Jump to content

2019.05.29 Chelsea (N) Europa League Finale


Polljen

Recommended Posts

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å forstå Özil sin dømmekraft når han lar en så autoritær og omstridt person få en slik "posisjon" (finner ikke det rette ordet) i sitt offentlige liv. 

Det gjør meg i allefall ikke mer vennlig innstilt til Özil sin fremtid i Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Øzil har ingen fremtid i Arsenal etter hva jeg har sett av ham de to siste sesongene. Håper finalen mot Chelsea var hans siste kamp for oss. Vil ikke savne en spiller vi knapt kan bruke på en bortebane , en spiller som knapt står opp for laget i store kamper. Dessverre er han langt unna det han viste de første årene i vår drakt. 

Saken nå er vel egentlig den at Emery og Øzil står langt fra hverandre . Øzils skyhøye lønn vil han ikke få i andre klubber og vi brenner nå inne med han. Dessverre.

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Ray1955 said:

Håpet de klarer å kvitte seg med Qzil i sommer - Erdogan som forlover i bryllupet sitt, hvor lavt kan man synke.

Irrelevant at Erdogan er hans forlover eller ei. Det som er relevant, er hvordan han passer inn i måten Emery vil at vi skal spille 

Link to comment
Share on other sites

Han passer ikke inn i Emerys planer i det hele tatt.. Intensiteten Emery ønsker i hele laget passer ikke for Øzil. Øzil kan kun brukes når vi har flyt - ligger vi under og det må jobbes hardt så kan vi ikke bruke ham.

Når det gjelder det utenom sportslige så er Erdogan en meget autoritær leder og under hans ledelse blir Tyrkia beskyldt for gjentatte brudd på menneske rettighetene. Da blir ikke Øzil og Erdogans vennskaplige forhold helt uproblematisk.

Link to comment
Share on other sites

Virker som Ozil har hyppigere hedret Erdogan etter det som skjedde på det tyske landslaget. En slags protest? 

Uansett er det en god grunn til at de aller fleste fordømmer personer som hyller Erdogan. Ozil har de siste par åra begynt med mye «utenforsportslige» ting, og formen hans har vært deretter. Noen mener Emery har skylda, men da er det snodig han stinka siste sesong under Wenger også. Dette er selvsagt også basert på at han tjener det samme som 3x Torreira’er. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er det viktigste når det gjelder en spillers fremtid i klubben om han rent sportslig passer inn i laget eller det systemet som trener/manager ønsker å spille.

Men for å glemme personen Özil litt og se mer generelt på det så er det forståelig at noen av fansen av forskjellige "utenomsportslige" grunner ikke ønsker å ha en spiller i klubben. Årsakene til dette kan være så mange, det kan gå på personlighet eller det kan gå på hendelser både på og utenfor banen m.m. Dette er subjektive grunner som vil variere fra fan til fan. Men jeg vil gå så langt som å påstå at det ikke finnes en eneste fan (det trenger da ikke handle om fotballsegmentet) som ikke har en grense for hva de finner som akseptabelt før de ikke lenger ønsker å ha en tilknytning til en konkret utøver.
Jeg tror de fleste her på forumet kan finne en spiller som de engang har ønsket bort fra laget (av ikkesportslige grunner) eller at det kan være en spiller som eventuelt kunne fungert bra i laget men som de ikke ønsker å se i laget rett og slett fordi de ikke tåler trynet på vedkommende.

Så det at Özil har en tilknytning til en autoritær figur som Erdogan kan være svært relevant for noen og fullstendig irrelevant for andre, det er ikke noen fasit i slike tilfeller. For min egen del så er ikke denne forbindelsen "grov" nok til at å være en hovedårsak til at jeg eventuelt ville ha et ønske om å selge Özil denne sommeren, men siden jeg har mine egen (negative) meninger om andre spillere som måtte være i klubben eller som nå eller tidligere har vært aktuelle for klubben, så må jeg respektere at andre har et annet syn på denne konkrete spilleren.

Men som nevnt over så stiller jeg et klart spørsmålstegn ved Özils dømmekraft rundt hans tilknytning til en slik person.

Link to comment
Share on other sites

Dette handler sikkert om flere andre personer rundt Øzil også. Ikke minst agenten hans. Rådgivningen må vært totalt fraværende her.

Han har fått massiv kritikk de siste to sesongene for det som skjer på banen. Han trenger vel ikke å gjøre det enda verre.

Ellers så skjer det ikke spesielt mye med tanke på overganger ennå. Spørsmålet er om vi får solgt noen. Vi brenner inne med de som vi  helst ser bør ut.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...