Jump to content

2019.09.01 Tottenham Hotspur (H)


Polljen

Recommended Posts

1 minute ago, Marius- said:

Mikki hadde ingen bra inntreden som vanlig. Jeg har argumentert at han kan fungere som innhopp. Ikke i denne kampen nei, absolutt ikke. Skjerpe seg ble sagt litt i affekt da jeg mener xhaka absolutt ble vår værste. Han ville også gjort ethvert innhopp i den posisjonen dårlig når han ikke orka løpe lenger. Man så jo også hvor  mange frispark han prestere å lage på slutten. Beklager om du mente jeg gikk på person, da jeg var såpass forbanna på xhaka igjennom hele kampen.

Full forståelse..;-)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

7 minutes ago, Gunners68 said:

 

Vi gjorde i første omgang alt vi kunne for å følge opp marerittene med Wenger. Straffe til Kane er obligatorisk. Stiller til start mot et frynsete Tottenham med xhaka som vår mann på midten. Det blir for dårlig Polljen.  Han får garantert starte i neste kamp også.

Sterkt å komme tilbake etter å ha ligget under med to mål , flere spillere som fremstår meget bra. Men , v i vinner ikke med Xhaka og Mikki . Emery må opp flere hakk taktisk. 

Vi var overlegne i 2 omgang , men vi kan bedre. 

 

Link to comment
Share on other sites

Vi sliter med at Emery ikke har løst midtbaneproblematikken. Er det en diamant?, 3 på midten med Torreira som høyre indreløper?.?

Xhaxa har kosta oss 6 straffespark. Har returløp som er obos nivå. Grusomme balltap. Han kosta oss seiern men er også svært bekymra over hva er det Emery ønsker?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Må regne med at det blir skrevet mye rart under kampens hete. Men jeg mener emery gjør feil i å starte xhaka gang på gang og vi har bedre spillere enn mikki å sette innpå. 2 omg. var imponerende, særlig innsats som jeg har etterspurt. Men emery skuffer meg med laguttak gang etter gang.

Link to comment
Share on other sites

Dette var ikke hel svart Polljen. Vi gjorde en meget bra 2 omgang. Som jeg sa over her så var det flere spillere som var meget bra i dag. Føler bare det at vi kunne ha stilt enda bedre lag til start. Emery kunne ha gjort bedre valg av spillere han satte inn. Vi ga fra oss noe når Mikki kom inn. 

Har  ,som du sa et sted tidligere i dag , mer tro på en topp 4 plassering enn på lang tid. Det er ting på gang , men vi må stille med våre beste form spillere.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners77 said:

Må regne med at det blir skrevet mye rart under kampens hete. Men jeg mener emery gjør feil i å starte xhaka gang på gang og vi har bedre spillere enn mikki å sette innpå. 2 omg. var imponerende, særlig innsats som jeg har etterspurt. Men emery skuffer meg med laguttak gang etter gang.

Ja håret er god nok, det er bevist flere ganger. Men ikke med de to kollegene der på midten. Xhaka var for meg problemet selv om ikke torreira heller hadde noen god kamp. Han virker totalt håpløs bakover, der han faktisk burde vært best. Også har man avgjørelsene han presterer å utføre inne i egen 16-meter. Faktisk bedriftsfotball nivå

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Gunners68 said:

Dette var ikke hel svart Polljen. Vi gjorde en meget bra 2 omgang. Som jeg sa over her så var det flere spillere som var meget bra i dag. Føler bare det at vi kunne ha stilt enda bedre lag til start. Emery kunne ha gjort bedre valg av spillere han satte inn. Vi ga fra oss noe når Mikki kom inn. 

Har  ,som du sa et sted tidligere i dag , mer tro på en topp 4 plassering enn på lang tid. Det er ting på gang , men vi må stille med våre beste form spillere.

Jeg har ingen intensjoner om å prøve å påvirke noen til å ikke skrive det de mener og jeg har selvsagt heller ingen intensjoner om å få noen til å skrive "snillere".

Det som gjør meg litt mismodig er når enkeltheter til en slik grad blir svartmalt, når det positive drukner i det negative, når man får inntrykk av at enkelte sitt "hat" (jeg misoppfatter helt sikker akkurat dette punktet) mot trener eller enkeltspillere så totalt overskygger alt annet som skjer.

Selvsagt vil det som Gunners77 skriver bli skrevet mye rart under kampen hete, og selvsagt er dette bare rett og rimelig det. Problemet er ikke dere som skriver det dere mener, problemet må være hos undertegnede som leser dette. Jeg vil gjerne presisere at jeg er tilhenger av at man skriver det man mener, jeg er tilhenger av det er forskjellige meninger på et slikt forum, og det verste jeg kan tenke meg er et forum styrt av politisk korrekthet.

Nå er det heldigvis landslagspause så når vi møter Watford om et par uker så er mismotet mitt sikkert blåst bort og jeg er klar til en ny kamp, kanskje jeg da kun skal skrive første post og så ignorere resten av kamptrådene. Time will show. Kanskje er hele problemet mitt at jeg så lenge har fremstått som skeptisk og negativ og at jeg derfor går på en "smell" når jeg plutselig innser at jeg er innen den mer positive minoriteten her på forumet 🙄

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke dette var så verst, jeg. Pepe er for heit i toppen og virker ikke helt klar. Ellers en god del å glede seg over: For eksempel midtbanegutta Guendouzi og Ceballos. Herlige fyrer! Synes sidebackene våre også klarer seg greit. Og Laca og Auba scorer og scorer..

Liverpool og City er i en egen liga. Ellers blir ingen skremt av våre topp4-rivaler. Jeg synes vi fremstår som det 3.beste laget for øyeblikket. Hvis Eriksen og Vertongen bestemmer seg for å spille på lag, blir vel Spurs bedre etter hvert. Men United er milevis unna. Og Chelsea for unge. Har god tro på 3-4 plass i år.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Ben Elfen said:

Hva synes dere om torreira da? 

Jeg synes han var ræva. Alltid feilplassert. Tryna en haug med ganger og gjorde vel i alt ikke noe positivt? 

 

Helt enig - og det har jeg ment hele tida - fatter ikke at alle synes han er så bra - Guendouzi er på et helt annet nivå.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ray1955 said:

Helt enig - og det har jeg ment hele tida - fatter ikke at alle synes han er så bra - Guendouzi er på et helt annet nivå.

Torreira skal spille forran stopperne som en ballvinner og kjempe om 2 ballene. Som indreløper så er han som idag svak. Det må Emery forstå. Bruk spillerne i faste posisjoner. Trur neppe Øzil ville ha funka i Xhaxa sin rolle🙄

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, sas2002 said:

Torreira skal spille forran stopperne som en ballvinner og kjempe om 2 ballene. Som indreløper så er han som idag svak. Det må Emery forstå. Bruk spillerne i faste posisjoner. Trur neppe Øzil ville ha funka i Xhaxa sin rolle🙄

Jepp! Torreira som terrier på midten foran stoppere. Der kommer han til sin rett, veldig god til å bryte oppspill og overganger (uten å få klare frispark imot). Men som indreløper er det dårligere, selv om jeg husker godt målet mot tottene sist. Fantastisk det. Spill spillerne korrekt så fungerer de, men emery driver å surrer

Link to comment
Share on other sites

Blir definitivt fornyet tillit fra start i neste kamp med den saken der 🙂 

Har sagt det lenge - Xhaka koster oss jævlig mye. Han er livsfarlig med sine dårlige pasninger og er farlig innenfor egen 16 meter. Dette vil fortsette med han. Lærer aldri.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dagen derpå og synd å tenke på at vi mistet to poeng i går. Vi var klart best. Men , som vanlig må vi gjøre feil som koster oss mye. Xhaka blir idag korsfestet i media. Emery skulle aldri ha startet med den løse kanonen der. Han et nå snart i samme bås som Mustafi - eller er der allerede. Forsvaret koster oss nok en gang. Sokratis vil veldig mye , det er innsats og tæl , men roter det til for selv når han vil mer en han evner. Men , det er masse engasjement i fyren. Luiz gjør også sine elementære feil , og kommer av og til på etterskudd.

xhaka ble vår syndebukk i går. Han må ut nå. Leno gjorde en tabbe på det første målet , men reddet oss flere ganger etterpå. Matteo er full av innsats , lykkes ikke med alt , men det er en kropp på 20 med masse innsats i og som vil  vokse med erfaringene. Auba og Laca scorer - gjør det de er betalt for. Pepe viser at det er mye fotball i ham. Han vil vi også få mye glede av.

Håper nå at Emery kan finne frem til vår toppede ellver  hvor folk blir brukt på de plassene hvor de er best. Det er ikke rom for  flere smarte taktiske brølere nå. 

At vi  kommer tilbake etter å ha ligget under med 2 mål  var en god prestasjon.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Hva vil du han skal si da?

Savner en kaptein som ikke glorifiserer alt med bilder og fine ord. Noen ganger burde man latt vær å legge ut noe, for så å legge seg totalt flat og si at prestasjonen man presterte var til stryk i neste kamp intervju. 

Problemet her, er at han aldri lærer eller forbedrer seg. Om noen kamper skjer det samme, og en lignende post kommer. Med andre ord: hakk i plata. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Savner en kaptein som ikke glorifiserer alt med bilder og fine ord. Noen ganger burde man latt vær å legge ut noe, for så å legge seg totalt flat og si at prestasjonen man presterte var til stryk i neste kamp intervju. 

Problemet her, er at han aldri lærer eller forbedrer seg. Om noen kamper skjer det samme, og en lignende post kommer. Med andre ord: hakk i plata. 

Xhaxa har laget 7 straffespark. 12 personlige feil som har vært avgjørende i baklengsmål .Greit han har vinnervilje men kombinasjonen ikke særlig skarp og vinnervilje er sjelden god kombo. Det er hodeløst!, Sier det igjen. Xhaxa er ikke god nok for oss ferdig snakka. Kjør Torreira bakerst med Willock/Ceballos og Matteo sentralt hvis vi absolutt skal spille med en diamant. Er drittlei!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...