Jump to content

2019.11.09 Leicester City (B)


Polljen

Recommended Posts

Leicester City    crest   Leicester City    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 9. november 2019, kl 18:300, King Power Stadium
Premier League, 12. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

 

Pr. dato er det ingen spillere som er listet som skadde/utilgjengelige til denne kampen. Det er vel en viss sjanse for at Granit Xhaka ikke spiller denne kampen.

Leicester er på 3. plass i PL med fire seiere og ett tap (mot Pool) på sine fem siste kamper. Arsenal er på 5. plass med en seier, tre uavgjorte og ett tap på sine siste fem.

Jeg ser ingen grunn til å skrive så mye i forkant av denne kampen. Jeg anser Leicester som favoritter og jeg har ikke noe forslag til hvilke elleve som bør starte kampen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dette blir en veldig viktig kamp med tanke på å ikke falle for langt vak topp 4, samt vise at vi fortsatt er interesserte i å kjempe. 

For Emery blir det ekstremt viktig å vinne denne, men jeg tror ikke det holder å bare vinne. Jeg tror vi må vinne ved å spille god fotball, samt skape flere sjanser enn motstanderen(for en gangs skyld). Stemningen mellom Emery og fansen er allerede ganske dårlig. Den blir absolutt ikke bedre med tap her. 

Slik som ståa er nå er Leicester favoritter. Emery overanalyserer vel igjen, og gir spillerne altfor mange detaljer som ikke har noe å si. 

Fotball handler mye mye mer om mentalitet og ferdigheter enn statistikk og detaljer. Det virker det dessverre ikke som at Emery forstår.

Jeg bryr meg ikke om hvem som starter denne kampen, men jeg håper de spillerne som starter får de rollene og posisjonene som de er best i.

Link to comment
Share on other sites

Etter utallige timer med videoanalyse tror jeg Emery topper laget og sender ut på disse 11 i en spenstig 2-4-4 formasjon som kommer til å treffe alle Leicester sine svake punkter. 

Leno

Pepe - Saka

Sokratis-Holding-Martinez-Mustafi

Luiz-Mavropanos-Bellerin-Tierney

 

Resultattips 7-1 etter at vi tar en tidlig ledelse på en corner slått av Leno rett på pannebrasken til Martines.

Link to comment
Share on other sites

Fy flate som jeg gruer meg til denne kampen. Maddison, Vardy, Ndidi og gjengen kommer til å straffe vårt svake forsvar og midtbane knallhardt. Dette kan fort bli skikkelig stygt. Laget vårt skal på papiret være mer enn godt nok til å slå Leicester. Men da må alle virkelig ha dagen og det er jo svært tvilsomt etter de siste ukers kamper å bedømme. Beste vi kan håpe på her er uavgjort, men jeg frukter kalasseier til Leicester. Er muligens noe vel negativ, men slik er det bare om dagen. 

Link to comment
Share on other sites

Brendan Rodgers har fått dette laget godt i gang denne sesongen. Er ikke sånn hos oss dessverre , så det er ikke rart man blir negativ 🙂 Så fort vi får mål så er det bare å sitte og vente på utligningen - du bare vet det skjer . Har motstanderen problemer med å få mål så hjelper vi gjerne til 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke noe på slike rykter. Da tror jeg mer at xhaka har sagt han vil vekk. Ting endrer seg ikke slikt med en som har fått kapteinsbindet noen uker tidligere. Burde vært mye mer rykter på at det var emery som skulle vekk for å si det sånn, så kan ny manager rydde opp som han selv ønsker 

Link to comment
Share on other sites

Det gikk voldsom lang tid før det kom noe fra Xhaka om episoden fra Palace kampen. Når det skjer spesielle episoder i engelske klubber så er de raskt frempå og setter skapet på plass. Klubbene ønsker  ikke å være på kant med supporterne. Hvorfor tok det så mange dager før vi hørte noe ? Antar at Xhaka har fått klar beskjed fra sportslig ledelse om å rydde opp og det tok for lang tid.

Link to comment
Share on other sites

God poeng!

 

Det er så lite som gir mening med Arsenal om dagen, at det er vanskelig å begynne noe sted - selv når det i utgangspunktet bare er Torreira-situasjonen jeg ønsker å si noe om. Men la meg i hvert fall male litt bredt de lange linjene.

 

En defensivt orientert spiller har vært mangelvare i laget i mange år. Faktisk helt siden Coquelin var en åpenbaring. Fansen falt rett og slett for ham da han løp som en duracell-kanin i rommet foran stopperne, dekte høyrebacken for Bellerin da han stupte fram og skjelte ut spillere som ikke fulgte løp. Det var kjærlighet ved første gjensyn.

 

Så, av en eller annen grunn, begynte Wenger å benytte ham høyere i banen. Det fungerte tidvis bra. Cazorla lå dypt i banen og søkte Özil ut med pasninger, mens Coquelin brøt høyere i banen. Det fungerte. Så ble Cazorla skadet. I 16/17-sesongen var det Xhaka som kom inn på midtbanen. Coquelin fungerte ikke lenger i sin framskutte ballvinnerrolle.

 

Den påfølgende sesongen var han ute av laget. Da var det eksperimentering med et partnerskap med Xhaka, som skulle spille, med et kobbel av midtbanespillere. Elneny, Wilshere, Ramsey og en sjelden gang Coquelin selv.

 

Det var tøft å være en defensivt anlagt midtbanespiller under Wenger.

 

Så kom Emery. "We got our Arsenal back".

 

Det første Sith Lord-en gjorde var å hanke inn Torreira og sette ham foran stopperne. Han løp utrettelig. Taklet. Vant baller. Brøt pasninger. Han er god med ballen i beina. Akkurat som Coquelin, faktisk. Ikke bare føltes han som en åpenbaring for oss fansen. Han ble omtalt som en åpenbaring av media også. Som sesongens signering av flere eksperter, selv etter at prestasjonene faller når han flytte høyere i banen (kjenner vi igjen historien?).

 

Så går vi inn i sommervinduet. Det ryktes at Torreira ikke trives. Men han blir. Arsenal er ikke villig til å selge en spiller som har prestert så bra i sin debutsesong.

 

Så starter den nye sesongen. Og hva skjer? De gangene Torreira får muligheten er han et offensivt våpen. Den alltid tilstedeværende Xhaka er den mest defensive spilleren vår, hvis ikke Guendouzi er det. Torreira er 10-er. Torreira er benkesliter.

 

Sett utenfra er dette uforståelig. Det er mulig det fins gode grunner for hva som skjer, men jeg ser dem ikke. Alt jeg ser i laget er at det mangler en som kan gjøre jobben foran forsvaret.

 

Det er selvsagt ikke Torreira som er personen som må gå men Emery!

Link to comment
Share on other sites

Blir en skjebnedag i morgen. Med seier henger vi med. Taper vi og Chelsea slår Palace så er det 9 poeng opp til de to. Da blir luken opp til de to større en de fleste av os setter pris på. Vinner Pool mot City så ligger vi 17 poeng bak Pool etter 11 kamper. Siste setningen er føyd til for  de som er superoptimister og fortsatt tror vi kan vinne PL 🙂 

Opptakten til siste kampen har vært preget av internt støy med Xhaka og bortekamp i Portugal hvor vi glapp i de siste sekundene. Vi får se i morgen om laget spiller for manageren. De må være fullstendig klar over at Emerys dager er talte med tap i morgen. Feil lag uttak og taktikk i morgen mr Emery så trenger du ikke å ta flere engelsk timer. Da går turen hjem til varme strøk.

Kan ikke tenke meg at Arsenals ledelse gir ham mer tillit med tap i morgen.

 

Link to comment
Share on other sites

Emery får sparken med tap i morgen - finito over og ut. Ledelsen sa ved sesongstart at kun topp 4 var godt nok.

Nesten ille å si det - men det er fristende med et tap 🙂 Nei , vil at Arsenal skal vinne sine kamper . Vi kan være uenige om mye her på forumet - men fellesnevneren for alle er at vi vil se Arsenal vinne kamper.

Link to comment
Share on other sites

Nei det strider mot for meg også. Men slik ståa er nå, 3p tapt imorgen og ny ledelse kan utover sesongen være produktivt. Og jeg ønsker klubben best mulig også. 
Men så er min hypotese om sparken ved tap, ja nettop en hypotese.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Enig med Charlie Nicholas. Guendouzi bør droppes. Jeg har vært skeptisk til han lenge. Lacazette fortjener å havne på benken han også. 

 

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/unai-emery-told-drop-shocking-20839628

Kan være enig i at Guendouzi bør droppes, men på et helt annet grunnlag enn Nicholas. Han har vært vår beste midtbanespiller den siste tiden, selv om det sier mer om våre andre midtbanespillere enn ham selv.

Han er 20, men han er likevel den som tar mest ansvar på midten, og dette er i mine øyne et ansvar han ikke burde ha i så stor grad. De andre spillerne bør ta mye mer ansvar, og kanskje de endelig klarer det når Guendouzi ikke spiller? 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Simbad said:

Kan være enig i at Guendouzi bør droppes, men på et helt annet grunnlag enn Nicholas. Han har vært vår beste midtbanespiller den siste tiden, selv om det sier mer om våre andre midtbanespillere enn ham selv.

Han er 20, men han er likevel den som tar mest ansvar på midten, og dette er i mine øyne et ansvar han ikke burde ha i så stor grad. De andre spillerne bør ta mye mer ansvar, og kanskje de endelig klarer det når Guendouzi ikke spiller? 

Guendouzi har en fantastisk motor, men jeg syns han løper over alt, noe som medfører at alle andre også må løpe overalt. Resultat, kaosmidtbane.

Link to comment
Share on other sites

Uenig. Jeg syns han løper 'overalt' fordi det er for lite bevegelse generelt i laget. Slik jeg ser det gjør han det kun slik fordi han ender opp med å måtte ta mer ansvar enn han burde.

Når Willock feks har spilt ved siden av ham har ikke Guendouzi måtte ta like mye ansvar offensivt og dermed holdt seg lenger bak i banen. Men Matteo har så langt oftest startet ved siden av Xhaka, og vi vet alle hvor lite mobil sveitseren er. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...