Jump to content

Tanker rundt overgangvinduet sommeren 2019 (og januar 2020)


Polljen

Recommended Posts

Emery har nok en vanskelig oppgave når budsjettet er knapt. Vi er i en situasjon hvor vi kjøper nærmest alt på avbetaling. Vi har ikke råd til å legge 250 millioner på bordet og signere gutten. 

Vi trenger flere spillere , bedre en de vi har idag , men vi har så langt ikke penger å handle de for. Hvis dette fortsetter så går det galt. 

I London har de alt startet med Kroenke out aksjoner. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

58 minutes ago, Tapapa said:

Jeg digger den nerdekunnskapen din Stefan! Dette var oppriktig ment som et kompliment.

😂😂

54 minutes ago, Verminator5 said:

Forhåpentligvis bare noen formaliteter. Tenker meg at det neste budet aksepteres (krysser hvertfall fingrene for det).

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Stefanb said:

😂😂

Forhåpentligvis bare noen formaliteter. Tenker meg at det neste budet aksepteres (krysser hvertfall fingrene for det).

Jeg kan jo forstå Celtic. Med betaling her og nå, blir det enklere å reinvestere pengene i nye spillere. I utgangspunktet en formalitet, men er redd for at Napoli skal snappe han fra oss. Eller enda verre, Gud forby, Sp*rs.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Stefanb said:

Du presser virkelig hardt på at han er så forbanna skadeplaget, men han har hatt 2 alvorlige skader i karrieren. Ene var grunnet en takling på trening som gjorde at han tok leddbåndet, og nå den siste som var pga. brokk.

Siden han slo gjennom så har han på 4 sesonger spilt i snitt 42 kamper. Sånn som du dramatiserer dette så høres det ut som om han har spilt 42 kamper de siste 4 årene (168 kamper). Til gjengjeld står f.eks. Wilshere med 197 kamper for oss på 10 sesonger (19,7 kamper i snitt pr. sesong).

Tierney er forøvrig jævlig god. I mine øyne er han verdt det, og hvis vi skal kjøre på at Skottland er en drittliga fair enough, men folk sa det samme om Van Dijk før han gikk til Southampton. Celtic fansen mener at Tierney er den beste spilleren som noensinne har spilt for Celtic. Bedre enn VVD også, bare sånn FYI.

Skadeplaget er kanskje feil ord, men ut fra Celtic forum og manager uttalelser så sliter han endel med nåværende plage. Mulig det er spill for galleriet, men han slet mye med det i fjorårets sesong. 

Jeg syntes 15mill var mer enn nok. Hva gikk van daijk til Southampton for i sin tid? 

At Celtic fans rangerer en lokalgutt høyere enn en nederlender behøver vel ikke alltid være en fasit :)

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Tenk at vi ikke har klart å selge 1 spiller. Tar ikke med Ospina. Selv Eleny klarer man ikke å bli kvitt. Slik går det når Gazidis og Wenger er snille onkler å tilbyr regelrett søppelspillere 500-600 i uka. Denne sesongen blir et ork fra august til mai 2020.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Marius- said:

Skadeplaget er kanskje feil ord, men ut fra Celtic forum og manager uttalelser så sliter han endel med nåværende plage. Mulig det er spill for galleriet, men han slet mye med det i fjorårets sesong. 

Jeg syntes 15mill var mer enn nok. Hva gikk van daijk til Southampton for i sin tid? 

At Celtic fans rangerer en lokalgutt høyere enn en nederlender behøver vel ikke alltid være en fasit :)

Joda, men det kan enhver spille gjøre? Han hadde en brokkoperasjon som han utsatte inntil slutten av sesongen. Han spilte med smerter gjennom praktisk talt hele sesongen.

Van Dijk gikk for rundt £13m. Så gikk han for £75m 3 år senere. Kanskje ikke så rart at Celtic prøver å få mer ut av Tierney når han potensielt kan være verdt £50-60m om et par-tre år.

Nei det er ingen fasit, men de sa det samme om Van Dijk også. At han var verdensklasse, men ingen ville høre på de. De sier også det samme om Tierney. Ingen andre de skryter av på laget sitt som de.

5 hours ago, Ben Elfen said:

Woooow - bitchfight. 

Heier vi på @Stefanb - ja, det gjør vi!

heier vi på @Marius - nei, det gjør vi ikke. 

 

(Prøver å skape litt liv på forumet 😂😂)

Hahaha 🤣🤣

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Joda, men det kan enhver spille gjøre? Han hadde en brokkoperasjon som han utsatte inntil slutten av sesongen. Han spilte med smerter gjennom praktisk talt hele sesongen.

Van Dijk gikk for rundt £13m. Så gikk han for £75m 3 år senere. Kanskje ikke så rart at Celtic prøver å få mer ut av Tierney når han potensielt kan være verdt £50-60m om et par-tre år.

Nei det er ingen fasit, men de sa det samme om Van Dijk også. At han var verdensklasse, men ingen ville høre på de. De sier også det samme om Tierney. Ingen andre de skryter av på laget sitt som de.

Hahaha 🤣🤣

Godt mulig, men såvidt jeg så sliter han med denne «brokken» ennå. Nok om det, burde la seg ordne. Om vi må ut med store deler av vårt budsjett for en spiller vi ikke vet om takler pl melder jeg pass. Hadde vi fått han billig så er det tommel opp. Fasit finnes ikke, det er vi enige i. 25mill er likevel «mye» selv idag,  dobbelt av daijken. 

Liker bedre ryktene om Everton som surrer, selv om det nok ikke er der vi har mest behov pdd.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert ett krav, denne signeringen blir ala Keita for pool. Først neste år han kommer og bokføres. Sånn sett er det ingen signering i årets vindu. Mitt tips er at han skal ta over for Sokratis og at Holding/Saliba er håpet om ett midtstopperpar i mange år fremover.

årets sesong blir nok Holding/Sokratis med Mustafi og andre greker som backup, hvis man ikke får lånt inn en stopper eller lignende. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marius- said:

Sikkert ett krav, denne signeringen blir ala Keita for pool. Først neste år han kommer og bokføres. Sånn sett er det ingen signering i årets vindu. Mitt tips er at han skal ta over for Sokratis og at Holding/Saliba er håpet om ett midtstopperpar i mange år fremover.

årets sesong blir nok Holding/Sokratis med Mustafi og andre greker som backup, hvis man ikke får lånt inn en stopper eller lignende. 

Sokratis burde vel ha 4-5 år igjen han? 

Nå har vi Holding, Sokratis, Mustafi, Saliba (utlånt), Chambers, Koscielny (mongo), Mavropanos og Monreal som kan bekle  midtstopperplassene. 

Link to comment
Share on other sites

Mustafi er katastrofe. Har alltid minst en eller to store feil i hver bidige kamp.

Potensielt kunne han vært en fantastisk midtstopper hvis han ikke hadde like høy (eller lav) fotball IQ som et brød.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har nærmest forbud mot å kjøpe i dette vinduet , men de gjør det bedre en oss på overganger . Håper det er hold i ordene til Kroenke Jr om overganger. Hvis ikke så kan han også holde seg på andre siden av dammen for godt.

Link to comment
Share on other sites

William Saliba er enig med Arsenal og det er St. Etienne også. Ifølge ryktene skal den medisinske testen foregå til tirsdag og overgangen blir offisiell i løpet av uken.

Dani Ceballos er også nærme å melde overgang til oss på lån. Visstnok uten opsjon på kjøp e.l.

Kieran Tierney er vi klare for å legge inn et tredje bud på. Visstnok nok til at Celtic vil akseptere.

Ellers går det også rykter om at vi ønsker en midtstopper til da Koscielny mest sannsynligvis er ferdig i klubben.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

William Saliba er enig med Arsenal og det er St. Etienne også. Ifølge ryktene skal den medisinske testen foregå til tirsdag og overgangen blir offisiell i løpet av uken.

Dani Ceballos er også nærme å melde overgang til oss på lån. Visstnok uten opsjon på kjøp e.l.

Kieran Tierney er vi klare for å legge inn et tredje bud på. Visstnok nok til at Celtic vil akseptere.

Ellers går det også rykter om at vi ønsker en midtstopper til da Koscielny mest sannsynligvis er ferdig i klubben.

 

Jeg skjønner ikke at vi vil låne Ceballos, uten opsjon om kjøp. Det virker veldig kortsiktig. 

Link to comment
Share on other sites

Personlig tror jeg det vil være opsjon på kjøp. Chelsea hadde heller ikke dette om Kovacic, men allikevel så fikk de dette i sommer allikevel.

Ceballos er potensielt en verdensklassespiller om 2 år. Minner meg om Isco slik sett. Tror vi kan få han neste sommer permanent hvis han trives her.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Personlig tror jeg det vil være opsjon på kjøp. Chelsea hadde heller ikke dette om Kovacic, men allikevel så fikk de dette i sommer allikevel.

Ceballos er potensielt en verdensklassespiller om 2 år. Minner meg om Isco slik sett. Tror vi kan få han neste sommer permanent hvis han trives her.

If "if's" and "but's", were candy and nuts...Om vi får denne klausulen er det en god deal.

Link to comment
Share on other sites

On 7/19/2019 at 12:30 PM, Ben Elfen said:

Sokratis burde vel ha 4-5 år igjen han? 

Nå har vi Holding, Sokratis, Mustafi, Saliba (utlånt), Chambers, Koscielny (mongo), Mavropanos og Monreal som kan bekle  midtstopperplassene. 

Ja han har nok noen år igjen, men neppe 4-5.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Ja han har nok noen år igjen, men neppe 4-5.

Han er 31 nå. Jeg tror han har 4-5 år igjen. 

Har veldig sansen for spilleren og han har en spillestil (les: være et rasshøl) som tilsier St han kan spille en stund

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marius- said:

31 år og har ikke 4-5 år igjen. Det tror jeg, så får vi se hvem som får rett. :)

liker Sokratis selv altså. 

Siden du er så opptatt å ha ting til felles med meg (antagelig siden du ser opp til meg du også) så er det betimelig å påpeke at vi begge liker Sokratis

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Marius- said:

😘

Liker å være uenig med deg jeg, men noen få ting har vi til felles. Har null behov for å se opp til deg gitt, men du må gjerne leve i trua. 

Liker å være uenig med meg = like å ta feil. 

Merkelig ting å like. 

Bet du ser opp til meg. Ikke noe flaut å innrømme det

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...