Jump to content

2019.07.06 - 2019.07.28 Pre-season


Polljen

Recommended Posts

Det er litt over en måned til pre-season 2019 starter for Arsenal. Jeg gjør det samme som sist sommer og lager en samletråd for alle treningskampene som spilles i denne perioden.

Den første treningskampen er mot Boreham Wood og i denne kampen så kan vi forvente at det i hovedsak er våre unge og lovende som utgjør det laget som Arsenal stiller med.
Deretter blir det spilt fire kamper i USA. Den første kampen er mot vår "søsterklubb" Colorado Rapids, deretter skal det spilles tre kamper mot gode europeiske lag i den såkalte International Champions Cup. Den siste offisielle treningkampen blir hjemme på Emirates mot Lyon i en noe amputert Emirates Cup.
Det er knappe to uker mellom den siste offisielle treningskampen og seriestarten 10. august så det er vel ikke umulig at det kan bli avholdt enda en treningskamp i den perioden, men akkurat dette er kun spekulasjoner fra min side og der er ikke noen offisiell informasjon om den muligheten på det nåværende tidspunkt.

Når/hvis jeg får tid når de aktuelle kampene nærmer seg så skal jeg prøve å finne ut om noen av de vises på norske tv-kanaler, men pr. dato så er det eneste jeg vet at Arsenal.com vil ha tilgjengelige audio-kommentarer fra alle kampene. Det er verdt å merke seg at de fire kampene som spilles i USA vil ha kampstart ved midnatt eller senere norsk tid.

Datoer og klokkesletter for når kampene spilles er etter norsk tid

 

Boreham Wood    crest  Boreham Wood   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Lørdag 6. Juli 2019, kl 16:00, Meadow Park, London

 


Colorado Rapids  crest  Colorado Rapids   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Tirsdag 16. Juli 2019, kl 02:00, DICK's Sporting Goods Park, Denver, Colorado.

 

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017    v    Bayern Munich  crest  Bayern Munchen
Torsdag 18. Juli 2019, 05:00, Dignity Health Sports Park, Los Angeles, California.

 

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017    v    Fiorentina  crest  Fiorentina
Søndag 21. Juli 2019, 00:00, Bank of America Stadium, Charlotte, North Carolina.
(
I tilfelle noen er "pirkete" på datoer og klokkesletter, så kan kamptidspunktet også skrives Lørdag 20. juli, klokken 24:00)

 

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017    v    Real Madrid  crest  Real Madrid
Onsdag 24. Juli 2019, 01:00, FedExField, Landover, Maryland (Nær Washington D.C:)

 

 

Arsenal arsenal.png?2016-2017    v    Lyon  crest  Lyon
Søndag 28. Juli 2019, 16:15, Emirates Stadium

 

image.png.ee5b2c6637dbe11eb5c039a439ea8b26.png  SCO Angers   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Onsdag 31. Juli 2019, kl 19:30, Stade Raymond Copa

 

 

 

Barcelona  crest   Barcelona   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Onsdag 31. Juli 2019, kl 19:30, Camp Nou

 

 

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kommer også til å i stor grad gi blanke F i årets preseason, dog av andre grunner. Ferietid (i utlandet) og "upassende" kamptider gjør at jeg denne gang kommer til å se lite fra kampene.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Ben Elfen said:

Takk for oppdatering Polljen. 

 

(Linje 2). Merker at jeg selv er mindre engasjert i preseason i år enn noen gang tidligere. 

Du skriver virkelig gode og lange innlegg nå. Keep up the good work.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer nok til å følge litt ekstra med på pre-season i år. For å se om det kan se ut som at Emery har en plan eller ikke. Jeg gir personlig Emery frem til nyåret for å se om det er noen forbedringer der jeg selv mener at det trengs.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Ben Elfen said:

Takk for oppdatering Polljen. 

 

(Linje 2). Merker at jeg selv er mindre engasjert i preseason i år enn noen gang tidligere. 

Det ryktes at noen supportere planlegger Stan-fiendtlige bannere under kampen mot Colorado Rapids. Om så skjer blir nok det en av pre-seasons høydepunkter.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Polljen said:

Siden disse ryktene allerede er ute så antar jeg at Stan vil ha ordnet mottiltak fra sine sikkerhetsvakter. 

Dette blåser Stan i Polljen. Han kommer garantert ikke til å gå på kampen en gang 🙂

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Et slikt totalitært trekk vil jo bare fyre opp gemyttene ytterligere.

Jepp

1 hour ago, Gunners68 said:

Dette blåser Stan i Polljen. Han kommer garantert ikke til å gå på kampen en gang 🙂

Denne kampen kommer nok mange i Kroenke-familien til å være på. 

Denne kampen kommer til å være EM mega PR-jippo for Stan og hans nærmeste. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg nevnte i første post at siden det vil være en to ukers pause fra kampen mot Lyon og seriestart så anså jeg muligheten for enda en pre-season kamp som aktuell. 

Selv om det ikke er offisielt bekreftet så ryktes det er nå at Arsenal vil møte Barcelona 4. August i Barcelona. 

Jeg vil oppdatere første post med kamp info hvis/når denne kampen blir bekreftet. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det blir ett par endringer i pre-seasonkampene  denne sommeren.

I utgangspunktet skulle vi møte Roma i en av kampene vi skal spille i USA. Siden Roma må ut i kvalifisering til EL så har laget vært nødt til å trelle seg fra ICC-turneringen denne sommeren. Ny motstander i kampen i Charlotte, North Carolina, blir italienske Fiorentina.

Det er også kommet en ekstra pre-seasonkamp inn i programmet, denne blir spilt 31. Juli, da vi møter det franske laget SCO Angers på bortebane i Frankrike. SCO Angers kom på 11. plass i Ligue 1 og en av spillerne der er ex- Arsenal Jeff Reine-Adelaide.

Første post er oppdatert.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå bekreftet enda en (og pre-seasons siste) kamp før sesongen starter.

Arsenal møter Barcelona i Spania søndag 4. august.

Første post blir oppdatert.

 

Når det gjelder tilgjengelige spillere i oppkjøringen, så vil Torreira (hvis han ikke blir solgt) nok bli fraværende i det meste av (eller alle) oppkjøringskampene.
Torreira deltar nå i Copa America og jeg antar at han skal ha sin tilmålte ferieperiode i etterkant av den turneringen. Copa America avsluttes 7. juli og hvis Uruguay skulle gå til finalen så antar jeg at Torreira først er tilbake rundt seriestart.
Ospina er også med I Copa America, men han er etter all sannsynlighet på vei bort fra klubben i sommer og et ferieavbrudd for han har ikke noen innvirkning på Arsenals oppkjøring.

Iwobi spiller nå i det Afrikanske mesterskapet, det samme gjør Elneny, Reiss Nelson spiller U21-EM. Jeg antar at det vil gå noe tid utover i oppkjøringen før disse tre spillerne er ferdig med sin tilmålte ferie og er tilbake i Arsenaltroppen.

EDIT!! når det gjelder lengden på ferien en spiller har rett på (eller må ta) ut i fra internasjonale regler (FIFA) så er den tre uker etter at en spiller avslutter en internasjonal turnering. Hvor langt et lag kommer i turneringen vil derfor ha en innvirkning på når denne "ferien" starter. 
Arsenalspillere som er med på internasjonale turneringer i sommer er: Torreira og Ospina (Copa America), Elneny og Iwobi (Africa Cup) og Reiss Nelson EM U21.

EDIT! EDIT! Uruguay røk ut av Copa America i kvartfinalen etter straffesparkkonkurranse så jeg antar at Torreiras "pålagte" tre ukers ferie kan sies å starte nå. Jeg antar at han slutter seg til troppen når Arsenal er ferdig med Amerika-delen av oppkjøringen. D.v.s. at han vil være aktuell til de tre siste oppkjøringskampene.
Det engelske U-21 laget røk ut av EM for en uke siden, så det er vel en god mulighet for at Reiss Nelson blir med på Amerika-touren.
Når det gjelder Iwobi og Elneny så har begge sine lag en kamp igjen av gruppespillet, men både Nigeria og Egypt er allerede klare for kvartfinalene. Kvartfinalene spilles rundt kommende helg, så det tidligste de to afrikanske spilleren kan være tilbake er i starten av August.  

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
27 minutes ago, Gunners68 said:

Arsenal er i USA for prre season kamper. Hva gjør Kroenke Jr - møter opp i drakta til LA Rams. Fantastisk.

Skal sies at det tidligere på dagene hadde vært ett Rams - Arsenal event for barn. Så muligens greit å ikke legge for mye i akkurat det bildet. Men ja....

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Nei , vi skal ikke legge for mye i det.  Han greide iallefall å møte opp . Vet ikke om Silent Stan klarte det 🙂 

Sant ;) Var son jeg spådde for lenge siden litt opp i tråden. Har ikke sett bilde av stan, kun sønnen 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, sas2002 said:

Dessverre så tapte Colorado 3-0 mot det engelske soccer laget Arsenal ,så da må Kroenke spytte inn nye midler til laget fra Denver. Han innså at laget trenger forsterkninger.

Ingen fare; han var ikke der

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...