Jump to content

Nicholas Pépé


Stefanb

Recommended Posts

Navn: Nicolas Pépé
Født: 29. mai, 1995. Mantes-la-jolie, Frankrike.
Tidligere klubber: Poitiers, Angers, Lille
Prislapp: Ca 750. millioner NOK

Tenkte at vårt rekordkjøp fortjente sin egen tråd! Håper virkelig at prislappen ikke tynger han ned, og ser veldig frem til å se han spille for The Gunners!

Pepe%2040%20190730MAFC.jpg?itok=wXBc-p6N

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

I følge rykter i dag skal Arsenal vurdere å selge Pepe i neste vindu. De skal være villig til å la Pepe gå for en betydelig mindre sum en det de betalte for ham. Han har ikke slått til sånn som vi håpte på. Henger meg på BE , som over her skriver at han ser konturene av en plan. Stemmer dette ryktet så selger vi nå unna de som ikke presterer godt nok. Da vitner det om ambisjoner fra styre og stell i klubben.

Pepe har bare ikke prestert godt nok. Et og annet herlig frispark , også et og annet nydelig skudd , men veldig ujevn i prestasjoner. 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Gunners68 said:

I følge rykter i dag skal Arsenal vurdere å selge Pepe i neste vindu. De skal være villig til å la Pepe gå for en betydelig mindre sum en det de betalte for ham. Han har ikke slått til sånn som vi håpte på. Henger meg på BE , som over her skriver at han ser konturene av en plan. Stemmer dette ryktet så selger vi nå unna de som ikke presterer godt nok. Da vitner det om ambisjoner fra styre og stell i klubben.

Pepe har bare ikke prestert godt nok. Et og annet herlig frispark , også et og annet nydelig skudd , men veldig ujevn i prestasjoner. 

Jeg mener å ha lest at Pepe er den spilleren som har flest nøkkelpasninger eller pasninger i siste tredel av banen blant spillerne våre pr 90 min. 

Men han er også en spiller som trekker ned tempoet betydelig i angrepet vårt. Både ESR og Saka er med på å trekke opp tempoet og passer dermed fotballen Arteta ønsker vi skal spille bedre. Nå skal det sies at Pepe ofte blir isolert også.

Likevel, Pepe har noen ekstremferdigheter som vi dessverre får sett for sjelden. Han er litt for glad i å kjæle med ballen og tar også litt for sjelden riktig valg i angrep. Han har en veldig god skuddfot og er flink til å skape muligheter på egenhånd pga sin eminente teknikk, men vi ser det som sagt for sjeldent.

Jeg har nevnt det før, men jeg skulle gjerne sett ham få prøve seg på topp. Han har fart og ferdigheter lignende Auba hvor han kan skjære inn fra kant og legge ballen i lengste(bare fra motsatt side), samt at han er i mine øyne bedre enn Auba feilvendt(skal dog sies at det kan virke som at Auba er blitt noe bedre på det i det siste). Så hvis han kunne blitt enda litt mer aggressiv feks med mann i rygg, tror jeg han kunne blitt en Auba/Laca-hybrid. Han er også bedre på hodet enn de andre to. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Simbad said:

Jeg mener å ha lest at Pepe er den spilleren som har flest nøkkelpasninger eller pasninger i siste tredel av banen blant spillerne våre pr 90 min. 

Men han er også en spiller som trekker ned tempoet betydelig i angrepet vårt. Både ESR og Saka er med på å trekke opp tempoet og passer dermed fotballen Arteta ønsker vi skal spille bedre. Nå skal det sies at Pepe ofte blir isolert også.

Likevel, Pepe har noen ekstremferdigheter som vi dessverre får sett for sjelden. Han er litt for glad i å kjæle med ballen og tar også litt for sjelden riktig valg i angrep. Han har en veldig god skuddfot og er flink til å skape muligheter på egenhånd pga sin eminente teknikk, men vi ser det som sagt for sjeldent.

Jeg har nevnt det før, men jeg skulle gjerne sett ham få prøve seg på topp. Han har fart og ferdigheter lignende Auba hvor han kan skjære inn fra kant og legge ballen i lengste(bare fra motsatt side), samt at han er i mine øyne bedre enn Auba feilvendt(skal dog sies at det kan virke som at Auba er blitt noe bedre på det i det siste). Så hvis han kunne blitt enda litt mer aggressiv feks med mann i rygg, tror jeg han kunne blitt en Auba/Laca-hybrid. Han er også bedre på hodet enn de andre to. 

Pepe har fått nok av muligheter til å vise seg frem uten at han har overbevist. De pengene vi ga for ham har han ikke vist seg verdig. Det finnes fotball i den gutten , men han får det ikke frem. Selg og få inn noe nytt. Spent på hva som skjer i neste vindu. Klubben gjorde en meget god jobb i siste vindu. Nå er det ting på gang i klubben vår. Bli kvitt de som ikke er gode nok . Nå er det konkurranse om plassene. Nivået heves og det gir resultater på banen. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
3 minutes ago, Verminator5 said:

Da røk Pepé og Elfenbenkysten ut på straffesparkkonkurranse. Egypt og Elneny gikk seirende ut av oppgjøret. Vi scorer ikke mål om dagen. Håper Pepé kan gjøre noe med det.

Pepe kan absolutt bidra. Ser gjerne at han og Martinelli får prøvd seg på spissplass noen ganger.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Verminator5 said:

Da røk Pepé og Elfenbenkysten ut på straffesparkkonkurranse. Egypt og Elneny gikk seirende ut av oppgjøret. Vi scorer ikke mål om dagen. Håper Pepé kan gjøre noe med det.

Håpe(når det kommer til Arsenal og spillerne vi har) gjør jeg alltid. Om jeg har tro på håpet alltid er en annen sak. Pepe har kvaliteter vi kan trenge, spørsmålet er vel om hodet hans er på plass i Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

Nicolas Pepe... En spiller som i det ene øyeblikket kan se ut som verdens beste spiller - for så å se ut som en OBOS-spiller i det neste. 

Når han var som best - var vel våren 2021 - så var spillestilen mer direkte, tidligere pasninger, mer inkluderende og rett og slett en lagspiller. Etter sommeren har han i stor grad vært uproduktiv, evig-driblende, slår pasninger for sent og skal gjøre ting selv. 

Å teste han på spissplass blir for meg veldig rart. Han er ikke en spiss som kan møte og holde på ballen - til det mangler han styrke og ro. Han vil ikke fungere som en linkup-spiss som vår spillestil trenger - snarere en ren spiss som skal være i boks eller skape sjanser for seg selv. Da er jeg redd vi mister mye av spillet til de tre offensive på midtbanen vår. Da trenger vi heller en Vlahovic eller Isak.

Arteta jobber med alle spillere for å få dem bedre. Martinelli, Saka, ESR osv. Alle tar steg, og man ser bedring. For Pepe virker det som om det går andre veien. Jeg tolker det litt som at den spillestilen Arteta ønsker kanskje ikke passer Pepe - og passer man ikke inn i det man forsøker å bygge, så er det i mine øyne like greit å "cut your losses".

Jeg tror ikke Pepe kommer til å slå igjennom og gjøre det spesielt bra i Arsenal. Og pr. nå er han for meg en utgiftspost og gedigent bomkjøp. Måtte han gjerne motbevise meg...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Pepe i et kontringslag hvor han kan spille med kun blikket rettet fremover er en farlig faen.

I Arsenal var han bare ikke god nok. Han har ekstremferdigheter foran mål og rundt 16-meteren, men for et lag som har ballen majoriteten av tiden så faller han gjennom som fotballspiller.

Lykke til videre Pepe!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
×
×
  • Create New...