Jump to content

2019.05.09 Valencia (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

Valencia  Valencia    crest    v   arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Torsdag 9. mai 2019, 21:00. Mestalla.
Europa League - semifinale, andre kamp.
Arsenal  vant første kamp 3-1

Kampen vises direkte på TV2 Sport 1 / Sumo


Utilgjengelige spillere: Ingen endringer. Alle med unntak av de fem som er skadet ut sesongen er tilgjengelige.

Etter en elendig vårsesong i PL så er Europa League nå vår eneste reelle mulighet til en kvalifikasjon for neste sesongs Champions League. Arsenal har to mål å gå på, men det målet Valencia lagde mot oss på Emirates gjør at den spanske klubben går videre med et to-null resultat. Hovedmålet for Arsenal bør være å selv lage ett eller flere bortemål for å sikre finaleplassen. Siden vi sliter med ett litt skrøpelig forsvar så er sjansen stor for at vi får mål i mot og da er det bortemålsregelen som kan redde oss til slutt. Derfor er mitt forslag til lag ett offensivt lag, det jeg vil kalle et toppet lag.

Noen vil nok ha med Leno i mål, men jeg mener det Cech har vist i Europa League de siste kampene gjør at han forsvarer plassen. Siden "regelen" der Arsenal bruker andrevalget som cup-målvakt har blitt brukt ganske konsekvent så gjør det også sitt til at jeg tar med Cech i mitt forslag.

Cech
Sokratis - Koscelny - Monreal
AMN     - Torreira - Xhaka -     Kolasinac
Özil
Aubameyang - Lacazette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 268
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå har vi vel på en måte vist oss som et brukbart cup lag de senere år. Valencia må ha 2 mål og da må vi stole på forsvaret vårt. Og det er jo noe vi alle gjør 🙂 . Nå har de bak hatt noen kamper i PL mot de beste hvor de har hevet seg så vi får be til høyere makter . Vi får håpe de klarer å holde nullen lengst mulig  og at Valencia må frem med alt de har.  det kan gi gode muligheter for våre folk fremme.

Tror jeg på dette - NEI . Men , innerst inne så håper vi det alle sammen 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Verste sommeren ever? Pool gull og vi må jakte spillere fra Cannes og Anderlecht. Klarer vi å holde nullen første halvtimen på Mestalla så trur jeg vi er i finalen. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

 

Hvis man ser på analysen av forsvarsspillet til Leicester i pausen i går, så skjønner man også hvorfor vårt forsvar overhodet ikke fungerer.

Kollektivt press, flytte lagdeler mot ballfører, alltid dobbel og trippel dekning, kompakt, organisert, innsats,  


Spørsmålet er om det er systemfeil eller om våre forsvarspillere er så mye dårligere en leicester sine?

Spiller for spiller?  Ja jeg synes både Evans og harry maguire og Chilwell er bedre forsvarspillere en Monreal, Kos og Mustafi/Sokratis. Skal vi starte der først? 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe systemfeil i vårt forsvar sas2002. Feilen er de vi kjøpte inn. Vi kan ansette hvem vi vil til og drille våre folk , men de har bare ikke det som skal til. Enkelte her inne mener gruppen av forsvars folk er bra  , de har fart og det som skal til. Det er konstatert alt for mange ganger nå at våre folk er for dårlige. Vi kommer ikke av flekken før vi blir kvitt opp til flere av de.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Denne sesongen har vi sluppet inn alt for mye og det er ingen bedring. Veldig synd vi mistet Rob Holding. Skulle gjerne ha sett ham sammen med Sokratis. De andre er det ikke mer å si om . Kola - har jeg troen på - men han er ujevn i prestasjonene også. 

Men , vi må dessverre klare oss med det vi har. Vi vet vi ikke kan skifte ut hele gjengen på en gang.

Hadde Pep , Klopp , Mourinho eller en av de andre managerne i øverste klasse kommet til oss så hadde de ikke funnet en av våre gode nok. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Gunners68 said:

Denne sesongen har vi sluppet inn alt for mye og det er ingen bedring. Veldig synd vi mistet Rob Holding. Skulle gjerne ha sett ham sammen med Sokratis. De andre er det ikke mer å si om . Kola - har jeg troen på - men han er ujevn i prestasjonene også. 

Men , vi må dessverre klare oss med det vi har. Vi vet vi ikke kan skifte ut hele gjengen på en gang.

Hadde Pep , Klopp , Mourinho eller en av de andre managerne i øverste klasse kommet til oss så hadde de ikke funnet en av våre gode nok. 

Forsvar: Bellerin - Holding/Kos - Sokratis - Kola

Med backup: Monreal - Mustafi - Holding/Kos - Chambers - Jenks ❤ - Mavropanos

 

 

Skal være bra nok. Systemet feiler - og får spillerne til å i beste fall se middelmådige ut. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Skal være bra nok. Systemet feiler - og får spillerne til å i beste fall se middelmådige ut. 

Hvis årsaken til våre defensive problemer utelukkende skyldes at det er systemet som feiler, da må vel løsningen være å skifte ut den personen som står bak "systemet"? Eller hva???

Link to comment
Share on other sites

Det forsvaret der har ingenting med ambisjoner å gjøre Ben Elfen og det har vi fått sett mange nok beviser på.

Hadde troen på Bellerin for et par sesonger siden , ble dessverre langtidsskadet og ble ikke den samme igjen, Holding dessverre også langtidsskadet. Vi får se om han klarer å komme tilbake. Kos er dessverre også veldig skade utsatt og tåler ikke mye lenger. Sokratis er vår beste bak der nå , vil veldig mye - av og til litt for mye , men han har tæl. Kola - ok.

Backup linjen går til høystbydene 🙂 

Kan ikke skylle på systemet når de er stinn av personlige feil. De feilene går igjen og igjen. Spillerne holder ikke mål om vi skal ha ambisjoner om å bli et topp 4 lag.

Link to comment
Share on other sites

Det Forsvaret som der nevnes er så langt fra å være godt nok. Jeg er rimelig sikker på at ingen lag på øvre halvdel i PL ville byttet med oss, så svake er de. Så kan selvsagt ting forbedres med bedre struktur, men spillerne er også for dårlige. 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Polljen said:

Hvis årsaken til våre defensive problemer utelukkende skyldes at det er systemet som feiler, da må vel løsningen være å skifte ut den personen som står bak "systemet"? Eller hva???

Noe må gjøres ja - men det er naivt å tro at spillerne plutselig ikke er gode nok - og løsningen er sjelden å bare kjøpe nytt

Link to comment
Share on other sites

Spillerne har ikke plutselig begynt å spille dårlig i forsvar. Det har pågått i flere år. Løsningen er å kjøpe bedre spillere en de vi har. Spillere som nødvendigvis ikke koster skjorten , men som kan utvikles til bra spillere. Vi  skjønner alle at vi ikke kan kjøpe 7 nye defensive spillere. Dette må skje over flere vinduer. 

Link to comment
Share on other sites

Ok. En liten utfordring til forumet. 

Guendouzi startet flott har tapt seg. 

Torriera starta forrykende - men også han har tapt seg. 

Sokratis starta forrykende - og selv om han fortsatt spiller svært godt har han tapt seg. 

(Dette er de nye for året - Lichst driter jeg i)

Her kommer utfordringen:

kan dere nevne en eller flere spillere som har hatt en positiv kurve i Arsenal i år? 

 

(Jeg kommer kun på Leno)

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke holde deg til temaet du begynte for en gangs skyld? Når har dagens forsvar i sin helhet vært gode? 

 

Akkurat som sist når du langet ut at jeg skyldte på spillere hver gang vi tapte og hyllet emery når vi vant.. Jeg kom med bevis imot ditt utsagn, hva skjedde? Ble stille som i grava fra deg. Latterlig å slenge ut påstander også ikke være med på diskusjonen etterpå. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Kan du ikke holde deg til temaet du begynte for en gangs skyld? Når har dagens forsvar i sin helhet vært gode? 

Poenget mitt er at de spiller for spiller er dritgode - men (hele laget) fungerer dårlig sammen både fremover og bakover. Hva kan grunnen være? 

Grunnen til at jeg kom med utfordringen er for å vise at alle har en nedadgående kurve - og da kan man spørre seg om det er hver enkelt spiller som er problemet eller om man skal lete et annet sted? 

Link to comment
Share on other sites

Leno har for det meste vært positiv. Ellers så har laget vært veldig ujevn i prestasjonene. AMN har i en periode vært bra , men varierende fra han også. Den senere tid har det jo mer eller mindre vært et kollektivt sammenbrudd. Men , fortsatt er det forsvaret som koster oss mest. Det knirker offensivt også. Laca mest aggressiv de siste kampene. Auba har falt tilbake. Øil ujevn . 

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret var dårlig fra starten også. Til jul hadde vi sluppet inn mest av dagens top5.

Alle har vært ræva på slutten, om man ser sesongen som helhet er jeg fornøyd med Torreira, Leno og Sokratis. Men alle de nevnte har tapt seg naturlig nok ettersom laget har kollapset (i ligaen, for det har vært bedre i EL)

Link to comment
Share on other sites

Spillerne våre er ikke drit gode. Hvor mange av våre spillere hadde gått rett inn på lagene over oss ? Svært få - om noen i det hele tatt.

Er enig i den nedadgående kurven du beskriver - men dette er ikke noe nytt. Vi har hatt kollektive sammenbrudd i flere sesonger alt. 

Emery og hans stab har ansvar for å få det til å fungere - og det har ikke fungert som vi har håpet på. Jeg er ikke så sikker på at rotasjonene fungerer som ønsket. Vi skifter til stadighet på spille mønstret. Det går ut over samspillet i laget tydeligvis. 

Men , det er min påstand at vi har noen meget bra spillere som Laca , Auba , Leno , Torreira , Sokratis. Matteo er veldig ung og kan bli meget bra , forhåpentligvis Holding og jeg strekker meg til Kola. 

Resten må vi skifte ut vindu for vindu.

Link to comment
Share on other sites

Kollektiv kollaps har jo skjedd over tid. Vi har ikke scoret så mye som vi skulle. Laca og Auba har variert i prestasjonene. Men , i bakre rekker har arvesølvet som Emery overtok  vært enda dårligere. Personlige feil er en ting og det har vi fått svi for gang på gang. Det kunne sikkert ha vært gjort en bedre jobb med det defensive og det er Emerys ansvar.

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...