Jump to content

2019.10.03 Standard Liege (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Arsenal    crest   Arsenal   v   Standard Liege Standard Liege    crest
Torsdag 3. oktober 2019, kl. 21:00. Emirates Stadium
Europa League, gruppespill, 2. kamp
Kampen sendes live på TV2 Sport Premium / Sumo

Utilgjengelige spillere: Lacazette og Smith Rowe.

Standard Liege er i skrivende stund på andre plass i den belgiske toppdivisjonen og de vant sin første kamp i EL mot Vitoria 2-0 på hjemmebane.

Arsenal kommer ganske sikkert til å hvile enkelte av våre "faste" spillere og bruke en god del unge samt spillere som sliter benken. Jeg forventer også at en eller flere av våre spillere som er på vei tilbake fra skade også starter eller kommer inn som innbyttere.

Å komme med et korrekt forslag til hvilke elleve som skal starte er ikke enkelt, men jeg vil gjøre et forsøk og jeg tar et utgangspunkt i det laget som slo Frankfurt for ett par uker siden. Det er mulig at jeg velger litt mer ungdommelighet enn det vi reelt sett vil komme til å se.

Martinez
AMN - Mustafi - Holding - Tierney
Torreira - Willock
Nelson - Özil - Saka/Pepe
Martinelli

Jeg vurderte å foreslå Bellerin fra start, men jeg tipper på at han kommer inn i løpet av kampen som innbytter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg må helt ærlig si at jeg i utgangspunktet virkelig liker dette laguttaket, ikke minst da det vil vise oss mange spillere som jeg ser for meg som stammen i et fremtidig Arsenal.
Spillere som Bellerin, Holding, Tierney, Torreira, Willock, Nelson og Martinelli.

Samtidig så mener jeg det er en god blanding av ungt og erfaring.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Merkelig å ha med Auba og ikke Saka i dag

I utgangspunktet så var jeg enig i din tankegang, men det kan vel kanskje ha noe med at Saka spilte både mot Forrest (en omgang) og mot United. Auba var ikke med mot Forrest. Samtidig så Auba kanskje med som en "måljeger-forsikring" i tilfelle laget skulle slite foran mål. Jeg tipper det er lite sannsynlig at vi ser Auba på banen i dag ( i så fall kun i noen få minutter)

Link to comment
Share on other sites

Problemet med "Özil-saken" er at den er åpen for så mange mange tolkninger. Kanskje er det en "Bendtner-sak", men sannsynligvis så  er det ukjente variabler som klubben og/eller Özil ikke ønsker skal komme ut, det være seg sportslig eller private årsaker. Problemet er også at media og tildels også fansen tenker "tabloid" og konkluderer med den enkle og for mange "åpenbare" årsaken: "Utfrysing". Kanskje er dette den reelle årsaken, men jeg er ikke overbevist om at det er så enkelt. Men når Özil ikke engang er på benken i en slik sak så må det nesten være noe relativt alvorlig som ligger bak uavhengig av om det er "utfrysing", sportslige eller private årsaker.

Jeg skulle særdeles gjerne sett at vi fikk vite mye mer og hva som er problemet, men samtidig så er det nok mange grunner for at klubben og/eller Ozil ønsker å ikke dele en slik informasjon. 

En rent spekulativ synsing fra min side (som sannsynligvis er feilaktig) er rett og slett at Özil ikke har taklet "ranssaken" like godt som det Kolasinac har gjort. 
Når det gjelder ransforsøket så erklærte den en av de to mistenke seg skylding i dagens rettsmøte. Mistenkte nr 2 skulle/skal også møte i retten i dag eller i morgen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Normalt sett, pleier spillere som vil spille og med en status som ozil og relativt raskt klage. Det skjer ikke med ozil, så her er det nok flere ting vi ikke vet om, som Poljen nevner. Aner ikke hva, han er iallfall god nok til å bidra her normalt settD 

Link to comment
Share on other sites

@Marius- Du er inne på et viktig punkt når du nevner mangelen på "klaging" fra Özil (og hans støtteapparat).

Hadde Özil sitt fravær vært på grunn av en bevisst taktikk fra klubbens ledelse, der de ønsket å presse han ut av klubben, så er jeg overbevist om at vi ville sett mye skriverier om dette i media som da ville brukt "kilder" innen Özil sitt management og "kilder" blant andre i klubben (spillere, støtteapparat o.l.) som grunnlag for å skrive sensasjonsartikler om denne påståtte "utfrysingen".
I det sensasjonsorienterte britiske medialandskap så er det forbausende stille om akkurat dette fraværet. Noen spekulasjoner kan en finne, men jeg vil påstå at mange mer uskyldige saker tidligere har blitt slått opp i media med mindre grunnlag bak oppslagene. Denne relative "stillheten" får meg til å tro at det er mer bak Özil sitt fravær enn noe så enkelt som en bevisst utfrysing.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Jepp. Skjønner ikke hva faen Emery surrer med. Ekstremt dårlig behandling av Özil!

Skjønner ikke en dritt sjæl. 
 

vi ble snytt for straffe. Nelson ble tråkket på hælen (men det fikk ikke den imbesile kommentatoren med seg)

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...