Jump to content

2019.09.15 Watford (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

6 minutes ago, Verminator5 said:

Det er kollektivet som svikter i dag. Midtbanen er spredt for alle vinder. Ingen kjenner sin rolle og plass på midtbanen. Samhandlingen offensivt er fraværende. Auba og Laca kan bare holde Emery kunstig i live, så lenge.

#EmeryOut

 

Helt enig - kaos på midtbanen null samhandling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Emery overlever høsten hvis vi er utenfor topp 5 til jul. 

Vi har ikke et kollektivt press, laget er strukket 60 meter ved igangsettingen (vi er rett og slett i mindretall enkelte ganger), midtbanen er helt uten struktur, byttene er uforståelige og det ser ikke ut som noen på banen har tro på det som skjer. Helt vanvittig

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Ray1955 said:

Og hva syns du ?

Om kampen? Ræva, men jeg er ikke sånn dødelig opptatt av statistikken. Vi burde ha vunnet når vi ledet 2-0. To hjerneblødninger av hhv Sokratis og Luiz ville det annerledes. 

Jeg mener laguttaket var godt - og synes Özil spilte helt ok. Et snev av brillianse fra ham skapte 0-2 målet. 

I ettertid kan man lure på hva i alle dager Pepe og Torreira bidro med. 

 

Hva mener du?

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ben Elfen said:

Om kampen? Ræva, men jeg er ikke sånn dødelig opptatt av statistikken. Vi burde ha vunnet når vi ledet 2-0. To hjerneblødninger av hhv Sokratis og Luiz ville det annerledes. 

Jeg mener laguttaket var godt - og synes Özil spilte helt ok. Et snev av brillianse fra ham skapte 0-2 målet. 

I ettertid kan man lure på hva i alle dager Pepe og Torreira bidro med. 

 

Hva mener du?

Tenkte på Øzil - han var vel ikke verre enn resten av den talentløse gjengen.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ray1955 said:

Tenkte på Øzil - han var vel ikke verre enn resten av den talentløse gjengen.

Jeg mener Özil gjorde det han er satt til - skape målsjanser ut av ingen ting. Og jeg mener, i fullt alvor, at laget bør bygges rundt ham. Med en Özil i form kan vi vinne mot hvem som helst

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg mener Özil gjorde det han er satt til - skape målsjanser ut av ingen ting. Og jeg mener, i fullt alvor, at laget bør bygges rundt ham. Med en Özil i form kan vi vinne mot hvem som helst

Ikke helt enig med deg der må jeg innrømme.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Øzil kom noenlunde i fra det i dag. Pasningen til det ene målet var flott.  Noe mer syntes jeg ikke det var fra Øzils side. Men , du verden det var andre som sviktet i dag. Vi lærer ikke leksa vår defensivt. De samme feilene / svakhetene gjentar seg gang på gang. spillerne lærer ikke av sine feil. Emery lærer ikke av sine feil. Da går det som det går. 

Vi faller sammen som et korthus mot Watford.  Syntes fortsatt synd på de mest optimistiske på dette forumet som mener 2 plassen kan være realistisk i mai måned.  Det er fortsatt mange kamper som skal spilles - ting kan skje - men dette er Arsenal - gjennomsyret av en rekke svakheter.  Vi kan det ene øyeblikket spille vakker fotball - men vi kan faen meg klare det stikk motsatte også.  Vi får håpe på en bedre fortsettelse. Noe må skje. Manageren må iallefall gå i seg selv og vurdere sin taktikk og filosofi.

Link to comment
Share on other sites

Bare tullprat som sin forgjenger. Ennå mer kreative bortforklaringer enn hakk i plata, likevel like ille. Begynner gå lei, det virker virkelig ikke som han er rett mann.. Allegri er vel ledig? Var min favoritt etter Wenger, og er det fremdeles. Tap mot United og det bør handles fra ledelsen 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Ulfagrafr said:

Watford doblet poengene dine mot oss med 0-2 i sekken. 

Idioti å spille oss ut når Watford står så høyt. Måk den ballen frem, vinn duellen og vi har 'spilt' oss gjennom to pressledd. 

Alt for enkelt og alt for opplagt. Hadde ikke trengt timer med videoanalyse for en slik tilnærming. La oss gjøre det så komplisert og vanskelig at ingen, inkludert våre egne, skjønner hva vi driver med

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Ulfagrafr said:

Watford doblet poengene dine mot oss med 0-2 i sekken. 

Idioti å spille oss ut når Watford står så høyt. Måk den ballen frem, vinn duellen og vi har 'spilt' oss gjennom to pressledd. 

Alle lag i verden vil stå høyt mot oss. Å ikke stå høyt mot oss er jo idioti. Det er skrevet i sten at vi skal spille oss ut, og alle ser at vi ikke har spillere til å gjøre det. Enig i at det lønner seg å slå langt i blant, men det henger ikke laget med på. Auba taper alt i lufta (uten at han skal klandres for det) og nærmeste medspiller er 25 meter unna. Det blir aldri kamp om andreballen, og neste angrepsbølge er et faktum.

#EmeryOut

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Dette ser ikke lyst ut, trur ikke emery er rett mann for oss. Wattford kunne ta alle poengene idag. Hvorfor skal vi absolutt spille oss ut. Personlige feil i kamp etter kamp. Hverken forsvar eller midtbane holder mål. Idag sviktet hele midtbanen og forsvaret. Trur emery er for detaljstyrt slik at det gjør spillerne usikre. Stygt redd vi går i samme fella som united.

Link to comment
Share on other sites

Midtforsvaret er bare ræva. Hvor mye poeng har forsvaret tapt for oss de siste 3 sesongene? Er helt vanvittig.

Aubameyang er klasse, og i dag burde Arsenal ha tatt 3 poeng pga. hans mål, men i stedet har vi 3 klovner i Luiz, Sokratis og Emery som gjør at vi taper viktige poeng.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

Midtforsvaret er bare ræva. Hvor mye poeng har forsvaret tapt for oss de siste 3 sesongene? Er helt vanvittig.

Aubameyang er klasse, og i dag burde Arsenal ha tatt 3 poeng pga. hans mål, men i stedet har vi 3 klovner i Luiz, Sokratis og Emery som gjør at vi taper viktige poeng.

Ingen i midtforsvaret som imponerer, men når det er 30 meter mellom lagdelene blir det hett rundt ørene for de fleste. Når de i tillegg pålegges å spille ut bakfra (hvilket de ikke evner), er det en klovn som hever seg over de andre. 

#EmeryOut

Link to comment
Share on other sites

Kapteinen (Xhaka) sier spillerne ble redde for Watford! Emery sier nei, men at enkelte spillere kan føle det slik. Hva i alle dager er det som skjer med kommunikasjonen her? Står Xhaka der og skal være kaptein for Arsenal og faktisk prestere å påstå at han blir redd for Watford?! Nytt lavmål isåfall. Det er armer og bein overalt, angrepsspillet virker totalt tilfeldig uten plan, og det defensive arbeidet fra spiss til forsvarere (som jeg forventet skulle bedre seg kraftig under Emery) er totalt forsvunnet. Det er enorme rom mellom spillerne, som tydelig enten ikke klarer å følge planen, eller faktisk ikke har fått drillet noen plan. Det er ufattelig skuffende og meget bekymringsverdig. Nå vinner vi vel ukekampen i EL og alle i staben smiler fra øre til øre igjen. Fader da, jeg trodde vi endelig skulle ha en slutt på den "snillismen" som har vært. Og tilslutt, så mener jeg det er ganske så svakt at en 700mill mann ikke klarer utrette mer enn hva Pepe har klart på kampene så langt. Mulig han har litt igjen på form, men jaggu ser han ikke ut som til nå: årets bomkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Var helt forferdelig å se hvordan vi klarte å falle fullstendig sammen i går mot bunnlaget Watford. 2 omgangen var en lidelse. Lurer på om vi nå en gang for alle skal slutte med å spille oss ut bakfra. Vi evner ikke det. Spillerne bak er ikke gode nok til det. Vil det hjelpe noe når Bellerin , Tierney og Holding er tilbake for fullt ? Sokratis og Luiz gjør mye rart. Syntes Sokratis viste mye vilje og tæl sist sesong , men nå har jeg mine sterke tvil til han.

Fremover har vi mye bra folk , men vi får det ikke helt til å stemme. Det må jobbes hardt på flere områder nå for å rette på dette.

Emery var jeg ganske fornøyd  med i store deler av siste sesong. Ikke alt var like bra , men det var ting som i perioder endret seg i forhold til de siste årene med Wenger. Emery ville ha mer intensivitet /innsats på banen. Han byttet spillere tidligere enn hva Wenger gjorde ( på godt og vondt ) - han prøvde iallefall å gjøre noe.

De siste 7 - 8 kampene sist sesong var en katastrofe ( med unntak av seier borte mot Burnley i  siste kamp ). De første 5 denne sesongen har heller ikke vært overbevisende.  Vi har fått poeng med oss , men det har ikke vært mye å rope hurra for. Det er mange kamper på rad uten at mye har endret seg til det bedre. Tror ikke Emery får mye arbeidsro nå. Hans tid kan fort være over.

Link to comment
Share on other sites

Hans detaljstyring forvirrer spillerne. Vi sliter med store avstander og vi vet ikke hvordan vi skal forsvare oss uten ball. Redd Emery allerede får drittkasting. Vi har vært ræva siden mars nå. En god kamp da presterer du bra offensivt og defensivt. Det har ikke skjedd på lenge nå. Burnley og Watford har over 50 goals attempt mot oss. Pinlig!

 

Har det defensive vært Emerys akilleshæl før? 

Svaret er JA!

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, sas2002 said:

Hans detaljstyring forvirrer spillerne. Vi sliter med store avstander og vi vet ikke hvordan vi skal forsvare oss uten ball. Redd Emery allerede får drittkasting. Vi har vært ræva siden mars nå. En god kamp da presterer du bra offensivt og defensivt. Det har ikke skjedd på lenge nå. Burnley og Watford har over 50 goals attempt mot oss. Pinlig!

 

Har det defensive vært Emerys akilleshæl før? 

Svaret er JA!

Dette er ikke noe nytt. Hans rekord på mål i mot i forhold til forventet mål i mot har alltid vært svak. Sevilla slapp inn mye og det fortsatte i PSG. I Arsenal er det samme tall som i Sevilla. Jeg har hevdet dette, for delvis døve ører, siden han kom..

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...