Jump to content

2019.05.29 Chelsea (N) Europa League Finale


Polljen

Recommended Posts

Arsenal har et enormt holdningsproblem. Denne kampen kan få ringvirkninger flere år fremover. Ingen CL, dårligere muligheter til å skaffe nye spillere, en aldrende og tynn stall, en ledelse som enten ikke vil eller klarer å satse. Emery har en helt vanvittig utfordring fremover. Arsenal er dessverre en klubb på defensiven. Dette er bare trist.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det aller meste er feil i denne klubben. Jeg orker snart ikke mer. Emerys peking og vinking er bare mer og mer patetisk. Alt snakket om analyser etc blir virkelig bare dumt når de blir out smarted i de aller fleste kamper. 

En god første omgang. Helt katastrofalt i andre. Det skal ikke gå an å være så åpne. Balltap omtrent på midtbanen med laget i balanse gir Chelsea 3 mål. Det skal ikke gå an. At man ikke er mer kynisk og lager frispark eller tar et kort i en slik situasjon er for meg helt uforståelig. Har de ingen vinnerønsker, er det ingen som det går i svart for når disse hendelsene oppstår? Jeg kan ikke forstå at laget er så naivt i en finale. Hazard får rusle rundt uten en tackling eller en real fight i 93 minutter. Det er jo å be om trøbbel. 

Link to comment
Share on other sites

merkelig følelse etter kampen. Jeg er mer trist på klubbens vegne, og dens status og fremtidsutsikter enn jeg er personlig skuffet. De som har noe å si i denne klubben bør gå i seg selv; det er noe galt med hele kulturen, en besudling av hele historien til denne klubben. Skal Arsenal synke hen å bli en sovende storhet, ala Newcastle, Aston Villa mfl? 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, piscator said:

merkelig følelse etter kampen. Jeg er mer trist på klubbens vegne, og dens status og fremtidsutsikter enn jeg er personlig skuffet. De som har noe å si i denne klubben bør gå i seg selv; det er noe galt med hele kulturen, en besudling av hele historien til denne klubben. Skal Arsenal synke hen å bli en sovende storhet, ala Newcastle, Aston Villa mfl? 

I de klubbene er det hvertfall følelser og stolthet. Det mangler i vår klubb

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, piscator said:

merkelig følelse etter kampen. Jeg er mer trist på klubbens vegne, og dens status og fremtidsutsikter enn jeg er personlig skuffet. De som har noe å si i denne klubben bør gå i seg selv; det er noe galt med hele kulturen, en besudling av hele historien til denne klubben. Skal Arsenal synke hen å bli en sovende storhet, ala Newcastle, Aston Villa mfl? 

Arsenal har vært en sovende storhet lenge de. Vinner kulturen er borte for lengst. Vi kan stå opp i en kamp , men aldri i to kamper på rad. Hva som skjer denne sommeren vet vi ikke. Noen forsvinner ut som vi alt vet om. Flere må følge etter. Vi må bygge nytt lag.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg så kampen bare frem til 2-0 og baserer det jeg skriver på den perioden. 

De første 45 var relativt jevnspilt, men når Chelsea våknet så var de bedre i alle lagdelen.  

Det er mulig noen har dratt frem valget av målvakt som noe negativt, men Cech var vårt minste problem frem til 2-0.

Forsvaret var for svakt, midtbanen var for svak, Özil når ikke opp til anklene til Hazard når det gjelder å være "playmaker". De to på topp var det heller ikke mye å rope hurra over, men de fikk for lite hjelp bakfra. Emery gjorde heller ikke en god nok jobb. 

Som nevnt så er jeg ikke fornøyd med lagledelsen, men det er grenser for hva Emery kan få til med det han har til rådighet. 

Jeg gir Emery en sesong til, men i tillegg til en opprenskning i spillerstallen så må det også kreves betraktelig mer av hva han kan levere neste sesong. 

Forsvaret må styrkes, kanskje også midtbanen. Hvis det er mulig å få en grei sum så selg Özil og få inn en ny playmaker. Özil på sitt beste er god, men vi ser dette alt for sjeldent. Så håper jeg vi får beholde både Laca og Auba, men jeg frykter at minst en av de er borte når vi kommer til seriestart. 

Bli kvitt litt av daukjøttet, og sats på våre mest talentfulle unge spillere som Nelson og Smith-Rowe. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Poljen:

Emery sin jobb er å få spillerne til å prestere på sitt beste. Det er han ikke i nærheten av. Det er dårlige holdninger og det er mangel på entusiasme og innsats. Det er riktig at det er spillerne som skal gjøre jobben, men det er lederens ansvar. Klarer han ikke en så grunnleggende del av jobben så kan han ikke sitte. 

Hvorfor frede en som ikke leverer? 

Før de siste 5 kampene i PL lå laget meget godt an til å klare topp 5. Denne sjansen ble gamblet bort mot seier i EL. Jeg fatter det bare ikke. Han kunne fint kjørt et dobbelt løp som Klopp har gjort. Ja, du ryker kanskje på noen skader, men seier etter seier bygger selvtillit og de som kommer inn går inn i et lag som er i flyt. Arsenal har vært på defensiven i flere måneder og møter i tillegg ikke opp til 2. omgang av en finale. Da er det noe virkelig galt fra ledelsen. 

Stallen til Arsenal står ikke tilbake for Chelsea eller Spurs. Innsats og manglende selvtillit utgjør den største forskjellen. 

Link to comment
Share on other sites

Slutter meg til det du skriver over her Polljen. 

Emery tok oss nesten til topp 4 og til denne finalen i dag.  Egentlig godt gjort basert på det han råder over av spillere. Emery har langt ifra vært feilfri denne sesongen , men han må få mer tid til å bygge sitt lag. 

Forsvaret vårt er elendig. Her må det over tid skje store forandringer. 

Vi har en del spennende ungdommer i troppen vår og vi har flere spillere som holder en god standard. Vi har noe å bygge lag på.

Øzil blir vi ikke kvitt , Polljen. Finnes ikke en eneste klubb som vil gi ham 3,5 mill i uken. Han sitter tiden ut i Arsenal. I dag bidro Øzil med nada.Totalt flat batteri nok en gang.  Han er milevis unna det han en gang var. 

Noe CL eventyr ble det dessverre ikke. Det er vel egentlig like bra sånn som vi fremstår nå for tiden.

 

Link to comment
Share on other sites

Til RP7

Vi kan sikkert  sparke Emery , men vil vinner kulturen snu med det. Tviler jeg sterkt på. Den forsvant med Wenger . Snillismen til Wenger henger fortsatt godt i veggene hos Arsenal.

Jeg er helt inneforstått med at Emery er lederen og at det er hans ansvar og få spillerne til å prestere. Når han forlangte mer innsats fra Øzil og satte han på benk så ble det masse støy. Det var en selvfølge at Øzil skulle spille - og det tydeligvis på Øzil sine premisser. 

Emery overtok en synkende skute takket være Wenger og styret. 

Er redd det vil ta tid og gjøre oss til et fryktet lag igjen RP7. Vi er for dårlige pr dags dato til å bli det - samme hvem som er manager.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, RP7 said:

Poljen:

Emery sin jobb er å få spillerne til å prestere på sitt beste. Det er han ikke i nærheten av. Det er dårlige holdninger og det er mangel på entusiasme og innsats. Det er riktig at det er spillerne som skal gjøre jobben, men det er lederens ansvar. Klarer han ikke en så grunnleggende del av jobben så kan han ikke sitte. 

Hvorfor frede en som ikke leverer? 

Før de siste 5 kampene i PL lå laget meget godt an til å klare topp 5. Denne sjansen ble gamblet bort mot seier i EL. Jeg fatter det bare ikke. Han kunne fint kjørt et dobbelt løp som Klopp har gjort. Ja, du ryker kanskje på noen skader, men seier etter seier bygger selvtillit og de som kommer inn går inn i et lag som er i flyt. Arsenal har vært på defensiven i flere måneder og møter i tillegg ikke opp til 2. omgang av en finale. Da er det noe virkelig galt fra ledelsen. 

Stallen til Arsenal står ikke tilbake for Chelsea eller Spurs. Innsats og manglende selvtillit utgjør den største forskjellen. 

Har ikke noe i mot om Emery blir lastet ut. Gir fullstendig blanke. 

 

Glad sesongen er over. Dette var tragiske greier

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Gunners68 said:

Noe CL eventyr ble det dessverre ikke. Det er vel egentlig like bra sånn som vi fremstår nå for tiden.

Nei, de har ingenting å gjøre i CL per i dag, men deltagelse i CL kunne vært den vitamininnsprøytingen klubben trenger; friske midler, og enklere å rekruttere gode spillere.

Link to comment
Share on other sites

Jepp ,kjøper argumentene dine piscator . Klart det betyr noe både for spillere og ikke minst supportere å få være med i CL. Penger i kassen . Men , hvor mange virkelige gode spillere kjøpte vi den tiden vi var med i CL ? Var mange middelmådigheter som kom til oss spør du meg. De beste valgte klubber som satset mer enn Arsenal dessverre. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Gunners68 said:

Til RP7

Vi kan sikkert  sparke Emery , men vil vinner kulturen snu med det. Tviler jeg sterkt på. Den forsvant med Wenger . Snillismen til Wenger henger fortsatt godt i veggene hos Arsenal.

Jeg er helt inneforstått med at Emery er lederen og at det er hans ansvar og få spillerne til å prestere. Når han forlangte mer innsats fra Øzil og satte han på benk så ble det masse støy. Det var en selvfølge at Øzil skulle spille - og det tydeligvis på Øzil sine premisser. 

Emery overtok en synkende skute takket være Wenger og styret. 

Er redd det vil ta tid og gjøre oss til et fryktet lag igjen RP7. Vi er for dårlige pr dags dato til å bli det - samme hvem som er manager.

Jeg er dypt uenig. Stallen og laget er lang i fra så dårlige som enkelte hevder. Jeg tror ikke det er de store grepene som skal til egentlig. Det trengs en tydelig leder som kan gjenskape prestasjoner fra en uke til den neste. Det vil endre mye. PL er annerledes en andre ligaer og det har felt mange gode managere. Jeg tror det vil felle vår også. Det har ikke sett ut som han respekterer ligaen eller motstanderne nok. Jeg tror ikke at Arsenal trenger en topp europeisk manager. Jeg tror den trenger en ærlig og hardtarbeidende person som kjenner PL og som tør å være knallhard i møte med ligaen og det som kreves. 

 Lampard fremstår pr i dag som den fremste sammen med portugisiske trenere som virkelig er på vei fremover. 

Emery har et ansvar som han ikke kan unnslippe. Kampen mot Özil tapte han grunnet manglende resultater uten Özil. Laget var ikke bedre uten og da må lagets viktigste spiller på banen. Alt annet hadde blitt feil og klubben hadde blitt kastet ut i en maktkamp. Ingen hadde vunnet på det. Nå fremstår alle de tyngste i gruppen som tapere. Jeg syns ingen av dem bør overleve den andre. 

Link to comment
Share on other sites

Uenig RP7. Stallen vår er ikke så god som mange av våre supportere tror / håper den er. Vi har sett det så mange ganger nå at jeg skjønner ikke hva som skal til  for at folk skal skjønne det. det er det samme gang på gang - og sånn har det vært i mange år. Det florerer med personlige feil i kamp etter kamp. 

Jeg sier ikke at vi skal selge 10 spillere og få inn like mange nye. Men , et sted må vi begynne og Emery får minst en sesong til av meg.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Uenig RP7. Stallen vår er ikke så god som mange av våre supportere tror / håper den er. Vi har sett det så mange ganger nå at jeg skjønner ikke hva som skal til  for at folk skal skjønne det. det er det samme gang på gang - og sånn har det vært i mange år. Det florerer med personlige feil i kamp etter kamp. 

Jeg sier ikke at vi skal selge 10 spillere og få inn like mange nye. Men , et sted må vi begynne og Emery får minst en sesong til av meg.

 

Personlige feil som gjøres om igjen og om igjen er en systemfeil. Det er et ledelsesansvar. 

Link to comment
Share on other sites

Så med andre ord så er det bare til å fortsette med hele forsvarsrekken i et par år til og sparke Emery. Inn med ny manager som kan systemene bedre en Emery og problemet er løst.  Rart at de andre klubbene over oss bruker penger på spillere på øverste hylle når det bare er til å finne en manager som sørger for at spillerne ikke gjør systemfeil.  Tror faktisk spillerne må ha noe i seg også jeg RP7. Sånn som feks Tony Adams & Co. Folk av ypperste klasse. Managere som har slike typer vet de kan stole på spillerne sine.

Mustafi & Co er milevis unna. Det er grenser for hva Emery kan få ut av folk også. 

Link to comment
Share on other sites

Ved Hazards 4-1-scoring, som langt på vei avgjorde kampen, viser TV-bildene at så mange som seks Arsenal-spiller står å ser på mens de blå angriper.

- Arsenal må takke seg selv. Du må ta jobben din på banen. Det er seks spillere som virker helt uinteressert, sa TV 2-eksperten om Unai Emerys menn.

Sett det før, elendig innsats. Jeg mener at laget er bedre enn de har vist i de siste kampene. Hvem sin skyld er det at spillerne ikke gidder å jobbe? Er det bare å møte opp og heve lønn?

Jeg har ikke tro på Emery . Utenfor top 4 blir vi neste sesong uansett.

Link to comment
Share on other sites

Vi har ved en rekke anledninger denne sesongen sett oss falle sammen når vi slipper inn mål , Gunners77.  I går scoret Chelsea 4 mål på 23 minutter.  Da har  vi ingenting å komme med. Hvor er det blitt av den innstillingen /innsatsen vi viste i høst når  vi var ubeseiret i 22 kamper. Vi spilte ikke topp fotball , vi hadde flaks i mange av kampene , men vi nektet å tape. Det er helt borte nå.

Jeg er helt enig i at Emery har ansvaret  og sin skyld for at ting ikke har fungert. Han gjorde grep i høst hvor vi så ut til å tape , skiftet spillere på tidspunkter som var utenkelig for Wenger  og lyktes med det. da var det flere  ganger vi geni erklærte ham . Men , det har vært kamper hvor Emery må ta sitt ansvar for feil taktikk og lag uttak. 

Vi vet vi ikke har gode nok spillere for det øverste selskapet og vi vet eieren ikke vil gjøre noe for å t oss ditt heller.

Du mener  vi havner utenfor topp 4 neste sesong , Gunners77. Det tror jeg er helt rett. Hvis ikke det skjer noe med stallen denne sommeren så blir det ikke bedre neste sesong. Det kommer opp lag bak oss som satser mer enn Arsenal. Hvis ikke noe gjøres så kan det bli mellom 6 - 10 plass neste sesong.

Spillere må ut og erstattes med bedre. Med lite penger å bruke så vil dette ta tid. Får vi beholde både Laca og Auba hvis det kommer klubber med feite sjekker ?

Som en annen skrev over her i går kveld , Chelsea har Hazard og vi har Øzil. Han innsats i kamper gjenspeiler problemene i Arsenal. Han skal være playmakeren og mannen som skal lede oss offensivt. Håper han forsvinner denne sommeren - men hvem vil kjøpe en spiller som til de grader skuffer gang på gang.

Det er ikke bare Øzil som skuffer - det er flere med han og det er dessverre flere  gjengangere. Innsatsen og innstillingen er dessverre totalt fraværende. Det har vært problemet i mange år i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt så "gir" jeg Emery en sesong til, men jeg er såpass pragmatisk at hvis det hadde kommet opp ett reelt bedre alternativ som hovedtrener så ville jeg ikke protestert på et skifte. 

Det jeg dog lurer på er hvem denne alternative hovedtrener skal være? Hvem er det som vil få mer ut av den stallen vi har og som aksepterer et magert transferbudsjett? 

Hvis Arsenals eier og styre hadde vist vilje til en reell oppgradering av stallen, så er jeg ikke i tvil om at det ville vært flere gode aktuelle alternativer. 

Sist vår da Wenger skulle erstattes så var det egentlig bare to reelle alternativer, Emery og Arteta. Jeg foretrakk Emery, kanskje var det rett kanskje var det galt. Men jeg er også usikker på om Arteta egentlig var aktuell. Det blir selvsagt synsing fra min side, men jeg mener å huske at selv om han nok var i samtaler med klubben, så sa ryktene at han krevde et merkbart større overgangsbudsjett pluss at jeg tror han så for seg en manager rolle (ikke "bare" sjefstrener-rollen). 

Emery kan så absolutt byttes ut, men vi må ha et reelt bedre alternativ. Og hvis vi ikke vil gi Emery tid og penger til å bygge opp laget, hvorfor skal vi da gi en annen trener bedre vilkår? 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder punktet at vi ikke vil være ett topp fire lag neste sesong så er jeg enig i at det er sannsynlig. Samtidig så skal vi huske at det var få av oss som trodde da sesongen startet at vi skulle være så nær en tredje-/fjerdeplass som det vi faktisk var. 

Hvis jeg ved sesongstart hadde blitt fortalt at vi i mai ville være reelle kandidater til CL både via PL og ved å komme til finalen i EL, så hadde jeg slitt med å tro på det.

Det som gjør at jeg likevel er så jævla skuffet når vi tross alt har levert bedre tabellmessig en jeg forventet, er den miserable avslutningen av sesongen der alt lå til rette for å ta en fjerdeplass og kanskje også en tredjeplass. Det som skuffer meg er at Emery og spillerne ikke evnet å utnytte de gavepakkene som Tottene og forsåvidt også Chelsea gav oss denne våren. 

Link to comment
Share on other sites

Denne klubben trenger nytt blod på spillersiden. Det vi så i går var realiteten og det er ikke bra nok.

Zhaka, Mustafi, Chambers, Mikhi, Elneny, Øzil, Monreal, Lichtsteiner, Jenkinson, Welbeck, Cech, Ramsey, Suarez, Iwobi ut. Kanskje også Koscielny.

Er Torreira virkelig god nok? Fortsatt usikker.

Er Lacazette og Auba fornøyd med å spille i EL? Tror de vil være linket til andre klubber ganske snart. Vil klubben da la de gå og få inn mye cash?

Willock var Ok i går. Bør vi tenke langsiktig og la akademispillerene få mer tillit?

United og vi er i samme båt. Hadde vi vunnet i går, eller mot Leicester, Wolverhampton, Crystal Palace, Brighton hadde stemningen vært en god del lystigere.

 

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...