Jump to content

2019.04.28 Leicester City (B)


Polljen

Recommended Posts

Før vi tapte mot CP hadde vi sluppet inn 1 mål på 7 kamper. Dette mot habil motstand. Nå har vi sluppet inn 9 på 3 kamper. Dette er ikke mangel på ferdigheter. Det er dårlig lagledelse, nevrotiske tendenser og en komplett mangel på vinnermentalitet. Med en gang topp 3 lå i våre hender raknet det totalt. Jeg har repetert dette etter mang en sesong: Arsenal kan ikke konkurrere! Vi kan utspille de beste når ingenting er på spill. Vi fremstår som verdens dårligste når vi har noe å tape. Får si som hjemmefansen i dag: Champions League, you’re having a laugh.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Faktisk usikker på om jeg har sett et dårligere Arsenal-lag. De får ikke til noe som helst. 

Gutta virker uinspirerte, og det er totalt mangel på samhandling.

Emery skulle nok ha kvittet seg med samtlige hvis han kunne.

Ramsey er savnet og nå synes jeg det er kjipt at han drar.

Håper det satses på akademi-spillere og får frem noen som blør for drakta. Vi har tapt 3 kamper på en uke mot lag vi de fleste år har slått. Katastrofe!

Link to comment
Share on other sites

Trur dessverre ikke emery er rett mann for arsenal.  Hele laget er ræva uansett hvem som spiller, selger Ramsey, Øzil ute i hytt og pine. Beholder S Bould .Nei fy fan her er det mye å ta tak i. 10 år til med rævafotball? Selg til en sjeik og begynn med pengedop. Vi skal for fan være best i London. For se hva som skjer til sommeren, dette gidder jeg ikke mer.

Link to comment
Share on other sites

Hører intervjuet med Emery og her høres det ut som han ikke helt vet han driver på med lengre. Vi rakna fullstendig når Ramsey ble skada. Iwobi og mikketarian bidrar ikke med en dritt og det finnes ikke noe plan hvordan vi skal spille. 

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener er at spillerne får for lite pryl, mens man ofte går på manageren. Når det gjelder slutten under Wenger hadde han plukka alle spillerne selv og dermed måtte han tåle å høre det når disse spillerne ikke leverte.

Emery er ny og må få lit tid før vi kapper av han hue. Ser det like dårlig ut etter noen overgangsvinduer til: så kan man godt peke mer på emery. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

Det jeg mener er at spillerne får for lite pryl, mens man ofte går på manageren. Når det gjelder slutten under Wenger hadde han plukka alle spillerne selv og dermed måtte han tåle å høre det når disse spillerne ikke leverte.

Emery er ny og må få lit tid før vi kapper av han hue. Ser det like dårlig ut etter noen overgangsvinduer til: så kan man godt peke mer på emery. 

Joda, enig i det.

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å gjelde majoriteten av supporterne også. Det har blitt for mye de siste to sesongene. Kan være god i medvind og forferdelig når det går i mot. Øzil har mistet sin verdi. Vi får vel ikke solgt ham heller. Klubbene står ikke akkurat i kø for å kjøpe ham. Det har han sørget for selv .

Link to comment
Share on other sites

forferdelig dag. Betegnende at Maitland Niles får rødt kort for to forseelser der ingen egentlig kvalifiserer til gult, mens Rojo på ManU får gult for en takling som egentlig kvalifiserer til rødt... men det røde kortet ril AMN ingen unnskyldning for at de lar seg utspille mot Leicester. Laget har dessverre falt helt sammen

Link to comment
Share on other sites

Da var det dagen derpå atter en gang. Palace , Wolves og Leicester har så langt sørget for at vi mest sannsynlig ikke spiller CL neste år.Vi har selvfølgelig bidratt godt til det selv. En merkelig sesong - 22 kamper ubeseiret hvor vi nektet å tape - mange  positive tendenser i den perioden - dog ikke spill av ypperste klasse , men vi prøvde iallefall. Meget gode kamper hjemme mot United , Spurs og Chelsea.

Så når det gjelder som mest så går det til helvete. Vi ser ikke ut som et lag i det hele tatt. Det er ikke  mye som funker og vi snakker om mer eller mindre et kollektivt sammenbrudd.

Kampen i går blir preget at et uforståelig rødt kort , men vi hadde ikke mye og komme med. Nå er vel alt konsentrert om EL. Vi er kanskje mer et cup lag fortsatt. Tror iallefall vi ikke  skal forvente alt for mye i de to siste kampene i PL. Arsenal er i stand til å gi bort poeng hjemme mot Brighton og de taper mest sannsynlig borte mot Burnley.

Da gjenstår det å se om vi klarer å reise oss mot Valencia. 

Link to comment
Share on other sites

Blir vi noe bedre lag neste sesong om vi klarer 4 plassen eller ikke? Skjer det ikke noe på overgangsmarkedet i sommer blir det samme historien som før, vi er ikke gode nok. Det må drastiske omveltninger til og jeg har ikke tro på at det kommer til å skje så lenge stan bestemmer. Gruer meg allerede til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Selv om spillerne skal ta 80% av skylden for nederlagene i det siste så må Emery ta en del kritikk selv også. Det startet med gamblingen mot Palace. Skulle aldri vært gjort så mange bytter. 
Mye av problemet er også ekstremt mye rulering, endring av formasjoner og grep underveis. Se på liverpool. De har spilt samme forsvarsfirer gjennom hele sesongen. Greit vi har hatt mye skader men når det byttes konstant og vi går fra 442 til 352 annenhver match så blir spillerene usikre, og er det noe som disse spillerne mangler så er det på det mentale + at de ikke er gode nok dessverre.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, sas2002 said:

Selv om spillerne skal ta 80% av skylden for nederlagene i det siste så må Emery ta en del kritikk selv også. Det startet med gamblingen mot Palace. Skulle aldri vært gjort så mange bytter. 
Mye av problemet er også ekstremt mye rulering, endring av formasjoner og grep underveis. Se på liverpool. De har spilt samme forsvarsfirer gjennom hele sesongen. Greit vi har hatt mye skader men når det byttes konstant og vi går fra 442 til 352 annenhver match så blir spillerene usikre, og er det noe som disse spillerne mangler så er det på det mentale + at de ikke er gode nok dessverre.

---

ja, man kan godt se mot Liverpool. Men da må man ikke glemme at også Klopp i sine tidlige faser også rullerte og eksperimenterte med lagoppstillingen, for å se hva som fungerte, med ustabile resultater som følge. Men på den måten fikk han også et grunnlag til å vurdere hvordan laget måtte forsterkes. Å bygge et lag tar tid, det sa jo Klopp selv i møte med norske journalister forrige uke. Emery må naturligvis ta mye av ansvaret for det som har skjedd, både sesongen under ett, og den siste tiden. Og det er mange svakheter han ikke har klart å ta nok tak i, noe som har blitt pinlig klart de siste ukene. Samtidig er det grenser for hvor mye han kunne ha utrettet, siden han for en stor del har arvet et lag. Det er derfor for tidlig å felle noen dom over Emery. Han må få mulighet til å utvikle laget. Men to betingelser må på plass; Emery må klare å ta tak i svakhetene på en troverdig måte før neste sesong, og han må få det handlingsrommet som kreves av ledelsen, inkludert penger til forsterkninger. Troppen er naturligvis alt for dårlig per i dag.

Link to comment
Share on other sites

On 4/29/2019 at 2:02 PM, piscator said:

---

ja, man kan godt se mot Liverpool. Men da må man ikke glemme at også Klopp i sine tidlige faser også rullerte og eksperimenterte med lagoppstillingen, for å se hva som fungerte, med ustabile resultater som følge. Men på den måten fikk han også et grunnlag til å vurdere hvordan laget måtte forsterkes. Å bygge et lag tar tid, det sa jo Klopp selv i møte med norske journalister forrige uke. Emery må naturligvis ta mye av ansvaret for det som har skjedd, både sesongen under ett, og den siste tiden. Og det er mange svakheter han ikke har klart å ta nok tak i, noe som har blitt pinlig klart de siste ukene. Samtidig er det grenser for hvor mye han kunne ha utrettet, siden han for en stor del har arvet et lag. Det er derfor for tidlig å felle noen dom over Emery. Han må få mulighet til å utvikle laget. Men to betingelser må på plass; Emery må klare å ta tak i svakhetene på en troverdig måte før neste sesong, og han må få det handlingsrommet som kreves av ledelsen, inkludert penger til forsterkninger. Troppen er naturligvis alt for dårlig per i dag.

Jeg er uenig. 

I løpet av en sesong skal en manager ha såpass oversikt over egen tropp at han ikke bommer med laguttak 8 av 10 ganger. Er jo helt tilfeldig hvordan vi stiller fra kamp til kamp. Han ser rett og slett fullstendig hjelpeløs ut for tiden. En av de svakeste sesongavslutningen jeg kan huske. 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, RP7 said:

Jeg er uenig. 

I løpet av en sesong skal en manager ha såpass oversikt over egen tropp at han ikke bommer med laguttak 8 av 10 ganger. Er jo helt tilfeldig hvordan vi stiller fra kamp til kamp. Han ser rett og slett fullstendig hjelpeløs ut for tiden. En av de svakeste sesongavslutningen jeg kan huske. 

---

helt greit at du er uenig, men jeg synes utsagn som "å bomme med laguttak 8 av 10 ganger" og at det er "tilfeldig hvordan laget stiller" fremstår som rimelig "populistiske" og bastante påstander, tuftet på et noe tynt grunnlag. Ja, man kan gjerne mene i etterpåklokskapens lys at Emery har bommet med laguttak, og/eller at uttakene er tilfeldige. Men det kan jo hende at det er årsaker til uttakene vi som står utenfor ikke kan se. Det kan jo hende at hans tilsynelatende dårlige uttak også er basert på en form for "kalkulert risiko", at han rullerer troppen for å få en billigst mulig lunsj, og "spare" seg EL? I så fall åpenbart at dette har slått helt feil ut, men dette har jo vel så mye med at troppen som sådan er for tynn og/eller at spillerne ikke har vært nok påskrudd i ligaen. Naturligvis er dette også Emerys ansvar til syvende og sist, men vi vet jo strengt talt ikke hvilke vurderinger som ligger bakom her. Vi er vel alle enige om at det som har skjedd de siste par ukene er elendig, og at Emery har en stor del av ansvaret her, men vil vel vente med å felle noen endelig dom. Samtidig er det klart at det Emery gjør i sommer, og den utviklingen laget viser til høsten, vil være helt avgjørende for hans prosjekt. Det er nå, etter første sesong, at han bør ha skaffet seg et grunnlag for å vurdere hvordan laget må utvikles videre; hvilke spillere som må skiftes ut osv. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg heller også til at denne sesongen må ha gitt Emery mange svar i forhold til hans prosjekt. Han har for lengst sett hvem som kan passe inn i hans spillestil og hvem som ikke gjør det. Han har prøvd forskjellige varianter med og uten hell. Det er åpenbart flere som ikke holder mål hvis målsettingen er topp 4. Nå blir vel spørsmålet hvor mye Emery får til rådighet til slutt av penger og handle for. 

Han må treffe rett i overgangs vinduet. Folk i forskjellige posisjoner må ut . Fortsetter vi med enkelte spillere vi har så blir samme leksen nok en gang. Vi kan ikke være en klubb som har til oppgave å sysselsette mislykkede innkjøp.

Skal vi ha topp 4 som målsetting så må listen legges høyere en den har vært. Derfor når vi heller ikke helt opp .Tørr ikke å tenke på hvor mye som skal til for at vi skal bli en klubb i det helt øverste sjiktet i Europa. Men , et sted må vi begynne -det er der vi befinner oss. Andre klubber har eier som vil til topps og de satser det som er mulig for å prøve å nå opp.

En del av oss i Arsenal sier vi ikke vil bli en kjøpe klubb. Det er mye som kan sies rundt det , men jeg hadde ikke blitt forbannet om vår eier satset penger og vi vant PL og CL. 

Link to comment
Share on other sites

Det spørs hvordan man definerer begrepet "kjøpeklubb". En "ekte" kjøpeklubb er vel kanskje en klubb som ikke driver med spillerutvikling, men kun baserer seg på kjøp av ferdig utviklede spillere. 

For min del når jeg eventuelt bruker begrepet "kjøpeklubb" så tenker jeg mer på klubber som bruker penger som de får "bakveien" enten direkte fra eier eller via lugubre sponsoravtaler. F. eks. Chelsea og City. 

Arsenal kommer aldri til å bli en kjøpeklubb, uansett hvor mange spillere de måtte kjøpe 😜 for Stan spytter aldri inn egne midler til spillerkjøp, hverken direkte eller bakveien. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, piscator said:

---

helt greit at du er uenig, men jeg synes utsagn som "å bomme med laguttak 8 av 10 ganger" og at det er "tilfeldig hvordan laget stiller" fremstår som rimelig "populistiske" og bastante påstander, tuftet på et noe tynt grunnlag. Ja, man kan gjerne mene i etterpåklokskapens lys at Emery har bommet med laguttak, og/eller at uttakene er tilfeldige. Men det kan jo hende at det er årsaker til uttakene vi som står utenfor ikke kan se. Det kan jo hende at hans tilsynelatende dårlige uttak også er basert på en form for "kalkulert risiko", at han rullerer troppen for å få en billigst mulig lunsj, og "spare" seg EL? I så fall åpenbart at dette har slått helt feil ut, men dette har jo vel så mye med at troppen som sådan er for tynn og/eller at spillerne ikke har vært nok påskrudd i ligaen. Naturligvis er dette også Emerys ansvar til syvende og sist, men vi vet jo strengt talt ikke hvilke vurderinger som ligger bakom her. Vi er vel alle enige om at det som har skjedd de siste par ukene er elendig, og at Emery har en stor del av ansvaret her, men vil vel vente med å felle noen endelig dom. Samtidig er det klart at det Emery gjør i sommer, og den utviklingen laget viser til høsten, vil være helt avgjørende for hans prosjekt. Det er nå, etter første sesong, at han bør ha skaffet seg et grunnlag for å vurdere hvordan laget må utvikles videre; hvilke spillere som må skiftes ut osv. 

Populistisk er det nok, som alle meninger i fotball egentlig. Man mener og synser forskjellig. 

Når jeg sier 8 av 10 så er det nok overdrevent. Samtidig hvis du leser mine kommentarer også før kampene med tanke på hvem vi skal møte, så er treffer jeg ganske så godt på en god del ting. Bytter av spillere i pausen samt utallige kamper hvor vi blir utspilt taler for feil oppsett og feil laguttak. Emery har innrømmet dette selv også. 

Hvis målet i år er CL så hadde veien vært enklere via PL enn seier i EL. Med 5 kamper igjen så hadde vi alle verdens muligheter til å avgjøre selv med 3 seiere siden alle de andre møtte hverandre på kryss og tvers. Denne muligheten valgte Emery kort og godt bort. 3 tap senere så er vi avhengig av andre i stedet for å kunne avgjøre selv. 

Chelsea har to tøffe kamper igjen. Vi bør ha en grei og en vanskelig kamp. Jeg har fortsatt håp om en seier og en uavgjort. Så satser jeg på hjelp fra Watford og Leicester. 

Hva skjer forresten hvis Spurs tar 3. plass, Chelsea tar 4. plass og vinner EL? England har vel max 5 plasser i CL uansett hvordan det går med Spurs (måtte det aldri aldri skje..), Liverpool, Chelsea og oss i Europa. Vil 5. plass i PL kunne gi CL hvis en av de over oss på tabellen vinner en av turneringene?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...