Jump to content

2020.01.01 Manchester United (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just now, Tapapa said:

Innsatsen hans er upåklagelig, men det er ganske mye han ikke får til. 

Helt enig. Han er en spiller som det burde oppgraderes på. Hvis vi kunne solgt han og kjøpt Zaha f.eks. så hadde jeg gledelig gjort det.

Det samme gjelder for Xhaka også. Han har noen fantastiske kvaliteter, men det er noen såpass store svakheter i spillet hans at han alltid vil være et svakt punkt i enhver midtbane som ikke er bygd rundt bare han.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Helt enig. Han er en spiller som det burde oppgraderes på. Hvis vi kunne solgt han og kjøpt Zaha f.eks. så hadde jeg gledelig gjort det.

Det samme gjelder for Xhaka også. Han har noen fantastiske kvaliteter, men det er noen såpass store svakheter i spillet hans at han alltid vil være et svakt punkt i enhver midtbane som ikke er bygd rundt bare han.

Tja, lacca er uten form. Men liker å ha en slik aggressiv spiller i troppen jeg da. Hans unormale bevegelser i feltet minner meg om suarez. En slik i form bøtter inn mål. Behold sier nå jeg

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Auba blir. Fortsetter han å jobbe slik som nå, og vi får Laca i skikkelig form igjen begynner vi å se veldig farlige ut fremover. Pepe begynner også å finne frem til noe.

Det er så deilig å se et lag som jobber sammen. Vi gjør fortsatt rare ting, men innsatsen alle spillerne legger ned for å prøve å rette opp medspilleres feil er noe vi ikke har sett på lenge. Iallefall ikke over flere kamper på rad. Det begynner å bli en stund siden, men dette gleder et Arsenalhjerte. Så blir det spennende å se fremover om vi klarer å opprettholde en lignende intensitet mot dårligere lag.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Jeg håper Auba blir. Fortsetter han å jobbe slik som nå, og vi får Laca i skikkelig form igjen begynner vi å se veldig farlige ut fremover. Pepe begynner også å finne frem til noe.

Det er så deilig å se et lag som jobber sammen. Vi gjør fortsatt rare ting, men innsatsen alle spillerne legger ned for å prøve å rette opp medspilleres feil er noe vi ikke har sett på lenge. Iallefall ikke over flere kamper på rad. Det begynner å bli en stund siden, men dette gleder et Arsenalhjerte. Så blir det spennende å se fremover om vi klarer å opprettholde en lignende intensitet mot dårligere lag.

Det tror jeg vi gjør - Arteta kommer ikke til å godta unnasluntring - endelig en med litt autoritet i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Endelig et Arsenal-lag som spiller som en enhet. Greit nok så blir det, som mot Chelsea, et lite antiklimaks i andre omgang (dog på langt nært så stort) men den løpsinnsatsen som vår offensive lagdel legger ned i første omgang må rett og slett tære på kreftene.

Lacazette sliter fremdeles foran mål, men den jobbingen han legger ned i første omgang er imponerende. Pepe også som tidligere knapt nok gadd å være med bakover legger ned en meget god defensiv innsats. Özil er på vei til sitt gamle jeg. Jordfresen på midten har våknet igjen og vår bakre rekke er mye mye mer disiplinert enn tidligere.

Jeg er imponert, men det er altfor tidlig å friskemelde Arsenal. Slike enkelte kjempekamper så vi også under Emery og i Wengers siste tid i klubben, for så å bli etterfulgt av noe mindre hyggelig. Men jeg lever i håpet!!!

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Dette var en etterlengtet opptur. Fantastisk spill og innsats selv om vi ute i 2 omgang viste tegn til gamle synder. Vi er tydeligvis for dårlig trent tiul å holde trykket oppe i 2 omganger. Mange spillere som leverte varene i dag. Fantastisk å se gleden og samholdet i laget etter kampen. Det her lover godt for fremtiden.

Øzil har i flere sesonger vært langt unna  det vi vet han kan prestere. I dag var han enorm for laget. Måtte han fortsette denne trenden. Han var også meget god mot Chelsea. Arteta har tydeligvis fått han i gang igjen . Vi trenger Øzil som han fremstår i dag. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Gunners68 said:

Dette var en etterlengtet opptur. Fantastisk spill og innsats selv om vi ute i 2 omgang viste tegn til gamle synder. Vi er tydeligvis for dårlig trent tiul å holde trykket oppe i 2 omganger. Mange spillere som leverte varene i dag. Fantastisk å se gleden og samholdet i laget etter kampen. Det her lover godt for fremtiden.

Øzil har i flere sesonger vært langt unna  det vi vet han kan prestere. I dag var han enorm for laget. Måtte han fortsette denne trenden. Han var også meget god mot Chelsea. Arteta har tydeligvis fått han i gang igjen . Vi trenger Øzil som han fremstår i dag. 

Amen !

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Polljen said:

Endelig et Arsenal-lag som spiller som en enhet. Grein nok så blir det, som mot Chelsea, et lite antiklimaks i andre omgang (dog på langt nært så stort) men den løpsinnsatsen som vår offensive lagdel legger ned i første omgang må rett og slett tære på kreftene.

Greit nok så sliter Lacazette fremdeles foran mål, men den jobbingen han legger ned i første omgang er imponerende. Pepe også som tidligere knapt nok gadd å være med bakover legger ned en meget god defensiv innsats. Özil er på vei til sitt gamle jeg. Jordfresen på midten har våknet igjen og vår bakre rekke er mye mye mer disiplinert enn tidligere.

Jeg er imponert, men det er altfor tidlig å friskemelde Arsenal. Slike enkelte kjempekamper så vi også under Emery og i Wengers siste tid i klubben, for så å bli etterfulgt av noe mindre hyggelig. Men jeg lever i håpet!!!

Helt enig! Nydelig start på 2020, men dette var en toppkamp, da yter spillere. Det blir når vi møter Sheffield United, Newcastle osv vi får se om vi nemlig har fått på plass ett system sol produserer. Men uansett alltid like deilig å slå djevlene. 
 

Lacca må vi beholde for min del. Han jobber og er gal nok. Digger han, selv om han nå er utenfor form 

Link to comment
Share on other sites

God kamp. Er ikke så engstelig for at United overtok i 2. omgang. De skapte lite og det var struktur i Arsenal sitt forsvarsspill. Enorme steg i riktig retning. Foreløpig er de ikke fysisk gode nok til å holde i mer enn 70 min. Det vil komme.  

Özil helt enorm. Innsatsen og løpene han tar begge veier er fantastisk å se på. Nå går han hele veien i presset, stopper ikke 1 m unna og ser mannen passere. 

Det kollektive presset er det beste jeg har sett av Arsenal noen sinne. De er oppe og dytter, de sloss og lar ikke en eneste spiller få rom eller tid. Laca enorm i presspillet. Jobben han gjør mot stopperne til MU er så viktig. 

Link to comment
Share on other sites

Dette var en herlig start på 2020 og noe vi fortjente fellow gooners😊 første omgang er meget bra. Torreira er for meg kampens spiller, men utrolig godt å se at ALLE jobber til krampa kommer. Arteta kommer til å utvikle Arsenal og gleder meg til fortsettelsen. 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Simbad said:

Det er en helt syk forskjell på Özil under Emery og Özil under Arteta. Mikel tjener nok mye på å ha spilt med Özil selv. Det virker å være en gjensidig respekt som ikke var der mellom Özil og Emery. 

Jepp, må være med spillestil og forståelse. Hadde aldri trodd Ozil kom tilbake som dette, men nå er han god nok igjen. Om ikke like god som i sine absolutt glansdager, så yter han iallfall like mye eller mer nå. Da kan vi ikke forlange mer.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi holdt unna og vunnet mot Chelski, hadde vi bare vært 3 poeng unna fjerdeplassen nå...

Fantastisk match av gutta, synes jeg. Det hele liknet mye på kampen mot Chelsea, forskjellen er at vi scorer 2 og ikke bare 1 i vår gode periode, og det gir en annen trygghet. I tillegg til at vi naturligvis unngår en rein tabbe ala Leno. 

Øzil, som en ny signering, jobber som en helt. Det samme gjør alle de andre også. Pepe stråler. Luiz sjefer og ber publikum heve lydnivået. Xhaka det samme. Alle jobber for hverandre, og plutselig står det frem ledere både her og der. Det er så man må gni seg i øynene; holdningen i denne laget er som natt og dag sammenlignet med det vi så for en måned siden.

Så er det også slik at kreftene ikke holder i 90 minutter til et slikt intenst spill. Det er naturlig. Og det er riktig som Sokratis og Luiz sier etter kampen, det er mye igjen å lære og jobbe med. Uansett: Dette er et lag man kan tro på igjen. Og like. Og det virker som alle tror på- og er villige til å kjempe for ideene til Arteta. 2019 var et anno horriblis. Måtte 2020 bli annus mirabilis! 

Link to comment
Share on other sites

Seieren i går var noe laget og supporterne virkelig trengte. Vi spilte en flott 1 omgang mot Chelsea , men så raknet det dessverre. I går var vi faktisk enda bedre , men vi kom til et punkt i 2 omgang hvor vi begynte å gå tom for luft og vi falt av med det meste. Så skjer det at spillerne begynner å pushe hverandre - og publikum - og vi tar oss sammen og haler dette i land. 

Det var lett å se hvor mye dette  betydde for spillerne. Fantastisk å se laget samlet utpå banen etter kampen. Ikke minst betyr dette mye for Arteta som helt klart har tatt grep etter kort tid i klubben. Som Luiz sa etter kampen så er det forbedrings potensiale , men alt kan ikke skje på en uke. Jeg så i går ting jeg nærmest hadde gitt opp å få se av våre spillere. Det er en herlig blanding av spillere - unge og etablerte. Flere av de yngste begynner nå å få en del  kamper og det hjelper på med erfaring og selvtillit. 

Det må ha vært en gedigen revansje for Øzil etter kampen i går , med tanke på all kritikk  han har fått (innkludert fra meg selv ) og så slår han tilbake som han gjorde i går kveld. Håpet dette er begynnelsen på noe nytt fra han. Han kan hvis han vil og det beviste han i går. Det presset han la ned var viktig for hele laget. 

Laca - hadde ikke helt dagen - da det blir veldig variable prestasjoner. Men , han skal ha det at også han la ned mye viktig arbeid og aldri ga opp. Det er sånt som er viktig for hele lag moralen. Når alle prøver å gjøre jobben sin så får man betalt for det.

Skal bli spennende å se fortsettelsen. Vi får tøffe kamper foran oss , men nå fremstår vi som et samlet lag for  første gang på lenge. Det er tydelig at Arteta får frem sitt budskap til spillerne.

Men , hva som våre spillere har bedrevet på treningsfeltet skulle jeg ha likt å  vist. Når vi nå får inn en manager som krever innsats så har vi ikke fysikk til det. Vi ser nesten ut som det dårligst trente laget i PL. Det er ikke tilfeldig  at vi har sett håpløse ut i tidligere kamper. Ingen kamp plan og tydeligvis elendig fysikk. Det var på høy tid at noen kom inn og tok tak i dette.

For første gang på lenge så er det nå positive vibber i hele klubben - og i en gammel kropp etter mange nedturer 🙂 

Link to comment
Share on other sites

sesongens beste kamp, og perfekt start på året. De begynte å henge i tauene i den andre omgangen, og fryktet en stund samme kollaps som mot Chelsea. Men de brettet opp armene, og dro det helt fortjent i land. Den nye stilen med høyt press krever mye, og her har laget mye å gå på. Men det kommer. Det varmer uansett veldig å se Özil jobbe på denne måten. Han har tydeligvis fått lyst til å spille fotball igjen! Laca sliter med teknikken, men han er gull verdt; jobber hardt både fremover og bakover. Pepe holder fortsatt ikke 90 minutter, og det var riktig å ta ham av. Men du verden for en førsteomgang! Forsvaret jobber hardt, men har en del å gå på når det gjelder klareringer. Og Torreira begynner virkelig å vise hvorfor de kjøpte ham. Utrolig viktig som ryddegutt foran forsvaret. Arteta må styrke forsvaret, ikke minst pga skadene. Bra at Holding er på vei tilbake. Xhaka var brukbar, men er ikke god nok. Og Guendozi er for uryddig fortsatt uferdig. De trenger en sjef på midtbanen. fremover er det bra nok forutsatt at Auba blir, men hvis han vil bort må en spiss kjøpes inn. Martinelli er sensasjonell, men det er for tidlig å la ansvaret hvile på hans skuldre.

Link to comment
Share on other sites

Det var overraskende for meg å se Kolasinac i lagoppstillingen til kampen i går, sett ut fra de oppdateringene som hadde kommet fra klubben, og slik jeg forstår rykter på nettet så var ikke Kolasinac i utgangspunktet med i Arteta sine planer for denne kampen p.g.a. skadeproblemene. Uten at jeg vet hvorfor så skal også Saka har vært litt usikker i forkant av kampen (sykdom kanskje ???) og ryktene sier at det var Kolasinac selv som hadde meldt seg til tjeneste hvis Arteta hadde bruk for han. Det skal ha vært en liten grad av "gambling" i dette uttaket, men med en litt usikker Saka (hvis jeg forstår ryktene rett) så valgte Arteta å starte med Kolasinac og selv om Kola ikke holdt en hel kamp så kan det se ut som at det var verdt å ta denne sjansen.

For meg så virker dette som at spillerne virkelig har sluttet opp om Arteta sine visjoner og at de har ett reelt ønske om å bidra.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...