Jump to content

2019.08.24 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

Du har sikkert rett mår det gjelder Mikki, men jeg er uenig når det gjelder Xhaka. 

Mot Newcastle og det jeg så av han i pre-season så skuffet han meg. Han virker til tider ukonsentrert både når han selv sender ballen fra seg og også når medspillere ønsker å bruke han. 

Selvsagt er sjansen stor for at han skjerper seg, men mot et så farlig offensivt lag som Liverpool så er jeg skeptisk til Xhaka på banen. Feilpassingene hans kan bli skjebnesvangre. 

Xhaka vil nok få mye spilletid denne sesongen, men akkurat nå mener jeg at vi har bedre alternativer i både hårprakten og jordfresen. Enten de to sammen eller en av de sammen med lånespanjolen. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Samme lag som mot Burnley, men bytter Nelson med Torreira og flytter Willock ut som venste midtbanespiller.

Vil se en 4312/442 avhengig av forsvar og angrep. Auba og Laca som legger tidlig og tøft press på stopperne til Pool og Ceballos som faller ned i en 4 på midten i når pool er i etablert angrep. Kantene på midten må følge vingbackene til Pool og hindre enkle spillvendinger som de er så gode på. Nøkkel nr 2 er å få tatt ut Firmino slik at han ikke kan bli spillt opp i midten for å vende ut på kantene eller ta med ballen mot våre stoppere. Da blir både Salah og Mané nødt til å gjøre mer selv og de kan ikke komme med like massivt trykk og stor fart.

Liverpools sentrale midtbane er i mine øyne det svakeste punktet. Hvis de må styre kampen fordi VvD og Firmino blir tatt ut så faller tempoet i kampen og sjansen for å kunne straffe dem er større. Når Liverpool er på sitt beste så er den sentrale midtbanen nesten ikke involvert i det offensive spillet annet enn på tunge løp inn i bok. Spes Wijnaldum er god på det og er en spiller som kan skape mye ut av lite.

Jeg har ingen tro på seier, men håper laget viser fremgang i defensiv organisering og at de ikke faller sammen slik de har hatt tendens til å gjøre på Anfield. Et poeng vil være som en seier her.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Polljen said:

Du har sikkert rett mår det gjelder Mikki, men jeg er uenig når det gjelder Xhaka. 

Mot Newcastle og det jeg så av han i pre-season så skuffet han meg. Han virker til tider ukonsentrert både når han selv sender ballen fra seg og også når medspillere ønsker å bruke han. 

Selvsagt er sjansen stor for at han skjerper seg, men mot et så farlig offensivt lag som Liverpool så er jeg skeptisk til Xhaka på banen. Feilpassingene hans kan bli skjebnesvangre. 

Xhaka vil nok få mye spilletid denne sesongen, men akkurat nå mener jeg at vi har bedre alternativer i både hårprakten og jordfresen. Enten de to sammen eller en av de sammen med lånespanjolen. 

Spot on , Polljen

Vent med å bruke Xhaka. Han kan koste oss veldig mye med sine slurvete avleveringer. 

Link to comment
Share on other sites

Leno
AMN - Luiz - Sokratis - Monreal
Xhaka - Guendouzi
Pepe - Ceballos - Willock
Auba

Benk: Martinez, Chambers, Kolasinac, Torreira, Mkitaryan, Nelson og Lacazette.
ingen Özil med i dag.

 

Som jeg fryktet så skal det særdeles mye til for at Xhaka blir vraket.ED3ow9pH?format=jpg&name=small

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Så jævlig skuffa over at Xhaka starter. Willock fortjente ikke å bli droppet, og Xhaka fortjener ikke å gå rett inn på laget etter det han har prestert.

willock er ikke droppet, Nelson og Laca er droppet i forhold til oppgjøret mot Burnley.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Tenker droppet sentralt. :)

OK, men her er det Ceballos er flyttet fremover og som tar over den sentrale rollen som Willock hadde.
Men jeg deler din skuffelse 🙄

PS!! mine påstander om posisjoner avhenger selvsagt av om jeg har tippet rett formasjon.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Just now, Polljen said:

OK, men her er det Ceballos er flyttet fremover og som tar over den sentrale rollen som Willock hadde.
Men jeg deler din skuffelse 🙄

Skal vel sies at hvis vi spiller en "skrå" 4-3-3 så kan teknisk sett Willock overlaste det svakeste leddet til Liverpool (som er midtbanen) sammen med Ceballos, Xhaka og Guendouzi.. tiden vil vise. Veldig moro med Pepe fra start dog!

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RP7 said:

Offf... Liker ikke at Laca er benket her. Han er den eneste som er sterk nok til å holde ballen oppe samt at han er meget god i presset sitt

Ikke uenig.. men, tror tanken til Emery er at vi skal kontre Liverpool i senk med Aubameyang, Ceballos, Pepe og Willock

Link to comment
Share on other sites

For å kontre så må du vinne ballen. Laca er god til vinne ball høyt og da er veien frem kortere.

Det er også intr å se hva Klopp gjør; han sparer aldri de tre på topp uavhengig av motstander. Han presser dem heller til å gjøre en knallhard jobb defensivt nettopp for å ha dem høyt i banen når kontringen går  

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi får se en god del kamper der Laca eller Auba starter på benk. 

I kamper der vi spiller en formasjon med bare en ren spiss, så må Auba ut på kanten når Laca også spiller. Auba er på langt nær like god som kant enn det han er som spiss. 

Jeg tror det kommer til å variere mye om det er Laca eller Auba som starter. 

Alternativet er en formasjon med to rene spisser (noe jeg håper å se mer av denne sesongen), men det må da passe inn med formasjon og spillertyper bak de to på topp. 

Link to comment
Share on other sites

Og der ble volumknappen brukt. Bedre med stillhet enn med (norske) kommentatorer som skal overanalysere alt som skjer eller som de forventer vil skje. 

"Less is more" er et uttrykk som enkelte bak mikrofonene burde lære seg. 

Link to comment
Share on other sites

Pepe er virkelig farlig. Tror han scorer i dag, men jeg tror ikke vi vinner.

Willock startet litt "nervøst", men vokst godt inn i kampen og har vært veldig god. Ceballos har slitt med tempoet, og Xhaka har ikke tempo. Er en passasjer der ute på banen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår hvilken situasjon det gjelder, men den så i utgangspunktet uskyldig ut, ikke engang Liverpoolspilleren viste tegn til at noe var galt. 

Det er helt greit å bruke VAR til å sjekke slikt, men det er ikke greit å stoppe spillet. Var-dommerne burde sitte med en skråsikker fasit, før banedommeren eventuelt ble gjort oppmerksom på hendelsen

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...