Jump to content

2019.05.12 Burnley (B)


Polljen

Recommended Posts

Burnley    crest  Burnley   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Søndag. 12. mai 2019, kl 16:00, Turf Moor
Premier League, 38. serierunde 

Kampen vises live på TV2 Sport Sumo
(alle kampene i den siste serierunden sendes direkte)

Det er ikke noe som tyder på at nye spillere er kommet på skadelisten. Ingen av våre spillere er suspenderte.

Burnley ligger på 15, plass på tabellen med to seire, en uavgjort og to tap på sine fem siste kamper. Arsenal har en seier, en uavgjort og tre tap på sine siste fem i PL.
Arsenal kan rent teoretisk fremdeles komme topp fire, men det krever at Tottenham taper sin siste kamp hjemme mot Everton og i tillegg så må de tape stort samtidig som Arsenal vinner stort. Tottenham har åtte plussmål å gå på.

Det at Arsenal i realiteten ikke kan komme inn blant topp fire gjør det fristende å hvile mange av våre viktigste brikker i forkant av EL-finalen i slutten av måneden.
Jeg har ofte vært en tilhenger av slik "hviling", denne gangen er jeg ikke det av to grunner. Den mest åpenbare er at jeg ønsker at vi skal ende over ManUre og OGS på tabellen etter endt sesong. Den andre årsaken er at hvis resultatene fra finalene i FA-cupen og i EL skulle gå mot oss så kan vi komme til å måtte spille tre runder (seks kamper) med kvalifisering for neste sesongs EL rundt starten av neste PL-sesong. Selvsagt skal vi slå Chelsea i Baku og kvalifisere oss for CL neste sesong, men likevel...........

P.g.a. eventuell "hviling" m.m. så velger jeg å ikke sette opp noe forslag til lag denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tapapa said:

Jeg gleder meg til EL-finalen, men serien vil jeg bare ha overstått fortest mulig. Tottenham havner foran oss for tredje året på rad. Det er ikke noe gøy. 

 

Håper City vinner serien. 

Godt oppsummert. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Gunners68 said:

Kunne vel ha spart Sokratis og Auba også . De blir viktige for oss i finalen. 

Legg gjerne inne hele lagoppstillingen når den kommenteres (jeg tenker da på første mann som kommenterer 😋)

Leno
Licht - Mus - Sokra - Mon
Håret 1 og Håret 2
Mhiki - Willock - Iwobi
Auba

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Gunners68 said:

Kunne vel ha spart Sokratis og Auba også . De blir viktige for oss i finalen. 

Mulig Auba fortsatt jakter toppscorertittel. Betyr mye for en spiller. Kan ha bedt om å få spille

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Mulig Auba fortsatt jakter toppscorertittel. Betyr mye for en spiller. Kan ha bedt om å få spille

Mulig du har rett i det , men han blir vel sørgelig alene der fremme er jeg redd. Noe som sier meg at han ikke får mye å jobbe med i dag. Med mindre alle på Burnley var på en gedigen fest i går kveld. Mike Dean som dommer betyr jo dessverre straffer i mot oss også 🙂

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Ray1955 said:

Helvetes Sumo - vil ikke loade Arsenal kampen - flere som har det problemet ??

har ikke Sumo lenger, men ingen av de streamingtrådene jeg bruker fungerer heller ikke

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Og enda bedre er det at OGS ser ut til å ha som mål å lede et lag som gjør sitt beste for å ha en enda dårligere vårform enn det våre har hatt. to mål under mot Cardiff 😂

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...