Jump to content

2019.03.07 Rennes (B) Europa League


Polljen

Recommended Posts

 

Rennes  Rennes          crest    v  arsenal.png?2016-2017    Arsenal
Torsdag 7. mars 2019, 18:55. Roazhon Park
Europa League - 8-dels finale, første kamp.

Kampen vises direkte på TV2 Sport 1

 

Utilgjengelige spillere er våre tre langtidsskadde pluss Lacazette som er suspendert p.g.a. Rødt kort mot BATE Borisov.

Vår motstander Rennes ligger midt på tabellen i den franske ligaen (Ligue 1).

Med tanke på kampen på søndag så mener jeg er mulig å hvile noen få av våre nøkkelspillere, jeg tenker da i første omgang på Koscielny som med sin "slitte" kropp bør få hvile og ikke taes noen sjanse med.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Egentlig en grei kamp, bare så synd den havner mellom Spurs og United. Det betyr at det nok må gjøres noen endringer. Auba kan fint spille da han har noe å gjøre opp for. Ellers tenker jeg vår tyske venn vil kunne spille en viktig rolle. Rennes er et verken-eller lag. Ikke de største stjernene, varierer i prestasjoner og et publikum som er helt midt på treet. Bør passe oss greit. Mye løping og jobbing, men ikke spesielt gode på kombinasjonsspill eller føring av kamper. 

Unngå å bli tatt på kontringer og dødballer tror jeg blir nøkkelen her.

Link to comment
Share on other sites

Vår utmerkede "jordfreser" har fått avslått anken rundt de  tre kampers utestengelse i PL han fikk etter det røde kortet mot Tottene, så da bør han være selvskrevet fra start i de to kampene mot Rennes. Jeg er enig i at Auba bør spille, ikke minst siden Laca er utestengt, og dette bør også være en god mulighet for Özil å få inn enda mer "godfølelse" foran de kommende viktige kampene i PL. 

Jeg var egentlig ikke tenkt å komme med et forslag til hvem som bør starte denne kampen men har ombestemt meg og gjør et forsøk:

Cech
AMN/jenkinson - Mustafi - Sokratis - Kolasinac
Torreira - Elneny
Ramsey - Özil - Suarez
Aubameyang

Jeg er kanskje litt på gyngende grunn når det gjelder enkelte av de jeg har valgt versus de jeg har utelatt. Det er ingen av de jeg har utelatt som er "vraket" fra min side. 
Jeg ser for meg at Koscielny og Monreal bør hviles i forkant av United. Med Torreira ute i PL så vil jeg ikke ta noen sjanse på skader når det gjelder Xhaka og Matteo. Det samme burde jeg egentlig også tenkt rundt Sokratis, men vi trenger en klippe der bak.
Mhiki og Iwobi kunne gjerne startet, og de må være tilgjengelige på benken, men kanskje skal vi få sett om Suarez kan levere mer enn noen særdeles korte innhopp.

Link to comment
Share on other sites

Yes yes, Rennes-Arsenal, kan bli en artig kamp. Rennes, en flott by, jeg tilbrakte en del tid i som student, svært lidenskapelige supportere og en fin fin klubb. Dette er jo også gamleklubben til Cech, før han dro til Chelsea. Satser på storspill mot gamleklubben! Ellers er dette gamleklubben til flere Arsenal-kjenninger, deriblant Sylvain WIltord, Kim Källstrøm og Mikael Silvestre. Tidligere fulgte jeg en del med på Ligue 1, men den interessen har mildt sagt vært dalende, så per dags dato vet jeg lite om hvor gode Rennes er. Men de spiller Europa-fotball og er i det minste gode nok til det. Men 10. Plassen de ligger på per dags dato tyder vel på en trøblete sesong. De har heller ingen store spillere i stallen, bortsett fra tidligere stortalenter som fortsatt gjør en god jobb i form av Hatem Ben Arfa, M'Baye Niang og Clement Grenier.

Vi er Arsenal og vi burde vinne dette, men jeg er jammen meg ikke sikker. Håper i det minste på et godt utgangspunkt. Det vil si mange bortemål

Link to comment
Share on other sites

Mustafi på høyrebacken igjen.. Emery. Please.. hvorfor ofre all offensiv kraft på høyrebacken + ha en potensiell matchtaper ute på banen?

Cech

Mustafi - Sokratis - Koscielny - Monreal

Torreira - Xhaka

Mkhitaryan - Özil - Iwobi

Aubameyang

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...