Jump to content

2019.10.06 Bournemouth (H)


Polljen

Recommended Posts

4 minutes ago, sas2002 said:

Øzil klager heller ikke. Tjener godt, trives i London og han vet selv at hans karriere er på vei nedover

Øzil skal ha det at han ikke  klager offentlig i media over ikke å få spille. Tror mange spillere ville ha gjort mye for å komme på laget. Det er nok av de som må spille på plasser som ikke egentlig er plassen de vil spille på.

Hva Øzil legger ned av innsats på trenings feltet vet jeg ikke. Hva han svarer til Emery om å involvere seg mer vites heller ikke. Mulig motivasjonen ikke er der helt lenger og blir ut kontrakten for så å  legge opp. Han trives tydeligvis i London og har nok av penger.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

21 minutes ago, Gunners68 said:

 

Det siste om å spille seg opp fra bunnen gjennom U23 er helt uaktuelt tror jeg. En tysker , verdensmester , kom fra Real Madrid , høy status som den best betalte - vil aldri - aldri - gå med på å starte fra bunnen gjennom U-23. No fucking way , Polljen 🙂 

 

Nå er vi egentlig enige igjen 😋

Denne sesongen så er det betraktelig større konkurranse på offensiv midtbane, navnet er ikke nok lenger.
Når det gjelder min "mot bedre vitende"-kommentar om Özil og U23 laget så er jeg selvsagt enig med deg, men hvis vilje virkelig er der for å yte og komme tilbake på topp så burde stoltheten vike. Når det gjelder stolthet så har man ikke mye stolthet hvis planen er å bare komme seg gjennom ca 21 måneder til i Arsenal for pengene sin skyld uten å gidde å levere innsats på treningsfelt og bane (jeg tror ikke at det er planen til tyskeren, men ...........)

Nå møter vi Vitoria i EL første uken etter landslagspausen, uken etter møter vi Pool i Carabao Cup, hvis ikke Özil er med i minst en av de to troppene så spørs det om vi ser Özil spille for Arsenal igjen. Jeg vil gå så langt som å si at det ikke er godt nok å være i troppen når vi møter Vitoria, han må starte den kampen hvis det skal være noe fremtidig håp, men alt koker ned til om Özil vil (etter min mening).

 

Link to comment
Share on other sites

Özil er nok uansett på vei ut. Dyr man å ha i troppen, hvis man ikke klarer å utnytte hans kvaliteter. Men han viser de jo frem alt for sjelden, selv når han får sjansen dessverre. Et fotballgeni på hell. 

Fikk ikke sett kampen i går, men jeg må si det er utrolig at Arsenal, etter å ha spilt så dårlig så langt i sesongen (etter det jeg har sett og rapporter å dømme), er på tredjeplass, bare ett poeng bak City. De har utvilsomt enormt mye å gå på. Var mest lettet da jeg så at de hadde klart å holde på 1-0 ledelsen.

Link to comment
Share on other sites

Som Piscator skriver så er det egentlig utrolig at Arsenal innehar tredjeplassen sett ut fra det som er levert på banen. Jeg mener også at det er litt merkelig at en lag ligger på tredjeplass to måneder inn i sesongen og har en målforskjell på kun to plussmål.

Men så langt denne sesongen så har Premier League vært noe merkelig i sin helhet.
Liverpool fosser foreløpig fremover, ikke nødvendigvis alltid så imponerende men de har den flyten ett topplag skal ha.
City vinner enkelte kamper stort og taper andre mot såkalte dårligere lag. Jeg vil vel egentlig si at City skuffer enda mer enn hva våre gjør, ut fra sine forutsetninger.
Av de såkalt "store lagene" så skuffer egentlig de fleste og det er tendenser som viser til den sesongen da Leicester vant ligaen, forskjellen er selvsagt Liverpool, men alle de andre "store" skuffer i større eller mindre grad så langt.

Nå tror jeg at også Pool kommer til å gå på noen blemmer etterhvert, flere av de "store" vil nok gå seg til utover sesongen så jeg tror nok flere av de lagene som når er langt oppe men som i utgangspunktet anses som "middels lag" etter hvert vil sige nedover mot midten av tabellen.

Selv om jeg er forbauset over vår tabellplassering så har vi kun tapt en kamp så langt, poengtapene kommer dessverre fra litt for mange uavgjorte kamper. Til tross for min negativitet til eget lag så langt, så har jeg vel egentlig likevel litt større tro på en topp fire plassering pr 17. mai neste år enn det jeg hadde før sesongstart 😏

Link to comment
Share on other sites

jeg også er mer optimist med tanke på topp fire nå enn jeg var før sesongen. Men det er som man forstår ikke fordi jeg er så imponert over det Arsenal har vist så langt, men fordi

1) de har klart å få mange poeng ut av relativt lite, 2) de unge spillerne har vist stort potensiale, det er noe på gang, 3) de andre topp-fire rivalene (i hvert fall spurs og manu) sliter enda mer,

i motsatt retning er det fortsatt all grunn til å mane til avdempet optimisme siden laget fortsatt sliter med den defensive organiseringen, skjønt, ikke dårlig at de klarte å holde nullen i går.

Link to comment
Share on other sites

At han er utelatt fra troppen i de seneste kampene er nok enden på visa for Øzil. Emery sier at det er fordi at andre fortjener det  å være i troppen mer en Øzil. Da har han ingen mulighet til å vise seg frem i kamp heller. Nå kan andre spillere miste formen fremover og ikke minst kan det (som vanlig ) bli skader , som gjør at han kommer med i troppen igjen. Man skal aldri si aldri , men det virker som det er slutt nå. Vi har ikke sett så mye fighter vilje heller som minner om at han vil slå hardt tilbake.  Han er liksom ikke typen til det. Fighter vilje er kanskje noe av det Emery ser mest etter.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

At han er utelatt fra troppen i de seneste kampene er nok enden på visa for Øzil. Emery sier at det er fordi at andre fortjener det  å være i troppen mer en Øzil. Da har han ingen mulighet til å vise seg frem i kamp heller. Nå kan andre spillere miste formen fremover og ikke minst kan det (som vanlig ) bli skader , som gjør at han kommer med i troppen igjen. Man skal aldri si aldri , men det virker som det er slutt nå. Vi har ikke sett så mye fighter vilje heller som minner om at han vil slå hardt tilbake.  Han er liksom ikke typen til det. Fighter vilje er kanskje noe av det Emery ser mest etter.

Nei noen fighter er han definitivt ikke - tror jeg ennå har tilgode å se ham vinne en duell - passer ikke inn i Emery’s prosjekt.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...