Jump to content

2019.10.03 Standard Liege (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Når det gjelder de "uforståelige" byttene så er jeg enig i at byttene ikke var nødvendige sett fra hva som ble levert, men kanskje var det rett og slett så enkelt at det var to spillere som hadde løpt mye som ble byttet ut på grunn av trøtte ben. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Polljen said:

Når det gjelder de "uforståelige" byttene så er jeg enig i at byttene ikke var nødvendige sett fra hva som ble levert, men kanskje var det rett og slett så enkelt at det var to spillere som hadde løpt mye som ble byttet ut på grunn av trøtte ben. 

Nelson så fresh ut som juling. Han var veldig god også. 

Link to comment
Share on other sites

Emery sa i går at Øzil ikke var med i troppen , da det var spillere som fortjente det mer. Ikke syk - ikke skadet. Tydeligvis ikke rans episoden heller som en årsak til hvorfor han ikke spiller eller sitter på benk.

Vi vet at Emery har sin forkjærlighet for innsats på banen - begge veier. Øzil og Emery har ikke hatt noe godt forhold en stund. Ungdommene presterer meget bra - de løper  og jobber hardt. Ergo kan ingen ta Emery på lag uttaket denne gangen. Nå er det flere kamper hvor han har sluppet til disse talentene og de har vel levert meget bra alle sammen,

Hva som skjer på treningsfeltet og i møter er ikke godt å si. Hvor hardt Øzil jobber på trening for å komme tilbake vet jeg heller ingen ting om  - alt blir da bare spekulasjoner.

Eneste jeg vet er at Øil  over lang tid har prestert langt under pari. Siste kampene han har vært involvert i har han gjort jobben sin - men han er ikke den spilleren jeg først tenker på når jeg vil sette sammen et lag. For noen år tilbake så var han det sammen med Alexis.

Link to comment
Share on other sites

Flott kamp av laget i går. Vi har en rekke ungdommer nå som presterer i kamp etter kamp. Blir de tatt godt vare på og matchet riktig så ser jeg lyst på fremtiden. Til tider glitrende fotball / prestasjoner. Dette er spillere som vil noe. De leverer hver gang de får muligheten til å vise seg frem. 

Link to comment
Share on other sites

New Young Guns bærer bud om bedre tider! 😎 strålende kamp. Utrolig mye talent i klubben. Hvis Emery kunne fått skikk på den defensive organiseringen så kan dette bli bra etter hvert. De har jo mange lovende forsvarsspillere, så det er jo egentlig ikke individuelle ferdigheter det står på.

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp! Minnet litt om hvordan våre forfriskende unggutter tok for seg (vel og merke i ligacupen) for 10 år sida. Da med Ramsey, Wilshere, Vela, Merida, Gibbs, Song, mf.l. 

Disse ungguttene tror jeg fort kan bli minst like gode!

- Tierney kan vell ikke akkurat regnes som pur-ung lenger, men dette tror jeg fort kan vise seg å bli en av Emerys beste signeringer! Har utrolig sansen for denne karen. Topp mentalitet, vinnerskalle, rask, suverene innlegg og virker også å være klok og god i det defensive! 

- Willoch og Nelson leverte også meget gode kamper. Spiller med hjerte, deilig ungdommelig energi og gode ferdigheter!

- Martinelli. Utrolig moro! 4 mål på 2 kamper lar seg høre. Virker å ha en herlig, iboende målteft. Bland dette med lysende innsats, en forfriskende rett-på-mål-holdning og spennende teknikk, så er det litt av et talent vi har på hendene. Det bør vell ikke være lenge før denne karen får seg flere PL-minutter? Det hadde ikke vært meg imot om dette kom på bekostning av Pepe. Ja, kanskje bør sistnevnte spille mye for å "komme igang", men da må han for f*en begynne å gi jernet! En ting er at han ikke leverer offensivt, det kan jeg tåle og forstå innledningsvis, men denne generelle giddalause holdningen begynner å irritere meg.. Da kan heller Martinelli, som jobber sokkene av seg for laget, OG leverer målpoeng på løpende bånd få spille. 

Bellerin litt forsiktig og rusten, naturlig nok. Holding med lite å gjøre. Torreira viser hvor han bør spille på banen. Niles med en medioker dag. 

COYG

Edited by Bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Bergkamp88 i at å "bytte ut" Pepe med Martinelli er noe jeg virkelig ville likt å se.

En angrepslinje (etter den internasjonale pausen) bestående av Auba, Laca og Martinelli virker spennende. 

Det eneste usikkerhetsmomentet for meg er at siden Laca i en slik kombinasjon nok ville være den sentrale av de tre og det at jeg tror både Auba og Martinelli kanskje foretrekker venstre kant så er spørsmålet hvem av de som skal dekke høyre kant. Dette vil dog kanskje vise seg å være et minimalt eller et ikke eksisterende problem. 

Pepe, som jeg var overbevist om at var et meget godt kjøp er en av sesongens største skuffelser. Her virker det som at det er viljen som er det største problemet. 

Link to comment
Share on other sites

Ja, Pepe har vært en stor skuffelse. Virker alt for omstendelig, alt går som i sakte film, og han ser klønete ut. Når det er sagt var det visse tegn til forbedring i går, selv om kampen allerede var kjørt da han kom inn. Han trenger rett og slett å få en goal, så han kan senke skuldrene litt. Per i dag fremstår Martinelli som et bedre alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Saka har vært konge. Virker utrolig sterk i kroppen til å være så liten(måtte sjekke han er visst like høy som Willock). Ihvertfall veldig flink til å skjerme ballen med mann i rygg. Og han har et bra rykk og god teknikk. Samt et bra skudd. Er flere det blir spennende å følge utviklingen til fremover.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil våge å påstå at det er lenge siden (hvis noen gang) at vi har hatt en slik kvantitet av ungdommelig (les: tenåringer) kvalitet som det vi har nå. Fra egen stall: Saka, Willock, Nelson, Smith Rowe og Nketiah (nå på utlån). "Innkjøpte": Martinelli og Saliba (nå på utlån).

Jeg blir ikke overrasket om vi ser enda en spiller eller to fra akademiet, denne sesongen, som banker på døren til A-laget og vil inn. 

Jeg ser ingen grunn til å fokusere på de som "glapp" for oss og nå er i andre klubber, når en ser hva vi likevel har tilgjengelig nå. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...