Jump to content

2019.05.29 Chelsea (N) Europa League Finale


Polljen

Recommended Posts

10 hours ago, Gunners68 said:

Så med andre ord så er det bare til å fortsette med hele forsvarsrekken i et par år til og sparke Emery. Inn med ny manager som kan systemene bedre en Emery og problemet er løst.  Rart at de andre klubbene over oss bruker penger på spillere på øverste hylle når det bare er til å finne en manager som sørger for at spillerne ikke gjør systemfeil.  Tror faktisk spillerne må ha noe i seg også jeg RP7. Sånn som feks Tony Adams & Co. Folk av ypperste klasse. Managere som har slike typer vet de kan stole på spillerne sine.

Mustafi & Co er milevis unna. Det er grenser for hva Emery kan få ut av folk også. 

Vi har ikke penger til slike spillere. Vi trenger en manager som får ut det beste av de vi har hver uke og ikke bare en gang i blant. Jeg tror ikke det er Emery. 

Jeg ser ikke en spiller i dagens stall som har tatt et steg fremover i år. Det er uvanlig og veldig skuffende. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi fikk fler poeng i PL enn foregående år, samt kom til finale i EL. Du vil sparke treneren, og erstatte med hva? Stikk fingern i jorda å innse at spillermaterialet er faktoren som er for dårlig. Nå har to gode managere prøvd seg med dagens tropp, begge feiler. Da må man begynne å se på spillerne eller mangelen på de. 

Hvorfor er vi i situasjonen? Det er ett mye bedre spørsmål å stille seg. Sikkert sammensatt til tusan, men ledelsen fra toppen til Wenger feilet kapitalt på viktige punkt siste årene. Samtidig kan selvsagt enkelte ting fra Emery også kritiseres sesongen igjennom. Men han kom til ett allerede kollapsende korthus

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke mange sesonger før Newcastle er foran oss. Det er money talks. Dette er kommet for å bli, ikke lenge til de beste spillerne koster fra 1-2 milliarder. Vi ser utviklingen i de fleste ligaene. Men det må da fan med gå ann å forlange mer kjemping av våre spillere. Så ett intervju med cech der spillerne var likegyldigi I iarsenal om vi tapte. Går fan ikke ann.

Link to comment
Share on other sites

@Gunners77

Når det gjelder spillernes innsats så er jeg enig. 

Når det gjelder "money talks" så er det forsåvidt også et problem, men jeg er ikke så sikker på at Newcastle vil bli et slikt lag. Dette problemet er egentlig ikke så utbredt som man kan tro. 

Det finnes så absolutt noen "problemlag" av den typen. Chelsea var det, City er det. Utenfor England finnes det også noe slike som f. eks. PSG. 

Men de fleste klubbene i PL tjener egne penger, uten lugubre sponsoravtaler. Jeg misliker Pool, United og Tottene, men de tjener pengene de bruker, det er ingen rik onkel som betaler for spillerkjøpene. 

Dette med at eiere spytter inn penger til spillerkjøp er i dagens fotball i hovedsak en myte. I tillegg så ser det endelig ut som at UEFA har fått fingeren ut når det gjelder Financial Fair Play og det er "straffesaker" på gang mot lag som Man City og PSG. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Vi har ikke penger til slike spillere. Vi trenger en manager som får ut det beste av de vi har hver uke og ikke bare en gang i blant. Jeg tror ikke det er Emery. 

Jeg ser ikke en spiller i dagens stall som har tatt et steg fremover i år. Det er uvanlig og veldig skuffende. 

Hvilken manager skal inn da og ordne dette RP7 ? Ingen manager på øverste hylle vil ta jobben grunnet eierens manglende vilje til å satse. Spillemateriellet er det vi eier og har. Hverken mer  eller mindre og det er ikke bra nok. Vi har sett det beste av de for lengst. De har hatt et kollektivt sammenbrudd med Øzil i spissen for det hele. Når vår best betalte playmaker får holde på sånn som han gjør så får det konsekvenser for hele laget. Holdningene i laget er for dårlig.

Dette er Emerys ansvar helt klart. Men , når han setter  ut Øzil  og vil ha mer innsats så blir det bråk. Vi har en playmaker som vi stort sett bare kan bruke på hjemmebane. Vi snakker om Arsenal FC anno 2019. Ble kvalm når jeg så han luntet av banen i går etter nok en elendig innsats. Vel - han var ikke alene om det - men han skulle ha gått foran og ledet laget til innsats.

Gunners79 ramser opp en haug spillere vi kan kvitte oss med , men vi skjønner alle at det ikke kan skje med det første. Emery må få flere vinduer  til å få inn bedre folk. Det finnes ingen manager som får et vinner lag ut av alt dau kjøttet vi har. Prestasjonene de siste måneder og år har bevist det for lengst.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Marius- said:

Vi fikk fler poeng i PL enn foregående år, samt kom til finale i EL. Du vil sparke treneren, og erstatte med hva? Stikk fingern i jorda å innse at spillermaterialet er faktoren som er for dårlig. Nå har to gode managere prøvd seg med dagens tropp, begge feiler. Da må man begynne å se på spillerne eller mangelen på de. 

Hvorfor er vi i situasjonen? Det er ett mye bedre spørsmål å stille seg. Sikkert sammensatt til tusan, men ledelsen fra toppen til Wenger feilet kapitalt på viktige punkt siste årene. Samtidig kan selvsagt enkelte ting fra Emery også kritiseres sesongen igjennom. Men han kom til ett allerede kollapsende korthus

Hvor mange poeng og hva er differansen i målforskjell?

Hvilke fremskritt er gjort? Har ikke Emery brukt penger? 

Hvilket korthus? Det Wenger bygde over 20 år? Korthus er noe man setter opp over natten. Emery overtok et lag som skapte enormt med sjanser, men i fjor var ineffektivt. I år er de langt unna å skape de samme sjansene med et forsterket mannskap. Hvem har ansvaret? Hvem styrer laguttak og taktikk?

Spillerne har et ansvar, lederen har det største ansvaret. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Gunners68 said:

Hvilken manager skal inn da og ordne dette RP7 ? Ingen manager på øverste hylle vil ta jobben grunnet eierens manglende vilje til å satse. Spillemateriellet er det vi eier og har. Hverken mer  eller mindre og det er ikke bra nok. Vi har sett det beste av de for lengst. De har hatt et kollektivt sammenbrudd med Øzil i spissen for det hele. Når vår best betalte playmaker får holde på sånn som han gjør så får det konsekvenser for hele laget. Holdningene i laget er for dårlig.

Dette er Emerys ansvar helt klart. Men , når han setter  ut Øzil  og vil ha mer innsats så blir det bråk. Vi har en playmaker som vi stort sett bare kan bruke på hjemmebane. Vi snakker om Arsenal FC anno 2019. Ble kvalm når jeg så han luntet av banen i går etter nok en elendig innsats. Vel - han var ikke alene om det - men han skulle ha gått foran og ledet laget til innsats.

Gunners79 ramser opp en haug spillere vi kan kvitte oss med , men vi skjønner alle at det ikke kan skje med det første. Emery må få flere vinduer  til å få inn bedre folk. Det finnes ingen manager som får et vinner lag ut av alt dau kjøttet vi har. Prestasjonene de siste måneder og år har bevist det for lengst.

Jeg personlig hadde gått for en portugiser. Måten de utdanner sine trenere er unik. Man to man coaching, personlig oppfølgning, krav til disiplin og oppførsel, ansvar og frihet hånd i hånd. Dette har de som en nasjonal målsetting fra ung alder og følger alle klubber og landslag. Trenerne er spredt ut i hele verden og gjør det bra i mange klubber. Portugal er et land med små ressurser. Likevel får de frem spillere og trenere på høyeste nivå. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, RP7 said:

Hvor mange poeng og hva er differansen i målforskjell?

Hvilke fremskritt er gjort? Har ikke Emery brukt penger? 

Hvilket korthus? Det Wenger bygde over 20 år? Korthus er noe man setter opp over natten. Emery overtok et lag som skapte enormt med sjanser, men i fjor var ineffektivt. I år er de langt unna å skape de samme sjansene med et forsterket mannskap. Hvem har ansvaret? Hvem styrer laguttak og taktikk?

Spillerne har et ansvar, lederen har det største ansvaret. 

4p ble det vel. Samt ett steg lenger i EL. Emery har ikke brukt særlig med penger nei. 

Emery overtok ett dårligere lag enn han har pdd. Det er fakta basert på tall og prestasjon. Vi var nærmere både i pl og EL kontra fjoråret. At du skylder på at vi var ineffektive eller uheldige kan du bare gjøre. 

Link to comment
Share on other sites

Boas var vel både i Chelsea og Spurs uten den helt store suksessen. Mourinho  er kjent for alle , men ellers har jeg ikke peiling på portugisiske managere som gjør det bra i europa. Men , er det en manager som er bedre en Emery og nesten like god som Mourinho så kom med han.

Hvis denne manageren får forsvaret vårt til å funke som det skal og får de personlige feilene til å forsvinne så gjerne for meg. Kom med en manager fra Portugal eller andre land som får Øzil på banen igjen og da for å spille  for laget og drakten. Jeg vet ikke jeg - men er innforstått med at Emery langt fra er feilfri. Vet det finnes bedre managere en Emery.

Spørsmålet er om noen snart vil erkjenne at vår  stall ikke er så god som vi skal ha det til. Emery overtok det svakeste laget av de på topp 6. Få inn et par nye spillere av den rette typen  så kan mye rette seg.Vi snakker ikke om å kjøpe 11 nye spillere.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tror også det ligger veldig mye i uttalelsen til Cech om vinner mentaliteten i laget. Han fortalte  at spillerne ikke brydde seg når de tapte. Vi har vel egentlig sett det lenge under Wenger. Spillerne fikk klippekort , spilte elendig - men fast på laget og så ikke ut til å bry seg. Fete lønninger og instagram var viktigere.

Dette satt godt klistret i veggene når Emery overtok. Vi så tegn til forbedringer utover høsten i fjor , vi så Emery tok grep på tidspunkter som var utenkelig for Wenger. Vi så han i en periode fikk mer intensitet ut av laget. Men , når han ba om litt ekstra fra Øzil så ble det uro i rekkene. 

Vi storspilte ikke i den beste perioden sist høst , men vi så noe nytt da de nektet å tape.  Vet det er mye som kan bli bedre. Emery har gjort sine blemmer , men jeg står fortsatt ved at han fortjener en ny sesong og støtte fra eieren.

Link to comment
Share on other sites

Ser at ryktene i dag tilsier et budsjett på ca 450 millioner for Emery og handle for i sommer.  Antar at de fleste ande lag i PL kommer til å bruke mer en oss. Vi bør få minst en god forsvars spiller for den summen. Så spørs det hvor mange som går ut av laget og hvor mye penger som blir frigjort der.  Vi ligger høyt oppe på alle rankinger når det gjelder inntekter , men penger å handle for er det dårlig med.

I morgen mangler det bare at Spurs vinner finalen i CL så er sesongen komplett for oss.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Så i intervjuet med Emery etter den katastrofale EL-finalen at han snakket mye om det skal satses på de nye unge spillerne som jeg vil anta er AMN, Willock, Neketiah m.fl.

Vel og bra det men da vil det nok ta noen år før vi er inne i topp 4.

Håper vi ikke ender opp som det nye Newcastle eller Leeds.

Link to comment
Share on other sites

Når vi ikke har eieren med oss så kan vi fort ende opp med det. Bunnen er sikkert ikke nådd ennå. Det er mye som skal endres fra det forrige regimet og det vil ta tid. Når vi har en eier som ikke så en kamp denne sesongen så sier det sitt. Jeg blir ikke beroliget av at sønnen hans er i London og skal lære å drifte klubben.

Vi har uten tvil gode talenter i klubben , samt at vi har flere gode spillere. Det er utvilsomt spillere som forlater oss denne sommeren og så må noen nye inn. Ikke noe annet å gjøre enn å begynne å bygge et lag for fremtiden. 

Link to comment
Share on other sites

Vi har en alt for stor stall og mange sitter å hever lønninger langt over de beste spillerne i store klubber i spania og tyskland. Redd vi kommer til å konkurrere med klubber som Everton og West ham. Skal Emery få støtte så må spillere som Mustafi, Eleny og Jenkinson bort iløpet av juni. Skjer ingenting så viser det bare at Kroenke gir fullstrndig faen og vi kan like godt kvitte oss med Emery og heller satse på Ljungberg og la ungutter få spille

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Marius- said:

4p ble det vel. Samt ett steg lenger i EL. Emery har ikke brukt særlig med penger nei. 

Emery overtok ett dårligere lag enn han har pdd. Det er fakta basert på tall og prestasjon. Vi var nærmere både i pl og EL kontra fjoråret. At du skylder på at vi var ineffektive eller uheldige kan du bare gjøre. 

Emery brukte 70 mill pund i fjor sommer. Det er ikke lite. Hvis ryktene på 45 mill pund denne sommeren stemmer så blir utfordringene store. 

Sjekk statistikk over sjanser skapt og sjanser mot denne sesongen sammenlignet med under Wenger. Spesielt for sjanser i mot er årets sesong meget lite imponerende. Du vil bli overrasket hvis du mener klubben har tatt steg fra i fjor. 

7 poeng forskjell ble det vel. 

Emery hadde 6 matchballer for CL. Det endte med 4 tap, en uavgjort og en seier. Laget sviktet inntil CL ikke lengre var mulig å oppnå gjennom  PL. 

For meg er det nok en indikasjon på at han ikke klarer å få ut det beste av spillerne.  

Link for de som liker å lese:

https://statsbomb.com/2019/05/arsenal-season-review-now-what/

Link to comment
Share on other sites

@RP7

Det er mulig at jeg husker feil, men jeg mener å erindre at vi hadde en diskusjon om Emery tidlig i sesongen og det gav meg da et inntrykk av at du egentlig var negativ til Emery fra dag 1 i Arsenal (sannsynligvis også før det). Kan det farge litt din vurdering av det han har oppnådd eller ikke oppnådd denne sesongen? 

Jeg er langt i fra fornøyd med det Emery har levert i sin første sesong i klubben, men jeg sliter litt med at all skyld legges på han og at spillernes ansvar og mangel på kvalitet blir tonet ned, slik jeg tolker dine utsagn (med fare for at jeg har mistolket dine utsagn). 

Link to comment
Share on other sites

En liten ting til når det gjelder "ansvaret" Emery v spillerne. Er jeg helt på "bærtur" når jeg påstår at blant de spillerne som har sviktet minst denne sesongen, så finner vi de fire som kom til klubben etter at Emery ble ansatt? 

Det er godt mulig at dette er en litt søkt problemstilling fra min side, men Sokratis, Torreira, Leno og forsåvidt også Matteo er vel blant de som jeg (vi?) har vært mest positive til gjennom denne sesongen. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Polljen said:

@RP7

Det er mulig at jeg husker feil, men jeg mener å erindre at vi hadde en diskusjon om Emery tidlig i sesongen og det gav meg da et inntrykk av at du egentlig var negativ til Emery fra dag 1 i Arsenal (sannsynligvis også før det). Kan det farge litt din vurdering av det han har oppnådd eller ikke oppnådd denne sesongen? 

Jeg er langt i fra fornøyd med det Emery har levert i sin første sesong i klubben, men jeg sliter litt med at all skyld legges på han og at spillernes ansvar og mangel på kvalitet blir tonet ned, slik jeg tolker dine utsagn (med fare for at jeg har mistolket dine utsagn). 

Du har rett i at han ikke har vært min favoritt. Syns ikke han taklet presset i PSG og han klarte ikke å håndtere stjernene i den klubben heller. Det vil påvirke mitt syn på ham. Ingen tvil om det. Samtidig så viser statistikkene at til tross for investeringer på 700 mill så er vi helt på stedet hvil og de samme feilene blir gjentatt igjen og igjen. 

Systemer skal fange opp lagets svakheter for å redusere sjansen for fatale personlige feil. Det har ikke Emery klart å innføre. Derfor mener jeg det er et ledelsesansvar når systemfeil ikke blir håndtert over en hel sesong. 

Spillerne er på ingen måte uten skyld. Men, man kan ikke sparke 25 mann og la lederen sitte igjen. Da er stort sett løsningen å gjøre det motsatte. Man fjerner den som ikke kan håndtere gruppa. Rett eller galt, men det er slik verden fungerer. 

Hvor mange ganger har man ikke sett en spiller svikte i en klubb for å bli stjerne i den neste. Er det spilleren, manageren eller systemet? Trolig ikke spilleren, manageren og systemet er stort sett ansvarlige. Tenk på JM som kvittet seg med KDB og Mo Salah på en sesong. Det er utallige slike eksempler. Emery har i mine øyne ikke klart å få en enste spiller til å ta steg i år. Flere er heller svakere enn bedre. Har man da gjort jobben sin? 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Polljen said:

En liten ting til når det gjelder "ansvaret" Emery v spillerne. Er jeg helt på "bærtur" når jeg påstår at blant de spillerne som har sviktet minst denne sesongen, så finner vi de fire som kom til klubben etter at Emery ble ansatt? 

Det er godt mulig at dette er en litt søkt problemstilling fra min side, men Sokratis, Torreira, Leno og forsåvidt også Matteo er vel blant de som jeg (vi?) har vært mest positive til gjennom denne sesongen. 

Og som vi ikke har sammenlignbare data på.. 😉

Matteo er for meg årets spiller ut i fra forutsetningene. 

Torreira var banens svakeste under finalen. Det var langt under hans standard. Lurer på hva som forårsaket en slik prestasjon

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske delte meninger om Emery . Noen vil ha ham sparket mens andre mener han har gjort det brukbart. Jeg husker iallefall hvor mange det var som til slutt innså at Wengers tid i klubben var over. Det var på tide med nytt blod i ledelsen. Vi ropte etter forandringer.

Jeg husker også godt hvor mange det var her inne på forumet som var utrolig høyt oppe i høst i vår ubeseirede rekke og snakket om både 1 og 2 plass i PL. Vi geni erklærte mannen. Vi hadde fått de forandringene vi hadde ropt etter i mange år.

I desember gikk vi på noen blemmer og ting snudde seg etter hvert - og det til nærmest en katastrofe på slutten. Er enig i de som sier det er Emerys ansvar som leder , det har ikke vært imponerende hele veien . Han har gjort blemmer underveis med lag uttak og taktikk. 

Vi har en lang vei å gå for igjen å bli et topp lag. Vi må bygge nytt lag. Slipp til talentene og få tak i de rette typene - de trenger ikke å koste 800 millioner.

Øzil må bort. Han koster for mye i forhold til det vi får igjen. Problemet er bare det at han nå presterer så dårlig at ingen vil kjøpe ham. En spiller som viser holdninger som Øzil har ingen ting å gjøre på banen . Hans holdninger får definitivt negative ringvirkninger i en prestasjons gruppe. 

Er fullstendig inneforstått med at jeg til tider har vært veldig negativ til tingenes tilstand i vår klubb , men jeg vil likevel ikke sparke manageren. Han overtok et synkende skip og må få mer tid.

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, RP7 said:

 

Spillerne er på ingen måte uten skyld. Men, man kan ikke sparke 25 mann og la lederen sitte igjen. Da er stort sett løsningen å gjøre det motsatte. Man fjerner den som ikke kan håndtere gruppa. Rett eller galt, men det er slik verden fungerer. 

 

Nå er det vel få eller ingen som ønsker å sparke 25 spillere. 

De fleste av de som er mest ønsket ut av laget er så vidt jeg kan se spillere som flere her på forumet ønsket bort også før Emery tok over etter Wenger. 

Selv om noen i sin store frustrasjon kanskje legger på noe når det gjelder spillerstallen så er mye av det som skrives nesten en repetisjon av det som er skrevet over flere sesonger.

Har Emery levert godt nok? Nei, er svaret mitt. Er alle problemene Emery sin skyld? Igjen er svaret mitt nei. Har spillerne all skyld? Så absolutt ikke, men de har også en del av skylden, det holder ikke å bare skylde på treneren når feilene er til dels de samme som de var under det gamle regimet. Ja det er sportslig ledelse sitt ansvar å motivere spillerne på laget, men hvis de er så mentalt svake at de ikke klarer å sette noen krav til seg selv, da bør de sparkes hele gjengen (dette er selvsagt satt på spissen). Er spillerstallen er god nok? Nei, men der er så absolutt kvaliteter i laget samtidig som enkelte posisjoner bør styrkes. Er det nok å styrke spillerstallen hvis treneren svikter? Så absolutt ikke. Personlig så mener jeg Emery bør gis sjansen også neste sesong, men kravene mine til han blir mye hardere neste sesong. Jeg utelukker ikke at "sparke"-ordet kan komme ut av min munnen en gang i løpet av sesongen hvis jeg ikke ser noen bedring, men jeg er ikke der pr. slutten av mai 2019.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med Arsenal er at vi ikke får solgt spillerne våre. Vi har prøvd å bli kvitt flere uten å lykkes. Chambers  og Jenkinson er det ingen som kjøper. Er det så mange som kommer til å kjøpe Mustafi , Monreal  eller Mikki  ? Vi kommer til å brenne inne med hele gjengen. Det blir akkurat samme leksen som med Debuchy. Ingen ville betale for han heller.

Det er ingen ting som tyder på at Emery er under press fra ledelsen og at han er i fare for å miste jobben. Det eneste som teller nå er hvordan overgangs vinduet blir. Hvor mange går ut og hvem får vi inn ?

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...