Jump to content

2019.07.06 - 2019.07.28 Pre-season


Polljen

Recommended Posts

1 hour ago, sas2002 said:

Vi er litt i den samme situasjonen som Pool var før de hentet Van dijk, de spilte med Lovren og Skrtll og det ble et hav av baklengs og personlige feil. En stopper av klasse er ekstremt undervurdert. Nå virker det slik at vi vil spille med 4 bak nå i høst og da kan vi ikke ha Mustafi og Chambers fast sammen med Sokratis før Holding er frisk. Ain.Niles er for arrogant og nonchalant til tider selv om jeg gir han tid. Hent Boly fra Wolves. Han kan få kjøpt for ca 200 mill. Diop hos West ham har vi også prøvd oss på. 

 

56 minutes ago, Marius- said:

Ikke uenig i dette, men jeg mener at vi selv uten kjøp bak, ikke er sjanseløse. Derimot håper jeg vi gjør ting litt lettere ved å handle inn en eller to forsterkninger bak der.. Det ville hjulpet både troa og blodpumpa. Mustafi tror jeg vi kan glemme å selge. Han er ferdig, og sitter nok kontrakten ut, for så å forsvinne til en dårligere liga. 

 

30 minutes ago, sas2002 said:

Vi er ikke helt sjanseløse men skal vi kjempe om topp 4 så holder ikke dette per dags dato. Chambers og Mustafi er alt for dårlig med ball når vi skal spille oss bakfra som Emery vil. Sitter med angst hver gang :)

Mustafi kan vi nok glemme å selge hvis det ikke kommer inn en ny stopper i dette vinduet. Koscielny er ikke lenger en gooner han er en "gonner" og det betyr at uten kjøp av ny stopper så har vi rett og slett ikke råd til å kvitte oss med noe av "daukjøttet" i forsvar.

Chambers og Mustafi er etter min mening for dårlige uavhengig av hvordan vi spiller oss ut, men hvis vi kvitter oss med en av de uten kjøp av ny stopper hva har  vi da? Svært lite både når det gjelder kvantitet og kvalitet.

Jeg fatter virkelig ikke at Emery, Raul og nå også Edu ikke ser dette behovet. Er de så opphengte i å overtale Kos til å bli eller er lånet av Rugani (som juve ikke vil låne ut) deres eneste alternativ til ny stopper.

Emery sier etter kampen mot Barca på spørsmålet om han vil hente en forsvarsspiller:
Only if we can sign a player who really, really can improve our squad, then we are going to do that. If not, then not."
Jeg er enig med Emery i dette utsagnet, men er det virkelig så vanskelig å finne en stopper som er bedre enn Mustafi og Chambers? Dette begynner å minne meg om hvordan det var under Wenger. Han sier han leter etter spillere og vil kjøpe hvis han finner den rette, og i en av sesongene så var Mustafi "den rette". Mustafi var så den "riktige spilleren" for Wenger at han var den eneste stopperen der ute i fotballverden som var alternativet for han og som førte til at vi måtte starte sesongen med to urutinerte stoppere mot en av sesongens vanskeligste motstandere i først kamp.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images


Helt utrolig at det eneste defensive kjøpet så langt er en 18-åring som er sendt tilbake på lån. Med Kos på vei ut er vi faktisk ekstremt svekket forsvarsmessig enn i fjor.

Det virker, som jeg har sagt før, at ledelsen misforstår helt og tror at det kun er dyre spillere fansen ønsker. Ikke at man faktisk ønsker å forbedre svake lagdeler.

 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Polljen said:

Som visst i en tidligere post. Defensivt så har aldri Emery satt noe særlig preg på de lagene han har vært i. Slipper inn mye mål. Finnes det ingen stoppere utenom topp 6 lagene i PL som er bedre en Mustafi?

 

Mustafi kan vi nok glemme å selge hvis det ikke kommer inn en ny stopper i dette vinduet. Koscielny er ikke lenger en gooner han er en "gonner" og det betyr at uten kjøp av ny stopper så har vi rett og slett ikke råd til å kvitte oss med noe av "daukjøttet" i forsvar.

Chambers og Mustafi er etter min mening for dårlige uavhengig av hvordan vi spiller oss ut, men hvis vi kvitter oss med en av de uten kjøp av ny stopper hva har  vi da? Svært lite både når det gjelder kvantitet og kvalitet.

Jeg fatter virkelig ikke at Emery, Raul og nå også Edu ikke ser dette behovet. Er de så opphengte i å overtale Kos til å bli eller er lånet av Rugani (som juve ikke vil låne ut) deres eneste alternativ til ny stopper.

Emery sier etter kampen mot Barca på spørsmålet om han vil hente en forsvarsspiller:
Only if we can sign a player who really, really can improve our squad, then we are going to do that. If not, then not."
Jeg er enig med Emery i dette utsagnet, men er det virkelig så vanskelig å finne en stopper som er bedre enn Mustafi og Chambers? Dette begynner å minne meg om hvordan det var under Wenger. Han sier han leter etter spillere og vil kjøpe hvis han finner den rette, og i en av sesongene så var Mustafi "den rette". Mustafi var så den "riktige spilleren" for Wenger at han var den eneste stopperen der ute i fotballverden som var alternativet for han og som førte til at vi måtte starte sesongen med to urutinerte stoppere mot en av sesongens vanskeligste motstandere i først kamp.

 

 

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, sas2002 said:

 

Var på kampen mot Barcelona, ikke ett ledig sete. Den som skuffet mest var Xhaka, fy fan for dårlig. Ikke så han spillere på løp, alt for treg og når han endelig bestemte seg så gikk pasningene på kryss og tvers. Ungguttene imponerte. Når det gjelder Niles så har en merkelig spillestil. Ser ut som han driter i alt men det ser jo bra ut når han lykkes. Vet ikke helt om hva jeg skal synes om han. Er jo gjevlig show å se på når han lykkes.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...