Jump to content

2019.04.24 Wolverhampton (B)


Polljen

Recommended Posts

Vi skaper jo fan ingenting, ballbesittelse 70%. Savner kontringsspillere som pires, overmars, henry. Driver å roter på corner i stedet for å få ballen inn foran mål. Emery står på sidelinja og forteller forsvaret hvem de skal spille ballen til. Er han litt sen med å gi beskjed går ballen til motstander. Dette er fan ikke noe jeg fantaserer om men har sett det flere ganger på nært hold. Muren dukker og snur seg og ser på når ballen går i mål bak en forvirret og feilplassert målmann. Så aldri J Terry var redd ballen.  Var ikke bare øzil  som var dårlig, vil gi skylda på manager som ikke vet hvordan PL fungerer og ikke motiverer spillerne. Nei begynner å miste trua på emery.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

så ikke kampen, men statistikk og høydepunkter forteller jo at dette var ille. Må gå an å få mer ut av 70-30 i ballbesittelse... at de mangler gjennombruddskraft, og lett lar seg overspille på kontringer er gammelt nytt. Sånn sett er det mye som fortsatt minner om Wenger. Den viktigste forskjellen er at laget jobber kollektivt bedre, og løper mer. Men det hjelper ikke nødvendigvis så mye hvis ikke kvaliteten er god nok. Er rett og slett litt bekymret. Det virker som laget har mistet helt fokus på ligaen, og kjører all-in på EL. For det er påfallende hvor bra fokusert de var mot Napoli, til å bli helt sløve i de to siste ligakampene. Og det på tross av at topp-fire er viktig. Nå har de satt seg selv i en vanskelig posisjon.

Leno hadde en dårlig dag på jobben i går. Men han har tross alt vært en av lagets beste gjennom vinteren, så jeg tilgir ham. Men Emery MÅ gjøre en grundig opprenskning i troppen i sommer; Mikhtarian, Iwobi, Xhaka, Mustafi, Elneny, Wilkinson; hvor mange av disse BØR ha en fremtid i klubben? Og Ramsey og Cech er ferdig, og det er vel kanskje også Koscielny? Og hvis noen går, må nye folk inn. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, piscator said:

så ikke kampen, men statistikk og høydepunkter forteller jo at dette var ille. Må gå an å få mer ut av 70-30 i ballbesittelse... at de mangler gjennombruddskraft, og lett lar seg overspille på kontringer er gammelt nytt. Sånn sett er det mye som fortsatt minner om Wenger. Den viktigste forskjellen er at laget jobber kollektivt bedre, og løper mer. Men det hjelper ikke nødvendigvis så mye hvis ikke kvaliteten er god nok. Er rett og slett litt bekymret. Det virker som laget har mistet helt fokus på ligaen, og kjører all-in på EL. For det er påfallende hvor bra fokusert de var mot Napoli, til å bli helt sløve i de to siste ligakampene. Og det på tross av at topp-fire er viktig. Nå har de satt seg selv i en vanskelig posisjon.

Leno hadde en dårlig dag på jobben i går. Men han har tross alt vært en av lagets beste gjennom vinteren, så jeg tilgir ham. Men Emery MÅ gjøre en grundig opprenskning i troppen i sommer; Mikhtarian, Iwobi, Xhaka, Mustafi, Elneny, Wilkinson; hvor mange av disse BØR ha en fremtid i klubben? Og Ramsey og Cech er ferdig, og det er vel kanskje også Koscielny? Og hvis noen går, må nye folk inn. 

Wilkinson?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Wilkinson?

---

he he, Jenkinson tenker jeg det skulle være...? begynner jo å bli så senil så en snart ikke vet hvem som spiller på laget en gang... og samme kan det nesten være, med det laget en for øyeblikket har? 😳😚

 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, piscator said:

---

he he, Jenkinson tenker jeg det skulle være...? begynner jo å bli så senil så en snart ikke vet hvem som spiller på laget en gang... og samme kan det nesten være, med det laget en for øyeblikket har? 😳😚

 

Åååh var det Jenkinson du mente. Det var jo komplett umulig å forstå 😂

 

angående Jenkinson - så mener jeg (kanskje den eneste i verden) at han bør bli. Jeg synes han er ok spiller - god nok som Back up - og han er homegrown. De vokser dessverre ikke på trær og koster skjorta om man skal ut og shoppe

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson ville ikke spilt fast på noen lag i PL. For svak nærteknikk og for treg. Vi er da for pokker Arsenal og ikke Palace eller Fulham. Dixon, lauren og etter det døde det ut!. Backup for svak. Vi trenger konkurranse om plassene. Nå er det snillismekultur i veggene på Emirates.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Enig sas2002. Nå må det ryddes opp. Snillismen må opphøre - de som er for dårlig må ut. Før Leicester kampen håper jeg Emery ser hver og en i øyne og gir beskjed om at de tre resterende kampene er med på å bestemme hvem som skal være med videre i Arsenal. Det er totalt uakseptabelt med en kamp til sånn som vi har fremstått den senere tid. 

Vi vet det er spillere som synger på siste verset , spillere som har utgående kontrakter ,vi har spillere som ingen vil ha - RYDD OPP. 

 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Ben Elfen said:

Åååh var det Jenkinson du mente. Det var jo komplett umulig å forstå 😂

 

angående Jenkinson - så mener jeg (kanskje den eneste i verden) at han bør bli. Jeg synes han er ok spiller - god nok som Back up - og han er homegrown. De vokser dessverre ikke på trær og koster skjorta om man skal ut og shoppe

Jeg liker Jenkinson. Eneste problemet er at han aldri får spille med gode spillere rundt seg. Halve laget er byttet de fleste gangene han entrer banen. 

Han er forøvrig slett ikke treg og har enorm motor. Jeg tror fortsatt at han har et potensial som ikke har kommet ut. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Jeg liker Jenkinson. Eneste problemet er at han aldri får spille med gode spillere rundt seg. Halve laget er byttet de fleste gangene han entrer banen. 

Han er forøvrig slett ikke treg og har enorm motor. Jeg tror fortsatt at han har et potensial som ikke har kommet ut. 

---

mye bra med Jenkinson; god motor, høy innsats, "Arsenal-gener" og homegrown... men dessverre for dårlig teknisk. 

Mer generelt må Emery lese med lys og lykte etter spillere som kan levere et sluttprodukt, og som gjør det tilstrekkelig regelmessig. 

Link to comment
Share on other sites

Hvilke spille emery tar ut ser ikke ut til å bety noe lenger. Vi skaper jo ingenting. Skal spille oss ut fra forsvar når man kan enkelt passe over motstander. Corner bare tull. Pasninger på tvers hele kampen, aldri kontringer. Trur emery han har overtatt Barcelona? Han må fan komme ned på jorda å få inn i huet at vi er i PL der innsats betyr noe. Fy fan vi er dårlige.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...