Jump to content

2019.10.06 Bournemouth (H)


Polljen

Recommended Posts

 

Arsenal    crest   Arsenal   v   Bournemouth Bournemouth  crest
Søndag 6. oktober 2019, kl. 15:00. Emirates Stadium
Premier League, 8. serierunde.
Kampen sendes IKKE live på TV2 Sport Premium / TV2 Sumo (der vises oppgjøret Southampton-Chelsea på det tidspunktet)
Kampen sendes i opptak på TV2 Sport Premium 2 kl 17:00.

Vår motstander Bournemouth ligger på åttendeplass på PL-tabellen ett poeng bak Arsenal på fjerdeplass. B'mouth har to seire, en uavgjort og to tap på sine fem siste kamper. Arsenal en seier, tre uavgjorte og ett tap i sine fem siste PL-oppgjør.

Med utgangspunkt i det Arsenal har levert i det siste så forventer jeg ikke noen enkel kamp.

Forslag til hvilke lag Arsenal skal stille i denne kampen er det ikke lett å komme med. Jeg forventer at Emery i stor grad kommer til å starte med det samme laget som startet mot United. Unntaket er at jeg tipper Emery kommer til å starte med Ceballos i stedet for Torreira. 
Jeg er forsåvidt enig i å starte med Ceballos, men jeg ville tatt sjansen på å da vrake Xhaka i stedet for Torreira. Jeg ville også vraket Pepe og heller startet med en av våre unge og lovende, alternativt starte Tierney på back og flytte Kolasinac opp på kant (jeg tror dog ikke at noe av dette vil skje).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, Marius- said:

Hjelper ikke om det et ett «bedre» oppgjør. TV2 kommer til å prioritere Liverpool og United så ofte de klarer, og derfor må de rullere med Chelsea, City, Tottenham og oss.

Sant nok. Dessverre skjønner jeg dem godt. Seertallene rår

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Marius- said:

Hjelper ikke om det et ett «bedre» oppgjør. TV2 kommer til å prioritere Liverpool og United så ofte de klarer, og derfor må de rullere med Chelsea, City, Tottenham og oss.

Jeg må ta TV2 litt i forsvar. Så vidt jeg har forstått så er det ikke TV2 som avgjør hvilken kamp som skal vises når to eller flere kamper spilles samtidig, dette avgjøres i England.

TV2 (og alle andre europeiske rettighetshavere) har rett til selv å velge ett begrenset antall kamper (hvor mange sies det ikke) de vil sende istedet for det som blir valgt ut i England, uten om det så må de sende de kampene som SKY/BT velger som tv-kamper.
TV2 skal ifølge norske medier ha valgt å prioritere å bruke denne kvoten på "tippekampen" kl 16:00 lørdager, andre rettighetshavere vil eventuelt velge andre kamptidspunkt som f.eks. søndagskampene. Det skal vist nok denne sesongen ha blitt enklere å vise flere kamper hvis kamptidspunktet er i midtuken (noe som kun gjelder noen få serierunder).

https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/xPM1OQ/TV-2-med-ny-Premier-League-avtale-Slik-blir-endringene-for-TV-seerne

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke tenkt til å sette opp et forslag til hvilke elleve som bør starte, men har etter gårsdagens kamp endret mening.

Mitt forslag kommer mest fra hjertet og mindre fra hjernen, siden jeg tar med "langtidsskadde" spillere som kanskje ikke bør spille to kamper så tett på hverandre. Men selv om mitt forslag langt på vei er urealistisk, så gjør jeg likevel et forsøk.

Leno
Bellerin - Sokratis/Holding - Luiz/Chambers - Tierney
Ceballos - Torreira - Willock
Nelson/Saka - Auba - Martinelli

Dette blir helt sikkert ikke laget. Det er lite sannsynlig at Bellerin starter, og jeg tror nok ikke at Tierney starter heller. Midstopperplassene har jeg helgardert, men Sokratis og Luiz kommer ganske sikkert til å starte. på midten så kommer Xhaka og Guendouzi til å starte og på topp så kommer nok dessverre ikke Martinelle heller ikke til å starte....... men det er vel lov å ha fantasier? 😜

Link to comment
Share on other sites

Det laget der blir det ikke. Pepe og xhaka starter 100% sikkert. Tviler på noen av bellerin og tierny heller, og martinelli er i bestefall på benken.

blir det torreira i 10’er posisjon ennå en gang tro? Emery er kapabel til å gjøre det igjen han, eller omrokkere totalt midtbanen nok en gang. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Merkelig at ingen har klart å plukke av AMN den nonchalante holdningen  han har. 

Han er bare slik av natur. Litt laidback holdning som Daniel Bråten og det ødelegger mye av potensiale. Spill heller med Chambers ja

Link to comment
Share on other sites

Ingen Øzil i troppen igjen. Har er ferdig men klarer man å låne han ut til en klubb i Kina eller US i januar som dekker lønna hans?. Er vel tak i Usa så er vel kun Kina som er aktuellt

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Må ha skjedd noe i kulissene vi ikke kjenner til. En ting er at Øzil i en lengre tid har vært langt under pari. Han har vært innpå i noen av de seneste kampene og har gjort jobben sin. Han har ikke vært imponerende , men han har definitivt ikke spilt seg ut av troppen. Når Øzil ikke var i troppen sist og i  dag så ser jeg ikke så mange andre grunner enn at han har fått klar beskjed av Emery . Spill med høy intensitet ellers så bruker jeg andre som gjør det.

Det er ikke Øzils måte å spille på - har aldri vært det - men han har garantert fått valget. Da er det opp til Øzil selv om han vil endre seg eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe at Ceballos hever seg litt. Har vært ganske ræva i en stund. 

Xhaka har jeg ikke noe håp for. Så en treningsvideo som Arsenal.com la ut på Youtube i går, Xhaka kjører på med en horribel tversoverpasning på trening også, så det kan ikke være slik at han presterer bedre på trening heller 🤣

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, elx said:

Skjønner absolutt ikke hva Emery ser om Xhaka som vi ikke ser?? Er helt latterlig hvor mange sjanser en spiller får, og attpåtil kaptein!

Jeg kan se mye bra i Xhaka, men det er de samme problemene som han hadde når han kom til Arsenal. Han har aldri tatt steget videre og luket vekk de dårlige egenskapene sine.

Derfor stoler jeg ikke på han, og vil ikke ha han på banen såfremt det ikke er som backup. Hvorfor Emery tviholder på han vet jeg ikke, og hvorfor han ønsker å spille Torreira høyere i banen vet jeg heller ikke 🙄

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg ser også mye bra. Var ment som at jeg ikke vet hvorfor han blir plukka ut, uke inn og uke ut, uansett hvor mange tabber han har.

Det er som du sier,  han har ikke klart å luke vekk alle de "nobrain" øyeblikkene hans.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...