Jump to content

2019.08.11 Newcastle United (B)


Polljen

Recommended Posts

Newcastle United    crest  Newcastle United   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Søndag 11, august 2019, kl 15:00, St. James' Park
Premier League, 1. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Skadesituasjonen: Både Holding og Bellerin er i opptrening etter langtidsskader. Ingen av de er tilgjengelige i de første kampene av sesongen. Holding prøvde seg for første gang i kampsituasjon sist uke for u-23 laget, men trenger nok noe tid fremdeles. Bellerin vil nok være ute noe lenger enn Holding.
Lacazette fikk en liten skade mot Lyon, han kan kanskje bli klar til denne kampen. Smith-Rowe og Mavropanos har også slitt med skader i sommer og er nok heller ikke  kampklare ennå.

Vi har også noen spillere som har spilt for sine respektive landslag i sommer og som derfor har hatt ferie etter at de var ferdige med sine turneringer. Dette gjelder spillere som Iwobi, Torreira og Elneny. Det gjelder også vår nyervervelse Pepe. Alle de nevnte spillerne har kun vært i trening en kort periode, med unntak av Iwobi som jeg tror vil være tilbake i trening denne uken. Det er liten grunn til å tro at noen av disse spillerne starter mot Newcastle, det kan vel dog være en liten sjanse for at Torreira og Pepe kommer til å sitte på benken på søndag.

P.g.a. skader og spillere med lite treningsgrunnlag så er det ikke lett å sette opp et forslag til de elleve som vil/bør starte mot Newcastle.
Bakerst så er Leno og Sokratis sikre, jeg antar også at Monreal spiller på venstre back. Sammen med Sokratis i midtforsvaret så er alternativene Chambers og Mustafi. Jeg har vel ikke vært så positiv til noen av de to, men jeg velger "det minste onde" i Chambers. Det er selvsagt en liten mulighet for at vi har fått inn en ny stopper før vinduet stenger kommende torsdag kl 18 (norsk tid), men i så fall så tviler jeg på at vedkommende vil bli spilleklar til søndag.
På høyre back så er det AMN som har hatt et langtidsvikariat sist sesong. Alternativet her er Mustafi og Jenkinson. Jenkinson synes å være helt ute av Emery sine tanker så da blir de en av de to andre, jeg er usikker på hvem som er det "minste onde" på denne posisjonen. Begge surrer bakover, AMN er bedre fremover, Mustafi kanskje litt sikrere bakover.

På midten så antar jeg at Xhaka starter (og vil ha kapteinsbindet), hvem som vil starte ved siden av han er jeg veldig usikker på. Guendouzi, Willock eller Ceballos. Jeg vet ikke helt hva Ceballos står for og jeg er fristet til å velge unge Willock. Özil får sjansen på offensiv midtbane. Auba starter på topp. Nelson mener jeg bør få den ene kantrollen og så er det store spørsmålet hvem som skal ta den andre kantrollen. Mkhitaryan har ikke imponert meg, men Emery starter nok med han antar jeg. Personlig så har jeg mer tro på Kolasinac i denne rollen.

Hva vår motstander Newcastle står for pr. sesongstart vet jeg ikke.

Mitt MEGET usikre forslag til lagoppstilling:

Leno
AMN/Mustafi - Chambers - Sokratis - Monreal
Willock/Ceballos - Xhaka
Nelson - Özil - Kolasinac
Aubameyang

Kanskje på benken: Torreira, Pepe og Lacazette.
 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis jeg kunne valgt:

Leno
Niles - Chambers - Sokratis - Monreal
Willock - Xhaka
Nelson - Ceballos - Saka
Aubameyang

Hva jeg forventer hvis Lacazette ikke blir klar:

 

Leno
Niles - Sokratis - Mustafi - Monreal
Guendouzi - Xhaka
Mikhitaryan - Özil - Nelson
Aubameyang

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Newcastle United    crest  Newcastle United   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Søndag søndag 11, august 2019, kl 15:00, St. James' Park
Premier League, 1. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Skadesituasjonen: Både Holding og Bellerin er i opptrening etter langtidsskader. Ingen av de er tilgjengelige i de første kampene av sesongen. Holding prøvde seg for første gang i kampsituasjon sist uke for u-23 laget, men trenger nok noe tid fremdeles. Bellerin vil nok være ute noe lenger enn Holding.
Lacazette fikk en liten skade mot Lyon, han kan kanskje bli klar til denne kampen. Smith-Rowe og Mavropanos har også slitt med skader i sommer og er nok heller ikke  kampklare ennå.

Vi har også noen spillere som har spilt for sine respektive landslag i sommer og som derfor har hatt ferie etter at de var ferdige med sine turneringer. Dette gjelder spillere som Iwobi, Torreira og Elneny. Det gjelder også vår nyervervelse Pepe. Alle de nevnte spillerne har kun vært i trening en kort periode, med unntak av Iwobi som jeg tror vil være tilbake i trening denne uken. Det er liten grunn til å tro at noen av disse spillerne starter mot Newcastle, det kan vel dog være en liten sjanse for at Torreira og Pepe kommer til å sitte på benken på søndag.

P.g.a. skader og spillere med lite treningsgrunnlag så er det ikke lett å sette opp et forslag til de elleve som vil/bør starte mot Newcastle.
Bakerst så er Leno og Sokratis sikre, jeg antar også at Monreal spiller på venstre back. Sammen med Leno i midtforsvaret så er alternativene Chambers og Mustafi. Jeg har vel ikke vært så positiv til noen av de to, men jeg velger "det minste onde" i Chambers. Det er selvsagt en liten mulighet for at vi har fått inn en ny stopper før vinduet stenger kommende torsdag kl 18 (norsk tid), men i så fall så tviler jeg på at vedkommende vil bli spilleklar til søndag.
På høyre back så er det AMN som har hatt et langtidsvikariat sist sesong. Alternativet her er Mustafi og Jenkinson. Jenkinson synes å være helt ute av Emery sine tanker så da blir de en av de to andre, jeg er usikker på hvem som er det "minste onde" på denne posisjonen. Begge surrer bakover, AMN er bedre fremover, Mustafi kanskje litt sikrere bakover.

På midten så antar jeg at Xhaka starter (og vil ha kapteinsbindet), hvem som vil starte ved siden av han er jeg veldig usikker på. Guendouzi, Willock eller Ceballos. Jeg vet ikke helt hva Ceballos står for og jeg er fristet til å velge unge Willock. Özil får sjansen på offensiv midtbane. Auba starter på topp. Nelson mener jeg bør få den ene kantrollen og så er det store spørsmålet hvem som skal ta den andre kantrollen. Mkhitaryan har ikke imponert meg, men Emery starter nok med han antar jeg. Personlig så har jeg mer tro på Kolasinac i denne rollen.

Hva vår motstander Newcastle står for pr. sesongstart vet jeg ikke.

Mitt MEGET usikre forslag til lagoppstilling:

Leno
AMN/Mustafi - Chambers - Sokratis - Monreal
Willock/Ceballos - Xhaka
Nelson - Özil - Kolasinac
Aubameyang

Kanskje på benken: Torreira, Pepe og Lacazette.
 

Spennende tanke med Leno i midtforsvaret - men tror ikke vi skal rokkere for mye på plassene. Vi spiller tross alt om 3 poeng.

 

1 hour ago, Stefanb said:

Hvis jeg kunne valgt:

Leno
Niles - Chambers - Sokratis - Monreal
Willock - Xhaka
Nelson - Ceballos - Saka
Aubameyang

Hva jeg forventer hvis Lacazette ikke blir klar:

 

Leno
Niles - Sokratis - Mustafi - Monreal
Guendouzi - Xhaka
Mikhitaryan - Özil - Nelson
Aubameyang

Ville du ikke valgt Lacazette dersom du kunne ha valgt selv?

Jeg tipper følgende:

 

Leno

Niles, Sokratis, Chambers, Kolasinac

Willock, Xhaka

Auba, Özil, Nelosn

Lacazette

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Ben Elfen said:

Spennende tanke med Leno i midtforsvaret - men tror ikke vi skal rokkere for mye på plassene. Vi spiller tross alt om 3 poeng.

 

Leno i midtforsvaret?, Ben Elfen. Jeg antar at du misforstod med vilje😎

"Bakerst" er pr Polljens definisjon, målvaktplass og backlinjen 😇

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Polljen said:

Leno i midtforsvaret?, Ben Elfen. Jeg antar at du misforstod med vilje😎

"Bakerst" er pr Polljens definisjon, målvaktplass og backlinjen 😇

Spis dine ord Per. 😂😂.

 

Men ja, jeg misforstod deg med vilje

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Ben Elfen said:

Spis dine ord Per. 😂😂.

 

Men ja, jeg misforstod deg med vilje

Jeg skal "spise" mine ord, jeg fant endelig min feil i det opprinnelige innlegget 😌

Feilen vil bli korrigert

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se start ellveren søndag.  Hvem av de nye kan brukes alt da ? Så får vi se hvordan de etter hvert passer inn i laget . De må iallefall få tid til å tilpasse seg .

Kunne vi få ut et par til og bruke penger på en kvalitets spiller i januar så kan det begynne å flaske seg til etter hvert. Vi vet det vil ta tid å bygge nytt  lag.Januar vinduet er ikke det letteste vinduet å handle i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer ikke at noen av de nye starter mot Newcastle, ett eventuelt unntak vil kunne være Ceballos som har fått en god treningsperiode med laget. 

Så sant vi unngår en vanskelig skadesituasjonen ved nyttår, så tviler jeg på at det kommer noen inn i januarvinduet. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke de har blitt direkte utsatt for noe mer. Tipper at enten har det å gjøre med nye  trusler de har blitt utsatt for, eller at politiet har snappet opp informasjon som potensielt tilsier at det kan være fare for at noe mer kan skje. 

Edit: Jeg sliter med å finne noe av denne påståtte uttalelsen fra Arsenal på deres nettsider og på Twitter. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Håpløst. Skal noen liksom kunne påvirke at spillere ikke kan spille kamper lenger? Er dette det «nye» som enkelte gjør? 

Nå kan jeg forså at ozil kanskje er ganske frynsete, men kolasniac virker jo ganske tøff i psyken. Kan politiet nekte noen spille, så lurer jeg på økonomiske konsekvenser av det.

 

Link to comment
Share on other sites

Politiet kan nok ikke nekte noen å spille. Her er det nok klubben i samråd med spillerne som har tatt denne avgjørelsen. Slik jeg forstår det så er ett av momentene at det også er en del onlinetrusler som ikke bare går mot spillerne, men også mot deres familier, Jeg forstår at det blir feil å ta med spillerne til Newcastle for å spille fotball hvis de samtidig da vil bekymre seg for sine familier som er igjen i London, selv en hardhaus som Kolasinac vil nok slite med akkurat dette. Avgjørelsen om å ikke ta med de to til Newcastle er fullstendig korrekt, to spillere som har tankene et helt annet sted enn på den kampen som skal spilles har ikke noe i en kampsituasjon å gjøre.

Det som har skjedd de siste dagene trenger ikke å ha noen sammenheng med de to på motorsykkelen i "kapringsforsøket". Det er dessverre mange syke mennesker der ute som gjerne prøver seg på "copycat" og forsetter fanskapet.

Jeg håper dog at Özil og Kolasinac (gjerne med familier) er med kommende lørdag når vi møter Burnley på hjemmebane.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Politiet kan nok ikke nekte noen å spille. Her er det nok klubben i samråd med spillerne som har tatt denne avgjørelsen. Slik jeg forstår det så er ett av momentene at det også er en del onlinetrusler som ikke bare går mot spillerne, men også mot deres familier, Jeg forstår at det blir feil å ta med spillerne til Newcastle for å spille fotball hvis de samtidig da vil bekymre seg for sine familier som er igjen i London, selv en hardhaus som Kolasinac vil nok slite med akkurat dette. Avgjørelsen om å ikke ta med de to til Newcastle er fullstendig korrekt, to spillere som har tankene et helt annet sted enn på den kampen som skal spilles har ikke noe i en kampsituasjon å gjøre.

Det som har skjedd de siste dagene trenger ikke å ha noen sammenheng med de to på motorsykkelen i "kapringsforsøket". Det er dessverre mange syke mennesker der ute som gjerne prøver seg på "copycat" og forsetter fanskapet.

Jeg håper dog at Özil og Kolasinac (gjerne med familier) er med kommende lørdag når vi møter Burnley på hjemmebane.

Støttes. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 8/5/2019 at 5:29 PM, Stefanb said:

Hvis jeg kunne valgt:

Leno
Niles - Chambers - Sokratis - Monreal
Willock - Xhaka
Nelson - Ceballos - Saka
Aubameyang

 

Med utgangspunkt i at Özil og Kolasinac ikke blir med til Newcastle, og at det ingen er noen grunn til å ta en sjanse med Laca etter skaden, så støtter jeg fullt ut dette forslaget.

Jeg tipper dog at Emery kommer til å bytte Saka ut med Mkhitaryan. Kanskje "gambler" Emery også med å starte med Luiz i midtforsvaret i stedet for Chambers. Når jeg skriver "gambler" så går det utelukkende på at han ikke er samspilt med resten av laget, trenings- og kampgrunnlaget er godt nok til å kunne starte mot Newcastle.

Hvis Laca mot formodning blir friskmeldt så bør han starte på topp og Auba tar da i så fall plassen til Saka/Mikki på kanten.

Link to comment
Share on other sites

                          Leno

AMN Sokratis Chambers Monreal

           Guendouzi  Xhaka

Pépé          Ceballos        Auba 

                       Laca

 

Tipper Emery kjører HM7 i stedet for Pépé dessverre. Laca er vel også noe usikker. Samtidig så er vi helt avhengig av en god start. Møte N’castle borte er ikke enkelt og det blir helt sikkert fullt trykk fra første stund. Her er det bare å kjøre på med det vi har. 

Hvis Laca er ute så tror jeg vi ender med en 4312. Samme forsvar, men med Willock inn sentral og HM7 bak Pépé og Auba. 

Link to comment
Share on other sites

@RP7 

Jeg skulle også gjerne sett Pepe fra start, men med ca en ukes treningsgrunnlag, han kom til Arsenal rett fra ferie, så er jeg sterkt tvilende til at han starter. Han er kanskje med på benken og får noen viktige minutter på banen, men tviler på at han starter.

Når det gjelder Guendouzi så er jeg enig i at han virker som et logisk valg sammen med Xhaka, når også Torreira pr dato har et svakt treningsgrunnlag. Men med utgangspunkt i pre-season så synes jeg at Willock har vist betraktelig bedre takter enn det vår hårete franske venn har gjort 😋.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Polljen said:

@RP7 

Jeg skulle også gjerne sett Pepe fra start, men med ca en ukes treningsgrunnlag, han kom til Arsenal rett fra ferie, så er jeg sterkt tvilende til at han starter. Han er kanskje med på benken og får noen viktige minutter på banen, men tviler på at han starter.

Når det gjelder Guendouzi så er jeg enig i at han virker som et logisk valg sammen med Xhaka, når også Torreira pr dato har et svakt treningsgrunnlag. Men med utgangspunkt i pre-season så synes jeg at Willock har vist betraktelig bedre takter enn det vår hårete franske venn har gjort 😋.

Pépé kommer fra ACN og han har i tillegg visst at han ville bli solgt. Tipper formen er rimelig god. I tillegg må Arsenal få en god start. Her nytter det ikke å komme bakpå. 

Willock var vår beste i pre-season. Han blir fryktelig god og han kan fint være blandt de 11 i morgen. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, RP7 said:

Pépé kommer fra ACN og han har i tillegg visst at han ville bli solgt. Tipper formen er rimelig god. I tillegg må Arsenal få en god start. Her nytter det ikke å komme bakpå. 

Willock var vår beste i pre-season. Han blir fryktelig god og han kan fint være blandt de 11 i morgen. 

Ikke misforstå meg, jeg ser gjerne at Pepe starter. Når jeg likevel tviler på at han starter så skyldes det de uttalelsene (dog litt diffuse) som har kommet fra Emery om at han kun kommer til å starte med spillere som er 100% klare. 

25 minutes ago, Marius- said:

 Forventer Pepe minst på benken. 

Det forventer jeg også.

Link to comment
Share on other sites

Ser i media fra England at det ikke er helt problemfritt for tiden for Kola og Øzil. De har nå bevoktning av hjemmene deres døgnet rundt. Kolas kone har forlatt London og skal ha dratt til Tyskland. To menn ble arrestert her om dagen utenfor Øzils hjem og de har blitt utsatt for sterke trusler fra grupperinger som ikke er helt greie å ha med å gjøre.

Trist at det er blitt sånn som dette. Kriminaliteten i London har nådd uante høyder siste året. 

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...