Jump to content

2020.01.06 Leeds United (H) FA-cup


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Leeds United  Leeds    crest
Mandag 6. januar 2020, kl. 20:56. Emirates Stadium
Fa-cupen, 3. runde.
Kampen sendes live på Viasport 1 og Viaplay 

Jeg slet litt med å finne årsaken til det merkverdige starttidspunktet for kampen, der vår kamp starter fire minutter før hel time, og de fleste andre FA-cup kampene denne helgen starter ett minutt over hel eller halv time. Der er også en kamp som starter seksten minutter over hel time. Årsaken til de unormale tidspunktene er en kampanje som kalles ""Heads up", som ønsker å fremme oppmerksomhet rundt mental helse og dette minuttet som kampene er utsatt (i forhold til normal kampstart (som for vår kamp ville vært 20:55)) er satt av for at fansen skal "Take A Minute" til å tenke over hvordan de kan passe på sin egen mentale helse.

Når det gjelder skadesituasjonen så er det i skrivende stund ingen oppdateringer fra de usikre opplysningene jeg hadde pre-Unitedkampen.

Vår motstander, Leeds United, topper pr dato tabellen i Championship à poeng med West Brom og ser ut til å være på stø kurs mot spill i PL neste sesong, så det blir på ingen måte en enkel motstander vi møter på mandag.

Når det gjelder forslag til hvilke spillere vi bør starte med på mandag så er jeg litt i villrede. Normalt for en slik kamp tidlig i turneringen så ville jeg i hovedsak satset på benke- og tribuneslitere pluss unge lovende fra akademiet, men i den oppbyggingsfasen laget er i nå så er spørsmålet om vi denne gangen bør stille med et relativt toppet lag. Det er heller ikke den mest travle delen av sesongen, da neste kamp er på lørdagen (vel og merke tidlig på dag).
Det er dog et par spillere jeg vil trekke frem. Etter å ha kommet tilbake fra et skadeavbrekk og viste tydelige tegn til å slite utover i kampen, så bør ikke Kolasinac starte denne kampen. I forsvar så kunne jeg tenkt meg at Holding fikk litt spilletid, om ikke fra start så i alle fall mer enn noen minutter mot slutten av kampen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Stefanb said:

Ønsker en god blanding av førstelagsspillere og talenter/andrelag.

Martinez
Bellerin - Sokratis - Holding - Saka
Willock - Guendouzi
Smith-Rowe - Ceballos - Nelson
Martinelli

Bytt greker så er jeg fornøyd. Om Saka kan hvile er det også fint.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Ben Elfen said:

Bytt greker så er jeg fornøyd. Om Saka kan hvile er det også fint.

Vi skal ikke spille før på lørdag igjen, så tror det går greit om Saka spiller denne og eventuelt neste kamp hvis Kolasinac ikke er klar. :) Det er heller ikke så veldig mange alternativer å ta av. Hadde tenkt til å foreslå Bola fra U23, men han spilte kamp i går så han er utelukket.

Kan for øvrig godt spille Mustafi ved siden av Holding også, han er bedre enn Mavropanos uten at det sier så mye.

Link to comment
Share on other sites

Får vel en velfortjent hvile 

 

ellers ett kruttsterkt lag. Her er det all inn å få gutta samspilte og i form. Fa cup er ingen nåde. Forventer overhøvling iallefall i første omgang :)

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

Får vel en velfortjent hvile 

 

ellers ett kruttsterkt lag. Her er det all inn å få gutta samspilte og i form. Fa cup er ingen nåde. Forventer overhøvling iallefall i første omgang :)

Spørs om Leeds prioriterer opprykk istf cup - har kollapset på oppløpssida de siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Greit å nevne laget gutta? :) 

Martinez, Sokratis, Luiz, Holding, Nelson, Guendouzi, Xhaka, Kolasinac, Özil, Lacazette, Pepe

Har ikke peiling på formasjonen, men gjetter på at det er dette:

Martinez
Sokratis - Luiz - Holding
Nelson - Guendouzi - Xhaka - Kolasinac
Pepe - Özil
Lacazette

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Er Holding full?

Han er jævlig rusten for å si det sånn.

Er ikke som om han har spilt masse U23 fotball heller akkurat.

Men, som jeg skrev i overgangstråden: Han er dessverre et uskrevet blad pdd. etter skadeoppholdet. De få gangene vi har satt han i aksjon virker han ikke som samme spiller vi så før skaden.

En annen ting å legge merke til er hvor viktig Torreira er for balansen vår på midten. Det arbeidet han gjør er vanvittig kontra Guendouzi.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

En annen ting å legge merke til er hvor viktig Torreira er for balansen vår på midten. Det arbeidet han gjør er vanvittig kontra Guendouzi.

Jeg vil si det også har mye med at Guendouzi og Xhaka er ganske like spillertyper. Mener det hadde vært smartere å starte med feks Willock ved siden av en av disse to. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...