Jump to content

Tanker rundt overgangvinduet sommeren 2019 (og januar 2020)


Polljen

Recommended Posts

18 minutes ago, Ben Elfen said:

Liker å være uenig med meg = like å ta feil. 

Merkelig ting å like. 

Bet du ser opp til meg. Ikke noe flaut å innrømme det

En nerd burde ta statistikk på dine utsagn kontra mine. Da vet vi hvem som har mest rett ;) Men jeg liker deg BE, motsetninger tiltrekkes vettu 😂 Stå på videre, både på resultater, sluttplasseringer og spillere. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

9 minutes ago, Marius- said:

En nerd burde ta statistikk på dine utsagn kontra mine. Da vet vi hvem som har mest rett ;) Men jeg liker deg BE, motsetninger tiltrekkes vettu 😂 Stå på videre, både på resultater, sluttplasseringer og spillere. 

Elsker deg også 😘

Link to comment
Share on other sites

Ryktene skal ha det til at vi har høynet våre bud på Zaha og Tierney , men begge er avvist. Skal ha tilbudt Palace 65 mil pund samt Nelson på lån , men de vil ha sine 80 mil pund.

Kommer vel snart andre klubber på banen  og vi er ute av dansen. Vi begynner vel snart å nærme oss panikk kjøpene. 

Link to comment
Share on other sites

Etter knappe to uker på ferietur, der jeg også tok ferie fra Arsenal, så innser jeg at jeg ikke har gått glipp av så mye.

Ingen inn, ingen ut og ryktene er i hovedsak de samme gamle.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen fare for at vi bli stemplet som en kjøpe klubb iallefall. Vi har så langt brukt tid på en 18 åring som skal være på lån i klubben sin et år til. En Real spiller som vi muligens skal få på lån - håper han kommer i bedre forfatning en han vi lånte i våres fra Barca. Tierney har vi ikke penger til å kjøpe ut  - vi er avhengig av nedbetaling med mange klausuler. Gjenstår å se om vi bruker alt vi har ,pluss litt til , på Zaha.

Vi kommer ikke til å få solgt noen spillere , så det er bare til å stålsette seg for en ny sesong med forsvars spill i alle mulige varianter.  Ingen ting som tilsier at det blir bedre denne sesongen. Flere positive kamper har vi spilt i USA , men 10 august er det ikke ferie lenger. Da begynner alvoret. 

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett noen forbedringer defwnsivt sålangt. Mustafi som prøver å bryte forran og stadig spiller oss i trøbbel. Får håpe Holding og Sokratis starter i aug. Vi sliter veldig på vår høyreside  også og jeg er redd det blir samme ulla bakover denne sesongen. Vi må hente inn en forsvarspiller selv om det blir en Cahill gratis.

Link to comment
Share on other sites

On 7/23/2019 at 3:51 PM, Verminator5 said:

Vi har visstnok trukket vår interesse for Tierney. Vi har ikke klart å få til en avtale, med en spiller som verdsettes til £25 mill. Denne sagaen skuffer dypt, om dette er endelig utfall.

Som jeg skrev i en annen tråd litt tidligere i ettermiddag:

PS!! Det går opp og ned på ryktefronten. I går så gikk ryktene på at Arsenal hadde trukket seg fra forsøkene på å kjøpe Tierney, i dag så melder Sky Sports at avstanden mellom Celtic sitt krav og det Arsenal er villig til å gi nå er svært liten.

Så gjenstår det å se hva ryktene sier i morgen, i overmorgen, og i dagene deretter 😎

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er hyggelig med Saliba også, men dette er et kjøp for fremtiden og hjelper oss ikke i den kommende sesongen.

Jeg er på ingen måte i mot kjøpet, siden det er viktig å se fremover, men dette kjøpet endrer ikke noe når det gjelder behovet nå for forsterkninger i de bakre rekker.

Så vidt jeg forstår så vil ikke dette kjøpet gjøre noe stort innhugg på årets kjøpsbudsjett, da det  meste av overgangssummen vil bli betalt når Saliba reelt sett blir klar for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Enig ! Et lån og en spiller som kommer om et år er ikke noe å sprette konfettien for. Ceballos er en herlig spiller, stor tro på han! Håper det går bra og at vi fikser dealen permanent neste sommer. Saliba tar jeg stilling til når han er spilleberettiget for oss

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Polljen said:

Joda, det er hyggelig med Saliba også, men dette er et kjøp for fremtiden og hjelper oss ikke i den kommende sesongen.

Jeg er på ingen måte i mot kjøpet, siden det er viktig å se fremover, men dette kjøpet endrer ikke noe når det gjelder behovet nå for forsterkninger i de bakre rekker.

Så vidt jeg forstår så vil ikke dette kjøpet gjøre noe stort innhugg på årets kjøpsbudsjett, da det  meste av overgangssummen vil bli betalt når Saliba reelt sett blir klar for Arsenal.

Jeg er helt enig, i alt du skriver her. Det er godt å få denne avtalen i havn, så Edu kan bruke sin energi på direkte forsterkninger i forsvaret. Jeg krysser fingrene for Tierney og en stopper av god kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder stopperproblematikken så vet jeg at ikke alle er enige, noen mener at duoen Sokratis/Holding med Monreal, Chambers og Mavropanos som backup er mer en godt nok.
(Jeg glemmer med vilje Kos og Mus. Kos kommer til å forsvinne, og hvis vi er heldige så gjør også Mustafi det).

Jeg har forsåvidt tro på både Sokratis og Holding, backupspillerne har jeg mindre tro på. Holding hadde en brukbar debutsesong, en katastrofal andre sesong og en fantastisk start på sesongen 2018/19 før han ble skadet. Sokratis viser også mye bra, men samtidig så er han en konstant suspensjonskadidat. Hans kanskje største problem er at har for ofte går uvørent inn i taklinger og Arsenal var ganske heldige sist sesong med at han "bare" fikk tolv gule og ingen røde kort.

Med det kampprogrammet vi har så trenger vi tre solide midtstoppere i troppen, også når vi kun spiller med en vanlig flat firer. Skader og suspensjoner, samt det nevnte kampprogrammet gjør at det rett og slett er farlig å satse alt på usikre kort som Monreal/Chambers/Mavro hvis Sokratis og eller Holding er utilgjengelige.

Dette er årsaken til at jeg om og om igjen gnåler om behovet for en ny stopper, og selv om Kos og eller Mustafi skulle bli værende i klubben neste sesong så endrer det bare hvem vi har i backup, ikke hvem som er reelle kandidater som førstevalg på stopperplass.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, hadde vi fått Tierney, Zaha og en solid stopper hadde jeg vært "over the moon", men det skjer vell aldri. 

Tiltross for at jeg har meget lyst på spesielt Zaha, men også Tierney, vil jeg uten tvil foretrekke at vi først prioriterer å få inn en stopper. Som Polljen sier så er det med/uten Koscielny forsåvidt grei dekning kvantitativt, men med 51 mål innsluppet ifjor bør det være liten tvil om at vi trenger mer kvalitet! Selg Koscielny og lån ut Dinos.

Selv om jeg ikke kan fordra at spillere - tilsynelatende - skal streike seg til overganger, så er klubben veldig lite tjent med å ha en kaptein(eks) i troppen som ikke vil være der. Når jeg sier tilsynelatende har jeg såpass stor tro på Koscielny som mann at jeg ikke tror han kan finne på å streike uten en god grunn. Uansett hva som har skjedd i kulissene mener jeg det nå bare er å cashe inn og skaffe seg en ny stopper for fremtida. 

Link to comment
Share on other sites

Ja  , det er ingen tvil om at vi trenger kvalitet i de bakre rekker. Bare så synd at vi ikke får solgt noen av de vi har dratt på i årevis. Ingen som viser interesse i det hele tatt for noen av våre spillere i bakre rekke. Kun Kos som det er interesse for. At ingen vil ha spillere fra arsenals forsvar bør være et illevarslende varsku her. Det er ikke uten grunn at målene har rent inn - og det er ikke bare spillesystem som er årsaken til det. 

Ser for meg at Everton an slå oss når det gjelder å signere Zaha. Tierney glipper vel også hvis ikke vi nå kan legge penger på bordet og investere i det vi trenger av spille typer. Veldig kjekt med unge lovende spillere for fremtiden - men det haster med å få inn kvalitet. 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder å bli "kvitt" enkelte spillere så er det selvsagt viktig, men spillere inn er det viktigste. Jeg tar ikke lett på det faktum at vi sliter med å få solgt spillere, men her har vi faktisk god tid. Vinduet for salg til andre klubber (utenfor England) er åpent ut august, mens vinduet for kjøp kun er åpent til og med 8. august. Jeg tror nok at spillere som f.eks. Mustafi vil bli lettere å selge når vårt kjøpsvindu har stengt, da vil ikke kjøpende klubber i like stor grad kunne spekulere i at vi MÅ selge.

Jeg ser selvsagt problemet med at det kan være et behov for å selge spillere for å finansiere spillerkjøp, samtidig så blir jo en ny spiller sjelden "caschet" ut ved signeringen, beløpet betales ofte over flere år (både ved kjøp og salg). I tillegg så kommer det signaler fra styrerommet om at summen på ca £45mill er "avis-skapt" og at det ikke er satt noen slik klar beløpsgrense. Personlig så tror jeg at det eksisterer en grense, om ikke nødvendigvis på akkurat £45mill, men jeg tror nok (eller håper) at denne grensen ikke er "hugget i stein" og at der er en viss fleksibilitet i hva som kan brukes.

Et hinder vi ikke trenger å bekymre oss for like mye som tidligere er lønnstaket, etter at flere godt betalte spillere forlot oss ved sesongslutt så bør vi selv uten salg av spillere kunne ligge på et litt lavere lønnsnivå når sesongen starter enn det var i den foregående sesongen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vi trenger en mann som Tierney sårt. Hvis vårt budsjett muligens er enda større en det vi tror så er det merkelig at vi ikke kan klare å få avtalen med Celtic i boks. Hvis Kroenke jr vil holde ord så gjør noe nå og det før feks Tierney eller Zaha signerer for  andre klubber. Signer midtstopperen av rang som vi har ropt på i flere år. 

Når det gjelder salg av spillere så har vel ikke vi vært støvsugd de siste årene for klassespillere. Vi har vel mest av de vi ikke blir kvitt. Jeg vet ikke om klubbene i europa ligger og venter på at Mustafi , Chambers ,Jenkinson og Monreal skal bli mer tilgjengelig.Tviler sterkt på det.

Link to comment
Share on other sites

Tierney bør det være mulig å få i havn, her er det tydeligvis teknikaliteter som det gjenstår å forhandle om. Zaha er jeg mer skeptisk til, ikke spilleren Zaha, men muligheten til å få til en avtale. Ut fra hva CP forlanger for spilleren så kan jeg ikke se noe annen utvei enn å selge en av våre viktige offensive spillere for å få handelen i boks. Vi har bare to virkelig salgbare "stjerner" i klubben, Laca og Auba, og jeg er ikke sikker på om jeg ønsker å selge en av de for å få Zaha til klubben. 

Det ideelle ville selvsagt være å få solgt spillere som Mustafi og  Mhiki for å finansiere et Zaha-kjøp, men jeg tror den eneste realistiske muligheten til å få Zaha til klubben er å selge en av de to spillerne jeg absolutt ikke ønsker å selge (jeg har ingen tro på at Sr. eller Jr kommer til å frigi så store midler fra klubben for å finansiere et Zaha-kjøp uten et salg av andre spillere)

Link to comment
Share on other sites

Nei , noe salg av Laca og Auba må det definitivt ikke bli noe av , Polljen. Selg gjerne  Mustafi og Mhiki , men hvem vil kjøpe de ?  Blir noen spennende dager  fremover , men frykter at  vi nok en gang får høre frasene om hvor nærme vi var en signering.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen fra tidligere og må er at vi ikke kommer til å høre at midlene var der men den rette spilleren ikke var å finne. 

Det er sannsynlig at vi ikke får inn det vi ønsker av nytt blod i laget, men jeg tror at unnskyldningen/bortforklaringen blir litt mer "edruelig" enn de som kom fra professoren. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

For meg er det viktigste at vi får inn en ordentlig kantspiller med fart og teknikk, samt en venstreback som er god defensivt. Ja en midtstopper er også gjerne velkommen, men jeg tror at mye vil løse seg ved å ha en bedre balansert midtbane og forsvarsrekke hvor ikke begge backene (Niles og Kolasinac) bomber ved enhver anledning, og som også ikke klarer å forsvare seg skikkelig.

Tierney vil løse venstreback problemet som har preget oss de siste to sesongene, og Zaha (hvis vi signerer han selvfølgelig) vil løse problemet vi har hatt i en årrekke hvor ting skal trekkes gjennom midten og ingen av spillerne våre klarer å gå forbi en mann.

Link to comment
Share on other sites

Saliba kommer først neste år, ergo bør Koscielny beholdes okke som. Han kan stikke til helvete når Saliba er klar for oss. 

Stoppere har vi nok av. Chambers er en solid forsterking sammenlignet med Mustafi. Bruk pengene på andre posisjoner. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...