Jump to content

2019.05.12 Burnley (B)


Polljen

Recommended Posts

Da er vel Auba top-scorer i PL med 23 mål foran Salah, Mane og Aguero med 22 mål hver (hvis jeg har regnet rett)

Jeg har sikkert regnet feil, det synes som om Salah og Auba ligger likt i skrivende stund, ett mål foran Mane og Aguero.
Og nå er også Mane på 22, det begynner å bli overbefolket når det gjelder toppscorertittelen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

I forkant av sesongen så hadde jeg vært veldig fornøyd med å komme på femteplass bare ett poeng utenfor topp fire. I dag så er jeg litt sur for akkurat det samme. Vi er bare ett poeng fra en garantert plass i CL og denne plassen ble tapt etter en elendig vårsesong i ligaen.

PS!! Auba tapte slik jeg forstår det årets "gullstøvel" siden Salah hadde tre flere assists enn det Auba hadde.

Ett par positive punkt er det uansett idag. Liverpool klarte ikke å vinne PL og Manure havnet bak oss på tabellen.
Da er det bare å håpe at Watford slår City i Fa-finalen slik at OGS & co må ut i en anstrengende kvalifisering for EL......

PS!! med nærmere ettertanke så håper jeg samtidig at OGS  og hans bærme slipper kvalliken, for det vil i så bety at de tar over vår gruppespillsplass i EL siden vi da har kommet oss til CL 😎

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Marius- said:

Burde vært nøytralt sett den med færrest kamper og flest mål som burde blitt kåret ved likhet. Men men

Jeg er ikke hundre prosent sikker på at assist er kriterie nr 2, men jeg tolker det slik ut fra noen oversikter på "ikke-offisielle" nettsider.

Det er også godt mulig at der ikke er noe kriterie nr 2 slik at Auba, Salah og Mane deler denne tittelen.

Edit:

Jeg leser nå at i PL så blir tittelen delt hvis det er flere spillere som har scoret like mange mål, sist det skjedde var i 2010/11 da Berbatov og Teves delte tittelen

https://www.express.co.uk/sport/football/1126224/Premier-League-top-scorers-Golden-Boot-Salah-Mane-Aubameyang

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Så er denne sesongen med PL ferdig og det ble en bra avslutning på bortebane. Auba er i form før finalen i EL heldigvis. Ungdommen kom bra fra det også og Nketiah fikk sin  førte scoring i PL. 

Vi havnet utenfor topp 4 med knappeste margin. Hadde ingen forventning om topp 4 før sesong start , men det er synd å tenke tilbake på de poengene vi har mistet underveis. En hjemmeseier mot Brighton og vi hadde vært på 4 plass. 

Opp til toppen så ble det 28 poeng bak vinneren. Var vel rundt 30 poeng i fjor. 

Håper det skjer noe i overgangs vinduet som kan gi noen nye positive vibber i og rundt klubben. Emery har hatt sine opp og nedturer og må få mer tid på seg. Han må få inn sine spillere og sette sitt preg på laget. 

Nå er det finalen i Bacu som teller. Chelsea er  klar for CL så finalen betyr noe extra for oss. Vi slo de i FA cup finalen i 2017 og vi kan absolutt vinne denne finalen også. Nå er det opp til laget.

Link to comment
Share on other sites

Små marginer, auba med mål på straffa mot spurvene så hadde han tatt top scorer alene, Arsenal hadde vært på 4 og fuglene utenfor. Men men. Håper emery har forstått litt mer av premier League, og gjort seg opp meninger om troppen som gjør oss bedre rustet neste sesong. De fleste av oss regnet med en mellomsesong uansett. Tar vi EL er det over forventing uansett for eget vedkommende. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...