Jump to content

2019.12.21 Everton (B)


Polljen

Recommended Posts

 

Everton    crest   Everton    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 21. desember 2019, kl 13:30, Goodison Park
Premier League, 18. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

 

Skadesituasjonen: Tierney, langtidsskadd. Holding, sannsynligvis ikke klar før tidligst kampen 2. juledag.
Bellerin, Ceballos og Xhaka kan kanskje bli klare til denne kampen. Kolasinac måtte gå ut med skade mot CIty og må derfor regnes som usikker.

Everton ligger som lag nr 16 i PL og har en seier, en uavgjort og tre tap på sine siste fem kamper. Arsenal ligger som nr 9 (kan bli som nr 10 når CP har spilt sin kamp mandag kveld) og har en seier, to uavgjorte og to tap på sine siste fem i PL.

Begge lagene er i skrivende stund uten fast ansatt manager/hovedtrener da begge lagene sparket sine sportslige ledere nesten samtidig tidligere denne måneden.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Leno
Bellerin/Niles - Chambers - Sokratis - Saka
Willock - Torreira
Pepe - Smith-Rowe - Nelson
Martinelli

 

Martinelli er best som spiss. Aubameyang er ekstremt lite involvert når han spiller alene på topp (scorer dog mål som f uansett), men han forsvinner jo til sommeren eller allerede i vinter så kan like så godt begynne å bruke Martinelli litt.

Özil fortjener å droppes litt. ESR synes jeg alltid er frisk og viser mye hver gang han spiller. Nelson vil jeg ha med fordi han er flink til å jobbe hjemover og fungerer godt med Saka.

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg ikke har ankommet feriemålet ennå (venter på boarding @ OSL) så har ikke den Arsenalfrie ferien startet ennå 😋, så litt oppdateringen av skadesituasjonen. 

Xhaka er klar. Bellerin, Holding og Özil vil bli vurdert i forkant av kampen. 

Ceballos blir ikke klar til denne kampen. Kolasinac er ute i alle jule-/nyttårskampene (forventes tilbake i trening tidlig i januar). Tierney ute i ca tre måneder. Det er meget tynnt belegg på backene fremover. 

Og Arteta er ennå ikke klar (offisielt, mener jeg da) 

Link to comment
Share on other sites

Xhaxa sies klar for Herta Berlin når januar vinduet åpnes. Sky sports Tyskland og Bild melder dette så sterke kilder. Like greit for tempo i Bundesliga passer nok bedre der. 

Vi har ingen belegg på venstre back. Kan vel kjøre Saka der uten defensive fibre:)

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, sas2002 said:

Xhaxa sies klar for Herta Berlin når januar vinduet åpnes. Sky sports Tyskland og Bild melder dette så sterke kilder. Like greit for tempo i Bundesliga passer nok bedre der. 

Vi har ingen belegg på venstre back. Kan vel kjøre Saka der uten defensive fibre:)

Da får vi kanskje noen kroner også?! 👏👏

Link to comment
Share on other sites

On 12/16/2019 at 2:20 PM, Stefanb said:

Leno
Bellerin/Niles - Chambers - Sokratis - Saka
Willock - Torreira
Pepe - Smith-Rowe - Nelson
Martinelli

 

Martinelli er best som spiss. Aubameyang er ekstremt lite involvert når han spiller alene på topp (scorer dog mål som f uansett), men han forsvinner jo til sommeren eller allerede i vinter så kan like så godt begynne å bruke Martinelli litt.

Özil fortjener å droppes litt. ESR synes jeg alltid er frisk og viser mye hver gang han spiller. Nelson vil jeg ha med fordi han er flink til å jobbe hjemover og fungerer godt med Saka.

Enig angående ESR - synes han viser takter når han driver fremover - kan bli virkelig bra med litt erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Synd første kampen hans kom så tett på ansettelsen , liten tid til forberedelser , men så kommer det ganske tett med kamper hvor han får muligheten til å justere. Håper han finner en ellver og ikke roterer som Emery , at folk får spille i de posisjoner hvor de er best. Blir spennende å se hva han gjør i forhold til innsats også. De er ikke så vant med å bli satt krav til disse gutta våres. Blir spennende å se om prosjekt Arteta lykkes.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...