Jump to content

2019.08.24 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

Liverpool    crest  Liverpool   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 24. august 2019, kl 18:30, Anfield
Premier League, 3. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo


Foruten våre fire langtidsskadde så var Xhaka ute med noen forslåtte kroppsdeler mot Burnley. Siden denne tråden blir laget noe tidlig denne uken så er jeg pr. dato noe usikker på om han blir klar til lørdag.

Vår motstander Liverpool har akkurat som Arsenal vunnet sine to første kamper i PL. Med utgangspunkt i det Arsenal viste mot Burnley så er jeg ikke i tvil om at Arsenal så absolutt har poengsjanser på lørdag, men Liverpool må likevel kunne kalles favoritter når vi møter de på Anfield.

Som nevnt over så er jeg pr dato usikker på om Xhaka blir klar til denne kampen, men akkurat nå så betyr det egentlig ikke så mye siden jeg uansett ikke ville tatt han med i mitt foreslåtte lag mot Pool.

i utgangspunktet så er det få grunner til ikke å starte med de samme elleve som startet mot Burnley:

Leno
AMN - Sokratis - Luiz - Monreal
Ceballos - Guendouzi
Nelson - Willock - Auba
Laca


På den annen side så ser jeg grunner til å vurdere et par endringer, begge endringene vil i så fall gå ut over våre unge og lovende:
Pepe overbeviste ikke den tiden han fikk på banen mot Burnley, men samtidig så viste han noen klare lysglimt som gjør at jeg seriøst ville vurdert å ta han med mot Pool.
Den andre endringen jeg vurderer er å flytte Ceballos frem på Willock sin plass og ta med Torreira på sentral midtbane. Tanken er at laget skal få enda litt mer defensiv tyngde mot et offensivt godt Liverpool. 

Leno
AMN - Sokratis - Luiz - Monreal
Torreira - Guendouzi
Pepe - Ceballos - Auba
Laca


Noen vil kanskje tatt med Özil. Jeg forventer at han er på benken, men jeg ser egentlig ingen grunn til at han skal være blant de elleve som starter. Både Willock og Ceballos har vist mye godt på banen og jeg vil pr iadag foretrekke en av de som "playmaker". Jeg håper dog at Özil får litt spilletid utover i kampen hvis kampbildet tillater det, vi trenger å få han i gang også.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke helt hva Liverpool har holdt på med i sommer. De har nå totalt fem - 5 - a-lags forsvarspillere. Lovren er nå solgt og de kjøpte en unggutt som sikkert blir god, om noen år. Jeg aner ikke hva de har av egne unggutter.

På spissplass har de kun tre spillere, en av dem er Brewster som er uprøvd på dette nivået. De har ca. en million midtbanespillere. På keeperplassen har de knapt dekning. Adrian ble klar til kamp mot Soton og bidro med en glitrende målgivende pasning, til Soton! Bak har dem to keepere, en veldig ung og en som nettopp er tilbake etter skade.

Ikke spilte de spesielt godt mot et svakt Soton. Vi burde ha gode muligheter til å slå dem. 

 

The mighty gunners, top of the League etter neste serierunde.

Link to comment
Share on other sites

Merker folk har tatt av her inne igjen etter to strake gevinster. Kjekt det 🙂 

Tror det var RP7 som at det var greit å være pessimistisk realist som Arsenal supporter. Der er jeg -  enda. Var en del pessimistiske gloser her inne under pre season perioden. Nå har vi 2 seiere - skulle vi slå Liverpool så tør jeg ikke å tenke på hvilke høyder enkelte vil nå her inne . Helt greit det også for det har vært lenge mellom de store høydepunktene. Så kommer Spurs og med seier der også så begynner det virkelig å ligne noe.

Er som sagt realistisk pessimist og vet hverdagen har en lei tendens til å komme fykende i mot oss Arsenal supportere - de personlige feilene , alle skadene - same old shit.  Til de mest optimistiske så må det gjøre vondt å ha liga gullet innen rekkevidde tidlig på høsten for deretter å lide seg gjennom vinteren og forsvinne ut av alle turneringer.

Liker de nye som er kommet inn , gleder meg over to strake seire - håper på en meget god kamp borte mot Pool - men , inntil videre -  pessimistisk realist 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi eller tar poeng mot Pool så blir jeg meget fornøyd. Taper vi så er det ikke sikkert at jeg blir så negativ, det spørs rett og slett på hva våre klarer å levere av spill og innsats. Det er selvsagt aldri "OK" å tape en kamp, men gjør våre sitt beste så er det lettere å svelge ett tap hvis det er mot et bedre lag. Er våre indirekte eller direkte årsaken til at vi eventuelt taper da blir det nok en noe surere Polljen på lørdag kveld.

Jeg er mye mindre pessimistisk nå enn jeg var bare for et par uker siden når det gjelder de to kommende kampene. Hvor mange poeng vi tar i de to kampene (om noen) vet jeg ikke, men Burnleykampen (til tross for at vi faktisk slet litt i perioder bakover) har faktisk roet nervene litt.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

Satser på samme lag som mot Burnley. You don't change a winning team!

Leno
Niles - Sokratis - Luiz - Monreal
Guendouzi - Willock
Nelson - Ceballos - Aubameyang
Lacazette

Med din innstilling skulle altså ikke Luiz, Ceballos, Lacazette startet mot Burnley. Står du ved påstanden om «you never change a winning team»?

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Marius- said:

StefanB tippa  jo laget mot Burnley 100%, såvidt jeg husker?  

Mulig du har bra hukommelse og jeg er ikke uenig i laget til Stefan B, bare stussa over never change a winning team. Hadde det gjeldt etter første kamp også så hadde Laca, Luiz og Ceballos starta på benken si de var på benken første kamp som vi vant

Link to comment
Share on other sites

Jeg går inn med innstillingen at jeg trur pool blir for sterke men jeg vil se et lag som gir 100% og ikke det tullet vi har drevet med på Anfield de siste årene at man henger med geipen og gir blaffen når man fikk noen i fleisen. Trur nok de fleste er enig at selv med tap så ga de hvertfall gjernet. Vil se Torreira for Matteo og Pepe for Nelson. Resten samme. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, sas2002 said:

Jeg går inn med innstillingen at jeg trur pool blir for sterke men jeg vil se et lag som gir 100% og ikke det tullet vi har drevet med på Anfield de siste årene at man henger med geipen og gir blaffen når man fikk noen i fleisen. Trur nok de fleste er enig at selv med tap så ga de hvertfall gjernet. Vil se Torreira for Matteo og Pepe for Nelson. Resten samme. 

Uenig i Torreira for Matteo. Gjerne Pepé for Nelson. 

 

Håper ikke Emery gjør formasjonsforandrong

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Ben Elfen said:

Uenig i Torreira for Matteo. Gjerne Pepé for Nelson. 

 

Håper ikke Emery gjør formasjonsforandrong

Ja den er litt vanskelig men vi trenger raske ben og sideforskyving mot pool, vil ikke se Xhaxa. Vi må ikke endre til 3 bak nei.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ray1955 said:

Nketiah med seiersmål for Leeds i kveld.

😍. Da har han 2 allerede. Kult

 

edit: ser han kom inn i det 77. minutt og scora i det 81. 

Håper han får starte kamper fremover

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Der Ben E. som vanlig er optimist, så blir undertegnede mer og mer skeptisk når kamptidspunktet nærmer seg. 

Har jeg grunn til å være skeptisk, sikkert ikke, men gamle vaner er vonde å vende. Hovedårsaken til min skepsis er frykten for at Emery går på det han tidligere synes å ha ment er "trygt" og starter med både Xhaka og Mikke. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Der Ben E. som vanlig er optimist, så blir undertegnede mer og mer skeptisk når kamptidspunktet nærmer seg. 

Har jeg grunn til å være skeptisk, sikkert ikke, men gamle vaner er vonde å vende. Hovedårsaken til min skepsis er frykten for at Emery går på det han tidligere synes å ha ment er "trygt" og starter med både Xhaka og Mikke. 

Mikke får neppe starte. Xhaka er ganske sannsynlig vil jeg tro. viktig er han også.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...