Jump to content

2019.10.06 Bournemouth (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

9 minutes ago, Simbad said:

Enig med dere over. Chambers vår beste i dag. Saka var vår beste offensivt synes jeg. Pepe sliter med valga. Han har en fantastisk teknikk og akselerasjon, som han viser i glimt. Men mangler en del.

Noe jeg lurer på, er etter at Martinelli kom innpå og Francis kom innpå: hvorfor prøvde vi å lempe høyt mot Martinelli?? Greit nok at Auba ikke er verdens beste på hodet, men han har iallefall litt bedre forutsetninger til å vinne en hodeduell enn Martinelli. Spesielt mot en spiller som Francis. 

Martinelli har scoret flere enn Auba med hodet allerede. Tror jeg da. 

Link to comment
Share on other sites

3 nye poeng. Men nok en kamp med knapt noen sjanser. Motstander med fler skudd på mål. Resultatene er ikke så værst, men spillet er dårlig. Det er noe uforløst med det hele, man spiller ikke med lave skuldre i ligaen slik man har sett i cupene. Pepe virker fremdeles som en god spiller uten å få til noe som helst. Flopp så langt. La oss håpe spillet bedrer seg meg lacca tilbake, for det er ikke veldig mye å glede seg over bortsett fra poengene

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Pepe fikk i det minste assist i dag. Målpoeng. 

Ja det er korrekt. En corner, når man tar cornere fast blir det noen assist på det iløpet av kampene. For meg er en assist pga godt raid bedre enn en corner, da fungerer spillet om du forstår 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tangen said:

Chambers har vært vår stødigste bak der hver gang han har fått sjansen hele sesongen.

Det er vi helt enige om. Ikke så rart siden det ikke er Amn sin posisjon heller. Blir bedre når bellerin er borte og chambers er backup 

Link to comment
Share on other sites

Har aldri hatt sansen for Chambers. Hadde tidligere en del dårlige kamper når han fikk sjansen. Utlånt til Fulham hvor han gjorde det meget bra - selv om de rykket ned. Nå har han fått nye muligheter hos oss. Har tatt vare på de muligheten han har fått og levert bra saker. Spillere (som  Chambers ) som klarer å slå tilbake og beviser at de faktisk kan noe har jeg sansen for.

 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gunners68 said:

Har aldri hatt sansen for Chambers. Hadde tidligere en del dårlige kamper når han fikk sjansen. Utlånt til Fulham hvor han gjorde det meget bra - selv om de rykket ned. Nå har han fått nye muligheter hos oss. Har tatt vare på de muligheten han har fått og levert bra saker. Spillere (som  Chambers ) som klarer å slå tilbake og beviser at de faktisk kan noe har jeg sansen for.

 

Sånn tenker jeg også. Likte ikke Chambers før, elsker han nå. Håper på noe ALA det samme med. holding (og Pepe)

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Sånn tenker jeg også. Likte ikke Chambers før, elsker han nå. Håper på noe ALA det samme med. holding (og Pepe)

Holding og Bellerin - som begge har vært langtids skadet er en ting. Pepe , nylig ankommet til en høy pris er noe annet . Men , herr Ben Elfen , som den Øzil fan du er så hadde det vel vært knall om Øzil kunne ha brettet opp ermene , gitt  jernet for laget både fremover og hjemover og knust alle kritikere (inkludert meg ) . Ingenting hadde vært bedre.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Holding og Bellerin - som begge har vært langtids skadet er en ting. Pepe , nylig ankommet til en høy pris er noe annet . Men , herr Ben Elfen , som den Øzil fan du er så hadde det vel vært knall om Øzil kunne ha brettet opp ermene , gitt  jernet for laget både fremover og hjemover og knust alle kritikere (inkludert meg ) . Ingenting hadde vært bedre.

Absolutt ingen ting hadde vært bedre, men ser ut som han er på hatlisten til Emery - så det løpet er nok kjørt

Link to comment
Share on other sites

Så kampen i "opptak". En dominerende førsteomgang fra våre, men i andre omgang så ser vi hvorfor disse to lagene lå omtrent likt på tabellen før denne kampen.

Som det sies her så er Pepe en skuffelse, virker som at han mangler "sulten", denne sulten mangler så absolutt ikke Chambers og jeg er enig i at han var vår beste i dag.
Chambers imponerer i dag og han virker sikrere og bedre enn han var før han dro på utlån. Samtidig så stiller jeg spørsmålet om at det er positivt for laget at han fremstår som lagets beste? mange vil nok være uenige med meg, men jeg mener at Chambers fremstår som vår beste viser manglene Arsenal pr. dato. Når jeg påstår dette så er det ikke for å "disse" Chambers, for som sagt så imponerer han og spiller på sitt maksimale, hvorfor gjør ikke hele resten av laget det samme, hvorfor har de ikke den samme sulten?

Ikke misforstå meg, det var ikke slik at vi hadde en god og ni dårlige utespillere, mange leverer greit og noen er ganske bra, men de som startet bør etter min mening har enda bedre vilje og kapasitet enn det som har blitt vist i dag og i de siste kampene.

Etter denne negativiteten så er jeg likevel fornøyd med tre poeng og null mål bakover. Kampen burde ha vært "drept" etter først omgang, dessverre så skal det ikke så mye pep-talk til fra motstanders trener før vår motstander nesten får hull på byllen.

Link to comment
Share on other sites

 

1 minute ago, Ben Elfen said:

Absolutt ingen ting hadde vært bedre, men ser ut som han er på hatlisten til Emery - så det løpet er nok kjørt

Hvis Øzil gir jernet hele veien , på trening og når han får sjansen i kamp så kan ikke Emery komme utenom han. At han ikke er med i troppen en gang er veldig merkelig. Han har ikke spilt seg ut  av troppen.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Gunners68 said:

 

Hvis Øzil gir jernet hele veien , på trening og når han får sjansen i kamp så kan ikke Emery komme utenom han. At han ikke er med i troppen en gang er veldig merkelig. Han har ikke spilt seg ut  av troppen.

Han har ikke spilt seg ut av troppen, sier du. Det var vel ikke så veldig imponerende det han viste sist sesong, så vidt jeg husker.

Jeg har ikke lest det her, men jeg mener det var noen på forumet som skrev at Emery hadde uttalt seg om at det var andre spiller som leverte mer eller som ville mer (noe i den dur) som i like stor grad fortjente å spille.

Jeg håper vi snart ser Özil tilbake i troppen og så tilbake på banen også, og jeg er meget forbauset over at han ikke var med i troppen til EL-kampen  på torsdag. Her burde han vært med og her burde han fått spilletid (kanskje ikke fra start, men som innbytter). Jeg er mer med på at han blir vraket til dagens kamp (i alle fall fra start). 

Jeg vil som sagt gjerne se Özil tilbake i troppen og laget, men det må være fordi Emery ser en spiller som vil og en spiller som kan. Jeg vil ikke ha Özil med bare p.g.a. "navnet".

 

Her er litt video med bl.a. Özil på trening. Trening og Six-a-side der spillerne som startet kampen på torsdag ikke er med...

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Nå må du følge med i timen Polljen 🙂 Øzil hadde vel knapt noe å vise til i de to siste sesongene. Det er noe jeg har gjentatt mange ganger. Når det gjelder de siste kampene så har han ikke vært banens beste - men heller ikke banens dårligste. Mener han har levert såpass at han fortjener å være i troppen. 

Men , nå er det så stor konkurranse om plassene at jeg håper han bretter opp ermene , som Chambers , og viser at det er mulig å komme tilbake. Emery har garantert fortalt Øzil i klar tekst hva som skal til. Nå er det opp til Øzil selv å steppe opp hvis han vil være med-

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Gunners68 said:

Nå må du følge med i timen Polljen 🙂 Øzil hadde vel knapt noe å vise til i de to siste sesongene. Det er noe jeg har gjentatt mange ganger. Når det gjelder de siste kampene så har han ikke vært banens beste - men heller ikke banens dårligste. Mener han har levert såpass at han fortjener å være i troppen. 

 

Jeg må sikkert følge mer med i timen, det skal jeg villig innrømme, men hva er det egentlig jeg skal følge med på?

Du skriver selv at han vel knapt har noe å vise til de siste to sesongene, men du er litt mer positiv om hans siste kamper der han hverken var banens beste eller banens dårligste.
Så dårlige Arsenal totalt sett var vårsesongen 2019, så sier det egentlig ikke så mye.

Nå er vi forsåvidt enige om at han burde vært med i troppen, eller for å korrigere meg selv i troppen til enkelte av kampene i alle fall. Jeg mener dog at hans tilstedeværelse i troppene til denne sesongens kamper ikke skal vurderes ut fra hva enkeltspillere leverte i en crappy vårsesong, men ut fra hva de kan levere nå!!! Dette gjelder enhver spiller i Arsenal.

Så sant det ikke er noe medisinske eller fysiske grunner som tilsier noe annet, så mener jeg at Özil burde vært i troppene til kampene i Carabao Cup og Europa League, jeg er ikke like sikker når det gjelder troppene til Premier League.

Hvis Ben Elfen har rett og han blir "frosset" ut så er hele vår diskusjon bortkastet, men hvis det er andre grunner (som jeg personlig tror) så er det som du har sagt utallige ganger mye opp til Özil selv og for han å brette opp ermene. Det er i stor grad opp til Özil selv om/når han er tilbake i troppene til fremtidige kamper. Viser han vilje (og evner) på trening så er jeg overbevist om at han kommer tilbake.

Et annet punkt jeg har tenkt på, og her er det så absolutt en "uvitende" Polljen som skriver. Han burde selv insistere på å starte på bunnen igjen, få spilletid gjennom U-23 laget for å komme i gang igjen. Jeg vet selvsagt ikke om dette har vært et tema eller om han selv i det hele tatt ønsker dette, men all spilletid bør være av det gode for å komme tilbake på førstelaget.

Link to comment
Share on other sites

Så off topic

 

Det er nå vel to uker til neste ligakamp, p.g.a. den internasjonale pausen, og siste halvdel av oktober og hele november burde være en ypperlig mulighet for Arsenal til å befeste plassen blant topp fire (tre). Det er en del innbyrdes oppgjør blant de såkalte "topplagene" (historisk sett), samtidig som at vi ikke møter noen andre "topplag" før vi nærmer oss jul.

I serierunde 9 så møter vi Sheffield U borte. Man U møter Pool.
i runde 10 møter vi CP hjemme. Pool møter tottene.
I runde 11 møter vi Wolves hjemme. 
I runde 12 møter vi Leicester borte, noe som ikke blir lett. Pool møter City.
I runde 13 møter vi Soton hjemme. City møter Chelsea.
Deretter møter vi Norwich borte, Brighton hjemme. United og tottene spiller innbyrdes.
Så møter vi West Ham borte før vi midt i desember møter City hjemme.

Jeg sier ikke at vi har enkle kamper de to neste månedene, men det er i denne perioden vi ikke har råd til en "black november" eller andre feilskjær hvis vi skal være klare favoritter til å kvalifisere oss til neste sesongs CL.

Link to comment
Share on other sites

Du siterer meg rett Polljen når jeg viser til at Øzils to siste sesonger har vært dårlig. Jeg er av den formening at det han har vist i de få kampene han har vært involvert i den senere tid burde kvalifisere , som du er inne på , kampene i ligacupen og EL.  Jeg er som deg heller ikke sikker på troppen i PL , men jeg mener at han ikke har spilt så dårlige kamper at han bør utelukkes uten videre.

Hva som er den egentlige grunnen til at han forsvant ut i kulden i siste EL tropp vet jeg ikke eksakt. Men , det er iallefall et faktum at det nå er mange nye som banker på døren av den yngre garde. De presterer om dagen hele gjengen.

Jeg tror heller ikke han er blitt frosset ut. Jeg er av den formening at han nå en gang for alle har fått klar beskjed om å jobbe hardere , også hjemover , ellers så bruker han andre som er villig til å ta de løpene - begge veier.

Det siste om å spille seg opp fra bunnen gjennom U23 er helt uaktuelt tror jeg. En tysker , verdensmester , kom fra Real Madrid , høy status som den best betalte - vil aldri - aldri - gå med på å starte fra bunnen gjennom U-23. No fucking way , Polljen 🙂 

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Gunners68 said:

Du siterer meg rett Polljen når jeg viser til at Øzils to siste sesonger har vært dårlig. Jeg er av den formening at det han har vist i de få kampene han har vært involvert i den senere tid burde kvalifisere , som du er inne på , kampene i ligacupen og EL.  Jeg er som deg heller ikke sikker på troppen i PL , men jeg mener at han ikke har spilt så dårlige kamper at han bør utelukkes uten videre.

Hva som er den egentlige grunnen til at han forsvant ut i kulden i siste EL tropp vet jeg ikke eksakt. Men , det er iallefall et faktum at det nå er mange nye som banker på døren av den yngre garde. De presterer om dagen hele gjengen.

Jeg tror heller ikke han er blitt frosset ut. Jeg er av den formening at han nå en gang for alle har fått klar beskjed om å jobbe hardere , også hjemover , ellers så bruker han andre som er villig til å ta de løpene - begge veier.

Det siste om å spille seg opp fra bunnen gjennom U23 er helt uaktuelt tror jeg. En tysker , verdensmester , kom fra Real Madrid , høy status som den best betalte - vil aldri - aldri - gå med på å starte fra bunnen gjennom U-23. No fucking way , Polljen 🙂 

 

Øzil klager heller ikke. Tjener godt, trives i London og han vet selv at hans karriere er på vei nedover

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...