Jump to content

2019.12.15 Manchester City (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 minute ago, Simbad said:

Der har du en av grunnene til at City er myye bedre enn oss. Selv når de leder 3-0 spurter over halve laget hjem når de mister ball og vi kontrer. 

Jepp, det der er ikke DNA hos oss. Det har det ikke vært siden Wenger overtok en tropp han krydret offensivt. Det er ingen som tar ansvar og klikker lenger, når vi opptrer slik. Det er bare apatisk, og spillerne trekker på skuldra i håp at noen rydder opp. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Der har du en av grunnene til at City er myye bedre enn oss. Selv når de leder 3-0 spurter over halve laget hjem når de mister ball og vi kontrer. 

Med andre ord det samme som alle de andre lagene gjør som vi taper poeng mot. De har intensitet , blør for drakta og spiller for manageren. Da blir det resultater ut av det. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners68 said:

Så ut som om Ljungberg koste seg utpå der sammen med Pepe.

Jepp, han nyter en posisjon han aldri kunne tro han ville havnet i. Ingen ville tro noe slikt. Wow han klarte å lede en sier mot west ham og folk tror han er messias. Merkelige greier. 

Link to comment
Share on other sites

Vi er i deep shit all over i klubben. Ledelsen har sovet på post i høst , da Emery ikke fikk til noen ting.  Vi har spillere som ikke fortjener drakten. Ljungberg effekt  blir det definitivt ikke.

De summerte det vel egentlig veldig  bra opp i TV2 studio etter kampen. Det er problemer over alt i klubben.  Til helgen er det Everton borte hvor scenariet blir slik at Walcott og Iwobi skal pisse på oss. Vi får det ikke lett mot Bmouth og Chelsea heller. Etter kampen mot Chelsea er vi i berøring med nedrykks streken frykter jeg.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Vi er i deep shit all over i klubben. Ledelsen har sovet på post i høst , da Emery ikke fikk til noen ting.  Vi har spillere som ikke fortjener drakten. Ljungberg effekt  blir det definitivt ikke.

De summerte det vel egentlig veldig  bra opp i TV2 studio etter kampen. Det er problemer over alt i klubben.  Til helgen er det Everton borte hvor scenariet blir slik at Walcott og Iwobi skal pisse på oss. Vi får det ikke lett mot Bmouth og Chelsea heller. Etter kampen mot Chelsea er vi i berøring med nedrykks streken frykter jeg.

Det sa jeg i oktober. Kulturen er feil i hele klubben. Vil heller ha røde kort i hver kamp en den pinglestandarden som er idag. Vi takla vrl knapt 5 ganger

Link to comment
Share on other sites

Alt det Brede sier her. Se på klippene her da! Ille! https://www.tv2.no/sport/11071220/

Akkurat nå foreslår jeg at billettprisen halveres på Emirates. At vi ansetter Adams og Keown, og at de får i oppdrag å kvitte seg med rubbel og bit av dem som ikke jobber 100% når de spiller kamp for Arsenal Football Club. Koste hva det koste vil - nedrykk inkludert. For en ting er å se et lag som jobber, men bare ikke er gode nok. Noe annet er å betale landets høyeste billettpriser for å se Øzil & co, som tjener 4 mill i uka, tape kamper helt uten å prøve, uten å kjempe, uten tilsynelatende å bry seg. 

I dag ble vi pissa på i førsteomgang. Og bortsett fra noen få minutter i starten, gikk andreomgang med til å vente på City og klokka, i et håp om at ydmykelsen ikke ble større. Og så avsluttes det hele med spøk og fleip på sidelinjen... Dette er Arsenal. På hjemmebane. I Premier League. Fullstendig uhørt!

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Safe Hands said:

. At vi ansetter Adams og Keown, og at de får i oppdrag å kvitte seg med rubbel og bit av dem som ikke jobber 100% når de spiller kamp for Arsenal Football Club. Koste hva det koste vil - nedrykk inkludert. For en ting er å se et lag som jobber, men bare ikke er gode nok. Noe annet er å betale landets høyeste billettpriser for å se Øzil & co, som tjener 4 mill i uka, tape kamper helt uten å prøve, uten å kjempe, uten tilsynelatende å bry seg. 

I dag ble vi pissa på i førsteomgang. Og bortsett fra noen få minutter i starten, gikk andreomgang med til å vente på City og klokka, i et håp om at ydmykelsen ikke ble større. Og så avsluttes det hele med spøk og fleip på sidelinjen... Dette er Arsenal. På hjemmebane. I Premier League. Fullstendig uhørt!

Mye riktig i det du skriver, jeg tror dog ikke at Adams har i seg det som er nødvendig i en redningsaksjon. Det er en stor forskjell på spilleren Adams og fotballederen Adams. Den første var en storhet, den andre har feilet når han har fått sjansen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

 Ledelsen har sovet på post i høst , da Emery ikke fikk til noen ting.  Vi har spillere som ikke fortjener drakten. Ljungberg effekt  blir det definitivt ikke.

 

Det blir for snevert å legge skylden på Emery, Sanllehi, Edu, Ljungberg og de som har "sovet på post" denne høsten.

Jeg skal ikke konkludere vedrørende spørsmålet om Edu og Sanllehi er de rette til å lede klubben og heller ikke når det gjelder hvem som skal lede laget på banen, men når den store heksejakten starter så er det en stor feil å bare tenke tilbake til "denne høsten".

Problemene startet minst 5-10 år tilbake i tid, dessverre så var det flere både i klubben og blant fansen som dessverre så seg blinde på de små triumfene selv om mye var riv ruskende galt rundt laget. I sesonger der laget egentlig viste svakt spill gjennom sesongen så ble Wenger og co likevel hyllet av fansen for en Cup-triumf. Med FA-cupen i hand så var alt det elendige spillet raskt glemt.
Fra ledelsens side så var de mer en fornøyd så lenge laget klarte en fjerdeplass og fikk spille i CL, hvordan laget egentlig presterte på banen i ligaen og i CL var tydeligvis av mindre viktighet.

Det er godt mulig at Emery egentlig var en enda dårligere sportslig leder enn det Wenger var, men for meg så er de store "skurkene" Stan Kroenke, Ivan Gazidis og Arsene Wenger.
Kroenke gav fan så lenge klubbens inntekter gikk oppover. Gazidis hadde så absolutt organisatoriske evner, men det fotballfaglige var på ingen måte hans styrke. Arsene Wenger var et fotballgeni som revolusjonerte fotballen i den engelske ligaen, men han ble også så opptatt av sin egen storhet at han ikke evnet å følge med i den utviklingen som skjedde i fotballverden. AW endte sin fotballkarriere som en sta og urokkelig leder som ikke evnet å ta signalene som var nødvendige for å utvikle laget. 

Det er mye galt i Arsenal pr 2019, men den største tabben alle kan gjøre er å ha et kort tidsperspektiv når skylden for det som er galt skal fordeles.

Klubben må ha en eier som ønsker at klubben skal utvikle seg videre. Kroenke sr forstår ikke dette, jeg har et ørlite håp om at Kroenke jr skal innse det og også innser at dette vil koste penger.
Klubben må ha en administrasjon som forstår situasjonen og som evner å ta tak i den, forhåpentligvis så forstår Sanllehi og Edu det, men de har en jævla vanskelig jobb foran seg.
Klubben må få en trener/manager som evner å rydde opp i dette, hvem dette skal være har jeg ingen peiling om, men det må være en person som forstår at det vil ta tid. Jeg er ikke sikker på at en  "pokaljeger" er den rette personen.
Vi som er fansen av denne klubben må forstå hvor "rævkjørte" denne klubben er rent sportslig, det hjelper ikke å tro at en ny manager/trener eller utskiftning av en spiller eller to er nok. Det vil ta tid før Arsenal igjen med rette kan kalle seg en storklubb.

Det er behov for store utskiftninger i laget og deler av denne utskiftningen må skje allerede i januarvinduet. Vi trenger å få inn minst et par erfarne spillere som kan hjelpe laget på den defensive siden (og samtidig få ut noe av daukjøttet). Denne utskiftningen må forsette til sommeren, da svært mye daukjøtt må ut.

Arsenal kan selvsagt ikke kjøpe seg til suksess, de pengene har ikke klubben, men en kombinasjon av talentfulle unge spillere sammen med noen nye erfarne spillere i nøkkelposisjoner er etter min ringe mening den beste kombinasjonen vi kan håpe på. Dette er selvsagt min personlige subjektive mening, jeg sitter ikke med fasiten og dessverre så tror jeg heller ikke at noen andre her på forumet, i fotballverden eller i klubbens ledelse sitter med fasiten. Det blir på mange måter å prøve og feile, men så lenge enkelte elementer i klubben ikke evner å innrømme at noe er riv ruskende galt, så forsetter det bare å gå rake veien til helvete!!!
 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, sas2002 said:

Arteta kommer inn sier de fleste nå. Arteta ønsker det selv men Edu ønsker Vieira mens de 2 andre ønsker Arteta. Da blir det vel Arteta. Får han 5 milliarder til å bytte ut sentralinja på midten og bak. Neppe. Vi rykker ned !

Jeg tviler på at vi rykker ned, men at vi er og kanskje forblir en stund ett middelmådig lag ser jeg ikke bort i fra.

Kanskje ville det vært en fordel å rykke ned (ikke det at jeg ønsker det), slik at vi kunne starte med å bygge opp laget igjen og få den given som et opprykk (forhåpentligvis) ville gi laget.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Polljen said:

Mye riktig i det du skriver, jeg tror dog ikke at Adams har i seg det som er nødvendig i en redningsaksjon. Det er en stor forskjell på spilleren Adams og fotballederen Adams. Den første var en storhet, den andre har feilet når han har fått sjansen.

Fotballfaglig har vel ikke jeg heller særlig tro på Adams. Spørsmålet er kanskje hva vi skal forsøke å redde her? Plassen i serien, æren, eller holdningene og verdiene som klubben (i utgangspunktet) står for? Mitt forslag, som utvilsomt kommer i affeksjon rett etter et ydmykende nederlag, handler om å redde det siste, om det så skulle koste oss plassen i serien.

Victoria Concordia Crescit.

Nei, jeg vet ikke lenger jeg, altså. Det er tilsynelatende så lite igjen av det Arsenal som jeg en gang forelsket meg i. Stadion. Spillerne. Spillestil. Med Wenger kom en revolusjon, men det var en revolusjon som likevel evnet å bevare den røde tråden, personifisert gjennom Adams-Bould kombinasjonen i '98. Kontinuitet ble senere videreført både på spillerside, Wengers spillestil og det erkebritiske styret. Wenger selv ble etter hvert den fremste symbol på kontinuitet. Men nå, nå er det svært lite igjen. Forsvaret er rekordporøst, resultatene skrøpelige, spillet søvndyssende, og kontinuitetsbærerne helt fraværende. Og det er slike ting jeg ser etter når resultatene og, ikke minst, innsatsen er som i dag. Ganske likt andre type kjærlighetsforhold, med andre ord. 

Hvor denne klubben tar veien videre, er ikke godt å si. Jeg tror ikke førstevalgene Rodgers, Arteta, Nuno og Poch er interessert. Kanskje kan vi overtale en aldrende, men merritert Ancelotti? Men hva som er rette løsningen, det aner jeg egentlig ikke. En ny eier, med en klar plan og dertil hørende visjon, kanskje?!

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Safe Hands said:

Fotballfaglig har vel ikke jeg heller særlig tro på Adams. Spørsmålet er kanskje hva vi skal forsøke å redde her? Plassen i serien, æren, eller holdningene og verdiene som klubben (i utgangspunktet) står for? Mitt forslag, som utvilsomt kommer i affeksjon rett etter et ydmykende nederlag, handler om å redde det siste, om det så skulle koste oss plassen i serien.

Victoria Concordia Crescit.

Nei, jeg vet ikke lenger jeg, altså. Det er tilsynelatende så lite igjen av det Arsenal som jeg en gang forelsket meg i. Stadion. Spillerne. Spillestil. Med Wenger kom en revolusjon, men det var en revolusjon som likevel evnet å bevare den røde tråden, personifisert gjennom Adams-Bould kombinasjonen i '98. Kontinuitet ble senere videreført både på spillerside, Wengers spillestil og det erkebritiske styret. Wenger selv ble etter hvert den fremste symbol på kontinuitet. Men nå, nå er det svært lite igjen. Forsvaret er rekordporøst, resultatene skrøpelige, spillet søvndyssende, og kontinuitetsbærerne helt fraværende. Og det er slike ting jeg ser etter når resultatene og, ikke minst, innsatsen er som i dag. Ganske likt andre type kjærlighetsforhold, med andre ord. 

Hvor denne klubben tar veien videre, er ikke godt å si. Jeg tror ikke førstevalgene Rodgers, Arteta, Nuno og Poch er interessert. Kanskje kan vi overtale en aldrende, men merritert Ancelotti? Men hva som er rette løsningen, det aner jeg egentlig ikke. En ny eier, med en klar plan og dertil hørende visjon, kanskje?!

Dette er ikke den første nedturen som Arsenal har vært ute for i de over 45 årene jeg har fulgt denne klubben, og det blir kanskje heller ikke den siste før jeg havner under torva. Jeg er rent ideelt sett enig med deg når det gjelder at det er verdiene som klubben stod for engang som burde være viktigst, men det er lenge siden Adams-Bould og fotballen som resten av verden går videre.
Hvis vi skal bli for nostalgiske så er den eneste løsningen for fans som deg og meg å rett og slett gi opp Arsenal og fotballen generelt. Den tiden vi romantiserer vil ikke komme tilbake, stemningen på Highbury vil heller aldri komme tilbake. Fotballen har blitt så fullstendig gjennomkommersialisert på toppnivå at den eneste muligheten vi har, hvis den "romantiske" fotballen er viktigst, kanskje er å finne oss en ny klubb å følge utenfor ligasystemet der noen av de gamle verdiene kanskje fremdeles finnes.

Uansett hvor jævlig det er nå så klarer jeg ikke å bryte båndene til Arsenal (enda), jeg har lenge vurdert å trappe ned (kanskje kutte ut) mye av den praktiske delen av det å være fans (som f.eks. dette forumet), men "gooneren" i meg er ikke klar til å bli en "gonner".

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Når jeg lenger oppe her sier at ledelsen har sovet på post så tenker jeg ikke på Emery , Ljungberg , Edu & co , men Kroenke. (Var nok veldig utydelig over her ) Jeg vet ikke hvem som driver klubben vår. Kroenke - Kroenke jr. Kroenke gir vel blanke faen bare pengene kommer inn i kasssen. Kroenke jr er ny i gamet og vet ikke hva han skal gjøre. Våkner muligens opp når tilskuer tallet kommer under 30 000 . Det er vel også på tide at noen faktisk forteller Kroenke hva et nedrykk innebærer. 

Det er nå antagelig et fet hvem som blir manager , men det må være en som går rett i synet på Kroenke jr og gjør det klart hvor mye penger som må på bordet for å rydde opp i forsvaret. Forsvaret må ordnes. De vi har er ikke gode nok. Det er en gjeng med middelmådige fotball evner. 

Så må det ryddes opp i innstillingen til  spillerne. Mezut Øzil er den første som må ut av klubben. Før noen av forsvars spillerne . Det er folk med Øzils innsats ( mangel på sådan ) som gjennomsyrer deler av laget. Det vil ikke endre seg før den primadonnaen av en latsabb er borte. Når han får holde på som han gjør så er det ikke rart andre følger etter. Vi trenger arbeidsjern , innsatsvilje - ikke folk med Øzils innstilling til innsats for laget. Han er bare en skygge av seg selv  i forhold til når han kom fra Madrid. 

Ljungberg er nærmest uten hjelpere. Han står i en håpløs situasjon og har ikke de rette spillerne til å hjelpe seg ut av uføret. Se på Duncan Ferguson effekten i Everton. Spillerne løper sokkene av seg for ham. Hva gjør våre spillere for Ljungberg ? Nada - det jamnt med ræva. 

Link to comment
Share on other sites

Det er kun en jeg føler at folk virkelig ville respektert ute på feltet. Og det er Patrick Vieira. Den autoriteten han har er det få, om ingen andre som har.

Hvorvidt han ville vært riktig på sikt er noe helt annet, men som Duncan Ferguson så ville han hvert fall fått samtlige 11 der ute til å jobbe sokkene av seg.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, eneste grunnen til at Vieira popper opp hos meg å. Hvis han har samme innvirkning som han hadde i kampsituasjoner: Ja takk! 
Vil tro han i Arsenal ville turt å faktisk benytte seg fullt ut av sin tilstedeværelse som spiller. Har ingenting å tape, ser faktisk frem til at en trener bytter ut en han er fryktelig misfornøyd med og lar han høre det der og da. 
Dette har vi sett Klopp/Pep med fler gjøre tidligere og det trenger ikke ha dårlig innvirkning det, tvert om
 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Marius- said:

Helt enig, eneste grunnen til at Vieira popper opp hos meg å. Hvis han har samme innvirkning som han hadde i kampsituasjoner: Ja takk! 
Vil tro han i Arsenal ville turt å faktisk benytte seg fullt ut av sin tilstedeværelse som spiller. Har ingenting å tape, ser faktisk frem til at en trener bytter ut en han er fryktelig misfornøyd med og lar han høre det der og da. 
Dette har vi sett Klopp/Pep med fler gjøre tidligere og det trenger ikke ha dårlig innvirkning det, tvert om
 

Så lenge det er klart fra manager hva han krever, så vil de fleste spillere gå med på det. De fleste ønsker jo å bli bedre. Så lenge det føles rettferdig ut, og ikke slik som Özil ble behandlet. 

Link to comment
Share on other sites

Det blir nevnt over her at Özil burde pælmes (min tolkning) ut raskest mulig og det får meg til å tenke litt. 

Det var et salig ramaskrik her på forumet da Özil ble frosset ut (ifølge enkelte her) av Emery, spørsmålet mitt til de som tydeligvis mente dette da er, hva har Øzil egentlig tilført laget etter at han ble fast igjen i startelleveren? 

PS, dette spørsmålet er ikke ment for å "drite ut" de som er tilhengere av Özil, og som mente at han ble frosset ut. Jeg har ikke fulgt så altfor godt med i de siste kampene så fra min side så er det et genuint ønske om å få noen relativt reelle vurderinger av hans innsats totalt sett siden han kom inn i varmen igjen. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Så lenge det er klart fra manager hva han krever, så vil de fleste spillere gå med på det. De fleste ønsker jo å bli bedre. Så lenge det føles rettferdig ut, og ikke slik som Özil ble behandlet. 

Nå tenkte jeg ikke spesielt på ozil, men heller ikke han bør spares for en skyldebøtte offentlig om det kan få han til å prestere. Som alle andre 

Link to comment
Share on other sites

Etter at Øzil kom inn i laget igjen så har prestasjonene stort sett vært godkjent. Han har bidratt , men ikke briljert som før i tiden. Han har vært langt unna de store prestasjonene. I kamper som i går blir han totalt avkledd. Vi er et lag som nærmer oss nedrykks sonen. Da må vi sende 11 mann utpå som vil jobbe for laget. Jobbe er et relativt begrep for Øzil. Det er vel det til tider for hele laget også.Det ligger ikke for ham å sette inn en takling. Det kan vi ikke tillate oss lenger. Han legger ikke inn 1 millimeter innsats for laget defensivt. 

Han har påstått støtte i laget fra andre som mener han må spille. Hvem er det i laget som støtter det ? De som skuffer like mye som Øzil ? Syntes ikke Øzil fortjener mye kreditt for det han gjør for laget i disse dager.  

Han skal ha blitt fryst ut / mobbet av Emery . Ikke vet jeg om det er riktig , men hvis han ble det så skal ikke det skje. Men , det er iallefall ikke riktig at en med hans innstilling til lag innsats skal spille mer. Emery krevde at Øzil skulle legge inn mer innsats. Det ble for mye for Øzil. Det var vel tydelig at Øzil bestemte selv hvordan han skulle spille. Er det riktig innstilling i et lag ?

I tillegg så spilte han stort sett dårlig når han fikk sjansen også . 

Arsenal trenger en Øzil som deltar med sin kreativitet , sånn som vi så han de første sesongene  . Men , han må levere mer en det. Særlig når vi er bakpå som nå. I et slikt lag passer ikke Øzil inn med sin stil. 

Øzil er langt ifra den eneste som er under pari. Det er ikke bare Øzil sin feil at det går dårlig for laget , men han har vært en av kaptein kandidatene og lagets stor stjerne. Det er dessverre lenge siden han var stor. Han må med sin stjerne faktor gå foran med et godt eksempel. Er Øzil et godt eksempel som leder an laget- et lag i fritt fall ???

Send innpå en av ungdommene som iallefall prøver. I motsetning til Øzil.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...