Jump to content

2019.09.30 Manchester United (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, piscator said:

interessant å lese norske medier etter kampen. De fokuserer på ManUs elendige defensive innsats i forkant av utlikningen, og langt på vei insinuerer at målet burde blitt underkjent fordi linjemannen vinket, selv om VAR for en gangs skyld faktisk virket! Og så beskriver de at ManUs mål som en kjempescoring, enda den var et resultat av en mye verre stripe defensive blundere enn Arsenals utlikning. Snakk om skjev journalistikk... 

isolert et greit resultat etter spill og sjanser. Men det er jo litt håpløst at Arsenal ikke en gang nå klarer å vinne på OT, mot det dårligste ManU laget på flere år. Som vanlig overgår ManU seg selv når de møter Arsenal... for ManU spilte vel kanskje sin beste kamp denne sesongen (selv inkludert serieåpningen mot Chelsea, som var et ytterst flatterende resultat). Arsenal spilte ikke helt håpløst, men det er den samme gamle leksa. Og Pepe virker jo fullstendig å mangle selvtillit. Han har så høye skuldre at han knapt klarer å dempe ballen. 

Offensivt så fungerer vi mye bedre i 352 med vingbacker, 442 formasjonen vi har spilt nå i det siste sørger for større rom sentralt på midten pga diamanten , er alt for lite tempo sentralt. Regner med når Tierney og Bellerin er tilbake så blir det lettere å skape overtall på kantene og jobben for Pepe blir litt enklere. Men ja det virker som at spillerne ikke har helt trua på Emery sitt prosjekt. Høye skuldre ja. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Jeg får si unnskyld til capi fordi jeg feilaktig beskyldte han for å dukke unna ballen. 

https://www.justarsenal.com/maybe-we-were-harsh-on-xhaka-new-video-reveals-new-angle/225214

Jeg så dette allerede under kampen. Orket ikke gå inn på det da vinkelen ikke ga et sikkert svar.  Måten han stålsetter seg i akkurat den posisjonen var rimelig overbevisende for at han forventer å bli truffet. Hadde han bevisst dukket så hadde det trolig sett helt annerledes ut. 

Samtidig så skjønner jeg godt at Xhaka setter frem pannen samt lukker øynene, for dermed ikke se hva som skjer, og forbereder seg på en helvetes smell ved å blokke et skudd på den måten. Hvem her inne hadde med åpne øyne satt hodet/ansiktet frem for en slik blokk? Det gjør sinnsykt vondt og treffer ballen nesen eller tinningen er man ute resten av kampen. Litt edruelighet må være på sin plass. 

Xhaka var relativt solid i går. Ingen større feil og trygge valg. Spilte for en gangs skyld på lav risiko i den dype rollen og det var godt å se. 

Det virkelige positive, og det som viste mest fremgang i går, var at de vurderer når de skal spille kort og når de skal spille langt fra Leno. Noe har de altså lært etter Liverpool, Watford og dels Villa. 

Det negative er fullstendig mangel på samhandling fremover. Det er umulig å se hva som egentlig var formasjonen fremover. Noen snakker om Torreira som 10’er i en diamant? De skulle spille med en flat 3’er defensivt og en 4231 fremover. Det lignet ikke på noen av delene. Torreira skulle være boks til boks; han ender med å løpe rundt over alt som en herreløs fuglehund. 

Vi mangler fullstendig struktur på midten og i første pressledd. Enorm strekk i laget de gangene det presses høyt og alle løper rundt for seg selv. Da blir det verken eller og United kunne enten spille seg ut eller slå langt siden laget var strukket i alle retninger. 

Link to comment
Share on other sites

Vi kjøper endelig en bra teknisk DM, som viste han var god til tider der ifjor. Hvordan i huleste Emery da kan plassere han i 10’er rollen er fader meg ett mysterium. Hva tenker han med? Så ett posisjonskart her tidligere som viste torreira lå like offensivt som Pepe. Latterlige greier, hvorfor starter da ikke Ceballos så lenge ikke ozil er med? Emery går fra det ene rare valget til det andre. Han virker til å være helt ute av stand til å sette en skikkelig 11’er som er balansert. For min del kan vi bare se etter andre kandidater med en gang, og håpe på at en av de beste tilgjengelige faktisk tar på seg oppgaven

Link to comment
Share on other sites

Hvem skal det være som skal ta over som vil risikere sin CV hos oss ? Sikkert mange ledige som vi ikke tenker på med en gang. Stor kanonene kommer garantert ikke. De hadde sannsynligvis forlangt helt nytt forsvar. 

Noen forslag folkens til ny manager ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Vi kjøper endelig en bra teknisk DM, som viste han var god til tider der ifjor. Hvordan i huleste Emery da kan plassere han i 10’er rollen er fader meg ett mysterium. Hva tenker han med? Så ett posisjonskart her tidligere som viste torreira lå like offensivt som Pepe. Latterlige greier, hvorfor starter da ikke Ceballos så lenge ikke ozil er med? Emery går fra det ene rare valget til det andre. Han virker til å være helt ute av stand til å sette en skikkelig 11’er som er balansert. For min del kan vi bare se etter andre kandidater med en gang, og håpe på at en av de beste tilgjengelige faktisk tar på seg oppgaven

Nå imponerte vel ikke Ceballos da han kom innpå. Ikke sist jeg så han heller 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Hvem skal det være som skal ta over som vil risikere sin CV hos oss ? Sikkert mange ledige som vi ikke tenker på med en gang. Stor kanonene kommer garantert ikke. De hadde sannsynligvis forlangt helt nytt forsvar. 

Noen forslag folkens til ny manager ?

Drømmen er Alegri. Det har det vært hele veien siden Wenger: skjer nok neppe

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Noen forslag folkens til ny manager ?

Jeg har ingen klare tanker om hvem det skulle vært, men jeg har ingen tro på noen kjente storheter uten om det portugisiske suretrynet. Hvis han eventuelt noen gang skulle komme til oss, da tar Polljen seg en lang pause fra Arsenal (like lenge som hans potensielle tilstedeværelse). 

Et eventuelt managerskifte vil bety en person utenfor gruppen med "kjendistrenere", noe som ikke trenger å være negativt. Det viktigste er en trener med plan og som er en klar ledertype. Kanskje en ex-spiller som Vieira. 

Emery er kanskje ikke den rette personen som Arsenal trener, men den største feilen er ikke at han fikk jobben. Hovedproblemet for Arsenal er at Wenger satt for lenge og at vi hadde en overordnet ledelse (eier, styre, direktør) fullstendig uten sportslige ambisjoner. Det var kortsiktige økonomiske resultater som gjaldt, alt annet var underordnet. 

Link to comment
Share on other sites

Det Emery ønsker å opprette er et kollektiv enhet. Et gruppe spillere som sammen skal bidra til suksess. 

Ikke bare de første 11, men hele stallen. Dette er grunnen til at han stadig roterer sin side og inkluderer unge spillere.  Problemet da er du får ikke kontinuitet og spillere blir ofte usikre pga dette. Har Emery fått en 5 års plan så trur jeg dette ville ha fungert men slik som det er nå så trur jeg det er like greit at han stikker til sommeren. Se på Klopp, han spiller på en slags måte som Emery ønsker å spille men der har du en fast stamme på 13-14 spillere som spiller uke inn og uke ut. Dette sørger for et fast system, samt at spillere får utviklet samhandling og det gir resultater. Emery er ute å sykler men han trør stadig feil på pedalene og derfor blir det slike resultater.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at hvis vi absolutt skal spille Xhaka som den mest defensive i en midtbanetreer, er det én spiller som er nødt til å starte. Og det er Willock. Han er den mest mobile av alle midtbanespillerne vi har, og han har litt Ramsey i seg i måten han timer løp fra dypet inn i boksen til motstander. I tillegg jobber han hardt hjem. 

 

Willock-Xhaka-Guendouzi er en midtbanetreer jeg gjerne vil se. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, sas2002 said:

Se på Klopp, han spiller på en slags måte som Emery ønsker å spille men der har du en fast stamme på 13-14 spillere som spiller uke inn og uke ut. Dette sørger for et fast system, samt at spillere får utviklet samhandling og det gir resultater. Emery er ute å sykler men han trør stadig feil på pedalene og derfor blir det slike resultater.

---

men glem ikke at Klopp også roterte en del og prøvde seg frem de første par årene. Han har gradvis kjøpt inn spillere som fylte "hullene" i laget. Det som er forunderlig med Emery er at han roterer spillere som kanskje burde få mer tid til å finne sin naturlige rolle i laget, mens han holder fast ved spillere som egentlig ikke er noen langsiktig løsning (Xhaka). Da er det vanskelig å få øye på noen plan.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Simbad said:

Jeg mener at hvis vi absolutt skal spille Xhaka som den mest defensive i en midtbanetreer, er det én spiller som er nødt til å starte. Og det er Willock. Han er den mest mobile av alle midtbanespillerne vi har, og han har litt Ramsey i seg i måten han timer løp fra dypet inn i boksen til motstander. I tillegg jobber han hardt hjem. 

 

Willock-Xhaka-Guendouzi er en midtbanetreer jeg gjerne vil se. 

Virker for meg at situasjonen hos oss er blitt likt det  samme som Bendtner i RBK med Øzil. Kan ikke bare Emery fortelle alle at han er ikke i planen hans lengre og at de prøver å få solgt han fortest mulig. Nå er det mer mobbing

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, piscator said:

---

men glem ikke at Klopp også roterte en del og prøvde seg frem de første par årene. Han har gradvis kjøpt inn spillere som fylte "hullene" i laget. Det som er forunderlig med Emery er at han roterer spillere som kanskje burde få mer tid til å finne sin naturlige rolle i laget, mens han holder fast ved spillere som egentlig ikke er noen langsiktig løsning (Xhaka). Da er det vanskelig å få øye på noen plan.

Ja Enig her. Hva er planen til Emery? Ligge kompakt og kjøre kontra hjemme mot Bournemouth i helga? Tenker vi sikkert ser samme diamant med samme lag sammensetning i helga som i går.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Jeg har ingen klare tanker om hvem det skulle vært, men jeg har ingen tro på noen kjente storheter uten om det portugisiske suretrynet. Hvis han eventuelt noen gang skulle komme til oss, da tar Polljen seg en lang pause fra Arsenal (like lenge som hans potensielle tilstedeværelse). 

Et eventuelt managerskifte vil bety en person utenfor gruppen med "kjendistrenere", noe som ikke trenger å være negativt. Det viktigste er en trener med plan og som er en klar ledertype. Kanskje en ex-spiller som Vieira. 

Emery er kanskje ikke den rette personen som Arsenal trener, men den største feilen er ikke at han fikk jobben. Hovedproblemet for Arsenal er at Wenger satt for lenge og at vi hadde en overordnet ledelse (eier, styre, direktør) fullstendig uten sportslige ambisjoner. Det var kortsiktige økonomiske resultater som gjaldt, alt annet var underordnet. 

En ex spiller som Vieira hadde vært noe - hvis det først skal være en ex . Skulle ha likt å ha vært tilstede på første møte mellom Xhaka og Vieira. Særlig når han presenterer seg som Arsenals kaptein og hærfører. Tror nok Xhaka bør være litt ydmyk 🙂 

Ellers så har ikke jeg heller noen tro på en manager fra øverste hylle. Det har vi ikke penger til. 

Link to comment
Share on other sites

Klarer vi topp 4, så er sesongen en suksess. Vi er helt i rute nå, ergo ingen grunn til å bytte trener. 

Keeper var god sist, forsvaret likeså. Vi har sluttet med å spille oss ut bakfra til en hver pris, det er bra. 

Det store problemet for tiden, er å sette sammen en midtbane som fungerer. Vi har gode nok spillere, inkludert Xhaka som får ufortjent mye kritikk. 

Hvis vi får midtbanen til å sitte, så kan sesongen bli riktig så underholdende for vår del. 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Tapapa said:

Klarer vi topp 4, så er sesongen en suksess. Vi er helt i rute nå, ergo ingen grunn til å bytte trener. 

Keeper var god sist, forsvaret likeså. Vi har sluttet med å spille oss ut bakfra til en hver pris, det er bra. 

Det store problemet for tiden, er å sette sammen en midtbane som fungerer. Vi har gode nok spillere, inkludert Xhaka som får ufortjent mye kritikk. 

Hvis vi får midtbanen til å sitte, så kan sesongen bli riktig så underholdende for vår del. 

Er du egentlig Emery? :)

Link to comment
Share on other sites

@Tapapa

Er vi i rute med topp fire nå? Vi var vel enda lenger oppe for noen uker siden og så har det gått dårligere. Joda, topp fire når sesongen er over er målet mitt også, men om topp fire er en suksess eller ikke beror like mye på hvordan laget som helhet fungerer utover sesongen som på tabellplasseringen 17. mai 2020.

Leno har jeg sjelden så mye å utsette på, forsvaret har jeg desto mer å kritisere til tider, men på mandag var de en relativt bra enhet. Variasjonen i utspill på mandag var et stort pluss.

Jeg er enig i at det å finne den rette midtbanekonstellasjonen blir viktig fremover, og jeg er forsåvidt enig i at Xhaka til tider får ufortjent kritikk. Men det må samtidig sies at en del av kritikken er meget berettiget.

Spillere som Xhaka og Luiz kan gjøre en god jobb til tider, men begge trenger å bli jevnere i spillet sitt og konsentrere seg om å redusere (helst fjerne) de "hjernedøde" inngrepene de av og til foretar. Begge disse to fremstår av og til som matchtapere ved å gjøre for enkle feil.
Alle spillere gjør feil og det skal også Xhaka og Luiz få lov til gjøre, men de trenger å gå i seg selv og bruke hjernen i enkelte situasjoner.

Når det gjelder bytte av trener, så er jeg i utgangspunktet motstander av å bytte trener under sesong, men jeg kan ikke garantere at jeg ikke bryter dette "prinsippet" denne sesongen. Jeg er dog ikke der ennå. Men det skal en markant bedring både på og utenfor banen for at jeg kommer til å være enig i en eventuell kontraktsforlengelse kommende sommer når spanjolens nåværende kontrakt løper ut.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

×
×
  • Create New...