Jump to content

2019.09.15 Watford (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bring on the clowns. Vi får så hatten passer i media. Det er jo nærmest utilgivelig det som skjedde i går. Tar det for gitt at vi iallefall ikke skal spille oss ut fra bakre rekke lenger. Det må avskaffes en gang for alle. Vi snakker om Arsenal FC som ikke har gode nok spillere til at vi kan klare det en gang. Nå er vel snart Mustafi vårt eneste håp  igjen. Kola , Luiz og Sokratis rotet mye i går.

Virker som om vi kunne ha spart oss for kjøpet av Luiz. Hadde ventet enda mer fra han en det vi har sett så langt. Wenger overså de defensive problemene alt for lenge og det virker som om Emery ikke har noe å komme med heller.

Med seier i går så hadde vi ligget bra til på tabellen. Vi tryner hver eneste gang når det virkelig gjelder. Vi er kun få poeng fra 2 plassen , men er milevis unna prestasjonsmessig.

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, sas2002 said:

 #emeryout

Jeg er ikke der ennå, men jeg "freder" ikke lenger han som er sportslig ansvarlig for laget, og det skal ikke så nye til før jeg kan komme til å bli en flittig bruker av den overnevnte hashtaggen..

Etter en andre omgang mot Watford som er noe av det verste jeg har opplevd fra Arsenals side, så har jeg ikke giddet å lese en eneste kommentar (med unntak av den jeg nå besvarer).

Med et trøstesløst vestlandsvær og med et enda verre Arsenallag så skal det bli godt å få ferie fra begge når jeg om et par dager tar meg en liten ferie (langt) uten for riksgrensen. Det skal bli særdeles lite Arsenal de dagene, men forhåpentligvis så blir det noe brunt i glasset og litt Wurst og sauerkraut. Ja, jeg tar en tur til det germanske riket, men uheldigvis/heldigvis med god avstand til Frankfurt.

Siden jeg da blir bortreist når de tre neste kamptrådene skal lages, så kommer jeg til å starte alle tre i dag. Det kommer til å bli noen uvanlig kortfattede kamptråder fra min side.

Link to comment
Share on other sites

I følge OPTA så har vi fått 96 avslutninger i mot oss på 5 ligakamper. Det er så horrible tall at det ikke finnes ord for det. 

Ser at noen fortsatt skylder på Wenger. Det er smått utrolig da han aldri hadde slike tall. Emery har ledet laget siden juni 2018. Han har hatt 3 overgangsvinduer på seg. Likevel blir det verre og verre. 23 avslutninger fra Watford bare i 2. omgang. Er det mulig? Det er ubeskrivelig svakt. Laget henger ikke sammen i forsvar, på midten eller i angrep. Noe må skje. 

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller jo dårligere og dårligere så lenge emery har styrt oss. Han detaljstyrer alt virker det som. Har sittet 10 meter bak han i flere kamper og han dirigerte spesielt niles og mustafa  hvor de skulle plassere seg. Så jo på de at de ble usikre når de fikk ballen  og gjorde mange feil. Har aldri sett noe lignende før. Trur ikke han en mannen for å få oss til å bli ett topplag.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, RP7 said:

Spillermaterialet er mer enn godt nok, ikke der det ligger

Helt enig.

Spillere som Luiz, Sokratis etc. vet vi faktisk er gode nok etter hva de har prestert i henholdsvis Chelsea, PSG og BVB.

Det er systemet som svikter, og treneren som ikke evner. Hvilke spillere er det som har tatt store steg under Emery? Det er kun Guendouzi, men jeg tror at han ville ha tatt disse stegene under praktisk talt enhver manager som ville spilt han så mye som det Emery har gjort. Faktisk vil jeg påstå at han til tider spilte litt vel mye forrige sesong også.

Nei Emery er et stop-gap. Håpet var å få han til å implementere et snev av energisk spillestil i laget samt karre til seg topp 4, men han evner verken eller. Jeg er langt langt ifra overbevist.

Link to comment
Share on other sites

Når en spillertropp av kvalitet som vår, gjør feil på feil på feil, må man se på systemet. En isolert feil er en tabbe. En serie feil på kort tid, er systemsvikt. Det gjelder ikke bare fotball. I fjor høst så vi konturene av et solid system. Noen av suksessfaktorene var høyt press og defensiv struktur i en fembackslinje. Det ble vanskelig å få Özil, Lacazette og Auba inn i den formasjonen samtidig. Da gikk vi bort i fra høyt press og defensiv struktur, til fordel for en stjernespekket angrepsrekke. Mange mål i begge ender.

#EmeryOut

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Når en spillertropp av kvalitet som vår, gjør feil på feil på feil, må man se på systemet. En isolert feil er en tabbe. En serie feil på kort tid, er systemsvikt. Det gjelder ikke bare fotball. I fjor høst så vi konturene av et solid system. Noen av suksessfaktorene var høyt press og defensiv struktur i en fembackslinje. Det ble vanskelig å få Özil, Lacazette og Auba inn i den formasjonen samtidig. Da gikk vi bort i fra høyt press og defensiv struktur, til fordel for en stjernespekket angrepsrekke. Mange mål i begge ender.

#EmeryOut

Hva synes du egentlig om Emery? Synes du har vært uklar i talen i det siste 😂😂😂

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ben Elfen said:

Ja - på grunn av manglende defensive kvaliteter visstnok

Og hvor mange har sagt dette? En ting er de andre som gjentatte ganger (av god grunn) har fått kritikk. Men hvor mange skal til for at du kaller en spiller hoggestabbe ?

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Marius- said:

Og hvor mange har sagt dette? En ting er de andre som gjentatte ganger (av god grunn) har fått kritikk. Men hvor mange skal til for at du kaller en spiller hoggestabbe ?

Er antallet viktig for deg? Mener du ar han ikke er blitt karakterisert som hoggestabbe så er det helt greit. Jeg har konkludert med at han i perioder har vært det - men dessverre har jeg ikke ført statistikk for hvor ofte og hvor mange som mener det. Det beklager jeg på det sterkeste @Marius. Dumme meg som ikke kunne reglene om at jeg må dokumentere alt jeg skriver i motsetning til andre - som for eksempel deg. 

Link to comment
Share on other sites

Seriøst? Jeg bare spurte hvor du hadde det fra? Når noen kategoriseres som en huggestabbe så skulle jeg like å vite fra hvor. Var ikke værre enn det. 

Jeg har sikkert kritisert han i enkelte tilfeller selv men det betyr ikke huggestabbe av den grunn. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Marius- said:

Seriøst? Jeg bare spurte hvor du hadde det fra? Når noen kategoriseres som en huggestabbe så skulle jeg like å vite fra hvor. Var ikke værre enn det. 

Jeg har sikkert kritisert han i enkelte tilfeller selv men det betyr ikke huggestabbe av den grunn. 

Jeg har det fra dette forumet. Han har fått langt mer kritikk enn fortjent, nei det å kritisere ham i enkelte tilfelle gjør ikke at han blir hoggestabbe. Det er jeg enig i

Link to comment
Share on other sites

Mitt største problem med laget under Emery er hvor vanvittig dårlig strukturert vi spiller. I nesten hver kamp er det enorme avstander mellom lagdelene, og det gjør jobben til et helvete for spesielt midtbanespillerne, men også forsvarsspillerne. Det er faktisk ikke Guendouzi, Xhaka eller Ceballos sin feil at de ser evneveike ut i gjenvinningsfasen når det er så enorme rom rundt dem. Det som irriterer meg mest er hvor dypt forsvaret ligger, selv når vi angriper. Vi har en rimelig rask backrekke, så jeg syns vi bør tørre å pushe den høyere opp i banen. Vår beste omgang denne sesongen var mot Tottenham, og det var den kampen jeg syns vi pushet backrekken høyest, og lå mest kompakt som lag. Emery har glemt at han trener Arsenal, han legger opp taktikken mot bunnlag som Watford , det burde være motsatt. Trur rett og slett at klubben er for stor for Emery. Redd vi kommer til å slite framover for jeg ser knapt framgang. Vært dårlig siden mars- april nå.

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...