Jump to content

2019.12.15 Manchester City (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Manchester City   Manchester City  crest
Søndag 15. desember 2019, kl. 17:30. Emirates Stadium
Premier League, 17. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sumo 


Utilgjengelige spillere: Tierney (skulder) er sannsynligvis lenge ute. Bellerin (hamstring) er usikker. Holding (kne) er usikker. Ceballos (hamstring) er forventet i full trening i løpet av den kommende uken. Det er ikke kommet noen skadeoppdatering etter kampen mot Standard Liege. Xhaka var ute av den kampen grunnet hjernerystelse og det er mulig at det vil holde han ute av kampen mot City (min subjektive vurdering). Det er flere spillere som har slitt med småproblemer før og/eller etter siste PL-kamp, bla.a. Kolasinac og Pepe.

Vår motstander Manchester City har skuffet denne sesongen og selv om laget ligger som nr 3 på tabellen så er de hele fjorten poeng bak suverene Liverpool. På sine siste fem kamper i PL så har City to seire, en uavgjort og to tap. Arsenal som ligger helt nede på en niende plass i PL har en seier, to uavgjorte og to tap på sine fem siste kamper.

Selv om vi tok tre poeng mot West Ham, så var det på ingen måte en overbevisende forestilling av våre spillere, så jeg frykter virkelig denne kampen. Forhåpentligvis så forstår våre spillere alvoret og klarer å prestere over evne i denne kampen, det har tross alt skjedd tidligere mot nettopp City.

Jeg vil ikke komme med forslag til lagoppstilling, da det er for mange usikre spillere grunnet skader og andre "småproblemer".

(EDIT: Siden jeg drar på juleferie før kampen som spilles etter denne mot City, så kommer jeg i løpet av første halvdel av neste uke til å lage alle kamptrådene t.o.m. kampen mot United nyttårsdag, så sant ingen andre melder seg frivillig til å lage "ferskere" kamptråder i denne perioden 😋)

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Håper på:

Leno
Niles - Chambers - Sokratis - Kolasinac
Xhaka - Torreira
Pepe - Özil - Martinelli
Aubameyang

 

Forventer nogenlunde dette laget:

Leno
Chambers - Luiz - Sokratis
Niles - Xhaka - Torreira - Kolasinac
Guendouzi - Özil
Aubameyang

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

Håper på:

Leno
Niles - Chambers - Sokratis - Kolasinac
Xhaka - Torreira
Pepe - Özil - Martinelli
Aubameyang

 

 

I første tråden så skrev jeg at Pepe har hatt noen "småproblemer" etter kampen mot Hammers, når jeg nå har vært inne på ryktebørsen og ser hva som skrives der så er nok sjansen for at Pepe er klar til kampen mot City ikke så altfor stor.

Link to comment
Share on other sites

Oppdatering av skadesituasjonen, hentet fra Arsenal.com.

Bellerin blir ikke klar til kampen mot City, planen er at han skal starte trening igjen neste uke.
Ceballos blir ikke klar til kampen mot City, planen er at han skal starte trening igjen neste uke.
Holding blir ikke klar kampen mot City, planen er at han skal starte trening i løpet av et par uker.
Xhaka blir ikke klar til kampen mot City. her vil det medisinske apparatet følge "protokollen" som er gjeldende etter en hjernerystelse.
Tierney vil bli operert neste uke p.g.a. skulderskaden og det forventes at rehabiliteringen vil ta ca tre måneder.

Pepe ER tilgjengelig til kampen mot City.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Oppdatering av skadesituasjonen, hentet fra Arsenal.com.

Bellerin blir ikke klar til kampen mot City, planen er at han skal starte trening igjen neste uke.
Ceballos blir ikke klar til kampen mot City, planen er at han skal starte trening igjen neste uke.
Holding blir ikke klar kampen mot City, planen er at han skal starte trening i løpet av et par uker.
Xhaka blir ikke klar til kampen mot City. her vil det medisinske apparatet følge "protokollen" som er gjeldende etter en hjernerystelse.
Tierney vil bli operert neste uke p.g.a. skulderskaden og det forventes at rehabiliteringen vil ta ca tre måneder.

Pepe ER tilgjengelig til kampen mot City.

Det var gode nyheter. Med Pepe på banen så slakter vi City. 

Link to comment
Share on other sites

On 12/13/2019 at 7:17 PM, Stefanb said:

Håper på:

Leno
Niles - Chambers - Sokratis - Kolasinac
Xhaka - Torreira
Pepe - Özil - Martinelli
Aubameyang

Minus Xhaka så innfrir Freddy hvert fall. Glemte at sveitseren hadde hjernerystelse.. 😜

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...