intensitet går fortsatt ikke i to kamper på rad. 1 omgangen mot Leeds ble en gedigen nedtur. Hadde Leeds scoret på sine muligheter i 1 omgang så hadde vi vært ute av FA cupen. Nå ble 2 omgang langt bedre og vi fikk det målet som skulle til for å gå videre. De viste at de kunne samle seg og rettet opp inntrykket. Men , det som skremte meg var at de gamle syndene var tilbake for fullt i 1 omgangen mot Leeds.

PL er viktigere en FA cupen og jeg håper at vi kan prestere på høyeste nivå mot Palace i morgen. Håper vi slipper å se de gamle syndene prege kampen. Jeg ønsker å se hele laget fremstå som mot United. Gjør vi det så slår vi Palace. Hvis noen av spillerne faller tilbake til gamle synder så kan det fort endte med tap.

 

Link to comment
Share on other sites

CP har aldri hatt så mange skadde sier Hodgson, sånn sett positivt for oss om det stemmer. Hvis man ikke klarer å spille god kamp borte med forutsettingene som da råder blir jeg skuffa. Håper og tror man fortsetter godt spill som de siste pl kampene viste, og at vi feier CP av banen. 

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli et luksusproblem med tanke på hvem som skal spille av de fremste slik jeg ser det. Lacazette sliter foran mål, men herregud for en herlig innsats og fightervilje på gutten. Litt samme greia med Nelson. Han jobber knallbra, men sliter litt med sluttproduktet (selv om han ble matchvinner mot Leeds). Auba, Pepe og Özil er veldig vanskelig å sette ut av laget når de både jobber, men også produserer i form av sjanser/nøkkelpasninger og mål. Og så har vi Martinelli i tillegg da. Et stortalent av de sjeldne.

Torreira-Xhaka har så langt fungert veldig bra under Arteta, i mine øyne mest takket være Torreira og klare rollefordelinger, men så lenge Xhaka fortsetter som mot Chelskij og mot Utd evt forbedrer seg enda litt, ser jeg ingen grunn til å bryte opp de to så lenge de er 'fit for fight'. Aggressiviteten til Xhaka mot Leeds var en fryd å se på, men han var ekstremt heldig som ikke pådro seg gule kort og dermed rødt.

Forhåpentligvis kan Willock, Ceballos og Guendouzi (kanskje til og med Niles etterhvert) avlaste de innimellom. 

Leno er soleklart førstevalg, men Martinez sin innsats mot Leeds var upåklagelig, og han er et veldig godt andrevalg. 

Forhåpentligvis kan Bellerin komme tilbake i god gammel form etterhvert, men enn så lenge har Niles virket å ta store steg under Arteta, kanskje først og fremst med tanke på Fokus. Kolasinac var enorm mot Manure, men Saka har ikke gjort seg helt bort ute av posisjon. Forhåpentligvis får vi Kola i form og Tierney tilbake etterhvert. Da blir det spennende å se om Saka kan utfordre Pepe skikkelig. 

Luiz har sett veldig god ut de siste kampene, samme med Sokratis(selv på høyreback), men det er et usikkerhetsmoment med disse to, og Holding var rimelig forferdelig mot Leeds. Forhåpentligvis hjelper kamptrening på det. Mustafi har en herlig innsats, men er i mine øyne ikke god nok. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Det begynner å bli et luksusproblem med tanke på hvem som skal spille av de fremste slik jeg ser det. Lacazette sliter foran mål, men herregud for en herlig innsats og fightervilje på gutten. Litt samme greia med Nelson. Han jobber knallbra, men sliter litt med sluttproduktet (selv om han ble matchvinner mot Leeds). Auba, Pepe og Özil er veldig vanskelig å sette ut av laget når de både jobber, men også produserer i form av sjanser/nøkkelpasninger og mål. Og så har vi Martinelli i tillegg da. Et stortalent av de sjeldne.

Torreira-Xhaka har så langt fungert veldig bra under Arteta, i mine øyne mest takket være Torreira og klare rollefordelinger, men så lenge Xhaka fortsetter som mot Chelskij og mot Utd evt forbedrer seg enda litt, ser jeg ingen grunn til å bryte opp de to så lenge de er 'fit for fight'. Aggressiviteten til Xhaka mot Leeds var en fryd å se på, men han var ekstremt heldig som ikke pådro seg gule kort og dermed rødt.

Forhåpentligvis kan Willock, Ceballos og Guendouzi (kanskje til og med Niles etterhvert) avlaste de innimellom. 

Leno er soleklart førstevalg, men Martinez sin innsats mot Leeds var upåklagelig, og han er et veldig godt andrevalg. 

Forhåpentligvis kan Bellerin komme tilbake i god gammel form etterhvert, men enn så lenge har Niles virket å ta store steg under Arteta, kanskje først og fremst med tanke på Fokus. Kolasinac var enorm mot Manure, men Saka har ikke gjort seg helt bort ute av posisjon. Forhåpentligvis får vi Kola i form og Tierney tilbake etterhvert. Da blir det spennende å se om Saka kan utfordre Pepe skikkelig. 

Luiz har sett veldig god ut de siste kampene, samme med Sokratis(selv på høyreback), men det er et usikkerhetsmoment med disse to, og Holding var rimelig forferdelig mot Leeds. Forhåpentligvis hjelper kamptrening på det. Mustafi har en herlig innsats, men er i mine øyne ikke god nok. 

Enig i det meste, men er ikke like begeistret for Martinez. Synes rett og slett ikke han er noe særlig god

Link to comment
Share on other sites

Da er det snart tid for lagoppstillingen 🙂 Samme for meg hvem som starter bare de 11 som er plukket ut gir alt. 3 poeng er viktige i dag og få med seg om vi skal ha forhåpninger om noe i toppen til slutt. 

Håper vi ikke får en gjentagelse av det vi så i første omgangen mot Leeds. Det håper jeg Arteta har prentet inn i spillerne. Vi må slippe flere sånne forestillinger. Er det mulig å spille 2 kamper på rad i PL med det spillet vi presterte mot United ???

Link to comment
Share on other sites

Som regel når jeg poster lagoppstillingen så forventer jeg en overraskelse, i dag var jeg derimot i noe i overkant "cocky" så jeg skrev ned laget i posten før den offisielle tweeten kom slik at det bare var å trykke "submit reply" når tweeten viste den forventede lagoppstillingen 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Simbad said:

BE, vil det si at du mener vi burde handle ny reservekeeper? Evt hvem kunne du tenke deg? 

Keg synes det stikker litt dypere enn som så. Jeg ser sjelden en positiv utvikling hos keeperne hos oss. Skulle ønske vi hadde en bedre keeper fra egne rekker vi kunne ha på benken. Siden vi ikke har det så mener jeg vi bør kjøpe inn noen. Hvem det er vet jeg ikke, men ønsker et ungt talent

 

45 minutes ago, R.I.P said:

Enig, i 5-5 kampen mot liverpool så er jeg sikker på at Leno hadde tatt 3 av målene.

ikke eneste kampen keg har sittet med følelsen av at andre keepere kunne ha gjort det bedre

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder målvakter så mener jeg at Leno er "fullgod". Han er på ingen måte perfekt, men jeg ser ingen grunn til å bytte han ut.
Når det gjelder det vi har som backup så er jeg noe mer usikker. Emi er for meg et usikkerhetsmoment, han kan så absolutt gjøre gode kamper men jeg føler meg likevel litt usikker på han.
Det som skuffer meg mest er at vi ikke har en ung lovende målvakt som har vippet Macey av pinnen som et tredjevalg blant våre målvakter. Nå går vel Macey sin kontrakt ut etter denne sesongen og jeg ser ingen grunn til å at han da får ny kontrakt. Macey var vårt tredjevalg da han var på U23-laget, og jeg synes "prinsippet" med at målvakten på U-23 også er vårt tredjevalg ville være en grei løsning.

Jeg støtter eventuelle forslag om både en ny målvakt inn. I første omgang for å konkurrere med Emi, og selv om jeg anser Leno som et klart og godt førstevalg fremover så sier jeg aldri nei til en oppgradering hverken på målvaktsplass eller hvilken som helst annen posisjon i laget hvis det skulle være aktuelt.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...