Jump to content

2019.12.05 Brighton & Howe Albion (H)


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Brighton & Howe Albion   Brighton & Hove Albion    crest
Torsdag 5. desember 2019, kl. 21:15. Emirates Stadium
Premier League, 15. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sumo 


Skadesituasjonen: Ceballos, ute til midten av desember. Bellerin, blir kanskje klar til torsdag.

Vår motstander Brighton ligger på 16. plass i PL med en seier og fire tap på sine siste fem kamper. Arsenal ligger som lag nummer 8 på tabellen og har fire uavgjorte og ett tap på sine siste fem kamper i ligaen.

Den første kampen med Freddie bak roret var en "jojo-kamp" der laget til tider viste positiv fotball fremover, samtidig som de ofte var på hæla bakover. Forhåpentligvis så vil noen ekstra treninger med det nye regime skape mer defensiv sikkerhet i laget, for det trengs hvis Arsenal ikke skal forsette turen nedover på tabellen.

Jeg er fremdeles for usikker på våre spillere, ikke minst defensivt, til å komme med noe forslag på hvilke elleve som bør starte.

(Til slutt et lite spørsmål siden jeg tok en delvis Arsenalpause i november og derfor ikke har fulgt så mye med, Hvorfor synes Rob Holding å være fullstendig ute i kulden? Sist han var i troppen var mot Palace i slutten av oktober. Jeg er selvsagt klar over at det er begrenset hvor mange stoppere som kan være med i en 18-manns tropp, men for en enkel sjel som undertegnede så finner jeg det vanskelig å forstå at han nå synes å være vårt siste valg i de bakre rekker)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

26 minutes ago, Stefanb said:

Hvis Bellerin blir klar:

Leno
Bellerin - Chambers - Holding - Tierney
Torreira - Guendouzi
Pepe - Özil - Martinelli
Aubameyang

Enig i dette laget her @Stefanb. Og gratulerer med at begge drittklubbene fra bygda di klarte å få fornyet kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Arsenal    crest   Arsenal   v   Brighton & Howe Albion   Brighton & Hove Albion    crest
Torsdag 5. desember 2019, kl. 21:15. Emirates Stadium
Premier League, 15. serierunde.
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / TV2 Sumo 


Skadesituasjonen: Ceballos, ute til midten av desember. Bellerin, blir kanskje klar til torsdag.

Vår motstander Brighton ligger på 16. plass i PL med en seier og fire tap på sine siste fem kamper. Arsenal ligger som lag nummer 8 på tabellen og har fire uavgjorte og ett tap på sine siste fem kamper i ligaen.

Den første kampen med Freddie bak roret var en "jojo-kamp" der laget til tider viste positiv fotball fremover, samtidig som de ofte var på hæla bakover. Forhåpentligvis så vil noen ekstra treninger med det nye regime skape mer defensiv sikkerhet i laget, for det trengs hvis Arsenal ikke skal forsette turen nedover på tabellen.

Jeg er fremdeles for usikker på våre spillere, ikke minst defensivt, til å komme med noe forslag på hvilke elleve som bør starte.

(Til slutt et lite spørsmål siden jeg tok en delvis Arsenalpause i november og derfor ikke har fulgt så mye med, Hvorfor synes Rob Holding å være fullstendig ute i kulden? Sist han var i troppen var mot Palace i slutten av oktober. Jeg er selvsagt klar over at det er begrenset hvor mange stoppere som kan være med i en 18-manns tropp, men for en enkel sjel som undertegnede så finner jeg det vanskelig å forstå at han nå synes å være vårt siste valg i de bakre rekker)

liten skade , men han imponerte ikke når han fikk muligheten men enig at han burde være fast

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer at Freddie går ut i en 433 med vårt antatt beste lag på papiret som er skadefrie. Freddie trenger å drille vår faste førsteellver. Ikke rullere og bytte formasjoner konstant som Emery. Da begynner fansen allerede å tvile.


                        Leno

Bellerin  Mustafi  Luiz     Tierney

                 Torreira

Xhaxa    Willock     Øzil

Pepe          Laca               Auba

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Polljen said:

Jepp det er snart jul, og hvilket antiklimaks det blir for undertegnede. 

Arsenalfri jul i London 😲😊

I disse dager er arsenalfri nesten et lite juleeventyr. Jeg har hatt mareritt om dette laget siden juli 2018. 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Simbad said:

Dette er en viktig kamp for Freddie. Hvis vi er like/mer lovende offensivt enn mot Norwich samt virker bedre organisert defensivt vil dette kunne bli en veldig god søknad for svensken med tanke på en evt permanent ansettelse. 

Stramme inn sentralt og fortsette å flytte ballen raskt fremover. Det var endel positivt mot Norwich fremover, men det var lett å se at relasjonene og timingen ikke var tilstede. Det må terpes på mer enn 2 dager. Få humøret på plass. Gleden ved å spille god offensiv fotball vil også hjelpe på det defensive da andre lag vil måtte være mer aktsomme i sin tilnærming. Nå stormer alle i angrep mot oss fordi vårt eget offensive spill er fraværende. 

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Simbad said:

Dette er en viktig kamp for Freddie. Hvis vi er like/mer lovende offensivt enn mot Norwich samt virker bedre organisert defensivt vil dette kunne bli en veldig god søknad for svensken med tanke på en evt permanent ansettelse. 

Jeg liker at Guendouzi er på benken og at Torreira starter i hans sted. Håper Torreira spiller på den eneste plassen han er god, defensivt sentralt. Ellers hadde jeg håpet at Lacazette ble benket, men det ble han ikke. Jeg er tålelig fornøyd. 

 

Nå er jeg klar for storseier. 

Link to comment
Share on other sites

Saka er ute av benken for Nelson. Saka var ifølge Ljungberg bedre enn Pepe. Er Nelson ennå bedre da? 😂

tullete å ikke ha plass til Pepe. Ellers er helt greit lag. 4-4-2, og blir spennende om Ljungberg skal spille den formasjonen fremover eller bytte i hver kamp han også.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...