Jump to content

2019.08.24 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 minute ago, sas2002 said:

Xhaxa og Matteo  dessverre dette nivået er for stort. Greit mot lag som Burnley og West ham. Tempoet går for fort

Enig med Xhaka, men Guendouzi har da vitterlig vært fantastisk i dag, og kunne ikke vært mer uenig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Xhaka gjør mye rart. Pepe og Auba er uromoment, men får det ikke helt til å stemme. Willoch vært god, Ceballos ok, men mer anonym. Xhaka gjør mye rart. Guendouzi vært god. 

Sokratis gjør noen rare ting. På målet holder han i skjorta til van Dijk og hopper nesten ikke. Monreal helt på det jevne. Niles går fra å være god til å miste hodet totalt enkelte ganger. Gitt bort ballen relativt upresset et par ganger denne omgangen. 

Liverpool er utrolig gode, og vi sliter med å demme opp. Vi har hatt litt flaks og dyktighet i banespillet, men den ene corneren og den ene duellen førte til mål i mot. Savner litt evne til å holde på ballen i angrep, skulle gjerne sett Laca på topp. Han er en helt annen spiller enn de to som spiller på topp nå, og er veldig mye bedre feilvendt noe som kunne latt resten av laget få tid til å komme litt mer med i angrep. 

Link to comment
Share on other sites

Utilgivelig på Anfield som vanlig. Kamp planen i første var for så vidt god. Man man setter ikke sjanser. Så skal man plutselig endre litt uten mål og mening. Luiz vet man hva man får i. 2 mål imot idag, en annen gang redder han oss 2. Pepe virker akkurat i dag som 700 ut av vinduet. Burde scora, og virker redd for å utfordre allerede. Lite flyt offensivt, og med xhaka går ring supertregt etter pausen. Før pusen ser jeg poenget med at han er god på å slå lange baller. Niles... gleder meg til Bellerin er tilbake for å si det sånn. Er lei hele fyren. Nei, første storkamp til stryk nok en gang

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Som forventet egentlig. 

Skuffet over null Torreira og Laca i startelleveren. Samt skuffet over at Xhaka får starte. 

Offensivt er vi uheldige og udyktige. Van Dijk er verdens beste stopper pr dags dato, men vi kommer oss likevel til gode sjanser og både Pepe og Auba burde scoret. Litt for lite kalde i avgjørende øyeblikk foran målet til Pool. 

Link to comment
Share on other sites

Helt som forventet. Emery satser på kontringer som skal starte 90 m fra mål. Det holdt på å lykkes en gang på 80 min. Uendelig mange spillvendinger og lar Firmino droppe i hullet uten at han blir fulgt. Da må det gå galt. Helt som jeg fryktet .

Vi er gode siste 10 når vi legger om til en 442/4312. Lurer på hva gutta tenker? Det skiftes fra kamp til kamp og det bygges ingen relasjoner eller selvtillit. Jeg blir helt sprø av at Emery tror han skal out-smarte alle andre. Han er faen meg så langt unna som det går an å være. Klopp må ha følt seg helt trygg hele kampen. Helt håpløst. 

Laca kunnet gitt vD litt fysisk kamp i det minste. Gått inn i kroppen på ham og gitt litt juling. Tror ikke Auba eller Pépé var i kroppen hans en gang. Da er det lett for ham å dominere. Tror ikke han har vondt ett sted etter denne kampen. 

Link to comment
Share on other sites

Verda står ikke til påske, når undertegnede ikke er såååååå negativ (som resten) etter denne kampen.

Selvsagt er det forsmedelig å tape mot ett av mine "hatlag" og selvsagt er det grunnlag for å kritisere en del av det som skjer ute på banen, men jeg hadde ikke større forhåpninger og derfor prøver jeg heller å se de positive i det årets Arsenallag viser.

Først vil jeg si at Liverpool pr dato er et bedre lag enn Arsenal, det er ikke på Anfield at jeg forventer å starte jobben med å minske poengavstanden til ligavinneren i mai. Glem ligatittelen 2019/20!!! 

Arsenal må først bli  bedre når det gjelder kampene mot de dårligere lagene og de lagene vi slåss mot for å klare topp fire. Og tro det eller ei, men en skeptiker som undertegnede begynner faktisk å tro mer og mer på at topp fire klart er en mulighet. 

Vi er fremdeles for sårbare bakover, men den paniske forsvaringen som vi til tider så under Wengers siste sesonger og under Emery sin første sesong er på vei ut. Spillerne bakover er sikrere med ballen i bena, det er fremdeles for mange balltap, men slik jeg ser det så kommer det  mye av dårlige langpassinger (også medium lengde), og i mindre grad av småspillet.

Luiz gjorde sine tabber i dag, men jeg mener likevel at forsvaret er "oppgradert" i forhold til sist sesong. Luiz er ikke svaret på våre forsvarsproblemer og han er en kortsiktig løsning, men likevel bedre enn alternativet (null endring).

Pepe er fremdeles et godt stykke fra der han skal være, men jeg tror ikke det er 700 ut av vinduet, han viser klare tegn på evner som vi vil få nytte av i tiden som kommer.

Det har vært så mye skrevet om at vi er en av overgangsvinnerne i dette vinduet, jeg vet ikke om vi er det, men på sikt kan det kanskje vise seg at vi er det. Når vi får våre antatt beste på backene tilbake , når Pepe blir varm i trøya og så videre. Selvsagt så betinger mye også av Emery som må få mest mulig ut av det han har til rådighet

Glem, foreløpig, kampene mot Pool og City. Det som gjelder nå er å unngå all de mange poengtapene vi de siste sesongene har hatt mot de "dårligere" lagene. I tillegg så er det vesentlig at vi spiller par med lag som United, Tott og Chelsea. Jeg er foreløpig forsiktig optimist når det gjelder akkurat dette.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Polljen said:

Verda står ikke til påske, når undertegnede ikke er såååååå negativ (som resten) etter denne kampen.

Selvsagt er det forsmedelig å tape mot ett av mine "hatlag" og selvsagt er det grunnlag for å kritisere en del av det som skjer ute på banen, men jeg hadde ikke større forhåpninger og derfor prøver jeg heller å se de positive i det årets Arsenallag viser.

Først vil jeg si at Liverpool pr dato er et bedre lag enn Arsenal, det er ikke på Anfield at jeg forventer å starte jobben med å minske poengavstanden til ligavinneren i mai. Glem ligatittelen 2019/20!!! 

Arsenal må først bli  bedre når det gjelder kampene mot de dårligere lagene og de lagene vi slåss mot for å klare topp fire. Og tro det eller ei, men en skeptiker som undertegnede begynner faktisk å tro mer og mer på at topp fire klart er en mulighet. 

Vi er fremdeles for sårbare bakover, men den paniske forsvaringen som vi til tider så under Wengers siste sesonger og under Emery sin første sesong er på vei ut. Spillerne bakover er sikrere med ballen i bena, det er fremdeles for mange balltap, men slik jeg ser det så kommer det  mye av dårlige langpassinger (også medium lengde), og i mindre grad av småspillet.

Luiz gjorde sine tabber i dag, men jeg mener likevel at forsvaret er "oppgradert" i forhold til sist sesong. Luiz er ikke svaret på våre forsvarsproblemer og han er en kortsiktig løsning, men likevel bedre enn alternativet (null endring).

Pepe er fremdeles et godt stykke fra der han skal være, men jeg tror ikke det er 700 ut av vinduet, han viser klare tegn på evner som vi vil få nytte av i tiden som kommer.

Det har vært så mye skrevet om at vi er en av overgangsvinnerne i dette vinduet, jeg vet ikke om vi er det, men på sikt kan det kanskje vise seg at vi er det. Når vi får våre antatt beste på backene tilbake , når Pepe blir varm i trøya og så videre. Selvsagt så betinger mye også av Emery som må få mest mulig ut av det han har til rådighet

Glem, foreløpig, kampene mot Pool og City. Det som gjelder nå er å unngå all de mange poengtapene vi de siste sesongene har hatt mot de "dårligere" lagene. I tillegg så er det vesentlig at vi spiller par med lag som United, Tott og Chelsea. Jeg er foreløpig forsiktig optimist når det gjelder akkurat dette.

Problemet er jo at vi vet Tottenham og Chelsea matcher Liverpool allerede bedre enn det vi evner. Så nei, deler ikke den positiviteten. Går vi på mine neste i NLD så er sesongen definert, og det er negativt derfra ut. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...